![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De tranen rollen hier over mijn wangen van't lachen. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als ge nooit eens wat tomaat, ui, olijven en wat weet ik allemaal teveel hebt, dan kookt ge volgens mij veel te weinig. Ik koop dikwijls paprika's per 3 verpakt, of koop ineens een paar kilo rode voor paprikasoep. Maarja ik ben dan ook een echte keukenprins die soms een hele dag in de keuken staat. Veelal om daar rust te zoeken haha
|
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zout is gezond, elektrolyten.
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Glas geeft niets af aan het voedsel.
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is niet waar! Teveel zout = het perfecte recept voor hart-en vaatziekten.
Daarbij: er zit al veel te veel toegevoegd zout in bijna alle voedingswaren. En dan voegen de meeste mensen nog zout toe aan bijna alles: hun vlees, frieten, eieren, aardappelen, groenten enz. Bah! |
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen zout is ook ongezond. 2 gram per dag is voldoende.
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge kunt ook te voet naar de glasbol. Wanneer ge maar wilt, afval is maar 1x per week. Ik ben van mening dat glas terug de norm moet worden.
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tenzij je natuurlijk de tijd hebt om elke dag naar de winkel te gaan voor de dag zelf, dan heb je inderdaad nooit overschotten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Verse soep maken is poepsimpel, ik maak regelmatig 2 a 3 liter soep.
De rest gaat in de diepvries. Mijn voorkeur van soep, groentesoep, kippenlevertjessoep op Aziatische wijze, vissoep en goulashsoep. |
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar dat is niet altijd het geval. Als je een buikgriepje hebt en je kan amper iets binnenhouden (voor en achter), dan is een nepsoepje of bouillon toch een manier om vocht en zout binnen te krijgen. Als je in de lente/zomer een hels karwei uitvoert in de tuin en je T-shirt is compleet nat met witte kringen (zoutverlies), dan kan zo'n soepje weerom een manier zijn om zowel vocht als zout aan te vullen (of je koopt/maakt een isotone drank).
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bio diepvries groenten en groentenbrunoise van den Delhaize met vermicelli en ballekes van kalkoengehakt. Ondertussen al 2 wasmachines gedaan, gedroogd, een deel gestreken en 3 supermarkten gedaan om den diepvries te vullen met 2kg kalkoen, een halve kilo steak en 450 gram vis. Allemaal spotgoedkoop kunnen krijgen. Vant weekend worden mijn prinsessen weer volop gefeed en heb ik tijd op overschot om erbij te zijn. Lang leve België ![]()
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
alleen snapten ze later pas, dat dat niet al te gezond was. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We gaan allemaal dood. (maar met lood sneller en krankzinniger)
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Al eens gekeken naar de binnenkant van het plastieken of blikken deksel?
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waar ik woon is de dichtsbijzijnde glasbol véél te ver om er te voet naartoe te gaan met een zware tas vol bokalen en flessen.
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sinds ik gezond eet (geen vet, geen suiker, geen toegevoegd zout) ben ik 12,5 kg lichter + mijn bloedwaarden zijn van "niet ok" naar "prima" gegaan. Vorige week nog een groot bloedonderzoek laten doen. Eergisteren samen met de huisarts mijn bloedwaarden besproken: ze zei dat ik niet gezonder meer kan worden omdat ik hééééééééééél gezond ben |
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen vetten eten zou trouwens ongelooflijk ongezond zijn. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 maart 2025 om 08:54. |
|
|
|
|