![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1921 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleine correctie: de wil van 49,8% van de 63,9% kiesgerechtigden die de moeite deden hun stemmen uit te brengen. bron: https://en.wikipedia.org/wiki/2024_U...ntial_election En zelfs dan is het nog niet zeker dat hij exact doet wat zijn kiezers wilden. Wat wél zeker is: 51,2% van de uitgebrachte stemmen gingen NIET naar Trump/Vance 2024.. Als T & V een béétje verstandig/voorzichtig zouden willen zijn, houden ze daar toch rekening mee. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 maart 2025 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1923 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga er niet steeds aan herinneren (wees opgelucht) maar kijk,zelfs de Amerikaanse media-omgeving is vrijwel unaniem dat er aan Democratische Zijde ,NOG steeds,zelfs geen begin is van het vormen van een team dat als "geloofwaardig" zou kunnen bestemd worden...
Nochtans gaat 4 jaar best snel..... Als de Democraten zo voort doen is het zelfs niet onwaarschijnlijk dat ze zelfs in de mid-terms,waarbij aanzienlijke delen van de Kamers vervangen worden,weer wat gaan verliezen.... Er is een REDEN dat het Trump team binnen gebroken is in het Witte Huis,de TWEEDE keer al..... Dat de republikeinen ,sedert de opkomst van de "Tea Party" beweging meer dan een decennium geleden een rare weg opgegaan zijn omdat ze er intern niet in slaagden de REDEN van die "tea party" beweging te verwerken maar erdoor opgevreten zijn is HUN zaak... Dat de Democraten echter zichzelf nog steeds niet kunnen verlossen van de oude krokodillen (die GEHAAT en VERAFSCHUWD worden door de jongere demografie die de kern van het democratisch kiespubliek hoort te vormen) en die linkse weirdo's (a la AOC),die eigenlijk riskeren hun eigen soort "tea party" te worden is eigenlijk ongelofelijk.... Ik wil nog reserve maken voor Bernie,ondanks zijn linksigheid zien we daar een deftige staatsman,die echter nooit hogerop geraakt is,en zijn toekomst is echt wel ver voorbij... Allemaal omdat ze bij de Dems "denken" dat "iedereen aan boord" moet blijven terwijl,ze aan het VERLIEZEN zijn,beetje bij beetje,procent per procent,zetel per zetel.... Cut the Ballast.(iedereen die de voorbije 10 jaar uitvoerende posities bekleedde en alle 60 plussers in de besturen en zetels)...red het schip.....of wordt zoals de GOP een kaperschip omdat de relstokers de boel overgenomen hebben.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 23 maart 2025 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1924 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sluit niet uit dat de VS afglijden naar een autocratie.
Maar ik ben niet zeker en denk niet dat daar partijpolitieke redenen voor zijn. Of de democraten nu zwalpen of niet, de Amerikanen hebben enkele eeuwen lang geen autocratie gekend. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze zich zo makkelijk in dergelijk concept gaan laten steken als de Russen, die een slavenmentaliteit hebben. Dus ik zie het nog gebeuren dat Amerikaanse burgers op de één of andere manier voor een bijsturing gaan zorgen.
![]() |
#1925 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze zijn stilaan het enige Democratische ‘antwoord’ op Trump. Hun ‘Fighting Oligarchy’ Tour trekt massa’s geïnteresseerden. https://www.cbsnews.com/colorado/new...essive-change/
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 maart 2025 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1926 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal ervan afhangen wat er gaat gebeuren als die zaken uiteindelijk voor de Supreme Court komen… En hoe Trump gaat reageren als hij ongelijk krijgt. Ondertussen zijn de gevestigde autocraten Poetin, Nethanyahu en Erdogan helemaal losgeslagen. De USA die de Rechtsstaat aan hun voeten vegen is voor hen het sein om gewoon openlijk de oppositie/tegenstanders te elimineren. In principe kan er al met de Midterms een eind komen aan de alleenheerschappij van Trump. Vraag is of Trump die zal laten doorgaan.
![]() |
![]() |
#1927 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uitgerekend het reptiel van dienst - gouverneur Gavin Newsom - probeert nu zijn oude politieke schubben af te werpen. Hij heeft deze maand een podcast gestart en houdt daarin gesprekken met prominente pro-Trumpers zoals Charlie Kirk, Steve Bannon en Michael Savage. Newsom is duidelijk van plan om in 2028 een gooi te doen naar het presidentschap. En hij wil gaan vissen in dezelfde electorale vijver die Trump aan de macht heeft gebracht. Voor hem is dat een politieke haarspeldbocht. Daarom laat hij er geen gras over groeien. Vier jaar lang een andere smoel trekken moet het publiek de rest van zijn politieke carrière doen vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1928 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Huizen worden onverzekerbaar tegen brand vanwege eco-fundamentalisme."De grappigste thuis zeker. Huizen worden onverzekerbaar omdat ze in toenemende mate in brand vliegen, he. En ze vliegen in brand omdat het klimaat verandert. Zo simpel is dat.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 23 maart 2025 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1930 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kort samengevat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1931 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle speculatie over het omgekeerde zijn vrijblijvende eigen ideetjes, meninkjes en sentimentjes die niks met de Amerikaanse realiteit te zien hebben. Projectie als het ware.
![]() |
![]() |
#1932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945 Gennez, De Sutter en co tegen een houten palen in Breendonk Laatst gewijzigd door Vlad : 24 maart 2025 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1933 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meninkje? Het gaat me niet om links of rechts. Dit is onder de vorige 45 of hoeveel zijn het er presidenten nooit gebeurd.
![]() |
![]() |
#1934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben echter bang dat als de 2 laatste punten de prijs zijn om de twee eerste te bekomen, de remedie erger is dan de kwaal. Mijn probleem is zelfs niet met Trump's politiek. Mijn probleem is met Trump's autocratie-draaiboek, waar hij zich niet aan de regels houdt die hij te gehoorzamen heeft, of die "standaard" zijn. Niet buiten de lijntjes van zijn mandaat kleuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1935 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1936 | |
|
![]() Citaat:
Ge bent toch geen election-denier?
![]() |
![]() |
#1937 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1938 |
|
![]() Wat?
Lower-bench rechters die nationale wetgeving in vraag stellen, dat moet wél kunnen? Alsof ne politie-rechter eigenhandig onze taalgrens in vraag zou kunnen stellen. Trump mag zoveel EO's tekenen als hij wil, hij WEET dat ze door het legislatief proces moeten. Daar heeft hij Pam Bondi voor.
![]() |
#1939 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trump negeert het gewoon, zoals we zien met de deportatie van “Venezolanen”
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1940 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer slaagt een kwiebus erin om autocraat te worden ? Als gans het systeem naar zijn pijpen danst, en de regels niet meer volgt, omdat elkeen individueel weet dat mocht hij/zij de regels toepassen, dat persoonlijke negatieve consequenties zal hebben. Eens dat is ingesteld, is de autocratie niet meer tegen te houden. Zolang dat niet werkt, is de kwiebus die probeert autocraat te worden, eraan voor de moeite en wordt een onnozele kwakende eend. Tijdens het eerste mandaat was Trump een kwakende eend. Tijdens dit mandaat heeft hij voldoende laten beseffen dat de persoonlijke persecutie van individuen die nog willen werken volgens de regels verschrikkelijk zal zijn en heeft hij voldoende handlangers om dat in gang te zetten. Vanaf dat moment valt het systeem ineen. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 maart 2025 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |