![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie het kleine niet begeert... ![]()
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij mogen hier echt alles zeggen. Dat maakt België een parel van een land.
Wij nemen een fleske water vanzelfsprekend, maar dat komt uit natuurlijke bronnen die onze natuur reinigde he. Het gras ziet groener in België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of een glas water of sandwich op het verkeerde moment en locatie tot u neemt. Of met de verkeerde persoon hand in hand loopt. Of publiekelijk bepaalde politieke partijen niet verketterd.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 maart 2025 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nu eenmaal zo dat meeste een comfortabele leugen leven en fameus triggeren op de waarheid. In de weerstand vinden we de kracht onszelf te verfijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Point in case, De Strangers. Of Connard Rouseau (maar dat waaide snel over) Of de nodige akkefietjes te wijten aan homofobie of ramadam. En dan ben ik nog vriendelijk.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 23 maart 2025 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kumbaya my Lord, kumbaya Kumbaya my Lord, kumbaya Kumbaya my Lord, kumbaya Oh Lord, kumbaya Someone's singing Lord, kumbaya Someone's singing Lord, kumbaya Someone's singing Lord, kumbaya Oh Lord, kumbayah Someone's crying Lord, kumbaya Someone's crying Lord, kumbaya Someone's crying Lord, kumbaya Oh Lord, kumbaya Someone's praying Lord, kumbaya Someone's praying Lord, kumbaya Someone's praying Lord, kumbaya Oh Lord, kumbaya Oh Lord, kumbaya Oh Lord, kumbaya Oh Lord, kumbaya Oh Lord, kumbaya
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben mij wel ff int oog gehouden, maar nu weten ze dat ik eigenlijk ne brave mens ben. België is een goed land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het gras heeft dan wel het voordeel dat de kleur niet afhankelijk is van de financiele toestand van het land. Anders was het in Belgie eerder verdord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van depressie naar een neutrale stemming. Dit is de piek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik nuanceerde zelfs dat Holland inderdaad zeer anders kan zijn. Vlaams-Bourgondische zuurheid werd mijn loon. Het ding is. In de Noorderkempen merk ik veel weinig op van die mentaliteit en ik clash er wel mee in veel andere delen van België. Hopelijk verliezen veel Vlamingen hun obligate afkeer van Nederland ooit, want het neigt naar een minderwaardigheidscomplex. Eigenlijk Belgen, niet Vlamingen, want Walen hebben ook soms die trekjes. Voor hen is de reden duidelijker, hun vaderlandsliefde voor België. Om van die Francofiele parvenus te zwijgen... Vlamingen uit de elitaire kringen die Frans als hun leidtaal zien en chagrijnig worden wanneer hun wereldje niet gevolgd wordt. Voor mij is dat mijn grootste ergernis aan België. Het komt mij ook propagandisch over. Ze zien in Nederland de bedreiging voor hun geliefde landje dat vaak met haken aan elkaar hangt. Het rare is, een Italiaan kan aarden in Rotterdam, maar ho maar als een Vlaming het er leuk vindt. Ik erken ook het 'anders-zijn' nota bene. Ik ontken niks. Holland was ook voor mij best de aanpassing. Hollanders weten trouwens goed af dat veel Vlamingen zo zijn. Laatst gewijzigd door Weyland : 24 maart 2025 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We komen rond en zelfs een arme mens kan zijn buikske rond eten. Onze supermarkten liggen weer vol, Denk eens alle ideologie weg, en zie naar wat ge kunt eten en bezoeken in dit land. Wij hebben gewoon het beste land van de hele wereld. Een kust, bossen, watervallen, grotten, ziekenhuizen die functioneren, den IJzertoren, kerken, beste eten ter wereld,... Lang leve België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is mijn grootste schok met mijn eigen land en ik vind het moeilijk te geloven dat Belgen gelukkige mensen zijn. Vaak Russisch-achtige norsheid in winkels, het is bizar. Russen zijn dan nog tenminste joviaal in hun privésetting. Die zuurheid is veel minder in de gemeentes noordelijk van Antwerpen. Sterker, in Essen worden mensen geïrriteerd als ik slecht praat over Hollanders en heb er enkelen gesproken die mijn mening delen. Ze vinden hun eigen landgenoten zuidelijk van hen vaak eng, maar Nederland is geweldig om te bezoeken. Zelfs praten over onder en over de Moerdijk vinden ze niks, want veel mensen begrijpen die obligate afkeer voor het 'kille Noorden' evenmin. Dezelfde taal en andere cultuur, wat dan nog? Nu zeg ik dat wel als iemand die vrijwel enkel regelmatig in het absolute noorden van België is, Antwerpen, Noord-Brabant, Zeeland, Rotterdam en Den Haag. Ik voel me nog thuis in de Noorderkempen, elders niet zo zeer. Laatst gewijzigd door Weyland : 24 maart 2025 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat stoort blijkbaar een hoop mensen. En om populistische reden gaat een deel van de media hierin mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is iets wat nooit had gebeurd als we eendrachtig bleven als volk. En wat maakte ons eendrachtig? Christ as Lord. |
|
![]() |
![]() |