![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is wat hij ZEGT. Wat hij DOET is het totaal kapot maken van de USA.
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2025 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alles wat niet anti-Russisch is, is Russische propaganda. Er zijn normale dingen die niet anti-Russisch zijn. Maar de smoezen die ze rondstrooien om te zeggen dat ze Oekraine wel "moesten" binnenvallen is wel Russische propaganda. Want de echte reden, die juist het probleem vormt voor ons, is het Russische imperialisme. En we weten inderdaad niet tot waar die ambitie gaat. Is dat "oude soviet unie" of "ijzeren gordijn" ? Het ENIGE punt dat de Russen wel hebben, is dat er een probleem was met een minderheid in het oosten van Oekraine. Daar hebben ze gelijk. Maar ze hebben geen gelijk als ze zeggen dat ze dat wilden oplossen in het voordeel van die mensen. Ze hebben dat gewoon ook gebruikt als excuus. Nu, WAAROM de Russen (of tenminste, Putin) zich zo gedraagt mag Joost weten, behalve inderdaad misplaatst imperialisme. Maar DAT ze zich zo gedragen betekent een reeel gevaar voor ons. Op dezelfde wijze dat WAAROM Trump zich zo gedraagt, ook onbegrijpelijk is. Maar DAT hij zich zo gedraagt een reeel gevaar voor ons betekent. In Europa hadden we liever goeie relaties met de Russen gehad, en dat was tot in 2014 min of meer het idee. Vandaar dat het zo eigenaardig is dat Vladimir zich zo gaan gedragen is. Maar het is nu zo. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2025 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het lijkt er eerder op dat de maskers gevallen zijn op een zeker moment. Immers, mochten de Russen echt gegeven hebben om de oosterlijke Russofiele Oekrainers, dan zou een lidmaatschap in de EU van Oekraine juist een voordeel geweest zijn voor die mensen, omdat Europa regels heeft voor "onderdrukte minderheden" en zo. Mochten de Russen echt geinteresseerd zijn in goeie relaties, ze hadden eerder een bevoorrechte relatie met de EU kunnen nastreven eerder dan idioot NATO lidmaatschap. Op een zeker ogenblik is Rusland gegaan voor wapengekletter. Dat deed de deur dicht he. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2025 om 15:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - dubbel
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 28 maart 2025 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De moffen zijn ook in Frankrijk binnengevallen he. Dat wil daarom niet zeggen dat er nog steeds paranoia is dat de Duitsers weer eens binnenvallen. Citaat:
Nog eens, in de buurt van 2014 was de NAVO essentieel aan het verdampen. Niemand geloofde nog in de Russische dreiging. Hadden ze nog 10 - 20 jaar voortgedaan, de NATO was ontbonden. Maar nee, ze moesten binnenvallen. Wat begrijpt men niet aan "vanaf 2010 vroeg Oekraine niet meer om NATO lid te worden" ? Mocht "nato lid zijn" echt het probleem geweest zijn, dan hadden ze geen probleem. Ze hebben het zelf veroorzaakt. Citaat:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrain...NATO_relations Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 maart 2025 om 18:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En nu ik er aan denk; ook putin, en orban, en salvini, en milei, en bukele, etc moeten van DAT westers model niets weten.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 maart 2025 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dan toch een beetje 'speciaal' dat z'n tariffs en z'n trade war(s) in de éérste plaats 'zijn' Amerikanen & 'hun' economie' pijn (b)lijken te doen. Of zie ik iets over het hoofd misschien en zo ja: wat precies? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 200 jaar is niets, dat zijn vier mensen van zo oud als ik. Het is niet omdat wij in West-Europa zonder geschiedenis leven (op het racisme na) dat ze dat elders ook doen. In het nabije oosten zijn ze nog steeds niet over de kruistochten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Rusland is de Baltische Staten rond de eeuwwisseling niet binnengevallen toen die aanstalten maakten tot de Navo toe te treden en dat in 2004 deden maar Oekraïne is de bakermat van Rusland.
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het niet gelezen he. Na Maidan werd het nato lidmaatschap niet opnieuw aangevraagd. Het is pas na de Russische inval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Hij probeert er de binnenlandse manufactuur mee te beschermen. Buitenlandse manufactuur wordt x% duurder hé.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 28 maart 2025 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij aanbidt een totalitair autocraat die als enige bijdrage heeft van een oligarchie van corrupte hyperrijken als hofhouding te hebben en voor de rest het enige dat hij van zijn land gedaan heeft, er terug een aanvallende paria van te maken. En hij doet hetzelfde met Amerika. Oekofober kan het niet. Het "het is niet perfect bij mij dus sla ik thuis alles stuk en vraag aan het krapuul van de overkant om mijn vriendje te zijn" soort van oekofobie dat je hier ook op dit forum tegenkomt. Je moet je eigen problemen oplossen, niet de vijand gaan opvrijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Toen was dat niet aan de orde. Een russisch gezinde president werd toen afgezet hé. Net dan ineens nato worden was zelfs voor de neocons een stap te ver.
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is precies wat men imperialisme noemt he. Want opnieuw: WAAR STOPT DAT ? Aan de grenzen van de oude soviet unie ? Aan de grenzen van het oude ijzeren gordijn ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 2014 werd Oekraïne op ondemocratische wijze uit de Russische invloedsfeer getrokken met de annexatie van de Krim tot gevolg en op 21 februari 2019 werd de Oekraïense grondwet gewijzigd om aan de voorwaarden voor het lidmaatschap van zowel de EU als de NAVO te voldoen met de opbouw en uiteindelijke grootschalige aanval op Oekraïne tot gevolg.
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja, Rusland heeft recht op een bufferzone. Dat hoeft daarom niet heel Oekraïne te zijn als niet alle Oekraïners dat wensen. Er bestaan genoeg staatsvormen om dingen mogelijk te maken.
![]() |