Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2025, 06:53   #101
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Donderdagavond, goed weer, 'tzal straks in het studentenmilieu zeker weer een 'schoon feestje' worden. En dan gaan er tientallen niet vooraf geplande vogelpartijtjes bijkomen in de nachtelijke uurtjes.

En morgen blijft de wereld gewoon voort draaien.
Ik weet dat niet zo zeker. In de VS is het nu al zover dat mannen massaal afhaken uit de datingwereld en geen relatie met een vrouw meer willen. Dat is namelijk vele te gevaarlijk geworden: voor het minste kan je aangeklaagd, online geshamed én veroordeeld worden. En als je vrouw wilt scheiden is de kans groot dat je alles verliest, al je geld, je woning en je kinderen.

Rechtszaken als deze in Leuven zijn het zoveelste druppeltje die jongemannen gaat doen afhaken van relaties en sex.
Oud 4 april 2025, 06:55   #102
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Een vrouw die zat is, is dus vrij loslopend wild voor elke geilaard ?
Een vrouw die zat is, is even verantwoordelijk voor de sex die ze heeft als een man die zat is.

Weerzinwekkend, die paternalistische houding tegenover vrouwen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 april 2025 om 06:55.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 06:56   #103
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oei, moet ik nu van gedacht veranderen?

Nee, gewoon observeren, integreren en voortgaan.
Oud 4 april 2025, 06:58   #104
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En ook nog dit: draai de geslachtelijke rollen eens om in deze zaak en denk er dan eens over na ...
Net zoals in de woke wereld leden van een etnische minderheid geen racisme lkunnen plegen (alleen de witte man kan dat), net zo kunnen vrouwen geen verantwoordelijkheid hebben voor de sex die ze hebben.

Weerzinwekkend paternalisme en sexisme!
Oud 4 april 2025, 07:59   #105
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een vrouw die zat is, is even verantwoordelijk voor de sex die ze heeft als een man die zat is.

Weerzinwekkend, die paternalistische houding tegenover vrouwen.
Die "gynecoloog" was getalenteerd...
Indien het een getalenteerde metser was geweest... ?
En het meisje had óók talenten !!!

Klassegerecht !
Walgelijk.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 08:05   #106
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Klassegerecht !
Walgelijk.

Zever. Er kan moeilijk sprake zijn van klassejustitite als 2 zatte mensen in bed duiken en er vervolgens eentje van die 2 zich moet gaan verantwoorden voor het gerecht
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 09:39   #107
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Klassegerecht !
Walgelijk.

Geeuw....

Weet je wat walgelijk is? De tenenkrullende minachting voor vrouwen die mensen als jij tentoon spreiden. Vrouwen van vandaag zijn sterk en onafhankelijk, ze zijn verantwoordelijk voor hun daden, maar jij wil ze per sé als eeuwig slachtoffer blijven behandelen.

Moderne vrouwen hebben jouw paternalische bescherming niet nodig.
Oud 4 april 2025, 09:48   #108
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Je bent vrijgezel en je bent dronken. Je komt op café een dronken vrouw tegen. Je bent zo vriendelijk om die vrouw mee naar haar kot te begeleiden. De vrouw geraakt niet binnen omdat ze haar sleutel niet bij heeft. Ze draait je vervolgens binnen en je stelt voor dat ze bij jou komt slapen. Ze draait je nogmaals binnen en zegt ok. Van het 1 komt het ander en smorgens wordt je beiden wakker. Het is een beetje ongemakkelijk want je zit beiden met een kater. De vrouw vertrekt. Een paar dagen/weken later word je beschuldigd van verkrachting. Na anderhalf jaar nachtmerrie word je dan ook nog eens veroordeeld voor die zatte nacht en sta je nu te boek als verkrachter. Gelukkig beslist de rechter dat je geen strafblad krijgt. Maar dan is er een onnozelaar uit Blankenberge met een spraakgebraak die beslist dat je toch maar aan die publieke schandpaal moet. Een onnozelaar die trouwens niet echt gekend staat voor zijn respectvol gedrag naar vrouwen toe.

Het zal je maar overkomen als jonge student met een gezond libido.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 4 april 2025, 10:24   #109
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je bent vrijgezel en je bent dronken. Je komt op café een dronken vrouw tegen. Je bent zo vriendelijk om die vrouw mee naar haar kot te begeleiden. De vrouw geraakt niet binnen omdat ze haar sleutel niet bij heeft. Ze draait je vervolgens binnen en je stelt voor dat ze bij jou komt slapen. Ze draait je nogmaals binnen en zegt ok. Van het 1 komt het ander en smorgens wordt je beiden wakker. Het is een beetje ongemakkelijk want je zit beiden met een kater. De vrouw vertrekt. Een paar dagen/weken later word je beschuldigd van verkrachting. Na anderhalf jaar nachtmerrie word je dan ook nog eens veroordeeld voor die zatte nacht en sta je nu te boek als verkrachter. Gelukkig beslist de rechter dat je geen strafblad krijgt. Maar dan is er een onnozelaar uit Blankenberge met een spraakgebraak die beslist dat je toch maar aan die publieke schandpaal moet. Een onnozelaar die trouwens niet echt gekend staat voor zijn respectvol gedrag naar vrouwen toe.

Het zal je maar overkomen als jonge student met een gezond libido.
Dien debiel met spraakgebrek mag inderdaad best eens een paar jaar in den bak gaan zitten. Dan zal hij rap leren wat een echte verkrachting is, bovendien zijn we dan van zijn zever vanaf.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 11:12   #110
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een baby zwaar mishandeld waardoor het een zwaar hersentrauma opliep: geen gevangenisstraf, geen hysterie en geen betogingen.

Maar een zatte student die zatte sex heeft met een zatte studentin, die moeten we keihard aanpakken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/04...ampenhout-die/
Oud 4 april 2025, 11:37   #111
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zever. Er kan moeilijk sprake zijn van klassejustitite als 2 zatte mensen in bed duiken en er vervolgens eentje van die 2 zich moet gaan verantwoorden voor het gerecht
Dé grote (communicatieve) fout van die rechters is uiteraard dat ze in hun motivatie over ‘een talentvolle gynaecoloog’ spraken. Dat is uiteraard vragen naar heisa over klassejustitie.
De échte reden durfden ze niet zeggen en die is uiteraard dat die studente ‘die van niks meer wist’ (bijna) evenveel boter op haar hoofd heeft.

Nu, de moraal van het verhaal is: kom je ‘s nachts een zatte studente tegen direkt de politie bellen en haar laten oppakken voor openbare dronkenschap.
Zo ben jij en zij veilig.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 april 2025 om 11:40.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 13:00   #112
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Het wordt nog beter:

https://www.hln.be/grimbergen/nu-ook...omen~a11ca12d/
Oud 4 april 2025, 13:04   #113
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De kans dat het een "ook" kansenparel is, is redelijk groot.
Oud 4 april 2025, 14:43   #114
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat zou maar gepast zijn. Welke vrouw wil een verkrachter als gynaecoloog?
Maar is dit wel verkrachting? Stel jezelf eens in de plaats van die jongen.

Waarom reageer ik als niet-hetero op dit topic? Ik weet het eigenlijk zelf niet.
In mijn studententijd had ik vaak te doen met mijn heterovrienden. Vaak aanhoorde ik hun (dronken) escapades aan. Al die moeite moeten doen om eens van de grond te gaan, terwijl ik iedere avond met een ander in bed kon duiken. En Grindr bestond zelf nog niet. Als het dan al eens lukte, dan waren ze natuurlijk trots op hun prestatie. Een schouderklopje en welgemeende gelukwensen van hun favoriete andersgeaarde vriend kon er dan wel vanaf.

Mocht een van hen men toen gezegd hebben dat hij daags voorheen een dronken sloerie van de straat geplukt had, ik zou hem vol trots - als een grote broer die naar z'n kleine broertje kijkt - een goedkeurende blik toewerpen.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2025, 14:53   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht

Waarom reageer ik als niet-hetero op dit topic? Ik weet het eigenlijk zelf niet.
In mijn studententijd had ik vaak te doen met mijn heterovrienden. Vaak aanhoorde ik hun (dronken) escapades aan. Al die moeite moeten doen om eens van de grond te gaan, terwijl ik iedere avond met een ander in bed kon duiken. En Grindr bestond zelf nog niet. Als het dan al eens lukte, dan waren ze natuurlijk trots op hun prestatie. Een schouderklopje en welgemeende gelukwensen van hun favoriete andersgeaarde vriend kon er dan wel vanaf.

Mocht een van hen men toen gezegd hebben dat hij daags voorheen een dronken sloerie van de straat geplukt had, ik zou hem vol trots - als een grote broer die naar z'n kleine broertje kijkt - een goedkeurende blik toewerpen.
De rechtbank heeft zich in die zin uitgesproken, daar krijg je geen speld tussen, de man is schuldig aan verkrachting.
Oud 4 april 2025, 15:23   #116
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu, de moraal van het verhaal is: kom je ‘s nachts een zatte studente tegen direkt de politie bellen en haar laten oppakken voor openbare dronkenschap.
Zo ben jij en zij veilig.
Goede beslissing voor de hedendaagse jaren '20, al gaat mijn voorkeur gevoelsmatig uit naar diezelfde periode van vorige eeuw, daar niet van.

Oud 4 april 2025, 16:30   #117
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De rechtbank heeft zich in die zin uitgesproken, daar krijg je geen speld tussen, de man is schuldig aan verkrachting.
Dat de rechtbank die uitspraak gedaan heeft, is inderdaad een feit. Daardoor is hij veroordeeld voor verkrachting. Dat betekent echter helemaal niet dat hij daar schuldig aan is. Het zou niet de eerste zijn die onschuldig een bepaalde veroordeling oploopt.

Laatst gewijzigd door fox : 4 april 2025 om 16:31.
Oud 4 april 2025, 16:34   #118
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht

Wij moesten inderdaad wel wat doen om te scoren. Elke dag opnieuw proberen en als het na 10 keer op de bek gaan eindelijk lukt, was dat goed voor het zelfvertrouwen Wat ben ik blij dat ik 20-25 jaar geleden student was. Toen mocht je nog zat in de koffer duiken zonder na te denken over de gevolgen

Laatst gewijzigd door fox : 4 april 2025 om 16:34.
Oud 4 april 2025, 16:55   #119
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toch benieuwd of er in beroep wordt gegaan.
Wat er ook moge komen, denk ik wel dat zijn carrière voorbij zal zijn nog voor die echt begon.
Hij kan misschien verhuizen naar Nederland ?
Daar zijn ze "tolerant"

Oud 4 april 2025, 16:57   #120
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Maar hoe kunnen ze dat weten als hij geen strafblad heeft ?
Dat was nu net de bedoeling van de rechter. Hem geen strafblad geven, zodat zijn carrière niet in gevaar kwam.
Zijn naam is Ruben Vanstiphout.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be