Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2025, 23:42   #81
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Als iemands mening of overtuiging niet in het westerse politieke denken/kraam past, wordt het op om het even welke wijze uitgesloten.
Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien wat daar mis mee zou zijn. Alle maatschappijen zitten zo in elkaar.

Bij ons krijg je wel geen ritje met de moto cadeau als je heult met de vijand.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 23:46   #82
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Libertariërs zijn geen collectivisten.
Als er iets is wat Calin Georgescu niet is, is het een libertariër. Hij zou niet verder van het libertarisch gedachtengoed kunnen verwijderd zijn, want hij is een fascist. Een collectivist dus.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2025, 23:58   #83
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien wat daar mis mee zou zijn. Alle maatschappijen zitten zo in elkaar.

Bij ons krijg je wel geen ritje met de moto cadeau als je heult met de vijand.
Misschien is er dan wel iets fundamenteels fout aan deze maatschappijen democratieën te noemen?
Oud 14 maart 2025, 08:02   #84
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als er iets is wat Calin Georgescu niet is, is het een libertariër. Hij zou niet verder van het libertarisch gedachtengoed kunnen verwijderd zijn, want hij is een fascist. Een collectivist dus.
De enige waarheid in bovenstaande post is dat fascisten collectivisten zijn.

Georgescu was tot voor een paar maanden niemand.
Tot hij de verkiezingen won met anti-establishment-standpunten.
Toen werd hij geen fascist, maar de vijand van het EU-polit-bureau.

Maar de smerige “j’accuse” taktiek werkt niet meer.

Men moet “full-totalitarian” gaan om Georgescu nog tegen te houden.
De democratie is gestorven in roemenië.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 maart 2025 om 08:15.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 15:57   #85
gunter5148

Standaard

Ze verbergen het zelfs niet meer; de verkeerde politieke standpunten?
Sorry, geen verkiezing voor u;

https://www.zerohedge.com/geopolitic...ato-membership
Oud 17 maart 2025, 16:22   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige waarheid in bovenstaande post is dat fascisten collectivisten zijn.

Georgescu was tot voor een paar maanden niemand.
Tot hij de verkiezingen won met anti-establishment-standpunten.
Toen werd hij geen fascist, maar de vijand van het EU-polit-bureau.

Maar de smerige “j’accuse” taktiek werkt niet meer.

Men moet “full-totalitarian” gaan om Georgescu nog tegen te houden.
De democratie is gestorven in roemenië.
Wel, het was kiezen of delen he: oftewel was hij verkozen zoals Trump, en was het gedaan met de democratie, oftewel moest men zeggen dat de democratische keuze niet mocht.

Plato had waarschijnlijk gelijk: democratieen blazen zichzelf op door uiteindelijk voor een autocraat te kiezen.

Nu ja, "leiders kiezen" is niet echt democratie natuurlijk. Enkel een directe democratie is die naam echt waard, en daar is er veel minder kans dat zoiets gebeurt.

Het is een probleem als een meerderheid van het volk roept "wij willen Stalin". Wat moet ge doen ? Stalin benoemen, of zeggen dat de stem van de meerderheid niet telt ?
In beide gevallen telt de stem van de meerderheid nadien niet meer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 maart 2025 om 16:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 16:36   #87
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het Biden regime probeert de hele wereld mee te sleuren in haar val. Regime change activiteiten in Pakistan en Bangladesh. ATACMS raketten op Rusland. En nu wringen ze het democratisch proces in Roemenië de nek om met een zoveelste Russiagate verhaaltje.

20 januari kan niet snel genoeg komen.
Gelukkig hebben we nu Trump. Amerika doet het heel goed en iedereen is dolgelukkig met wat Amerika doet, vooral de gevoelens van stabiliteit en vrede in Europa zijn geweldig om nog maar te zwijgen over de handel die bloeit dankzij de lage importtarieven.
Oud 17 maart 2025, 22:16   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beelden van betogingen, in Servië waar een miljoen mensen betogen tegen het regime van Vucic die met de russen wil meeheulen. Vanaf minuut 5. https://www.youtube.com/watch?v=5-RLtzAFtd8

En hoe het Vucic regime de betogers wegjaagt met een sub-sonic wapen... Vanaf minuut 6.30

Ook in Roemenië een grote pro EU betoging, ook weer hier veel oekrainse vlaggen. Oost-Europa heeft duidelijk geen zin om weer onder de knoet van rusland te geraken.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 maart 2025 om 22:16.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2025, 22:44   #89
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Beelden van betogingen, in Servië waar een miljoen mensen betogen tegen het regime van Vucic die met de russen wil meeheulen. Vanaf minuut 5. https://www.youtube.com/watch?v=5-RLtzAFtd8

En hoe het Vucic regime de betogers wegjaagt met een sub-sonic wapen... Vanaf minuut 6.30

Ook in Roemenië een grote pro EU betoging, ook weer hier veel oekrainse vlaggen. Oost-Europa heeft duidelijk geen zin om weer onder de knoet van rusland te geraken.
Jaren geleden ben ik in Roemenie geweest in Cluj Napoca. Men wou dat ik een enorme fabriek kocht met skilled workers voor amper een enkele honderd duizend €. Uiteindelijk heb ik er voor bedankt wou die shit van eigen productie niet meer over mijn kop trekken. Was wel verrast van de stad met een zeer oude universitaire geschiedenis en zeer veel gedreven jonge moderne mensen. Goede restaurants ook, kortom gezellig.
Niet te verwonderen dat deze mensen niet naar een sovjet periode willen terug keren.

Een paar jaar terug ontmoette ik op een beurs in Parijs de dochter van de eigenares met wie ik toen onderhandeld had. Ze vond het nog altijd een verloren kans maar ik heb een degout van eigen productie gekregen. Daar zorgen alle overheden in de wereld voor om u te kloten, uit te melken, verplichtingen op te leggen. Ik heb nog altijd de perfecte know how maar dank u , nooit meer.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 17 maart 2025 om 22:53.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2025, 09:09   #90
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

En? Het belangrijkste:
...Was de dochter even goed als de mamma van toen?
Oud 18 maart 2025, 10:30   #91
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, het was kiezen of delen he: oftewel was hij verkozen zoals Trump, en was het gedaan met de democratie, oftewel moest men zeggen dat de democratische keuze niet mocht.

Plato had waarschijnlijk gelijk: democratieen blazen zichzelf op door uiteindelijk voor een autocraat te kiezen.

Nu ja, "leiders kiezen" is niet echt democratie natuurlijk. Enkel een directe democratie is die naam echt waard, en daar is er veel minder kans dat zoiets gebeurt.

Het is een probleem als een meerderheid van het volk roept "wij willen Stalin". Wat moet ge doen ? Stalin benoemen, of zeggen dat de stem van de meerderheid niet telt ?
In beide gevallen telt de stem van de meerderheid nadien niet meer.
Wat ge zéker niet moet doen is de democratie vernietigen om ze te redden. Want dan hebt ge de "dictators met een juiste mening" al aan de macht gelaten, door akkoord te gaan met het feit dat andere meningen "dan de juiste" niet meer zijn toegestaan. Bovendien, wat ge hierboven schrijft is een valse vergelijking. Ik schreef al; Georgescu werd "stalin/hitler/mao/polpot" NA dat hij de verkiezingen ging winnen. Vooraf werd daar met geen woord over gerept. Toen de huidige machtswellustelingen werden bedreigd in hun macht, TOEN werd Georgescu de baarlijke duivel hé.

Het is gewoon de perversie van de macht. Eens ge die hebt, wilt ge die gewoon niet meer afgeven. En de huidige "smeerlappen" zijn de "goei" niet hoor.
Oud 15 april 2025, 10:01   #92
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antony Blinken Interfered in Romanian Elections, Presidential Aspirant Georgescu States

“Everybody knows that it was foreign intervention, and particularly from [former US Secretary of State] Blinken,” who “simply dictated what the [Romanian election] system had to do,” Calin Georgescu stressed in an interview with Tucker Carlson.

Georgescu maintained that everyone, including French President Macron and his Moldovan counterpart Maia Sandu, was aware of the situation.

In November 2024, Georgescu, an independent candidate for president, won the first round of Romanian elections. However, the Constitutional Court of the country declared the results invalid, citing Georgescu's alleged mass influence campaign.

Subscribe to @sputnik_africa
Opmerkelijke uitspraken. Uiteraard niet op uw 7 uur journaal alwaar men het niet graag heeft over de coup tegen de democratie in Roemenië.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 april 2025 om 10:01.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2025, 10:44   #93
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Opmerkelijke uitspraken. Uiteraard niet op uw 7 uur journaal alwaar men het niet graag heeft over de coup tegen de democratie in Roemenië.

Is het al bij voorbaat uitgesloten dat die Georgescu de waarheid een beetje of misschien juist heel véél geweld aandoet?

Het is nu eenmaal niet zo dat Tucker Carlson nog nooit van z'n leven een leugenaar uitgebreid aan het woord liet.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2025, 11:21   #94
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Is het al bij voorbaat uitgesloten dat die Georgescu de waarheid een beetje of misschien juist heel véél geweld aandoet?

Het is nu eenmaal niet zo dat Tucker Carlson nog nooit van z'n leven een leugenaar uitgebreid aan het woord liet.

Dat is niet uitgesloten. Wat wel uitgesloten is is dat de democratie in Roemenië gerespecteerd werd met de eliminatie van de frontrunner in de verkiezingen. Verschillenden die elders een grote mond opzetten over democratie en mensenrechten dien er het zwijgen toe als het in het eigen Europees huis mis loopt, het principe om eerst voor eigen deur te keren daarmee aan de deur zettend.

Laatst gewijzigd door Bach : 16 april 2025 om 11:30.
Oud 16 april 2025, 12:34   #95
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet uitgesloten. Wat wel uitgesloten is is dat de democratie in Roemenië gerespecteerd werd met de eliminatie van de frontrunner in de verkiezingen. Verschillenden die elders een grote mond opzetten over democratie en mensenrechten dien er het zwijgen toe als het in het eigen Europees huis mis loopt, het principe om eerst voor eigen deur te keren daarmee aan de deur zettend.

Er zijn in de wereld inmiddels al méér dan genoeg 'Poetinofielen' aan de macht.

Overal waar zij aan de macht zijn, gaat het niet bepaald beter met 'democratie' en 'mensenrechten'.

Oud 16 april 2025, 12:43   #96
gunter5148

Standaard

Citaat:

Je kan pas iemand voor een leugenaar uitmaken, als je de waarheid kent.
Daarnaast, democratie geldt ook als je het niet eens bent met de uitslag van een verkiezing..

Links gespuis onderschrijft vooral dat laatste niet.

U bent toch geen links gespuis?
Oud 16 april 2025, 12:51   #97
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn in de wereld inmiddels al méér dan genoeg 'Poetinofielen' aan de macht.

Overal waar zij aan de macht zijn, gaat het niet bepaald beter met 'democratie' en 'mensenrechten'.

Dat is erg kort door de bocht. Blijkbaar is het voldoende dat de Roemenen geen zin hebben om Rusland tot vijand te maken voldoende om de democratie overboord te zetten. Welja, zo is dat inderdaad uitgedraaid.
Oud 16 april 2025, 14:07   #98
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Je kan pas iemand voor een leugenaar uitmaken, als je de waarheid kent.

Daarnaast, democratie geldt ook als je het niet eens bent met de uitslag van een verkiezing..

2) Links gespuis onderschrijft vooral dat laatste niet.

3) U bent toch geen links gespuis?
1) Als Georgescu bewijzen heeft van de inmenging door 'particularly' Anthony Blinken, dan dient hij geen seconde te aarzelen die openbaar te maken.

Ik ga hem in geen geval tegenhouden.

2) Zoals in < Stop The Steal > ??

3) Ik zie niet graag autoritaire/totalitaire figuren macht in handen krijgen, zelfs of misschien eerder vooral niet als ze zich een (semi-)religieus aureool aanmeten.

Als dat van mij 'links gespuis' maakt, dan is dat maar zo.

Oud 16 april 2025, 14:14   #99
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is erg kort door de bocht. Blijkbaar is het voldoende dat de Roemenen geen zin hebben om Rusland tot vijand te maken voldoende om de democratie overboord te zetten. Welja, zo is dat inderdaad uitgedraaid.

Is wat Navalny overkwam dan géén 'overboord zetten van de democratie'?

Als 'Groot-Rusland' zich zoiets kan/mag permitteren, dan kan/mag om het even welk ander land dat ook.

Maar als we géén 'exceptionalisme' willen, willen we dat nérgens, hé.

Oud 16 april 2025, 14:30   #100
gunter5148

Standaard

Citaat:
1) Als Georgescu bewijzen heeft van de inmenging door 'particularly' Anthony Blinken, dan dient hij geen seconde te aarzelen die openbaar te maken.

Ik ga hem in geen geval tegenhouden.

2) Zoals in < Stop The Steal > ??

3) Ik zie niet graag autoritaire/totalitaire figuren macht in handen krijgen, zelfs of misschien eerder vooral niet als ze zich een (semi-)religieus aureool aanmeten.

Als dat van mij 'links gespuis' maakt, dan is dat maar zo.

Georgescu werd in de eerste ronde op een democratische manier richting het presidentschap gestuurd.
Door een intentieproces (je bent niet voor westers-centraal globalisme, dus ben je voor putinisme) werd hij compleet illegaal en ondemocratisch aan de kant geschoven, en verhinderd nog verder deel te nemen. En daar stopte het niet.
DAT is voor mij bewijs genoeg dat activistische bureaucraten de democratie in roemenië vernietigden. Of Blinken daar achter zat is irrelevant.

Jij bent inderdaad geen links gespuis als je voor eerlijke verkiezingen bent, maar het feit dat over Georgescu pas negatief werd gesproken NADAT hij goed op weg was president van Roemenië te worden, zegt genoeg.

Enkel links gespuis ziet daar geen graten in. Enkel links gespuis zegt tegen autoritair gedrag te zijn, maar voor westers-centraal globalisme te zijn. Het is gewoon hetzelfde.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be