![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2561 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We moeten het nageven, het is ploef gegaan, en dat hebben we wel aan Trump te danken. Alleen is de remedie stukken erger dan de kwaal uiteindelijk. Maar bon, DAT is toch goed meegepakt. |
|
|
|
|
|
|
#2562 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge gaat roepen inflatie. Welnee, die heeft al plaatsgevonden toen de schulden werden gemaakt. Wat we nu krijgen is gewoon het op nul zetten van de schuld die toch niks voorstelt. Iedereen dacht trouwens dat door de quantitative easing na de bankenkrisis, er een gigantische inflatie zou komen. Niks van. Want die had al plaatsgevonden in de immobilienprijzen. Het was gewoon een formele teller op nul zetten. Dat kunt ge met die "schuld" ook doen. Men vergeet dat het hier om FIAT geld gaat, ttz, geld dat BIJ DEKREET wordt uitgegeven en geld genoemd wordt. |
|
|
|
|
|
|
#2563 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het kan door het rijker worden als landen als China het percentage van de RMB stijgt maar als men een Chinese leverancier betaald is het toch nog altijd in USD. Hetzelfde geld voor de meeste landen buiten Europa. |
|
|
|
|
|
|
#2564 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2565 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2566 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Een internationaal monetair systeem dat gebouwd is op valsemunterij? Op bijlenen en bijdrukken van geld, waarbij de gevolg-inflatie de meest perverse belasting is op alles waar productieve mensen ooit voor gewerkt hebben? Als DAT het gevolg is van wat die enge oranje man allemaal doet? More please!
|
|
|
|
#2567 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een mislukte aanslag tegen de Fuhrer ! ? !
|
|
|
|
|
|
#2568 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2569 | |
|
|
Citaat:
Het feit dat de inflatie ontstaat bij het bijdrukken van het geld, betekent niet dat dat géén inflatie veroorzaakt. Ge bent inderdaad een dikke idioot als ge uw "overschot" in betaalmiddelen zoals dollars en euros en ponden en yens en whatever laat staan, maar het probleem ontstaat dat ge met die betaalmiddelen wél uw brood moet kopen. De privilege-economieën, in leven gehouden door de vazallen die de valsemunterij van de collectivisten goedpraten, staan recht tegenover de reguliere meritocratische wereld. En die eerste moet eraan. Niet die tweede.
|
|
|
|
#2570 |
|
|
Een vijand van wat? De EUSSR?
|
|
|
#2571 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tenslotte is een staatsschuld niks anders dan een vergeten belasting. Een staat met een goeie balans is gewoon een staat die evenveel belastingen int als uitgaven doet. Of je dat nu doet met expliciete ophaling van geld, of door geld te drukken en dus inflatie te veroorzaken, is kifkif. Maar meer nog, op die manier ga je zelfs een belasting heffen op zij die uw munt bijhouden in het buitenland. En ge moet geen aangifte doen, het gebeurt vanzelf. Natuurlijk kan je niet alle staatsuitgaven dekken met bijdrukken, de inflatie zou te hoog zijn. Maar een stukske, waarom niet ? En inflatie is een goeie zaak om oude uitstaande schulden die niet meer zinvol zijn, stilaan uit te wissen he. |
|
|
|
|
|
|
#2572 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#2573 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tenslotte is eigendom geen recht. Het is een privilege dat U toegekend wordt door anderen. Het enige wat ge echt bezit is wat ge kunt bekomen met geweld en behouden met geweld. Er is dus geen enkele reden waarom iemand die iets 'verdient' dat vanzelfsprekend zou "mogen houden". Tot op zekere hoogte vinden we van elkaar dat we dat elkaar moeten gunnen, omdat zoiets de rat race bevordert. Maar als geweldenaars vinden dat gij iets wat "van U is" niet meer moogt hebben, dan is dat zo. Er is dus in de andere richting ook geen reden om mensen eigendom te laten hebben zoals boekhouders dat vinden. Tot op zekere hoogte, als we dat als groep OK vinden, ma foi, waarom niet. Maar het concept "eigendom" bestaat niet echt. Het is een sociaal privilege dat uw potentieel gewelddadige omgeving U kan gunnen. Als dusdanig is een "meritocratische wereld" een totale illusie, en zeker de boekhoudkundige versie daarvan. Eigendom komt uit de loop van een geweer. Niet uit de verdienste van uw bijdragen. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 april 2025 om 19:58. |
|
|
|
|
|
|
#2574 | |
|
|
Citaat:
En iedereen die, wetend of onwetend, collectivisme bevordert is mijn vijand inderdaad. En iedereen die collectivisme uitkleedt is mijn vriend. De geografie is niet relevant.
|
|
|
|
#2575 | |
|
|
Citaat:
Bah. Zelfverklaarde koningen en zelfverklaarde goden menen het recht te hebben op het zweet des aanschijns van andere mensen. DAT het systeem werkt, en dan faalt, en dan terug werkt omdat de meeste mensen idioten zijn en snel vergeten wat een crimineel gedrag valsemunterij is, maakt het niet beter. Bah x 5.
|
|
|
|
#2576 | |
|
|
Citaat:
Er zijn 5% goede mensen, 5% slechte mensen, en 90% mensen die in leven worden gehouden door de 5% goede mensen, en vrezend voor hun leven door toedoen van de 5% slechte mensen. Dat wij de laatste paar honderd jaar aanbeland zijn in een periode dat die 5% slechte mensen aan de macht zijn is geen ijkpunt voor de menselijke geschiedenis. Maar soit, ik besef dat ik een slaaf ben, dus ik ben er elke dag mee bezig te verhinderen dat ik slaag krijg, en dat ALS ik slaag krijg, dat het zo weinig mogelijk pijn doet. Zou je ook eens moeten proberen. Ben je zeker dat je niet omgekocht bent of gebrainwashed tijdens uw rehabilitatiekamp?
|
|
|
|
#2577 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar van zodra je meer volk krijgt, is een zekere vorm van "collectivisme" onvermijdelijk, omdat men ergens moet afspreken om de grootste en eerste vrijheid, namelijk die van moord, wat in te perken. En de enige manier om dat te doen is door wat collectivisme in te voeren, tenminste in een groep. Waarbij moorden specifiek gericht moet zijn op die buiten de groep. En welke de regels zijn binnen die groep, is totaal afhankelijk van wie wat met welk geweld kan beslissen. Ideaal gezien houdt men zich aan een democratische besluitvorming. Maar die democratische besluitvorming kan alle andere vormen van vrijheid, en van eigendom, inperken. Kortom, collectivisme. |
|
|
|
|
|
|
#2578 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het idee dat ge dinges moogt hebben als individu, en dat ge dinges moogt doen en vrij ruilen, is enkel maar, en heel beperkt, een heel korte periode in de tijd en dan nog met heel veel belemmeringen ingevoerd, omdat zij die heersten door hadden dat het hun meute meer kon stimuleren dan met de zweep erop. Natuurlijk hadden we een ideaal van een vrije wereld waarin mensen "eigendom" konden hebben, en trachten van eigen keuzes te maken in het handelen daartoe. En ja, dat laat dromen. Maar die illusie heeft nooit echt bestaan, en het gros van de geschiedenis is dat zelfs nooit een illusie geweest. De Chinezen tonen aan dat vrijheid uiteindelijk geen echte noodzaak is om productief te zijn, en zelfs redelijke welvaart te bekomen. Ze doen het beter dan de Soviet Unie op dat vlak. Onze westerse illusie dat het enkel individuele vrijheid is die tot superioriteit op economisch vlak en dus ook op geopolitiek vlak leidt, gepropageerd als de American dream, is daarmee naar de vaantjes. Meer nog, het feit dat het land van de American dream vervallen is tot een fascistenrijk dat op totale onwetende en ongecultiveerde domoren, gevoed met buitenlandse propaganda, steunt omdat hun al even vrijgelaten intelligentia tot inderdaad absurde waanzinnige fascistoide woke stuiptrekkingen is overgegaan, toont aan dat het idee van individuele vrijheid enkel maar een kort historisch intermezzo kan zijn en vrij snel terug het pad van het collectivistische totalitaire gaat bewandelen he. |
|
|
|
|
|
|
#2579 | |
|
|
Citaat:
Ik heb de indruk dat jij, compleet waanzinnig, denkt dat de mensheid zijn summum al bereikt heeft. Zoals ik zei, een beperkte generationele kijk op evolutie. De meeste intellectuele vooruitgang boekt de mens steeds als hij beseft dat hij van niemand de slaaf, en van niemand de eigenaar is. De rest is gewauwel, een wetenschapper onwaardig.
|
|
|
|
#2580 | |
|
|
Citaat:
Dus ik draag gewoon mijn steentje bij om die 90% een beetje slimmer te maken, zodat de slavernij ooit ophoudt. Het enige wat jij doet is de eigen onvolkomenheid verbergen door te wijzen op de fouten van een ander. Ik weet genoeg.
|
|