![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
scenario .. 2050.
Je moet eerst eens opzoeken wat 'scenario' juist betekend. 2050 - voorspellingen. Die zijn er ook voor België. Import zal België redden ... https://statbel.fgov.be/nl/themas/be...vooruitzichten
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gebaseerd op de daling die er NU al is. En straks de vrije val ![]() Citaat:
Je mag kiezen... |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik iets over België zeg moet ik me van u steeds richten op "mijn eigen omgeving". Winkels moeten binnen een straal van 5km rond mijn woonplaats liggen, flitspalen binnen 10km... Een prijs uit een winkel van 50km uit mijn buurt telt niet. En wat doet u hier nu? U gaat beginnen schermen met cijfers uit Bourgogne. Een regio in Frankrijk met een oppervlakte van 31500km2. Want dat noemt u "uw regio". Voor alle duidelijkheid: België heeft een oppervlakte van 30700km2... Maw: ik moet me in Belgie beperken tot een paar km2 maar in Frankrijk mag u een regio beschouwen die groter is dan heel België... Haha. Nee, Hahahahahahahaha Zo kennen we u weer. Twee maten, elvendertig gewichten.
|
|
|
|
#165 | |
|
|
Citaat:
Nu, 'actieven' - Je hebt toch gelezen dat het over actieve bevolking gaat? Nu, voorspellingen doen enkel op basis van mensen die overlijden (omgekeerde bevolkingspiramide), mijn inziens ontbreken een pak andere en meer belangrijke factoren. De 'virtuele' wereld wint aan belang - (AI) - waar en wanneer iets wordt uitgevoerd verliest aan waarde. Eens wat lezen over 'digitale nomaden ' verbreed een mens zijn gezichtsveld. Steden warmen sneller op dan ooit te voren en de mierennesten worden beetje bij beetje minder aangenaam om wonen. Droge streken worden nog droger – eveneens minder aantrekkelijk om te wonen. Laag gelegen gebieden hebben dan weer te maken met de stijgende zeespiegel. In dichtbevolkte gebieden is een strijd aan de gang tussen natuurliefhebbers en boeren met een wetgeving tot gevolg die enkel onzekerheid biedt voor al wie niet in een stad woont. Mij lijkt een keuze voor gebieden die nog de juiste verhouding natuur/landbouw/bevolking bezitten nog niet zo dom. Extra troef is de weerstand tegen de opwarming van de wereld die je er gratis bij krijgt. Bij 35° zit ik liever onder een grote boom met mijn voeten in een vijver i.p.v. in een betonnen blok waar je niet weet waar kruipen.
|
|
|
|
#166 | |
|
|
Citaat:
Prijs van brood is niet echt van toepassing als je er 50 km voor moet rijden. Flitspalen op 30 km afstand zijn niet echt van belang bij lokaal verkeer. Een streek die leegloopt - dat gaat dan niet over één stadje. Als we het hebben over facturen van water, energie dan mag het gaan over landelijke prijzen. Als we het hebben over wetgeving, dezelfde redenering. Dat de mogelijkheden in België wat beperkter zijn ( eigenlijk een stad met parking en park) daar kunnen we weinig aan veranderen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 mei 2025 om 09:57. |
|
|
|
|
|
|
#167 | ||
|
|
Citaat:
Wat een ineenstrorting van de bevolking ... Citaat:
Niet dat ik er belang aan hecht maar anderen hier blijkbaar wel... het lijkt me ook beter voor de waarde van de huizen hier.
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://wnl.tv/2024/04/24/in-de-fran...voor-geen-goud
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of nee, voor het verduidelijken van UW regelementen.
|
|
|
|
#170 | |
|
|
Citaat:
Dat is wat ik in onze omgeving ook zie gebeuren.
|
|
|
|
#171 |
|
|
Is gewoon toepassen van gezond verstand hoor.
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
O ja, ook dit gebiedje dat u misschien niet onbekend is, kampt met aanzienlijke ontvolking https://recherche-naf.insee.fr/fr/st...ce=chatgpt.com Misschien daarom dat er in die regio wat minder flitspalen staan dan elders in Frankrijk. Er kan immers geen geld geraapt worden. Het primaire doel van het Franse verkeersbeleid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 20 mei 2025 om 14:25. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
|
Citaat:
"De Morvan, van het Keltische Mar (zwart) en Vand (gebergte), is een bergachtig gebied in Frankrijk. Het ligt in Bourgogne-Franche-Comté, verdeeld over vier departementen: Yonne, Nièvre, Côte-d'Or en Saône-et-Loire. Het is het gebergte dat het dichtst bij Parijs ligt. Sinds 1970 heeft het status als regionaal natuurpark. " Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Morvan Is het de bedoeling dat we dat natuurpark als maatstaf nemen voor Bourgogne?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 mei 2025 om 21:06. |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
|
Citaat:
Ook op de 'bergen' in België staan er weinig flitspalen. ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 mei 2025 om 21:05. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wens je alle geluk daar. Maar het vergrijst en ontvolkt wél. En dat heeft weer gevolgen voor het voorzieningenniveau en huizenprijsniveau. Kijk maar eens op het plattteland van Bulgarije of zo. |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
|
Citaat:
En Vlaanderen? De demografische vooruitzichten van Statistiek Vlaanderen van 2024 voorzien tussen 2023 en 2033 een stijging van het aantal 67-plussers met 22% (bij de ). Dat is een iets sterkere groei dan de groei waargenomen tussen 2013 en 2023 (+20%). In 2033 zal het Vlaamse Gewest naar schatting bijna 1,55 miljoen inwoners tellen van 67 jaar of ouder. Dat zijn er ongeveer 284.000 meer dan in 2023. Hieronder nog even een voorbeeld waarom je niet alles moet geloven wat kranten schrijven. Een Vlaamse gemeente waar de bevolking met 15% gaat dalen? ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 20 mei 2025 om 21:46. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En in België is het eerder een "immobiliteits"probleem wat dorpen laat ontvolken, dan een gebrek aan volk om er te wonen.
In Frankrijk, buiten Parijs en enkele toeristische routes om, is een uur rijden 100 km verder... In België moet je al een uur rekenen indien je in de nabije stad wil winkelen.
|
|
|
#178 | |
|
|
Citaat:
Iedereen die onder gemiddeld verdient zonder wagen zetten, al wie gemiddeld verdiend pesten met een slecht wegennet en bekeuringen om hen de goesting te ontnemen om iets te ondernemen. Vervolgens de grootverdieners op kosten van de kleintjes aan een E-wagen helpen, liefst met exclusief gebruik van dat (miserabel) wegennet. De wil van Frankrijk? Het tegenovergestelde.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 mei 2025 om 21:32. |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|