![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou een goei zaak zijn. Iedereen op linux overschakelen en op libreoffice. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D.Trump denkt nog steeds dat er een relatie is tussen handelstarieven en herindustrialisatie van de VS....
Make that make sense ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zien wel aanhoudende pogingen om de Eu uit elkaar te spelen....
Er zijn nu eenmaal naties die "braaf" zijn en meer importeren uit de VS dan ze exporteren...(maar dat is dan financieel gezien).. En er zijn stouterds......zoals Duitsland.... Ach.....onnodig nog verbaal te reageren op die Trump....Als de Amerikanen straks zelf 250% meer aan hun eigen staats-bullshitjobbers willen betalen voor ingevoerde Europese goederen en diensten moeten ze dat vooral maar doen hé... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 23 mei 2025 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat komt misschien omdat er een aantal idiote Europeanen zich tegen Israel hebben uitgesproken, en dan moet ik zeggen dat ik Trump ergens begrijp natuurlijk. Oftewel komt het omdat wij ridicule sancties opleggen tegen zijne copain Vladimir. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 mei 2025 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Keuze genoeg dus. Van medium tot premium Porsche en Ferrari hebben die niet, hun nieuwe zeer sportieve modellen zullen dan nog wat duurder worden en vooral exclusiever. De rijkere Amerikaan gaat daar dus zeker geen drama van maken, integendeel. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 23 mei 2025 om 17:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De redenering is : als we 100% invoerrechten op buitenlandse Apple iphones heffen worden die zo duur dat Apple in de US gaat produceren.
Alleen zijn de productiekosten in de US zo hoog dat de uiteindelijke prijs voor de consument ook 100% hoger ligt. Dus om het even hoe, de Amerikanen gaan 3000 $ voor hun iphone moeten betalen. Trump niet, die krijgt een refurbished iphone IV cadeau van een Arabische sjeik, met een 20 karaat gouden omhulsel.
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu Rusland is weggevallen als alternatieve handelspartner, met betrekking tot grondstoffen en energie hoeft de VS zich niet meer zo in te houden tegen Europa. Alleen de relaties met China dienen nog wat onderuit gehaald en dan zit Europa helemaal in de klem. Betaaltijd is aangebroken. Met een EU bereid om in eigen vlees te snijden vanuit ideologische geopolitieke verstarring en zonder doordachte lange termijn visie ziet de toekomst er niet al te rooskleurig uit.
Laatst gewijzigd door Bach : 23 mei 2025 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() De EU heeft inderdaad heel wat belemmeringen voor de invoer van producten buiten de unie, in het bijzonder de 20% BTW of meer, en doen alsof dat niet zo is vind ik redelijk raar.
Trump heeft een punt.
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het handelsdeficit met de EU is 250 miljoen. Daarmee kun je niet eens een Boeing 747 kopen. Dat is wat Musk uitgegeven heeft aan de verkiezingen van Trump. Dat is een bonus van een CEO,…
En voor zo’n prul gaat Trump een handelsoorlog beginnen? ![]() Die gast is compleet van de wereld. Hij heeft geen benul van wat 250 miljoen$ is.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 mei 2025 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2025 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of hij heeft er deze keer wél de Diensten in meegerekend. Er is vroeger al aangehaald dat als men ook de Diensten in rekening brengt er bijna geen handelstekort is.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 mei 2025 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit 157 - 109 mrd = 48 mrd surplus voor EU. bron EU, laatste update 14/02/2025: (cijfers zijn van afgesloten jaar 2023) Citaat:
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 24 mei 2025 om 11:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij kan Trump niet denken.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 mei 2025 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() En ik vind het redelijk raar dat ge de propaganda gewoon naaapt
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me nogal duidelijk. Als ge grondstoffen importeert, en iets maakt binnen de unie, kunt ge die BTW betaald op de assemblage recupereren als ge uw product verkoopt. Maar als ge iets importeert kunt ge dat natuurlijk niet. Als dusdanig is het duidelijk een handelsbelemmering, die manufacturers in de EU een voordeel geeft over buitenlandse manufacturers.
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
En als de importeur een BTW-plichtige is en het geimporteerde product gebruikt wordt voor belaste zaken (aangeboden diensten of verkoop van goederen) kan hij altijd de BTW recupereren. Eveneens ongeacht van waar het komt. In de EU geldt dat een BTW-plichtige onderneming die goederen importeert van buiten de EU de invoer-BTW moet voldoen. Deze is (op sommige uitzonderingen na) aftrekbaar via de BTW-aangifte als die goederen worden gebruikt voor beroepsactiviteiten. Er is geen concurrentie op basis van BTW tussen goederen van binnen de EU en er buiten!
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 25 mei 2025 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Gouverneur
|
![]() Inpikkend op de posts van morte-vivante en hamac, een verschil tussen de VS en de EU is dat wij BTW hebben, en zij "Sales Tax" in vele staten.
De manier waarop de sales tax werkt is echter nadelig voor hun binnenlandse productie. Citaat:
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Dat is voor hem hetzelfde als een invoerheffing van 20% Degene die lokaal assembleert kan een deel van die 20% recupereren. Vergelijk de modellen: ik koop grondstoffen in de VS, maak stofzuigers in de VS, en importeer ze. Ik zet een prijs van 100 euro, de EU doet daar 20% bij. De klant betaalt 120 Euro, ik krijg 100 euro. Maar als ik diezelfde stofzuigers in de EU maak, en neem aan voor het gemak dat ik ook alle grondstoffen importeer van buiten de EU, en dat de 50% van de meerwaarde uit assemblage bestaat. Dan kan ik exact dezelfde stofzuiger verkopen voor 100 + BTW, MAAR ik moet maar de helft van die 20 aan de EU betalen, die andere tien kan ik in mijn zak steken omdat de assemblage in de EU gebeurd is. Het is dus geen wartaal van Trump.
![]() |