![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frans daarentegen, ja. Engels, minder. Engels heb ik voornamelijk geleerd door het in de wetenschappelijke wereld gans de tijd moeten te broebelen. Dat gaat dan beter en beter he. Maar ja, er was een goeie basis gelegd in de humaniora, maar minder dan Frans. Goed genoeg om dan uw plan te trekken en zo te verbeteren. Maar echt talen goed leren doe je door ze te broebelen,e n beter en beter te praten in de praktijk, met echte mensen. Niet met lessen. Dat kan U op weg helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet meer dan dat ik het normaal vind dat JIJ mijn vakanties niet moet betalen, ook al ben ik heel gemotiveerd om op vakantie te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is 2,56 keer zo duur. Dus neen, dat is niet overdreven. Citaat:
Jij zegt dat alleen Piet daar iets aan heeft, terwijl als Piet meer verdient, dat ook voor meer belastinginkomsten zorgt. En als Piet zijn kennis niet op peil houdt, zou hij wel eens kunnen ontslagen worden, en dan zit hij aan de werkloosheid, wat extra uitgaven voor de Staat betekent, en minder belastinginkomsten tegelijk. Ik zeg het, het zijn hier allemaal boekhouders in zelfstudie.
![]() |
![]() |
#324 | |
|
![]() Citaat:
Een basis is heel belangrijk. Dat broebelen op zich levert niets op als je daar ook niet af en toe wat grammatica en woordenschat bijleert. Ik zit bijv. op een talen applicatie (Tandem), en dan komen er allerlei Brazilianen (vooral jonge, mooie dames) die Engels willen leren. Ik merk daar weinig vooruitgang. Je moet eerst iets leren, en dan oefenen. Maar het krioelt daar van de mensen die willen broebelen, en nooit enige moeite willen doen. En grammaticale regels kun je ook niet vragen, dus je bent zeer beperkt in wat je bijleert op die manier. Het is vooral goed om een beetje op peil te blijven, maar conversatielessen zijn beter. Het verschil is dat daar de leraar het thema bepaalt, waardoor je verplicht bent van eens over een ander onderwerp te babbelen, en dan leer je ook weer nieuwe woordenschat. Anders beperk je jezelf tot de woordenschat die je al kent, en maak je geen vooruitgang meer.
![]() |
![]() |
#325 | |
|
![]() Citaat:
Hoe meer Jef verdient, hoe meer belastinginkomsten. Daar heeft de Staat wat aan, maar ook Marie, want meer belastingen op zijn loon betekent minder belastingen die op de rest geheven worden.
![]() |
![]() |
#326 |
|
![]() Voor de mensen die het broebelen overwaarderen: vergeet niet dat een taal veel meer is dan ze kunnen spreken.
Je moet ook de ander begrijpen, teksten kunnen begrijpend lezen, een mail kunnen schrijven, enz. Dat ga je niet allemaal in zelfstudie doen, iemand moet u corrigeren, of je leert je eigen fouten uit het hoofd.
![]() |
#327 |
|
![]() Vandaag in het nieuws: studenten die inschrijven voor de lerarenopleiding lager onderwijs, daar faalde 1/3e van de studenten op de instaptoetsen wiskunde en Frans.
Dringend nood aan een hobbyopleiding Frans...
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat subsidieert de koepels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid heeft de cursussen niet duurder gemaakt. De overheid komt minder tussen in de kost van bepaalde cursussen, de overheid komt in arbeid gerelateerde cursussen meer tussen, zodat de eigen bijdrage voor deze cursussen lager is, de logica zelve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
|
![]() Citaat:
Wat te denken van het GO!, en van de OVSG? Koepels, ja, maar OVSG is een onderwijsvereniging van steden en gemeenten. De Overheid dus...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 juni 2025 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#332 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, de kost van die cursussen is niet veranderd, het gaat om de sponsoring die staat doet met het geld geroofd van de -in de privé- werkende burger.
![]() |
#333 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb geen kinderen, ik betaal mee voor iedereen die die wel heeft, ik ga niet naar de opera, betaal mee voor wie daar wel naartoe gaat. Enz. Ga alleen op een berg leven als je met niemand solidair wilt zijn.
![]() |
![]() |
#334 | |
|
![]() Citaat:
Als hij dat niet moest doen zou Jef er geen probleem van maken om zijn bezigheid, bijscholing, zelf te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
|
![]() Citaat:
Die dotaties waren idd bedoeld om partijen niet afhankelijk te maken van privé sponsoring. Het is was wel niet de bedoeling dat dit gebruikt werd om aan verrijking van de partijen mee te werken. Hetgeen wel gebeurt. De beslissers worden wel betaald met een loon om beslissingen te nemen. Dat telt dus niet mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheid moet besparen omdat er teveel babyboomers te vroeg gestopt zijn met werken. +/- 80 jaar oud worden met een gemiddelde loopbaan van 30 jaar ... en zelfs als die generatie dat niet had gedaan was er nog bespaard moeten worden omdat ze te weinig kinderen op de wereld zette en migratie dat probleem niet oploste maar verergerde. We zouden natuurlijk ook het mes in hun pensioenen kunnen zetten zoals men in Griekenland deed waar de halve actieve bevolking van die pensioenen leefde maar dat lijkt een beetje teveel verandering voor ons landje ... liever alles op de rug van de kleine verloren generatie laden die eerst moeilijk werk vond en nu moet werken tot ze er bij neervalt.
![]() |
#337 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En daar betaal ik met plezier belastingen voor, infrastructuur die een moderne samenleving leefbaar houd. Subsidies voor FC De pottenstampers of VZW Shishamas horen daar niet bij.
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België eist een vast officiëel niet-fake landadres, geen marina, narrowboot of woonwagen/schuit toegelaten als residentiele woonplaats*. *(Dacht ik toch. - Of is de wetgeving na al die tijd veranderd? Heb trouwens ook geen idee hoe het zit met de Europese binnenschippers club)
![]() |
![]() |
#339 |
Banneling
|
![]() Die taallessen zullen nog altijd door de overheid betaald worden. Het aandeel dat de cursist zelf betaalt stijgt van pakweg 5 procent naar 15 procent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
|
![]() Citaat:
Nu VB en NVA de grootste zijn, hebben we er eigenlijk spijt van dat we het niet anders gedaan hebben. Maar wie had gedacht dat we onder de tien percent gingen uitkomen?
![]() |