Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2025, 05:22   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wat een opvoeding. Natuurlijk ga je niet op de loop voor een politiecontrole. Ik ben zelf ook door agenten gecontroleerd als tiener, terwijl ik gewoon niets zat te doen. Toonde mijn ID kaart en't was in orde. Ik vermoed achteraf dat ze wilden verifiëren of ik weggelopen of verdwenen was. Het is hun taak, zie je. Ouders zouden hun kinderen wel een minimum van opvoeding en realiteitszin mogen geven. Iemand die op de vlucht gaat voor een politiecontrole kun je toch niet gewoon laten lopen ? Schaf de politie dan maar af.
Idem. Politie en Rijkswacht hadden "toen" nog gezag. Net omdat verantwoordelijke ouders het normaal vonden dat agenten/rijkswachters wel eens een identiteitscontrole deden, zeker bij jongeren die wat rond hingen te lummelen. En dus meegaven "nie moeilijk doen, pas laten zien en vriendelijk antwoorde met 2 woorden, zoals een beleefde mens".
En mijn brommer -glorie dagen waren van net voor de "rollenpest".
Dus ook dat was me niet onbekend. (ik deed wel moeite om stiller -niet trager- te rijden).

Kortom, als er verantwoordelijken zijn, zijn het ouders en de betrokken agenten.

Maar dat verhelpt niet dat die kleine plat is.
Oud 5 juni 2025, 07:05   #42
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij denkt echt dat die agenten achter die kleuter gingen met de bedoeling om hem plat te rijden. Allez, smoort er nog ééntje

Maja, was hij op zijn vlucht tegen een borduur gebotst en zijn schedel gebroken, een hond of een kind overreden zou het ook de schuld van de flikken geweest zijn omdat ze hem niet tegengehouden hadden.
Dat is het inderdaad, nu krijgt de politie heel de tijd gezever omdat ze die steps niet uit het verkeer halen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 07:14   #43
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die step kon 60 rijden wat op zich al illegaal was, de maximum snelheid is 25. Moeder leende die regelmatig uit aan kindje om te spelen in het park.

Kindje wordt gecontroleerd omdat ze met 2 op een step stonden en te vlug reden (naar ik aanneem) en vluchtte alleen weg. De politie zetten de achtervolging in. Een racistisch element kan er niet echt in zitten want het kereltje is blank al probeert die Waalse moslim van de kinderrechten er natuurlijk een racisme zaak van te maken.

Dan viel hij met zijn step, de politiewagen had een langere remweg door het gras en reed hem aan. Volgens de omstaanders reed de politie 60-70 maar daar geloof ik niet veel van, als voetganger in een park voelt 40-50 al heel snel aan.

Er zijn beelden van 3 getuigen, er was blijkbaar tijd genoeg voor omstaanders om het te filmen. Daarin gaan we misschien zien of hij effectief werd aangereden of stierf door de val alleen.

Boelzoekers uit Brussel roepen al op om te gaan rellen, zoals gewoonlijk.

Wordt vervolgd.

https://www.hln.be/binnenland/veront...eden~a87c63d4/
Oud 5 juni 2025, 07:21   #44
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Let op mensen....Popo wordt weer goed gepraat... Let maar op!
Tis natuurlijk ni gangsta' om ook maar een beetje te nuanceren tegenover de politie eh.
Oud 5 juni 2025, 07:51   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Tis natuurlijk ni gangsta' om ook maar een beetje te nuanceren tegenover de politie eh.
Er wordt hier nochtans ook niet meteen veel nuance gelegd in het gedrag van het kind hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 07:54   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een opvoeding. Natuurlijk ga je niet op de loop voor een politiecontrole. Ik ben zelf ook door agenten gecontroleerd als tiener, terwijl ik gewoon niets zat te doen. Toonde mijn ID kaart en't was in orde. Ik vermoed achteraf dat ze wilden verifiëren of ik weggelopen of verdwenen was. Het is hun taak, zie je. Ouders zouden hun kinderen wel een minimum van opvoeding en realiteitszin mogen geven. Iemand die op de vlucht gaat voor een politiecontrole kun je toch niet gewoon laten lopen ? Schaf de politie dan maar af.
Heeft niets met opvoeding te maken, alles met de natuurlijke reflex van een 11 jarige. Maar goed, boomers en empatisch vermogen, tis wel vaker een moeilijke combo.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 5 juni 2025, 07:58   #47
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er wordt hier nochtans ook niet meteen veel nuance gelegd in het gedrag van het kind hé.
Beide partijen hebben hierin zware fouten gemaakt. Sowieso. Maar om nu de "popo" af te schilderen als mensen die anderskleurige kinderen opzettelijk overhoop willen rijden is een enorme overdrijving.
Oud 5 juni 2025, 08:23   #48
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Idem. Politie en Rijkswacht hadden "toen" nog gezag..
Wanneer is toen ? Ik herinner me de beelden van rijkswachters aan de toog net als wijkagenten en of postbodes. Ik zie de VW camionetten nog onbeschaamd staan voor de bruine kroegen op den buiten. Niemand stoorde zich daar toen aan opdat andere tijden. Er werd in die korpsen gezopen ( bij de lokale korpsen was het zelfs een plaag) alsof het een lieve lust was en ja tijdens de diensturen. Niet alleen daar maar ook bij het leger in den bouw in de politiek alsook op ministeries en mensen op de baan. Ik herinner me nog als gisteren dat men iedere dag een bak bier of 2 moest brengen aan je bouwwerf om op goede voet te blijven staan met die mannen.

Dus zo perfect was dat toen allesbehalve. Maar wat in Zichem gebeurde bleef ook in Zichem en met nu is dat een groot verschil opdat nu alles binnen de minuut en van overal is geweten.

Gisteren nog gekeken naar het Heizeldrama dat is 40 jaar geleden. Dat waren daar toen ook niet bepaald brave mensen die respect hadden voor de daar toen tegenwoordige politie. Die razende wilden zijn nu 60 plussers die zogenaamde brave drommels die respect hadden voor de politie Laat me lachen

Ach tijden veranderen maar mensen niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juni 2025 om 08:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 08:29   #49
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met die niet moedwil ga ik akkoord. Laten we het hoden dat het zoals men noemt niet met voorbedachte rade was.

En een 11 jarige heeft TOTAAL geen verantwoordelijkheid. Een 11 jarige is nooit zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
Dan is het de schuld van zijn ouders die een opgevoerde step aan hun kind geven en hem niet geleerd hebben hoe hij zich moet gedragen bij politie.
Oud 5 juni 2025, 08:31   #50
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beide partijen hebben hierin zware fouten gemaakt. Sowieso. Maar om nu de "popo" af te schilderen als mensen die anderskleurige kinderen opzettelijk overhoop willen rijden is een enorme overdrijving.
Vooral omdat het een blanke jongen was en geen kleurling, dat ze er toch weer een racisme kaart willen trekken is zo debiel als wat.
Oud 5 juni 2025, 08:31   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals overal zitten er goede en slechte mensen bij de politie. Overal heb je mensen die hun beroep op een correcte manier uitvoeren en dan heb je spijtig genoeg andere.

Nu blijkt er volgens de directeur van de politieschool zelf wel een en ander te schorten aan de veel te korte politieopleiding in Belgie.

Ik vind het redelijk bizar dat een tiener van 18 na zijn secundair onderwijs na amper 1 jaar opleiding al inspecteur mag zijn met een politionele bevoegdheid. Komt er nog bij dat er nadien geen bijscholingen meer volgen zoals dat het geval is in het buitenland.

Vraag me soms af hoe die jongens en of meisjes dan op de hoogte blijven van veranderingen in de wetgevingen ? Of pikken die dat zoals iedereen gewoon op uit de krant ?

De ministers zouden beter werk maken van goede opleidingen dan uren te liggen palaveren over het al dan niet samenvoegen van zones wat eerder vooral belangrijk is voor het verdelen van de interessante postjes.......

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juni 2025 om 08:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 08:42   #52
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Vooral omdat het een blanke jongen was en geen kleurling, dat ze er toch weer een racisme kaart willen trekken is zo debiel als wat.
Gelukkig was het een blanke. Was het een gekleurde Brussel had al dagen in de fik gestaan.
Oud 5 juni 2025, 09:39   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 09:45   #54
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Het is natuurlijk ook al ver gekomen als de politie een snotaap op een step gaat achtervolgen over grasperken in een auto.
Oud 5 juni 2025, 09:50   #55
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is natuurlijk ook al ver gekomen als de politie een snotaap op een step gaat achtervolgen over grasperken in een auto.
Iemand die wegvlucht van de flikken is niet verdacht?
Oud 5 juni 2025, 09:52   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wat u nu eigenlijk schrijft, dat de politie niets mag doen als er maar een vermoeden/mogelijkheid zou kunnen zijn dat de persoon die vlucht voor de politie niks misdaan heeft.

Maar het hekele puntje blijft het in gebreke zijn van de ouders.
Mij is geleerd, als de politie iets vraagt, gewoon beleefd meewerken. En vond dat heel normaal, en mijn ervaring met de politie is over het algemeen positief.

Natuurlijk, en uw schrijven maakt ook duidelijk waarom agenten liever met een flitsbak ergens in de wegkant gaan staan. Ze mogen niets anders meer van de verdedigers van het grotere goed.
Oud 5 juni 2025, 09:56   #57
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Iemand die wegvlucht van de flikken is niet verdacht?
Het is ook een kwestie van proportionaliteit en inschatting.
‘Ga ik die elfjarige op een step nu echt in een auto achtervolgen in een park over het gazon?’.
Maar goed, die ouders hebben uiteraard ook boter op hun hoofd.
Oud 5 juni 2025, 10:02   #58
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een opvoeding. Natuurlijk ga je niet op de loop voor een politiecontrole.
Ik ben zelf ook door agenten gecontroleerd als tiener, terwijl ik gewoon niets zat te doen.
Toonde mijn ID kaart en't was in orde. Ik vermoed achteraf dat ze wilden verifiëren of ik weggelopen of verdwenen was.
Het is hun taak, zie je. Ouders zouden hun kinderen wel een minimum van opvoeding en realiteitszin mogen geven.
Iemand die op de vlucht gaat voor een politiecontrole kun je toch niet gewoon laten lopen ? Schaf de politie dan maar af.
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2025, 10:08   #59
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te voet is geen optie tegen een step, zelfs niet tegen een 11jarige zonder step.
Achter mijn tuin hebben twee flikken een paar weken geleden een hangbuikzwijntje proberen pakken. De blonde stond na 50m te hijgen dat het geen zicht was. Van in een auto zitten en frietjes eten krijg je geen conditie.
Oud 5 juni 2025, 10:53   #60
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet. Die hebben dat ook niet gewild, maar het is wel een inschattingsfout om de vluchtreflex van een 11 jarige te gaan beantwoorden met een achtervolging door een stadspark.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be