![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Vlad;10504128]Een hele heisa weeral omdat men in het Brussels parlement heeft besloten 5% te besparen. Een stad met een parlement. Brussel moet zowat het meest aantal politici en ambtenaren per inwoner van heel Europa hebben. Het heeft meer weg van een corrupt Afrikaans land dan van een moderne westerse stad. ...
2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#625 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is met die wietrokers ook het geval, zeker gezien de prijs van wiet goedkoper is dan die van alcohol.
![]() |
![]() |
![]() |
#626 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou dat nu komen ? Ik denk het te weten jij ook ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2025 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#627 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet nog de eerste wietroker tegenkomen die z'n hele carrière gewerkt heeft terwijl ik tal van mensen ken die elke dag een paar pinten dronken en op een feest wel eens doorzakten die dat wel deden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb helaas geen wiet gerookt. Moet er toch eens mee beginnen.
![]() |
![]() |
#630 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb iemand gekend die een broodjeszaak openhield, zes dagen op de week, terwijl ze alle dagen heroïne spoot, dertig jaar lang. Wil dat zeggen dat alle heroïnespuiters goed functioneren, ik denk het niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Molenbeek wil 80 miljoen euro om Europese cultuurhoofdstad te worden ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je dan geen internet. Wie de geschiedenis niet kent kan het heden niet begrijpen. De Drooglegging was de periode in de Amerikaanse geschiedenis waarin de verkoop en productie van alcohol verboden was. Deze periode begon in 1920, na een aantal eeuwen van toenemend alcoholmisbruik in Amerika, en eindigde in 1933 vanwege een forse groei in georganiseerde misdaad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij gaat hier schrijven ik oogkleppen op heb. Alcohol staat op de ranking van gevaarlijkste en schadelijkste drug op plaats 4 net achter heroine Crack en Cocaine. De gevaarlijkste dealers zijn ja steek je kop maar in het zand in feite de paters trappisten ![]() Indien jij kan weerleggen wat het Jellinek of het Trimbos instituut wetenschappelijk hebben aangetoond zal ik dat heel graag lezen. https://novadic-kentron.nl/wat-zijn-...delijke-drugs/ https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/ Maar indien jij andere argumenten kan aanhalen ga gerust je gang. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2025 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben vandaag nog langs het Zuidstation geweest en ik heb daar helemaal geen mensen over de grond zien rollen alleen paar dalozen met wat cara pils. Ik ken anders wel heel wat mensen die alle dagen een joint roken en perfect functioneren net als ik mensen ken die alle dagen pinten drinken en waar niks mee valt aan te vangen. Ik woon dan ook in centrun Brussel en niet naast de Kalmthoutse heide. Kijk wat blowers die nooit iets hebben betekent in het leven. https://www.mpp.org/top50/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2025 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongeveer een halve eeuw geleden heb ik 2 keer marihuana geprobeerd en dat was 2 keer een maffe en verdovende belevenis, allesbehalve plezant. Eén keer in Gent en één keer in New York, was dus niet aan de leverancier gelegen.
Wat alcohol betreft heb ik er reeds maanden geen meer gedronken. Doe dat soms enkele weken of maanden. Heb er feitelijk geen behoefte aan en voel me er ook beter mee. Zonder het één en het ander is perfect mogelijk. Maar iedereen zijn keuze. Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 juni 2025 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan ik alleen maar toejuichen. Persoonlijk drink ik toch (nog) graag af en toe een lekker biertje of twee samen met wat vrienden. Cannabis gebruik ik al lang niet meer niet ik het niet zou willen maar mijn huidige leven leent er zich niet meer toe. Hou er wel heel goede herinneringen aan over maar die situeren zich eerder in de jaren 70 op concerten ....in jeugdhuizen met vrienden en de juiste muziek....dat was lachen geblazen en genieten. Nooit ziek van geweest en nooit een kater wat ik niet kan zeggen van Alcohol. Maar ja voor de vlaming is een wietroker een druggebruiker en een alcohol gebruiker alleen een levensgenieter . Dat is nu eenmaal wat de onwetenden beweren en die opvatting krijg je er (nooit) meer uit terwijl ze nog nooit een grammetje wiet in het echt hebben gezien laat staan even aan een joint hebben gelurkt. Geef mij dan maar Nederlanders of Canadezen die wat minder wereldvreemd zijn op dat vlak Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2025 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag in de Afspraak. Die fotogenieke korpschef uit Brussel zone Zuid kwam wat uitleg geven over de massale populistische actie gisteren in Het Peterbospark.
Toen Bart Schols de vraag stelde of die actie iets had uitgehaald of opgeleverd werd het pas hilarisch. Ja maar we waren niet op zoek naar drugs zei de man maar naar lege appartementen .....Beetje raar dat de Maatschappij die de sociale appartementen beheerd daar dan niet de nodige informatie zou over hebben ?? De man beweerde niet naar drugs op zoek te zijn geweest.....en dit opdat er naar alle waarschijnlijkheid bijna niks werd gevonden van drugs. Lijkt me logisch gezien een actie waar 800 mannen gaan aan deelnemen al lang is geweten via via. Wat dan het meest hilarisch was is dat hij zichzelf dan wat belachelijk maakte door te vertellen dat hij maar 1 drugshond ter beschikking had en dan dankzij de goede samenwerking met de andere korpsen er uiteindelijk toch 6 ter beschikking kreeg. Waarom had hij die hond en nadien er zelfs 6 nodig als het toch niet de bedoeling was om drugs te vinden ? ![]() En dan dat zogenaamde bord met het drugsmenu.....zo een halve kwiet had daar wat op een muur gekrabbeld dat ik eerder zag als zever en grap dan wat zou moeten doorgaan voor een menu ....blijkbaar kon die kwiet die dat daar opkribbelde zelfs het woord cocaine niet correct spellen en leek het me eerder iets in het Chinees. Van die opschriften zijn er al altijd en overal geweest .... Maar ja laten we concluderen dat gans die razzia de zoveelste geen enkel resultaat opleverde. En ja als we van een drugsmenu spreken dan leek dit er 56 jaar geleden nog beter op ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 juni 2025 om 23:16. |
![]() |
![]() |