![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...maar had ik wel een cent?
geld te bezitten was ik nog niet gewend ik voelde in mijn zakken want ik had wel een broek aan mijn kont voorzien van alle gemakken maar daar slechts een zakdoek vond zag ik daar wel plotseling een glimmende nieuwe cent op de grond was dat geen wonder? door het noodlot voorzien want ik kon niet zonder of had een kind mij dat toegegooid misschien? maar toen ik opkeek na het bukken waren alle kinderen verdwenen waar waren zij toch henen? ik zag slechts water in het morgen rood en na aandachtig turen aan de horizon een boot...
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...al spoedig kwam de boot aan gevaren
met als schipper een lief meisje met haar wilde ik wel een reisje over de woeste baren en ik wilde al reeds geven mijne glimmende cent maar zij had liever aan kus van zo'n knappe vent en die kreeg zij van mij terstond twee zelfs op haar zoete mond en al spoedig voeren wij naar de overkant naar het spelende kinderland en waar de kinderen van de kant in het water sprongen en gezamenlijk zongen: "moge Harrie tot ons komen als de God van onze dromen... ![]()
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...aan de kant werd een spelletje gedaan
door de armen van twee lieve meisjes als een poortje te gaan tussen de armen te worden gevangen en naar doorgang te verlangen dus in en uit voor elke nieuwe spruit daar moest ik bij en ik ging achter in de rij een hoge poort was hout voor een groot kind stout ondeugend, maar ook dapper moest het betekenen daar moest ik wel op rekenen en een klein poort was turf voor een kleintje met durf hout en turf heette dat spel wist jij dat wel? nu dacht ik mij al een grote vent met mijn glimmende cent maar ik was slechts turf als ware ik zo klein als een smurf ik mocht in de zandbak spelen opdat ik mij niet zou vervelen... ![]()
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...in de zandbak ging ik meteen aan de slag
een weg met een poort te bouwen en een kasteel dat iedereen zag en er was een meisje bij die met mij wilde trouwen en altijd van elkaar te houden... ![]() om vader en moedertje te spelen om nooit meer eenzaam te wezen of ons te vervelen en wij groeven een kuil in het zand en gooiden het zand aan de kant als een hoge wand bedoeld als muren dat niemand ons kon begluren en daarin twee stoelen en een tafel en een bed voor de seksuele pret had ik zo bedacht maar het liep anders dan ik had verwacht want zij geloofde nog in de ooievaar heus, het is waar ik stond paf en dorst niks te zeggen maar ik had haar het liefst in het bed willen leggen om te laten zien hoe het ging in een ritmische beweging heen en weer, eruit en er weer in ik had zo'n vreselijke zin...
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...maar ik was in de onschuld van het kinderland beland
moeder aarde leidde haar kinderen bij de hand en vertelt hun sprookjes naar hun verstand en ik was het die de onschuld nog moest leren om mij te bekeren tot het paradijs oh, dat was zo wijs daar de weg te weten en alle voorgaande ellende te kunnen vergeten en om reeds te kunnen wennen wat ik wilde ontkennen keek ik omhoog en wat zag mijn oog? ik kon het niet geloven maar daar boven kwam een ooievaar met grote klapwieken aangevlogen als mijn ogen mij niet bedrogen van wijde cirkels tot steeds kleinere om ons henen landde hij tenslotte met zijn grote tenen boven op mij hoofd omdat ik hem niet had geloofd...
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...vervolgens deponeerde de brave vogel hoeder
een baby'tje in de armen van de stralende moeder die geheel en al in alle lusten: het arme schaap overal kuste en: "wat een schatje die moet straks in het badje" en ik als trotse vader kwam meteen nader om beiden te omarmen in mijn liefde te warmen en zij al meteen het kind melk gaf uit een flesje daarvan bleef al spoedig over geen enkel restje borsten had de moeder nog niet en ook dat deed mij weer verdriet een paar grote memmen te zien wippen en ook even aan de tepel te mogen nippen... ![]()
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...en dan ging alle aandacht en liefde naar het kind
en ik werd niet meer bemind ik mocht slechts voor pappa spelen en dat ging mij spoedig vervelen ik was stinkend jaloers op dat kind ik moet het bekennen de enige die werd bemind en ik kon er maar niet aan wennen als het nu maar een meisje was dan kwam het nog wel van pas maar het was een jongen tsjonge jonge jongen haar liefde voor mij te stelen dat kon ik niet velen... ![]()
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...toen zeide ik deftig: "Vrouw, ik moet aan het werk!"
was dat niet sterk? en ik gaf vrouw en kind een zoen daar moesten zij het voorlopig mee doen mijn werk was op de schommel heen en weer te zwaaien en ook om op de draaimolen rond te draaien en de klimkooi te proberen en niet te vallen en mij te bezeren en dan op de onvergetelijke wip te wippen daar kon niets bij tippen vooral met een lief meisje heen en weer dat wilde ik nog wel eens een keer maar zij werd al spoedig duizelig van al dat gewip en keek een beetje sip... ![]()
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...zij wilde zo graag poffertjes bakken
met een emmer en een schepje daarvoor wilde ik mij wel in laten pakken kip, ik heb je haastje repje bij mijn geliefde te willen zijn dat leek mij zo fijn zij was een schoonheid met lange blonde haren en ik kon niet nalaten haar aan te staren in haar mooie blauwe ogen zou zij mij ook wel mogen? ik was geheel en al door het dolle spoedig met haar in het zand te kunnen rollebollen... ![]()
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...plots was ik vrouw en kind vergeten
maar ik had nog wel een slecht geweten maar al spoedig stonden de poffertjes in lange rijen of ik wilde al weer gaan vrijen ik kroop op haar rug daar had zij niet van terug zij had er niets van begrepen dan mij, zij als paard, rond te slepen "en zo rij ik dan te paard, op een ezel, op een ezel en zo rij ik dan te paard, op een ezel zonder staart" zong ik vrolijk en toch bedaard en zij zong spoedig mee en wij hadden pret voor twee en zij gaf mij plots een kusje en ik kreeg een rood hoofd als vuur en zei: jij bent mijn zusje voor eeuwige duur en gaf een kus terug en klom weer op haar rug... ![]()
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...ik voelde mij tot in de wolken verheven
met twee vrouwen te mogen leven een om de dagelijkse zorgen te bestieren de ander louter omwille van de plezieren maar inmiddels werd het reeds donker tussen de bomen en ik moest weer naar huis zien te komen hoe moest ik het mijn vrouw vertellen? dat begon mij te knellen het werd ook donker in mijn ziel wat mij niet zo beviel dat mijn "werk" was geweest een groot liefdesfeest? in de zandbak kerk was dat geen werk? mijn minnares te versieren mij met haar te plezieren voor de heilige poffertjes mis als dat geen echt werk is maar plotseling werd ik erg bang voor mijn eigen leugen als een slang en van pure angst moest ik kakken en het begon uit mijn reet te zakken plotseling lag er een hoop poep in mijn eigen mooie nieuwe broek... ![]()
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...nu had ik al weer een zonde begaan
in het oordeel voor de Godin te staan en de grootste zonde was wel het in de broek te doen naar de vermaning van Mamma toen: "Het eerste gebod: Doe je drukje op de pot" Hoe zeer moest ik mij nu schamen twee leugens te moeten beramen en die drol niet weg was te liegen die liep danig in de smiezen en bovendien: waar was mijn huis? was deze niet in dezelfde zandbak thuis? had ik deze niet meer willen zien had de Godin mij met blindheid geslagen misschien? plots zag ik mijn vrouw daar in de hoek neen, mijn huis was niet zoek en mijn vrouw stond al te wuiven maar ik vreesde de zure druiven snel nam ik een besluit en gooide mijn drol mijn broekje uit... ![]()
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...had zij iets gezien?
zij keek wel plotseling raar uit haar ogen was het afschuw misschien? of was het mededogen? ik hoorde haar al reeds zeggen: je kunt buiten begeren maar thuis moet je de liefde leren en ook: je kunt buiten willen drukken maar thuis moet je op het potje bukken en toen hoorde ik de kinderen lachen en roepen "Harrie heeft in zijn broek zitten poepen, Harrie, Harrie, wat ligt daar op de grond? het is een flinke baal stront... ![]()
![]() |
#134 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Harrie, volgens mij zijn jouw gedichten 100% deterministisch bepaald.
Je weet niet beter en kan niet anders. Doelloos en zinloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...ik schaamde me rot
ik vreesde ik ga kapot ik wilde vluchten voor al die stinkende geruchten maar raakte verlamd ter plekke en begon ook nog overal te lekken en de kinderen draaiden in een kring en ik boven mijn eigen stront in de lucht daar hing ondersteboven niet te geloven zongen zijn in het koor al maar door "wij draaien in het rond om Harrie's heilige stront en Harrie draait als een tol tegendraads omgekeerd in zijn eigen drol" dat maakte mij helemaal dol om met mij zo te sollen waren zij zelf niet meer dan drollen...
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...het draaide en draaide in mijn hoofd
en ik raakte versuft in mijn hoofd ik viel op de grond in mijn eigen stront maar na enige poos, ik weet niet hoelang ontwaakte ik weer en was vreselijk bang want het was stikke donker om mij heen en ik was geheel en al alleen ik kon de kindertjes niet meer horen en in de tast liep ik in het rond ik was geheel en al verloren geen enkel kindje meer vond... ![]()
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...op de tast zocht ik mijn weg
wist heg nog steg maar ik zag wel in de verre ene sterre die mij deed hopen tenminste in een rechte lijn te kunnen lopen en de ster als Venus voor mij straalde voor mij neder scheen te dalen toen zij plotseling was verdwenen waar was zij toch henen? toch liep ik dapper door van achteren naar voor toen zag ik vele rode lichten van rode ramen met daar achter schone wichten die mij vriendelijk wenkten om hun mijn liefde te willen schenken... ![]()
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...zij geleken op de meisjes die ik in de zandbak had gezien
wel wat ouder en beter gevormd bovendien met borsten, heupen en meer kont en prachtige zwarte wimpers en een rode lipstick mond was die daar niet mijn minnares misschien? ik was oh zo blij haar weer te zien liep meteen bij haar naar binnen maar toen riep zij uit: "Harrie, je stinkt als de hel wat moet ik toch met jou beginnen? Ga je eerst maar eens wassen: goed en wel." ...gelukkig was daar midden op het plein waar alle rode ramen rondom waren gelegen een prachtige fontein daar moest ik zijn dat kwam mij goed gelegen... ![]()
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar toen riep zij uit: "Harrie, je stinkt als de hel wat moet ik toch met jou beginnen? Ga je eerst maar eens wassen: goed en wel. En snel" En toen kreeg ik ook nog een lel. ...gelukkig was daar midden op het plein waar alle rode ramen rondom waren gelegen een prachtige fontein daar moest ik zijn dat kwam mij goed gelegen... ![]()
![]() |