![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar gij zijt al veel langer aangewezen op een uitkering dan dat die RSZ korting afgeschaft is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge afkomt met: "Ik kan dit niet, ik kan dat niet, ik ben beperkt, ik kan maar ... !". Dan gade gene job krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel vraag weinig kandidaten. Niet verwonderlijk de meeste mensen hun uitkering ligt hoger dan halftijds te gaan werken. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juni 2025 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl ik daarmee bezig ben stel ik cursus-gever enkel vragen, zoals daar o.a. was, schrijf ik in mijn CV dat mijn rug kapot is en dat ik niet meer in de bouw kan werken? Neen, in geen geval, want dan krijg je die job niet, klonk het antwoord. Daarop vroeg ik dan wanneer ik tegen die werkgever mocht zeggen dat ik wegens rugproblemen die job niet mocht doen? Men scheen mijn vraag niet te begrijpen want ik kreeg geen duidelijk antwoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En haar deeltijds loon ligt een stuk hoger dan haar fictieve uitkering die ze zou krijgen als ze de moeite tot werken niet gedaan zou hebben. Maar we spreken dan niet over een laaggeschoolde die "moet gaan werken" om een loon te krijgen, en zeker niet zal werken om dat loon te verdienen.
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste keer ik contact had met de VDAB was tijdens de "gesprekken" bij de "laatste 6 maand uitbolperiode" van Douwe Egberts Grimbergen.
Midden september 2016 werd de sluiting aangekondigd. Eind oktober begon de VDAB met consultatierondes. Mijn reactie naar die bullshitjobbende huppelkutjes :"we gaan het simpel houden. Jullie laten mij met rust, 'k heb al ander werk." Laatste dag van DE Grimbergen, vrijdag 13 januari 2017. Eerste werkdag bij de nieuwe werkgever, maandag 16 januari 2017.
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door wagner.666 : 16 juni 2025 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de oudheid was daar een oplossing voor. Simpele verplichte arbeid met bijhorende verloning. Ironisch dat velen nog steeds denken dat de meeste galeien geroeid werden door slaven...
![]() |
![]() |
#211 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uw operas zijn dan ook populair hee.
![]() |
#212 |
Minister-President
|
![]() Besparen, allee gij da's toch gemakkelijk voor de zak van antwerpen die nu in de wetstraat zit, alleen ontbreekt het hem aan politieke moed zoals zoveel van die zakkenrollers voor hem, de kazakken draaier vreest voor zijn europees jopke.
![]() direct vijf miljard gevonden. Laatst gewijzigd door wagner.666 : 16 juni 2025 om 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe dit trouwens al meer dan 40 jaar via een vennootschap. Ik weet dat ik veel belastingen zal betalen als ik mijn winsten ga uitkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is de wereld toch simpel voor racisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zelf profiteren door fiscale teruggaves voor investeringen en gedurende 40 jaar vast wel tig middelen verzameld hebben op naam van de vennootschap, doorgestorte btw fiscaal aftrekken en dan belastingen recupereren van belastingen dat het werkvolk betaalde, is ook profitariaat. Anderen profitariaat verwijten voor een sociaal systeem maar dan zelf ferm profiteren op de rug van de belastingbetalers... ![]() Als nen werkgever met een vennootschap, zul je dan ook al heel wat "middelen" verzameld hebben in 40 jaar, mede door aftrek van BTW en kosten voor fiscale teruggaven, dat komt uit de gezamenlijke belastingpot die werknemers vullen. Citaat:
![]() Dan zul je andere katten te geselen hebben dan je dagelijkse gezeur en afgunst te ventileren over werkvolk dat ontslagen werd, een werkloosheidsuitkering kreeg door het sociale zekerheidsstelsel en nu naar het ocmw moet voor een leefloon om peanuts te besparen voor de miljardentekorten in de begroting. ![]() Dan gaan ze aan jouw vel.. Maarre, dan kun jij dus als werkgever ook gemakkelijk mensen zoals BigF een aangepaste job aanbieden, nietwaar? ![]()
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor iedere job als poetsvrouw zijn er 25 kandidates. Onzin die zijn er helemaal niet (meer). En als ze er al zijn dan liggen de werkgevers dwars. Als een wegenwerker nu een nieuwe weg aanlegt doet hij dat met 3 man en geen enkele meer en al zeker geen 55 plusser met wat last aan zijn knieen of heupen. Het duurt dan 4 jaar ipv 4 maanden maar dat is hier geen probleem. Na de werken laten ze zich toch failliet verklaren. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juni 2025 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verhalen van hoe die sollicitanten de job van zich afschudden, er zijn pareltjes bij die ik eigenlijk in een Koetjes en Kalfjes draad zou moeten naar voor brengen. Citaat:
Werklustige oude Belgen (of importertjes zoals ik) hebben een job, of liggen zo in de kreukels dat fysiek werken geen optie meer is. En het is niet aan iedereen om te herscholen. En met kamelenkakkneders, bananenbladvlechters of geitenhoeders, daar moet je al geluk hebben , willen of kunnen herscholen... Het is moeilijk als cultuur in de weg zit, en dat dit nog bejubeld wordt ook. Citaat:
Citaat:
![]() |