Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2025, 16:00   #201
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Deed.
Verleden tijd.
Nu niet meer dus.

Maar ik viel door de mand eh?

Is dat goed bestuur?
Maatregelen die mensen aan het werk moeten helpen afschaffen om dan die mensen van de dop te gooien?
Maar gij zijt al veel langer aangewezen op een uitkering dan dat die RSZ korting afgeschaft is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2025, 16:02   #202
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom mijn echtgenote, met haar medische problemen, dan toch een deeltijdse baan heeft gevonden. Misschien omdat ze 4 talen vloeiend beheerst, 2 masters heeft, en zo tussen de soep en de patatten nog een opleiding boekhouder heeft gevolgd.

Och ja, ze was toen nog geen 55+. Maar niet getreurd, als we Linkedin mogen geloven, ligt ze nog steeds goed op de markt. (Ik ook ten andere.)
De goede attitude doet veel, heel veel.
Maar als ge afkomt met: "Ik kan dit niet, ik kan dat niet, ik ben beperkt, ik kan maar ... !". Dan gade gene job krijgen.
Oud 16 juni 2025, 16:17   #203
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af waarom mijn echtgenote, met haar medische problemen, dan toch een deeltijdse baan heeft gevonden. Misschien omdat ze 4 talen vloeiend beheerst, 2 masters heeft, en zo tussen de soep en de patatten nog een opleiding boekhouder heeft gevolgd.

Och ja, ze was toen nog geen 55+. Maar niet getreurd, als we Linkedin mogen geloven, ligt ze nog steeds goed op de markt. (Ik ook ten andere.)
Deeltijdse banen zijn naar ik mag geloven veel makkelijker te vinden dan voltijdse.

Veel vraag weinig kandidaten.

Niet verwonderlijk de meeste mensen hun uitkering ligt hoger dan halftijds te gaan werken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juni 2025 om 16:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2025, 16:22   #204
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De goede attitude doet veel, heel veel.
Maar als ge afkomt met: "Ik kan dit niet, ik kan dat niet, ik ben beperkt, ik kan maar ... !". Dan gade gene job krijgen.
Doet me denken aan een belevenis bij de VDAB. Men ging ons voor de derde maal leren van een CV te maken. Ik had de CV's bij van de vorige cursussen, wat toen een goed resultaat was bleek nu een slecht CV te zijn, ik moest er andere maken. Ik moest er maken die geschikt waren om bij een sollicitatie in een bouwbedrijf te doen.
Terwijl ik daarmee bezig ben stel ik cursus-gever enkel vragen, zoals daar o.a. was, schrijf ik in mijn CV dat mijn rug kapot is en dat ik niet meer in de bouw kan werken?
Neen, in geen geval, want dan krijg je die job niet, klonk het antwoord.
Daarop vroeg ik dan wanneer ik tegen die werkgever mocht zeggen dat ik wegens rugproblemen die job niet mocht doen?
Men scheen mijn vraag niet te begrijpen want ik kreeg geen duidelijk antwoord.
Oud 16 juni 2025, 16:37   #205
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Deeltijdse banen zijn naar ik mag geloven veel makkelijker te vinden dan voltijdse.

Veel vraag weinig kandidaten.

Niet verwonderlijk de meeste mensen hun uitkering ligt hoger dan halftijds te gaan werken.
Integendeel, in haar huidige branche zijn deeltijdse banen even overvloedig als kiekentanden.

En haar deeltijds loon ligt een stuk hoger dan haar fictieve uitkering die ze zou krijgen als ze de moeite tot werken niet gedaan zou hebben.

Maar we spreken dan niet over een laaggeschoolde die "moet gaan werken" om een loon te krijgen, en zeker niet zal werken om dat loon te verdienen.
Oud 16 juni 2025, 16:42   #206
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Karel uw carriere blijkt dan toch ook niet uit te blinken in efficientie als ik lees hetgeen je daar zelf over hebt te vertellen

Mocht ik U zijn ik zou me dringend herscholen of solliciteren naar een beter betaalde minder stressvolle baan dichter bij huis.
Bon ja, dat behoort tot de mogelijkheden.
Oud 16 juni 2025, 16:44   #207
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Doet me denken aan een belevenis bij de VDAB. .....
De laatste keer ik contact had met de VDAB was tijdens de "gesprekken" bij de "laatste 6 maand uitbolperiode" van Douwe Egberts Grimbergen.

Midden september 2016 werd de sluiting aangekondigd.
Eind oktober begon de VDAB met consultatierondes.
Mijn reactie naar die bullshitjobbende huppelkutjes :"we gaan het simpel houden. Jullie laten mij met rust, 'k heb al ander werk."

Laatste dag van DE Grimbergen, vrijdag 13 januari 2017. Eerste werkdag bij de nieuwe werkgever, maandag 16 januari 2017.
Oud 16 juni 2025, 16:45   #208
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel, in haar huidige branche zijn deeltijdse banen even overvloedig als kiekentanden.

En haar deeltijds loon ligt een stuk hoger dan haar fictieve uitkering die ze zou krijgen als ze de moeite tot werken niet gedaan zou hebben.

Maar we spreken dan niet over een laaggeschoolde die "moet gaan werken" om een loon te krijgen, en zeker niet zal werken om dat loon te verdienen.
De meeste (langdurige) werklozen zijn dan ook laaggeschoolde mensen.
Oud 16 juni 2025, 17:54   #209
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga hier de kloten van Schoof bewijzen.
Ik weet dat ik een zeer goed draaiende zaak heb, ik ga dat niet bewijzen omdat ik dan mijn identiteit prijs geef, en daar heb ik geen behoefte aan, echt niet.
Maxi reserve blabla dus, trouwens als ge maar 40000 € belastingen moet achterdragen zijt ge ne sukkelaars, ik draag er om de drie maand 50000 bij aan de staatskas. en kijk eens hoe ik ben.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 16 juni 2025 om 17:55.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2025, 17:59   #210
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het een volgt het andere.

In de oudheid was daar een oplossing voor. Simpele verplichte arbeid met bijhorende verloning.

Ironisch dat velen nog steeds denken dat de meeste galeien geroeid werden door slaven...
Oud 16 juni 2025, 18:04   #211
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
ik draag er om de drie maand 50000 bij aan de staatskas.
Uw operas zijn dan ook populair hee.
Oud 16 juni 2025, 18:04   #212
wagner.666
Minister-President

Standaard

Besparen, allee gij da's toch gemakkelijk voor de zak van antwerpen die nu in de wetstraat zit, alleen ontbreekt het hem aan politieke moed zoals zoveel van die zakkenrollers voor hem, de kazakken draaier vreest voor zijn europees jopke.

direct vijf miljard gevonden.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 16 juni 2025 om 18:06.
Oud 16 juni 2025, 18:05   #213
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Uw operas zijn dan ook populair hee.
Ah ge weet het, vooral vroeger bij diene Duitser.
Oud 16 juni 2025, 18:39   #214
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maxi reserve blabla dus, trouwens als ge maar 40000 € belastingen moet achterdragen zijt ge ne sukkelaars, ik draag er om de drie maand 50000 bij aan de staatskas. en kijk eens hoe ik ben.
Kan zijn, ik kan dan ook nog steeds veel investeringen aftrekken.
Ik doe dit trouwens al meer dan 40 jaar via een vennootschap.
Ik weet dat ik veel belastingen zal betalen als ik mijn winsten ga uitkeren.
Oud 16 juni 2025, 18:40   #215
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn voldoende jobs waarvoor je geen papieren nodig hebt.
Oud 16 juni 2025, 18:41   #216
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Besparen, allee gij da's toch gemakkelijk voor de zak van antwerpen die nu in de wetstraat zit, alleen ontbreekt het hem aan politieke moed zoals zoveel van die zakkenrollers voor hem, de kazakken draaier vreest voor zijn europees jopke.

direct vijf miljard gevonden.
Van Blokkers geen brood aub.
Wat is de wereld toch simpel voor racisten.
Oud 16 juni 2025, 20:33   #217
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zijn, ik kan dan ook nog steeds veel investeringen aftrekken.
Ik doe dit trouwens al meer dan 40 jaar via een vennootschap.
Nu komt de aap uit de mouw over de afgunst op werkvolk.

Zelf profiteren door fiscale teruggaves voor investeringen en gedurende 40 jaar vast wel tig middelen verzameld hebben op naam van de vennootschap, doorgestorte btw fiscaal aftrekken en dan belastingen recupereren van belastingen dat het werkvolk betaalde, is ook profitariaat.
Anderen profitariaat verwijten voor een sociaal systeem maar dan zelf ferm profiteren op de rug van de belastingbetalers...

Als nen werkgever met een vennootschap, zul je dan ook al heel wat "middelen" verzameld hebben in 40 jaar, mede door aftrek van BTW en kosten voor fiscale teruggaven, dat komt uit de gezamenlijke belastingpot die werknemers vullen.
Citaat:
Ik weet dat ik veel belastingen zal betalen als ik mijn winsten ga uitkeren!
De coalitie partners gaan jouw sterke schouders niet ontzien bij de fiscale hervormingen zoals voka-marionet de pezewever, zet je al maar schrap.....er is nog veel te halen bij zulke bemiddelde middenklasse, jij bent de volgende aan de beurt want de rest zit al op hun tandvlees, daar kunnen ze niks meer komen halen...
Dan zul je andere katten te geselen hebben dan je dagelijkse gezeur en afgunst te ventileren over werkvolk dat ontslagen werd, een werkloosheidsuitkering kreeg door het sociale zekerheidsstelsel en nu naar het ocmw moet voor een leefloon om peanuts te besparen voor de miljardentekorten in de begroting.
Dan gaan ze aan jouw vel..

Maarre, dan kun jij dus als werkgever ook gemakkelijk mensen zoals BigF een aangepaste job aanbieden, nietwaar?
Oud 16 juni 2025, 21:37   #218
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn voldoende jobs waarvoor je geen papieren nodig hebt.

Voor iedere job als poetsvrouw zijn er 25 kandidates.

Onzin die zijn er helemaal niet (meer). En als ze er al zijn dan liggen de werkgevers dwars. Als een wegenwerker nu een nieuwe weg aanlegt doet hij dat met 3 man en geen enkele meer en al zeker geen 55 plusser met wat last aan zijn knieen of heupen. Het duurt dan 4 jaar ipv 4 maanden maar dat is hier geen probleem. Na de werken laten ze zich toch failliet verklaren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 juni 2025 om 21:39.
Oud 16 juni 2025, 22:02   #219
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Nu komt de aap uit de mouw over de afgunst op werkvolk.

Zelf profiteren door fiscale teruggaves voor investeringen en gedurende 40 jaar vast wel tig middelen verzameld hebben op naam van de vennootschap, doorgestorte btw fiscaal aftrekken en dan belastingen recupereren van belastingen dat het werkvolk betaalde, is ook profitariaat.
Anderen profitariaat verwijten voor een sociaal systeem maar dan zelf ferm profiteren op de rug van de belastingbetalers...

Als nen werkgever met een vennootschap, zul je dan ook al heel wat "middelen" verzameld hebben in 40 jaar, mede door aftrek van BTW en kosten voor fiscale teruggaven, dat komt uit de gezamenlijke belastingpot die werknemers vullen.

De coalitie partners gaan jouw sterke schouders niet ontzien bij de fiscale hervormingen zoals voka-marionet de pezewever, zet je al maar schrap.....er is nog veel te halen bij zulke bemiddelde middenklasse, jij bent de volgende aan de beurt want de rest zit al op hun tandvlees, daar kunnen ze niks meer komen halen...
Dan zul je andere katten te geselen hebben dan je dagelijkse gezeur en afgunst te ventileren over werkvolk dat ontslagen werd, een werkloosheidsuitkering kreeg door het sociale zekerheidsstelsel en nu naar het ocmw moet voor een leefloon om peanuts te besparen voor de miljardentekorten in de begroting.
Dan gaan ze aan jouw vel..

Maarre, dan kun jij dus als werkgever ook gemakkelijk mensen zoals BigF een aangepaste job aanbieden, nietwaar?
reserve was in is zo makkelijk uit zijn tent te lokken mits het goeie aas,
Oud 17 juni 2025, 04:54   #220
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor iedere job als poetsvrouw zijn er 25 kandidates.
In't wit? Waarschijnlijk, maar als ik een familielid mag geloven, zijn er van die 25, 25 die door de VDAB, al dan niet als Artikel 60'rs, zijn doorgestuurd, die op "gesprek komen" om gewoon aan te tonen dat ze gesolliciteerd hebben.

De verhalen van hoe die sollicitanten de job van zich afschudden, er zijn pareltjes bij die ik eigenlijk in een Koetjes en Kalfjes draad zou moeten naar voor brengen.

Citaat:
Onzin die zijn er helemaal niet (meer). En als ze er al zijn dan liggen de werkgevers dwars.
De werkgevers hebben weinig mogelijkheden meer.
Werklustige oude Belgen (of importertjes zoals ik) hebben een job, of liggen zo in de kreukels dat fysiek werken geen optie meer is. En het is niet aan iedereen om te herscholen.
En met kamelenkakkneders, bananenbladvlechters of geitenhoeders, daar moet je al geluk hebben , willen of kunnen herscholen... Het is moeilijk als cultuur in de weg zit, en dat dit nog bejubeld wordt ook.

Citaat:
Als een wegenwerker nu een nieuwe weg aanlegt doet hij dat met 3 man en geen enkele meer en al zeker geen 55 plusser met wat last aan zijn knieen of heupen. Het duurt dan 4 jaar ipv 4 maanden maar dat is hier geen probleem.
Lijkt Infrabel wel.
Citaat:
Na de werken laten ze zich toch failliet verklaren.
In veel gevallen omdat de (r)overheden veel te laat betalen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be