![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn we toch verwende nesten geworden. Ga eens kijken hoe op vele plaatsen in de wereld kinderen naar school moeten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2025 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoog tijd om die cowboymentalitei wat beginnen onder de loep te nemen. Valt ook nog te onderzoeken HOE prioritair die opdracht was ?? Want het hangt er bij die mannekes tegenwoordig nogal fel vanaf of ze goesting hebben of niet. Wij hebben hier onlangs bijna 3 uren gewacht toen een zot hier s'nachts zijn muziek vollen bak had gezet. En aan het Zuidstation stond gisteren een politiewagen op wacht met 2 flikken in die op hun smartphone waren aan het spelen ![]() Beetje 'fictieve' macht geven doet iets met een simpele duif heb ik al mogen meemaken Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2025 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DAt is hier helemaal niet van toepassing, niet de kledij, niet het gele hesje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn kleinkinderen gaan met de fiets naar school, regen, wind, ... steeds de fiets. Weliswaar onder begeleiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een fietsende fietser heeft nooit voorrang op een zebrapad. Hoog tijd om u nog eens wat verkeerslessen bij te brengen. Maar het klopt niet. Het voertuig (politie) dat gestopt was, stopte om het prioritair voertuig door te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ; Als er een kind van 9 met zijn fietske oversteekt aan een zebrapad dan ga ik stoppen ook al heeft dat geen voorrang. Volgens mij is er geen wet die zegt ik niet mag stoppen. U zou je daar blijkbaar schuldig over voelen maar ik niet. Hoog tijd om wat meer menselijkheid te tonen en je wat minder met regeltjes bezig te houden. In het verkeer en het leven in het algemeen is er de theorie en de praktijk.... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2025 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging niet over jou persoonlijk.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2025 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval: ik heb gelezen dat er een onderzoek gestart is. Dat betekent niet dat men uitgaat van fouten, gewoon dat er zoals het bij zo’n ernstig ongeval hoort een onderzoek gestart is.
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luisteren naar oversten is blijkbaar niet meer aan de orde en dat weet ik nu net uit heel goede bron. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ook zeer irritant voor al degenen die achter u rijden, en daarbij geeft u een totaal verkeerd signaal aan de fietsers. De wetgever maakt de wetten, niet de automobilisten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U begon onmiddellijk over SUV's, terwijl er heel veel ouders met een gewone wagen rijden. Er zijn ook nog ouders die hunne kleine afzetten op weg naar hun werk.
Maar dat weet u blijkbaar ook al niet. Ik heb u vandaag toch al enkele dingen kunnen bijleren hé! Zonder dank! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij moet men ten allen tijde kunnen stoppen voor een voorligger ook als die stopt voor een kat die overloopt. Wie dat niet doet en achteraan op een voorligger knalt is altijd in fout. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2025 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand is gebaat bij een halfslachtig of geen onderzoek, zeker de familie niet, want zij hebben uiteraard veel vragen waarop ze graag een antwoord zouden krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de les blijven hé. En ja, je moet voor iedere hindernis kunnen stoppen. Maar als uw voorganger plots in de remmen gaat zonder aanleiding, is die voorganger in fout. Ik ken iemand die achterop iemand reed die links wilde afslaan zonder richtingaanwijzer. De aanrijder was in z'n recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier gaat het over maar daar heeft U blijkbaar geen weet over SUV of niet. https://www.hln.be/hemiksem/vooruit-...cten~a2c2a3aa/ https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11...tuatie-rond-s/ https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221223_93483543 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2025 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw voorbeeld is de grooooote uitzondering want niemand kan dat bewijzen. Als ik stop voor een duif en je knalt achteraan in mij ga jij in fout zijn daar ben ik 100 % zeker van. Dit zegt de wet ; Dat betekent dat uw achterligger voldoende ruimte voor zich op de weg moet hebben om te stoppen, zonder u te raken. De achterop rijdende auto die op uw auto botst, is dus in principe altijd schuldig. Daarmee is hij ook aansprakelijk voor het vergoeden van uw letselschade. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2025 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 juni 2025 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Omdat ze niet meteen met loeiende sirenes en blauwe zwaailichten heel snel komen opdagen als gij s'nachts belt voor ne zot die zijne muziek vollen bak had gezet? ![]() Jammeren omdat agenten niet snel genoeg komen maar als er dan een ongeval gebeurt dan is het de schuld van de agenten omdat ze te snel zijn? ![]() Er hoeft helemaal niet onderzocht te worden HOE prioritair die opdracht was, dat wordt immers duidelijk genoeg gemaakt door loeiende sirenes en blauwe zwaailichten! Dat dient om de aandacht te trekken en het publiek te waarschuwen dat er een prioritair voertuig met snelheid nadert en dat men moet uitkijken en er voorrang gegeven moet worden. Waarom moet er toch altijd een zondebok of schuldige gezocht worden bij een ongeval? Ja, misschien hadden de agenten in die omgeving hun snelheid moeten matigen en wat voorzichtiger geweest moeten zijn, Ja, misschien had de jongen moeten weten dat hij voorzichtig moest zijn en moeten wachten als er een combi met loeiende sirenes en zwaailichten naderde en had hij niet moeten oversteken, Ja, misschien hadden de ouders de jongen moeten begeleiden en/of leren dat combi's prioritaire voertuigen zijn die snel mogen rijden en altijd voorrang hebben, Ja, als de jongen had gespijbeld, dan was het niet gebeurd, Ja, als de jongen niet op dat moment, later dan gewoonlijk, naar school fietste en net overstak toen de combi passeerde, dan was het ook niet gebeurd, Ja, als er geen dringende oproep was geweest, dan had dit ongeval niet gebeurd, Ja, als...als...maar "als" telt niet meer... Want dat zijn allemaal bedenkingen na de feiten die er niet meer toe doen en hoe dringend de interventie was, is irrelevant. Dit spijtige ongeval is gebeurd en erover speculeren brengt de jongen niet terug. Er kan enkel uit geleerd worden door zowel politie als ouders/kinderen/bevolking zodat een ongeval als dit niet meer gebeurt.
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zou het komen omdat de agenten hier niet over een grasveld in een park scheurden? Misschien is het zelfs omdat de agenten hier (voor zover bekend is) niet iemand aan't achtervolgen waren vanwege een simpele verkeersovertreding? Of misschien wel omdat de agenten in dit geval (weer voor zover bekend is) geen leugenachtige verklaringen aflegden na het voorval? Ik kan niet voor iemand anders praten maar dat is voor mij de reden deze agenten niet, en die in Brussel wel, te veroordelen. Zie jij die verschillen niet? Ook niet als je eens echt hard je best doet?
![]() |