Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2025, 18:34   #3701
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Waarmee u niet ingaat op het immorele aspect van deze gebeurtenissen. Het is fucking barbaars . Roepen dat het oorlog is doet daar niets aan af.
En die human shield onzin al helemaal niet.
Inhumaan, nochtans zijn het mensen die de daden stellen. Dus eigenlijk, humaan.

Dat uw troetels de klappen vangen wegens onbekwaam, kan u niet verkroppen.
Oud 29 juni 2025, 18:35   #3702
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En daardoor blijft het daar woekeren he.
Dan moeten ze er niet aan beginnen , kan er ook niks doorwoekeren.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2025, 18:39   #3703
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze er niet aan beginnen , kan er ook niks doorwoekeren.
Te laat. "Ze" zijn al begonnen.

En de enige methode om het op te lossen is de oorlogskelk tot op de bodem leeg te drinken.
Oud 29 juni 2025, 19:02   #3704
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat ik schrijf is dat als er ongewapende mensen rondlopen in die omgeving, dat het mobiele kogelvangers zijn voor de gewapende figuren in die omgeving.
De order was op de ongewapenden te schieten, die uit honger niet anders kunnen dan zich te begeven op levensgevaarlijke plaatsen waar voedsel uitgedeeld wordt door krachten die er elke dag een paar tiental ombrengen. Het Hamas excuus dat u daarvoor bedenkt is verzonnen.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 juni 2025 om 19:03.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2025, 19:04   #3705
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De order was op de ongewapenden te schieten, die uit honger niet anders kunnen dan zich te begeven op plaatsen waar voedsel uitgedeeld wordt door krachten die er elke dag een paar tiental ombrengen. Het Hamas excuus dat u daarvoor bedenkt is verzonnen.
Waar schrijf ik iets over Hamas? U maakt die logische conclusie. Dank U.
Oud 29 juni 2025, 19:06   #3706
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar schrijf ik iets over Hamas? U maakt die logische conclusie. Dank U.
U noemt die mensen "zandzakken". Voor wie misschien?

Kronkel maar verder.
Oud 29 juni 2025, 19:33   #3707
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U noemt die mensen "zandzakken". Voor wie misschien?

Kronkel maar verder.
Mobiele zandzakken waar niet rond te schieten is.

En ik hoef niet te kronkelen.

Ik heb geen enkele sympathie voor moslims.
Dat heb ik nog nooit onder stoelen of banken gestoken.

Aangezien 90%+ van de gazanen of Hamasianen of moslim zijn, heb ik geen enkele voeling met die mensen.
Let wel, ik noem ze mensen, niet zoals hun grote voorvechter Atmosphere, die ze regelmatich üntermenschen noemt.
Oud 29 juni 2025, 19:57   #3708
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Niet rond te schieten" impliceert een situatie die niet de realiteit is bij de voedselbedelingen. Wat de realiteit is is dat Israël de mensen tot wanhoop wil drijven in Gaza door er elke dag een paar tiental "af te schieten". En dan gaat het om ongewapende en bewust tot honger gedreven burgers in dit geval. Pogingen deze walgelijke daden af te doen als 'zelfverdediging' of iets in die aard zijn leugenachtig.

Citaat:
Het is nog een hele stap tussen "geen sympathie" hebben en hen te ontmenselijken en willen afmaken door te reageren met "meer munitie " als blijkt dat het IDF orders geeft op hongerige burgers te schieten.

Citaat:
Aangezien 90%+ van de gazanen of Hamasianen of moslim zijn, heb ik geen enkele voeling met die mensen.
Let wel, ik noem ze mensen, niet zoals hun grote voorvechter Atmosphere, die ze regelmatich üntermenschen noemt.
U noemde hen zojuist "zandzakken". Qua denigrerend taalgebruik kan dat tellen. Wat Atmosphere betreft. Dergelijk misprijzen voor de mens heb ik van hem/haar nog niet gelezen eerlijk gezegd.
Oud 29 juni 2025, 20:06   #3709
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Maar Palestijn en Hamas zijn verwisselbare concepten. Mochten er geen Palestijnen zijn, er zou ook geen Hamas zijn. Dus een manier om zich van Hamas te ontdoen is het wegdoen van Palestijn. Omgekeerd is veel onduidelijker, vermits het totaal ondoorzichtig is wat het onderscheid is tussen Hamas en Palestijn. Ge denkt dat ge alle Hamas hebt weggedaan en "burgerpalestijnen" hebt overgehouden, en blijkt dat er nog evenveel Hamas is als daarvoor. Kortom, Hamas verwijderen en Palestijn houden is ondoenbaar, maar Palestijn verwijderen maakt wel dat het Hamas probleem weg is.

Als er geen Palestijnse baby meer overblijft is het Hamas probleem, en alle toekomstige Palestijnenproblemen opgelost. Omgekeerd is het dweilen met de kraan open.
Als er geen Israëli meer over blijft zijn alle problemen ook opgelost , dat is een net zo belachelijk argument. Beide zijn fantasie, totale onzin, want dat gaat nooit geberuren. fantaseer gerust verder.
Oud 29 juni 2025, 20:08   #3710
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik noem ze geen untermenschen, ik zeg dat jullie ze zo zien , hetgeen zeer accuraat is.
Oud 29 juni 2025, 20:08   #3711
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Niet rond te schieten" impliceert een situatie die niet de realiteit is bij de voedselbedelingen. Wat de realiteit is is dat Israël de mensen tot wanhoop wil drijven in Gaza door er elke dag een paar tiental "af te schieten". En dan gaat het om ongewapende en bewust tot honger gedreven burgers in dit geval. Pogingen deze walgelijke daden af te doen als 'zelfverdediging' of iets in die aard zijn leugenachtig.
Dus u noemt me nog eens leugenaar. Tof.
Citaat:
Het is nog een hele stap tussen "geen sympathie" hebben en hen te ontmenselijken en willen afmaken door te reageren met "meer munitie " als blijkt dat het IDF orders geeft op hongerige burgers te schieten.
Indien onbekwaam noemen ontmenselijken is, dan ben ik schuldig. En nu?
Een boze brief van de VN, of nog meer driehoekklikken?
Citaat:
U noemde hen zojuist "zandzakken". Qua denigrerend taalgebruik kan dat tellen.
Ik omschrijf hoe de ongewapende sukkelaars in die regio gezien worden door de gewapenden. Niks meer of minder.

Citaat:
Wat Atmosphere betreft. Dergelijk misprijzen voor de mens heb ik van hem/haar nog niet gelezen eerlijk gezegd.
U vergeet "Het".
Oud 29 juni 2025, 20:10   #3712
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een grote mond over westerse waarden die moslims niet zouden naleven , en dan vervolgens met diverse totaal onwesterse ideeën aankomen en het niet westerse optreden van Israel toejuichen.
Oud 29 juni 2025, 20:10   #3713
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik noem ze geen untermenschen, ik zeg dat jullie ze zo zien , hetgeen zeer accuraat is.
Nope, ik ben niet Jullie;. Ik weet niet hoe u uwzelf bekijkt.

En het bent u die met dat koosnaampje bent beginnen slingeren, in de hoop dat het als door apen geslingerde stront aan "jullie" ging plakken.

Helaas, teveel PFAS op mijn vel.
Oud 29 juni 2025, 20:12   #3714
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik omschrijf hoe de ongewapende sukkelaars in die regio gezien worden door de gewapenden. Niks meer of minder.
U schrijft heel veel meer over hen .
Oud 29 juni 2025, 20:26   #3715
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u noemt me nog eens leugenaar. Tof.
De IDF order was op de door u genoemde "zandzakken" te schieten. Haaretz schrijft: "IDF officers and soldiers told Haaretz they were ordered to fire at unarmed crowds near food distribution sites in Gaza, even when no threat was present."

Citaat:
Indien de moderator haar werk onparijdig zou doen zou het soort van denigrerend en racistisch taalgebruik dat hier op dit forum gebruikt wordt als het over Palestijnen gaat op dezelfde wijze bestraft worden dan indien het om bijvoorbeeld Joden zou gaan. Maar dat is niet het geval. De driehoek zou rood gloeiend staan op dit forum moest er iemand "meer munitie" roepen bij moorden ongewapende Joodse burgers. Maar dergelijke zaken kan je hier zowat dagelijks lezen mbt moslims. Als er iemand u gemeld heeft bij de moderatie kan ik dat niet onverdiend noemen in die zin. Maar ik verwacht niet dat daar gevolg aan gegeven wordt anders zou het forum een stuk kleiner zijn.
Citaat:
"Meer munitie" was geen oproep? Geen toejuichen? Geen uiten van een wens?

Citaat:
U vergeet "Het".
of "hen"? Noem me ouderwets desnoods in dat opzicht. Ik hoop dat die mode overwaait.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 juni 2025 om 20:29.
Oud 29 juni 2025, 20:35   #3716
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De IDF order was op de door u genoemde "zandzakken" te schieten. Haaretz schrijft: "IDF officers and soldiers told Haaretz they were ordered to fire at unarmed crowds near food distribution sites in Gaza, even when no threat was present."
Zoals ik scheef, het is aan de individuele IDF soldaat dat bevel te gehoorzamen of niet.

Citaat:
Indien de moderator haar werk onparijdig zou doen zou het soort van denigrerend en racistisch taalgebruik dat hier op dit forum gebruikt wordt als het over Palestijnen gaat op dezelfde wijze bestraft worden dan indien het om bijvoorbeeld Joden zou gaan.
De moderatoren laten het meestal gaan, tot er genoeg driehoekjes in iemands nek vallen.
Citaat:
Maar dat is niet het geval. De driehoek zou rood gloeiend staan op dit forum moest er iemand "meer munitie" roepen bij moorden ongewapende Joodse burgers.
Integendeel.
Citaat:
Maar dergelijke zaken kan je hier zowat dagelijks lezen mbt moslims. Als er iemand u gemeld heeft bij de moderatie kan ik dat niet onverdiend noemen in die zin. Maar ik verwacht niet dat daar gevolg aan gegeven wordt anders zou het forum een stuk kleiner zijn.
Citaat:
"Meer munitie" was geen oproep? Geen toejuichen? Geen uiten van een wens?
Nope, dat was een exclamatie, een provocatie. Dank u om dat te bestendigen.
Mijn oplossing voor het Gaza Probleem is al een paar jaar geen glazen parking meer. (alhoewel het dat probleem voor Israël wel zou wegwerken). Nu geef ik de oplossing , 1 extra tunnel.
Citaat:
of "hen"? Noem me ouderwets desnoods in dat opzicht. Ik hoop dat die mode overwaait.
Ik vrees ervoor.
Oud 29 juni 2025, 20:59   #3717
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik scheef, het is aan de individuele IDF soldaat dat bevel te gehoorzamen of niet.
Dat die soldaat meer munitie zou willen toestoppen is duidelijk. Veel verschiltcdat niet met oproepen tot geweld. Maar u weet het meestal wel goed te verpakken om de regels te pogen omzeilen.

Citaat:
De moderatoren laten het meestal gaan, tot er genoeg driehoekjes in iemands nek vallen
Mijn ervaring is anders. Ik liet ooit het woord 'Calimero' vallen zonder verdere uitleg en dat leverde me een banpunt op. Ik doe niet mee met dat soort van spelletjes zelfs na wat ik een slag onder de gordel vond aangezien de melder zich ook schuldig maakte aan 'persoonlijke aanvallen'. Iemand uitlokken met persoonlijke aanvallen en dan naar de moderatie gaan klagen als je iets niet eens overdreven gesteld terug krijgt. De moderatie ging daar op in. Mijn enige banpunt ooit. Vergelijk dat eens met de oproepen tot of het verdedigen van MOORD dat je hier dagelijks leest. Ergens klopt dat niet, of het nu persoonlijk bedoeld is of niet.

Citaat:
Integendeel
Dat betwijfel ik ten zeerste

Citaat:
Nope, dat was een exclamatie, een provocatie. Dank u om dat te bestendigen.
Een provocatie die kan gezien worden als oproepen tot geweld. Moeilijk anders uit te leggen in feite en passend bij uw houding tegenover moslims.

Citaat:
Mijn oplossing voor het Gaza Probleem is al een paar jaar geen glazen parking meer. (alhoewel het dat probleem voor Israël wel zou wegwerken). Nu geef ik de oplossing , 1 extra tunnel.
Etnische zuivering als 'oplossing' voorstellen is niet overeenkomstig het internationaal recht. Dan zou men evengoed als 'oplossing' kunnen voorstellen dat Israël naar Europa of de VS verhuist. Nee, een oplossing dient uit te gaan van de erkenning gelijkwaardigheid van mensen en de wil van de internationale gemeenschap daarnaar te handelen. Dat ontbreekt en daarom is geen menswaardige oplossing in zicht.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 juni 2025 om 21:05.
Oud 29 juni 2025, 23:26   #3718
cato

Standaard

Citaat:

Etnische zuivering als 'oplossing' voorstellen is niet overeenkomstig het internationaal recht. Dan zou men evengoed als 'oplossing' kunnen voorstellen dat Israël naar Europa of de VS verhuist. Nee, een oplossing dient uit te gaan van de erkenning gelijkwaardigheid van mensen en de wil van de internationale gemeenschap daarnaar te handelen. Dat ontbreekt en daarom is geen menswaardige oplossing in zicht.
Amerika is al een VS van migranten .
Ze hebben de Indianen ook al een stuk land gegeven.
Daarom kunnen ze ook nog wel een staat vrij maken voor de bevolking van Israel.
Misschien Groenland ? Dit is toch al een plan van Trump.

Laatst gewijzigd door cato : 29 juni 2025 om 23:27.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2025, 05:04   #3719
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Amerika is al een VS van migranten .
Elke staat in de nieuwe wereld is het gevolg van een genocide en een overheersing door afstammelingen van Europeanen.
Om maar aan te geven, niet veel over van de grote rijken in Zuid Amerika, zoals de Maya's/Azteken en/of Inca's.
Citaat:
Ze hebben de Indianen ook al een stuk land gegeven.
Ooooh, hoe genereus, een piepklein stukje van de geroofde grond van gegenocideerde volkeren teruggeven.
Heeft de VS het cultureel correct gedaan, en de juiste grond aan het de armzalige resten van juiste volk gegeven?
Citaat:
Daarom kunnen ze ook nog wel een staat vrij maken voor de bevolking van Israël.
Misschien Groenland ? Dit is toch al een plan van Trump.
Hey, en Antartica als de ultime Dar-El-Islam?

Ik weet dan wel waar binnen 50 jaar goed te leven zal zijn, en waar er binnen 50 jaar een hoop ellende is (of juist niks meer).

Mare, wat die oranje Idioot in't Witte Huis uitkraamt, het zijn zoals een boertige zakenman/politicus betaamt, leugens en geboken beloftes.
Met een beetje geluk valt die wel dood aan ouderdom, of is er bij de volgende verziekingen een betere keuze mogelijk.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 juni 2025 om 05:05.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2025, 06:22   #3720
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Bendes, criminelen, clans en Hamas vechten onder elkaar om de aid trucks binnen te halen. Grote groepen van 50.000 man wachten de trucks op en plunderen die, het is 1 grote chaos.

https://www.theguardian.com/world/20...-supplies-gaza

“The scenes are appalling. You have 50 trucks, spread over two kilometres, and there are 50,000 on the road trying to get the flour,” said another aid official in Gaza.

Many civilians have been killed as they tried to reach food distribution hubs opened last month by the Gaza Humanitarian Foundation (GHF), a secretive US- and Israel-backed private organisation. The GHF said on Sunday that it had safely delivered more than 51m meals despite “a highly volatile environment”.

An officer quoted in the report told the newspaper about the growing chaos in Gaza. “I’m stationed there, and even I no longer know who’s shooting at whom,” he said.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be