![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja een docu gezien over Rusland, de Putin jaagt actief op oligarchen. De oligarchen hebben hem gemaakt en nu jaagt hij er op. We kunnen toch niet eindeloze jachtseizoenen organiseren. Dit land is te plat en daarbij vluchten die oligarchen snel weg naar een ander land. Het regime in het zadel houden is het enige dat de bevolking daar wilt. En elke destabiliserende factor die rijker of machtiger wordt, zoals onkruid op gejaagd. Dien N-va lijkt mij nu niet zo "verslaafd" aan de knoppen v d macht anders hadden ze weer gaan jagen op allerlei protesten. Daarom was het altijd ambras tussen de Tsaren en de Joden... ![]() Terug naar België, ik bedoel een renteniers regering. Voka is mijn baas. Normaal zit al het geld of veel ervan in de steden wat zit in onze steden, buitenlanders. En er zijn geen wachters en muren meer, vroeger waren dat verstevigde burchten want al de dieven en afval zaten op den buiten. Nu is het omgekeerde aan het gebeuren. Al het sjiek klein burgerlijk zit op den buiten. En het afval zit in de steden. Ik weet niet hoe Nva dat allemaal juist ziet. Zolang het patronaat maar tevreden is euh. Meer snap ik ook niet van dit beleid.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB is in hetzelfde bedje ziek als extreem links. Laat de rijken de crisis betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zegt veel over uw denkvermogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom begin jij toch altijd over het VB tegen mij ? Ik heb in mijn leven al meer op NV-A of andere partijen gestemd dan op het VB en hoor dus in jouw partijbrilhokjesbrein meer in het hokje gedesillusioneerde NV-A'er dan in het hokje VB'er. Het was overigens de laatste keer dat ik ben gaan stemmen. De rattenvanger van Deurne en zijn/jouw kliek hebben mijn geloof in de democratie danig om zeep geholpen. Tenzij in een directere democratie waar ik rechtstreeks over beleid mag stemmen is er geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt ooit nog te gaan stemmen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook niet tegen verlaging van BTW op renovatie werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De moderator van dienst was uitzonderlijk goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik nu uw redenatie volg lijkt het mij dat enkel iemand die helemaal niets heeft het volgens u "echt nodig" heeft. Heb je een huis: krijg je niks. Heb je spaargeld: krijg je niks. Jij wil dus als iemand de pech heeft dat hij ziek wordt of zich niet langer kapot mag werken van het grootkapitaal, zich eerst in armoede moet storten vooraleer hij geholpen wordt. Dus eerst huis verkopen. Dan krijgt die mens nog niks want dan heeft-ie weer geld. Dan dat geld opleven. En dan, als zijn huis en zijn geld op zijn en hij dus in principe onder een brug of portaal moet gaan wonen; dan gaan we hem helpen. Ik vind dat een rare manier van solidariteit. Mensen eerst in de armoede storen vooraleer je ingrijpt. Ik dacht immers dat je als samenleving moet proberen voorkomen dat armoede ontstaat. Beter voorkomen dan genezen. Jij wil er een streefdoel van maken. En dan zullen we nog maar zwijgen hoe die mensen dan nadien nog uit die armoede moeten geraken eh?
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Das eerder rijkdom! Iemand met drie jonge kinderen en 1830 € netto en een huurhuis, daar begint armoede. Nogmaals, de belastingbetaler is er imho niet om de erfenis van de eerstgenoemde te beschermen maar wel de echt zorgbehoevenden te helpen. Dat tot nog toe met allerlei uitkeringen die erfenissen worden beschermd vind ik geen argument om dat te blijven doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want jij blijft maar schermen met je huis van €600.000 maar dat is al een behoorlijke prijsklasse eh? En ik hoop het niet voor u maar bent u ooit al eens goed ziek geweest? Ik denk niet dat jij een idee hebt over de rekeningen die je dan aankrijgt. Laat daar het gedeelte ziekenkas ook nog eens vanaf en je hebt de opbrengst van een deftig huis er zo doorgedraaid hoor. Citaat:
Maar daar wil jij wel voor meebetalen? Citaat:
Citaat:
Waarom zou je nog sparen? Zorg dat je net genoeg verdient, niet een te groot (huur)huis woont en je wordt geholpen als het nodig is. Heb je echter wel steeds hard gewerkt om iets bij mekaar te krijgen ben je de pineut.
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen nog sociale appartementen, eigendom van de staat.
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan dus niet. Waarom zou je je huis niet kunnen "opmaken"? (zie omgekeerde hypotheek-producten). Tenzij je het belangrijk vindt dat je kinderen profiteren van jouw bezittingen. Maar moet de belastingbetaler dat betalen? Want dat lijkt te zijn hetgeen je vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik heb toch liever dat mijn kinderen profiteren van mijn bezittingen dan gij
![]() |
#314 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#315 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor de meeste mensen is een huis veel meer dan een verzekering tegen pech. Het is je thuis, de plek waar je je veilig voelt, waar je kinderen zijn opgegroeid, waar je jaren tijd en geld in hebt gestoken,... En dat alles bekijk jij puur als een soort verzekering. Citaat:
Je verliest je werk, je wordt ziek,... en dan wordt je nog eens verplicht je huis te verkopen. Jij bekijkt het leven als een kille boekhouder. Ik doe dat niet omdat het over mensen gaat en niet enkel over centen. Citaat:
Je huis is voor veel mensen veel meer dan een hoop nietszeggende stenen, zoals het dat voor jou blijkbaar is. Citaat:
Jij bekijkt het ontvangen van een uitkering terwijl je nog een huis bezit zuiver als belastinggeld gebruiken om je kinderen van een erfenis te voorzien. Maar het gaat veel verder dan dat.
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus alle andere factoren behalve een dikke erfenis doorgeven zijn dan gecoverd. Of gaat het toch om die erfenis? En dan is en blijft de vraag waarom de gemeenschap die jackpot voor jouw kinderen zou moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [Eber Mode], Jamaar, wat met die een huis hebben gekocht van een uitkering. En natuurlijk, zij die een huis hebben geërfd.[/Eber Mode]
![]() |
#319 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel % van de daadwerkelijke prijs krijg je als je je huis op je 50ste verkoopt? De kans is groot dat je zelf nog aan't afbetalen bent en dan is volgens jou, op die moment, een omgekeerd hypotheek de oplossing???? En dan bekijk het ik nog niet van de praktische kant. Je krijgt vandaag te horen dat je zwaar ziek bent en je zo snel als mogelijk een behandeling moet ondergaan. Je belandt in het ziekenhuis maar omdat je een huis hebt moet je van de regering Leclerc niet op hulp rekenen. Je moet dus je huis gaan verkopen, een andere woning zoeken en verhuizen op het moment dat je doodziek in het ziekenhuis ligt. Je kan dat niet doen als je hersteld bent want ziekenhuisfacturen beginnen vanaf dag 1 te komen. Citaat:
En welke zijn dat? 1) Geld 2) Euro's 3) Centen Citaat:
Want de staat gaat failliet als we mensen een handje toesteken die, godbetert, een huis hebben. Nee, ofwel moet je op dat moment je huis verkopen en als je er toch in wil blijven leven moet je het voor een fractie van de prijs verkopen. Leuk eh? Je ouderlijke woning waar je al heel je leven woont moeten verkopen omdat één of andere rijke industrieel je diensten plots niet meer nodig hebt of omdat er een tumor in je lijf groeit? En jij maar zeuren over erfenissen... Citaat:
Trouwens: heeft iedereen kinderen? Moet iedereen zich zorgen maken om een erfenis?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 juli 2025 om 08:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |