Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2025, 10:14   #61
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

De WLTP-testen voor plug-in hybrides (PHEV) zijn met de euronorm 6e eindelijk aangepast.
Het -papieren- WLTP-verbruik en dus WLTP-CO2 zullen dus significant stijgen.
Citaat:
AI-overzicht

WLTP-testen voor plug-in hybrides, ook wel PHEV's genoemd, zijn aangepast om de realistische rijomstandigheden beter te weerspiegelen. Dit omvat een combinatie van tests met een volle en een lege batterij, evenals extra tests onder meer dynamische omstandigheden. De resultaten van deze tests worden gebruikt om een beter beeld te geven van het brandstofverbruik en de emissies van de PHEV in de dagelijkse praktijk.

Uitgebreidere uitleg:
Dynamische tests en realistische rijomstandigheden:
De WLTP-testprocedure voor PHEV's omvat dynamische tests die een betere weergave zijn van de realiteit dan de vorige NEDC-tests. Dit betekent dat er meer tijd wordt besteed aan het rijden in verschillende snelheden en omstandigheden, zoals in de stad en op de snelweg.

Testen met volle en lege batterij:
Plug-in hybrides worden meermaals getest, te beginnen met een volle batterij en tot de batterij leeg is. Dit is belangrijk omdat PHEV's deels elektrisch en deels op brandstof rijden.

Impact op resultaten:
De WLTP-tests voor PHEV's zullen naar verwachting leiden tot hogere verbruikscijfers dan de vorige NEDC-tests, maar deze cijfers zullen een realistischer beeld geven van het daadwerkelijke verbruik in de praktijk.

Euro 6e-norm en homologatie:
Vanaf 1 januari 2025 worden alle nieuwe plug-in hybrides gehomologeerd volgens de strengere Euro 6e-norm, waarbij de testprocedure wordt aangepast met een langere simulatieafstand van 2.200 km (in plaats van 800 km). Dit betekent dat de WLTP-waarden voor plug-ins verder zullen stijgen en de fabrikanten meer uitdagingen zullen ondervinden om aan de gemiddelde CO2-uitstoot te voldoen.
De groei van de PHEV-verkoop (%-marktaandeel) zal ook daardoor in de EU veel sneller stagneren dan BEV die, schat ik, in het verdere verloop van 2025 dubbel zo snel zal groeien dan de PHEVs.

In de EU-landen waar vooral de fiscale bedrijfswagenregelingen op CO2 gebaseerd is zal de PHEV-groei al gestopt zijn, en dus in België zeker sterk dalend, BEV sterk stijgend.
De evolutiecijfers van 31 Europese landen vind men hier:
Citaat:
https://www.acea.auto/pc-registratio...-market-share/
YTD 5 maanden 2024 => 2025
Belgium:
PHEV van 18,5% naar 8,4%
BEV van 23,7 naar 33,3%

Alle 31 landen:
PHEV van 7,2% naar 8,5%
BEV van 13,4% naar 17,1%

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2025 om 10:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2025, 17:41   #62
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Lange afstandsreizen met een Porsche? ADAC zal zeker de veel comfortabele Taycan kiezen boven de 911.

De gegeven punten zijn overduidelijk. Oordeel zelf uit de pdf-links, daar vind je alle mogelijke details en kritieken. Ook rijbereik moest daar iemand om bleiten.

# hoe lager het cijfer hoe beter:

De veel lichtere 911 kon maar in één categorie rijeigenschappen ietsiepietsie (0.1) beter zijn , ietsje beter insturen (handling) en duidelijk kortere remweg, maar niet in rijstabiliteit (0,2 slechter).
Ga je nu echt een pur sang sportwagen vergelijken met een vierdeurs-reisberline van hetzelfde merk??

Echt waar? De 911 beoordelen op kofferruimte? Om zo de Taycan tot winnaar uit te kunnen roepen?

Flauwer gaat het volgens mij niet meer worden.

Laatst gewijzigd door BigF : 1 juli 2025 om 17:41.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 09:38   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heel veel EV rijders nemen liever het vliegtuig dan hun auto om op vakantie te gaan. Waarschijnlijk allemaal oliedomme EV rijders die niet weten hoe te tanken.

Alvast al een eerste zet naar een groenere mobiliteit

Een derde van de EV-rijders geeft ook aan dat ze hun vakantieplannen aanpassen. Bijvoorbeeld door het vliegtuig te pakken (lekker groen), een bestemming te kiezen met goede laadinfrastructuur of een andere auto te pakken. Op vakantie gaan als EV-rijders brengt dus hoe dan ook extra rompslomp met zich mee.

https://www.autoblog.nl/nieuws/meer-...atisch-7015700

https://vzr.nl/nieuws/details/vakant...danks_bezwaren

Meer dan een derde van de EV rijders geeft aan dat de vakanties met een elektrische auto nu anders ingevuld worden.
Zo gaat men bijvoorbeeld:

Vaker op vliegvakantie in plaats van met de auto
Naar een land met de zekerheid van een goede laadinfrastructuur
Met een andere auto op vakantie
En dan? Wat is eigenlijk juist het probleem? Ik zoek een oplossing voor die 2 keer per jaar dat er meer dan 500km op een dag gereden moet worden. Mijn keuze voor een EV hangt niet af van die 2 dagen maar van die andere 363 waarbij het voor mij wel het beste transportmiddel is

Het omgekeerde doen waarbij ik mijn keuze zou laten afhangen van 2 dagen op een jaar, zou op zijn zachtst gezegd nogal achterlijk zijn. Maar hey, als jij je denigrerend wenst uit te laten over mensen die andere transportkeuzes maken, doe maar hé jongen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 2 juli 2025 om 09:39.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 10:08   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ga je nu echt een pur sang sportwagen vergelijken met een vierdeurs-reisberline van hetzelfde merk??

Echt waar? De 911 beoordelen op kofferruimte? Om zo de Taycan tot winnaar uit te kunnen roepen?

Klopt, maar de eerlijkheid gebied ons wel te zeggen dat de TS begonnen is met zijn oldtimer 911 in Portugal te vergelijken met het rijden op de Route du soleil met de gezinswagen. Michele gaat daar gewoon op verder...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 2 juli 2025, 10:35   #65
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het ging over lange afstandsreizen met een Porsche. Fred zijn oude 911.

Citaat:
Die punten van ruimte mag je allemaal negeren, maar de afwerking niet he.

Citaat:
Denk je?

Die kofferruimte mag je dus gerust schrappen en de binnenruimte ook, alles wat de Taycan groter is mag je schrappen. Dan wint de Tyacan nog met een straat voorsprong.

Je had mss liever dat we de Taycan vergelijken met de iets grotere Panamera? Wat denk je wat dan de uitslag zal zijn? LOL.

Helaas vind ik geen gedetailleerde ADAC-autotest van een recente Porsche Panamera (laatste niewe opfrissing) om te vergelijken. Die komt mss nog.

Maar ik vermoed wel dat ook de (zware) Panamera geen kans maakt.
De electrische Taycan is heel sterk verbeterd met de jaren, ook lichter geworden, op ICE zit er amper nog rek op, zelfs integendeel door de strengere emissienormen en -metingen wordt die zwaarder.

De Tacan bestaat overigens in 3 versies dus extra 2 versies stationwagen, zelfs voor het terrein, of 40 liter meer koffer:
Citaat:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...orsche-taycan/

Drei Karosserien: Limousine, robuster Cross Turismo und eleganter Kombi Sport Turismo

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juli 2025 om 10:57.
Oud 2 juli 2025, 11:21   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En dan? Wat is eigenlijk juist het probleem? Ik zoek een oplossing voor die 2 keer per jaar dat er meer dan 500km op een dag gereden moet worden. Mijn keuze voor een EV hangt niet af van die 2 dagen maar van die andere 363 waarbij het voor mij wel het beste transportmiddel is

Het omgekeerde doen waarbij ik mijn keuze zou laten afhangen van 2 dagen op een jaar, zou op zijn zachtst gezegd nogal achterlijk zijn. Maar hey, als jij je denigrerend wenst uit te laten over mensen die andere transportkeuzes maken, doe maar hé jongen.

Ik denigrerend ? De draad gaat wel degelijk over laden in het buitenland en net over dat onderwerp gaat het dan ook in deze artikels.

Ik reageer op wat er in die artikels wordt geschreven en ja dat gaat over EV rijders die blijkbaar nu in tegenstelling dan voorheen uiteindelijk voor andere transportmiddelen opteren dan hun auto om te reizen.

Waarom die mensen dat doen kan men lezen in het artikel. Als die mensen de verkeerde keuze maken is dat hun beslissing en niet de mijne.

Verder heb ik daar zelf niks mee te maken want ik heb (nog) geen EV.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 juli 2025 om 11:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 11:24   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar de eerlijkheid gebied ons wel te zeggen dat de TS begonnen is met zijn oldtimer 911 in Portugal te vergelijken met het rijden op de Route du soleil met de gezinswagen. Michele gaat daar gewoon op verder...
Het gaat er mij om dat je met een benzinewagen nog steeds zelf bepaalt hoe en naar waar je ergens wil rijden wanneer je wil genieten van enig rijplezier.

Je route uitstippelen is dan nergens voor nodig

Je hoeft dan niet eerst op allerhande apps en toestanden rekening te houden zoals dit het geval is met een EV.

Het doel is de weg.....iets dat stilaan tot het verleden behoort.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 juli 2025 om 11:42.
Oud 2 juli 2025, 12:18   #68
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het ging over lange afstandsreizen met een Porsche. Fred zijn oude 911.

Die punten van ruimte mag je allemaal negeren, maar de afwerking niet he.

Denk je?

Die kofferruimte mag je dus gerust schrappen en de binnenruimte ook, alles wat de Taycan groter is mag je schrappen. Dan wint de Tyacan nog met een straat voorsprong.

Je had mss liever dat we de Taycan vergelijken met de iets grotere Panamera? Wat denk je wat dan de uitslag zal zijn? LOL.

Helaas vind ik geen gedetailleerde ADAC-autotest van een recente Porsche Panamera (laatste niewe opfrissing) om te vergelijken. Die komt mss nog.

Maar ik vermoed wel dat ook de (zware) Panamera geen kans maakt.
De electrische Taycan is heel sterk verbeterd met de jaren, ook lichter geworden, op ICE zit er amper nog rek op, zelfs integendeel door de strengere emissienormen en -metingen wordt die zwaarder.

De Tacan bestaat overigens in 3 versies dus extra 2 versies stationwagen, zelfs voor het terrein, of 40 liter meer koffer:
Je mag schrappen wat je wil; je bent nog steeds bezig twee compleet verschillende wagens met mekaar te vergelijken.
Oud 2 juli 2025, 12:21   #69
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oke, dat kan zo zijn.
Maar dat neemt niet weg dat je volgens mij best appels met appels vergelijkt en dat is hier bijlange na niet het geval.

Ma soit, mij niet gelaten.
Voorlopig tank ik nog gewoon.

En tegen de tijd dat de garantie van mijn huidige wagen verlopen is zal ik nog wel eens kijken of de aanschaf van een EV op dat moment lonend is.
Maar dat duurt nog 7 jaar...

Laatst gewijzigd door BigF : 2 juli 2025 om 12:21.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2025, 13:01   #70
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat er mij om dat je met een benzinewagen nog steeds zelf bepaalt hoe en naar waar je ergens wil rijden wanneer je wil genieten van enig rijplezier.
En met een BEV evenzo, zelfs nog meer.

Citaat:
Met een BEV ook al lang niet meer, bij rustige snelheden komt die evenver, mogelijk verder dan een ICE.

Citaat:
Je hoeft dan niet eerst op allerhande apps en toestanden rekening te houden zoals dit het geval is met een EV.
Ik doe dat wel altijd met mijn oude ICE, sinds ik een navigatietoestel heb met POI, deze, ik wil immers een rustige pauze maken en goedkoper tanken en dat is niet direct aan de autobahn. Maar wel een afrit nemen en tot een 5-tal km rijden. Het is reizen, niet racen voor mij. En tussendoor gewone wegen nemen doe ik ook de U-wegen (of rij jij graag in snelwegfiles?)

Privérecords breken om aan 130 kmu gemiddeld naar de Italiaanse kust te rijden is zeker van 45 jaar geleden. Mijn Alpina B6 (BMW) had een extra tank.

Jij tankt echt peperduur op de snelweg? Tussen dat massa-autotoerisme?

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juli 2025 om 13:12.
Oud 2 juli 2025, 13:18   #71
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag schrappen wat je wil; je bent nog steeds bezig twee compleet verschillende wagens met mekaar te vergelijken.
En toch kan men die best goed vergelijken, wat echt ALLE automedia van beginafaan ams-2019 en ook ADAC en ook Porsche gedaan heeft. Dan mag jij nog kronkelen zoveel je wilt.

Citaat:
https://www.google.com/search?q=pors...t=gws-wiz-serp

AI-overzicht

De Porsche Taycan met Performance Battery Plus is te vergelijken met de 911 op het gebied van prestaties, maar heeft een andere focus. De Taycan, vooral de uitvoering met de Performance Battery Plus, blinkt uit in acceleratie en biedt een indrukwekkende elektrische rijervaring. De 911 daarentegen, staat bekend om zijn iconische sportwagenontwerp, zijn rijgedrag en de unieke beleving van een verbrandingsmotor.

Porsche Taycan met Performance Battery Plus:

Focus op acceleratie:
De Taycan met Performance Battery Plus (PBP) levert indrukwekkende acceleratiecijfers, vooral in de Turbo en Turbo S modellen.

Elektrische aandrijving:
De Taycan biedt een volledig elektrische rijervaring met een aanzienlijke actieradius, die met de PBP nog verder toeneemt.

Technologie:
De Taycan is voorzien van geavanceerde technologie, waaronder een 800-volt systeem en adaptieve luchtvering.

Praktisch:
De Taycan is ruimer en praktischer dan de 911, met meer bagageruimte en ruimte voor passagiers.

Porsche 911:

Icoon van rijplezier:
De 911 is een icoon in de wereld van sportwagens, bekend om zijn rijgedrag, stuurgevoel en de unieke ervaring van een verbrandingsmotor.

Traditioneel ontwerp:
De 911 behoudt zijn iconische ontwerp, met tijdloze lijnen en een herkenbare uitstraling.

Motorkarakter:
De 911 biedt een karakteristieke rijervaring met de verbrandingsmotor, die veel liefhebbers aanspreekt.

Prestaties:
De 911 levert uitstekende prestaties, maar de focus ligt meer op de rijervaring dan op de pure acceleratie zoals bij de Taycan.

Vergelijking:
De keuze tussen de Taycan en de 911 hangt af van persoonlijke voorkeur. De Taycan is een uitstekende keuze voor wie op zoek is naar een krachtige, elektrische sportwagen met indrukwekkende acceleratie en moderne technologie. De 911 is een perfecte keuze voor liefhebbers van het klassieke sportwagenconcept, die waarde hechten aan rijgedrag, motorkarakter en het iconische ontwerp. De Taycan PBP biedt meer bruikbare range dan de 911.

nog een rare voor af te sluiten:
Citaat:
https://www.bright.nl/videos/1233426...11-van-nu.html

Getest: de Porsche Taycan 2024 is de 911 van nu

Update: 22 oktober 2024 om 19:10

Rutger Middendorp, Presentator

Onze autotester Rutger rijdt op één dag in drie verschillende epische Porsches. Wil de echte Porsche opstaan? Wordt het de Porsche 911 uit 1997, de Porsche Cayenne Turbo S uit 2006 of de Porsche Taycan Cross Turismo uit 2024?

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juli 2025 om 13:33.
Oud 2 juli 2025, 13:45   #72
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het doel de weg is, rij ik wel met mijn oldtimer. Als het doel is om van punt a naar punt b te rijden neem ik wel een luxueuzer exemplaar. Het probleem is dat u beide zaken door elkaar haspelt en op een hoopje tracht te smijten.
Oud 2 juli 2025, 14:51   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij tankt echt peperduur op de snelweg? Tussen dat massa-autotoerisme?
Ik kom zelden of nooit op snelwegen en ga daar dus ook niet tanken. Ik neem in het buitenland kleine landwegen en bergpassen. Dat is het leuke voordeel van met een benzinewagen te rijden.

Hier begin al maar te studeren. Ik ben al weg

https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-...-naar-portugal

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 juli 2025 om 14:55.
Oud 4 juli 2025, 16:35   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denigrerend ? De draad gaat wel degelijk over laden in het buitenland en net over dat onderwerp gaat het dan ook in deze artikels.
Nee hoor, echt niet denigrerend. Vergeet jij misschien gewoon wat jij schrijft of zo?

Citaat:
Natuurlijk maar wat ze er niet bijzeggen is dat het kuddedieren zijn en van de ene naar de andere laadpaal rijden.

De EV is uitstekend voor het kuddedier......

Laatst gewijzigd door fox : 4 juli 2025 om 16:36.
Oud 4 juli 2025, 16:52   #75
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar gij woont...

Nieuwe tankstations, elke week? Die zijn toch afnemend.

Laadkabels liggen niet meer storend over voetpaden, want nergens toegelaten. Bovendien zijn stoepoplossingen in de maak, je hoeft maar te googlen. Hier in Keulen:

Statistisch is het een meerderheid aan gezinnen (met een auto) die op zijn eigen oprit comfortabel kan laden, daar heb je het eigenlijk mis.
Ook rijenhuizen of appartementen kunnen een eigen oprit of private parkeerplaats hebben.

En wie dat niet kan heeft nog genoeg andere laadmogelijkheden.
Spijtig dat er in Be geen jaarlijks weerkerend laadonderzoek bestaat zoals in Nederland:

Wat wel in de toekomst een feit kan worden dat de groei van BEV kan plafonneren als de private laadinfra niet meer groeit.
Tankstations voor EV bedoelde ik, net omdat kabels niet over voetpaden mogen. Dat begint met zo een tankstation in een straat, vervolgens een tweede als er meer dan drie vier mensen met een EV rijden. Binnen twintig jaar staan er in elke straat tientallen tankstations voor EV. Soms zijn dat palen niet hoger dan de auto's maar soms ook zijn dat enorme toestellen. Binnen een straal van tweehonderd meter van mijn woonplaats staan er al een viertal normale tankstations en twee tankstations die niet moeten onderdoen voor een ICE-tankstation, een met drie enorme metershoge laadpalen en een met vier. Ik denk dat die misschien klaar zijn voor vliegende auto's want ze zijn duidelijk gemaakt om vanuit de verte waargenomen te worden. Grondstoffen en energie dat daar inkruipt, en lelijk, lelijk!

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2025, 18:12   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik denk dat die misschien klaar zijn voor vliegende auto's want ze zijn duidelijk gemaakt om vanuit de verte waargenomen te worden.
Laadplaatsen die beter zichtbaar zijn dan tankstations? Wow dat is straf, en alvast goed gedaan, dan kunnen de calimeros niet meer klagen dat ze laadplaatsen moeten zoeken
Citaat:
Grondstoffen en energie dat daar inkruipt, en lelijk, lelijk!
Alvast minstens 100 maal minder dan tankstations en hun ganse produktie- en opslag- en bevoorradingsketen.

Bovendien verbranden plofwagens heel verspillend en vervuilend hun grondstoffen die ze tanken en bijvullen.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 juli 2025 om 18:14.
Oud 4 juli 2025, 19:23   #77
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Na 6 jaar elektrisch rijden ga ik u dat eens uitleggen: eigenlijk moet je met een EV helemaal niet bezig zijn met het laden, je geeft gewoon de coordinaten in van uw trip target, en klaar is kees, de auto doet de rest

Nog gekker, hij doet net zoals bij een fossiel aanpassingen van wegen in functie van files

En wat helemaal juist is, hij kijkt naar de snelheid van laden van laadpalen en beslist dus om u naar een laadpaal te leiden wanneer hij moet tanken zoals een fossiel. Maar dan liefst een snelle 150kw laadpaal en hij zorgt dat hij zo rap mogelijk vol is Het verchil is dat je dan idd een tien minuutjes tijd hebt om te shoppen, koffietje te drinken, snakske te eten, maar opletten de auto is altijd sneller klaar dan de mens moret zeggen het equivalent bestaat niet voor fossiel dat je naar een station geleid wordt om te tanken

En na 6 jaar kan ik zelfs zeggen je bent helemaal niet verplicht van te tanken waar hij dat suggereert want als dieplek u niet aantstaat rij je gewoon verder naar de volgende

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 juli 2025 om 19:32.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2025, 11:38   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Na 6 jaar elektrisch rijden ga ik u dat eens uitleggen: eigenlijk moet je met een EV helemaal niet bezig zijn met het laden, je geeft gewoon de coordinaten in van uw trip target, en klaar is kees, de auto doet de rest

Nog gekker, hij doet net zoals bij een fossiel aanpassingen van wegen in functie van files

En wat helemaal juist is, hij kijkt naar de snelheid van laden van laadpalen en beslist dus om u naar een laadpaal te leiden wanneer hij moet tanken zoals een fossiel. Maar dan liefst een snelle 150kw laadpaal en hij zorgt dat hij zo rap mogelijk vol is Het verchil is dat je dan idd een tien minuutjes tijd hebt om te shoppen, koffietje te drinken, snakske te eten, maar opletten de auto is altijd sneller klaar dan de mens moret zeggen het equivalent bestaat niet voor fossiel dat je naar een station geleid wordt om te tanken

En na 6 jaar kan ik zelfs zeggen je bent helemaal niet verplicht van te tanken waar hij dat suggereert want als dieplek u niet aantstaat rij je gewoon verder naar de volgende
Ho is het dat maar Verder nog iets ?

Ik ga wel een koffietje drinken wanneer Ik daar zelf zin in heb en niet wanneer mijn auto me daartoe dwingt.

Dus nee dit kan me allesbehalve overtuigen en zie ik niet echt als een vooruitgang. Maar goed ik behoor nog tot een generatie die anders denken over vrijheid dan de huidige.

Velen beseffen het niet maar we gaan er steeds meer naartoe

Een Orwelliaanse dystopie

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juli 2025 om 11:52.
Oud 5 juli 2025, 11:39   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, echt niet denigrerend. Vergeet jij misschien gewoon wat jij schrijft of zo?
Ja hoor want overal waar ik met mijn oldtimer rijdt ben ik nog nooit een EV tegengekomen.

Die volgen de kudde want andere wegen zijn een te groot risico en boeien hun niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juli 2025 om 11:44.
Oud 5 juli 2025, 12:06   #80
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Kan iedereen laden aan alle tankstations die in de woonwijken als paddenstoelen uit de grond schieten of is dat enkel maar voor de bewoners van de straat ? Kan men dat met een gewone betaalkaart betalen of heb je voor elk bedrijf een speciale kaart nodig want zoiets las ik precies in een kop op de VRT nieuwssite ?

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be