![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, zo simpel is het.
Maar dan gaan de dramaqueens niet blij zijn. ![]()
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk bent u al lang vergeten dat gloeilampen niet lang meegingen, dit kwam net omdat het net niet stabiel was. Ondertussen hebben ze al heel veel gedaan om het net stabiel te krijgen, ze verhoogden zelfs het voltage op het net. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 70 ratten per minuut vrijlaat op verschillende plaatsen, zal het niemand opvallen. Als je die 100.000 ratten gelijktijdig vrijlaat op één plaats ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt is dat men er toen al mee bezig was, in tegenstelling van wat jij denkt en schrijft. Dat iedere ingenieur dat kan weten mijn klompen ook. Maar daar ging het helemaal niet om. Begrijpend lezen is wel een fijne gave hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normale apparaten hebben geen probleem met netspanningen tussen 220 Volt en 240 volt + marges. De apparaten die geen 230 Volt kunnen verdragen zijn uitgestorven.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 juli 2025 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U begrijpt dus echt niet waarover het gaat, ja dan is het natuurlijk moeilijk om een discussie aan te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Shit zeg...
Is het vandaag "spijkers op laag water zoeken"-dag ofzo?? Ik heb het in de post geen enkele keer over Ford Genk maar meermaals over "een industriele speler" en jij geraakt niet verder dan "Ford Genk is dicht"???
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat niet hé! Als je stroom naar de grond laat stroom moet steeds een verbruiker (= weerstand) tussen zitten. Doe je dat niet, dan is de elektrische cablage de enige weerstand. Ook al overdimensioneer je de kabels door meer koper te gebruiken, als je ze te zwaar belast smelten ze...
https://www.youtube.com/watch?v=k2nC7bepGpk
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 juli 2025 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb u ook uit moeten leggen hoe de regering een onderscheid maakte tussen rijk en arm bij de meerwaardebelastingen en de bepering van de werkloosheidsuitkering. En ik heb dat ook gewoon gedaan. Nu is het uw beurt. Leg mij eens uit wat u bedoelt. Want mij verwijten dat ik het niet begrijp is makkelijk. Maar even uitleggen hoe het dan werkelijk zit is blijkbaar al even moeilijk.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom moet de overheid dan soms betalen om onze overschot aan stroom in het buitenland af te zetten? Weten die niet dat de overschot ook gewoon de grond in kan? Waarom is dat een heel simpele (en volgens mij ook goedkope) oplossing maar wordt ze klaarblijkelijk niet te vaak gebruikt? Waarom moet men in Nederland dan betalen om overschot weg te krijgen als het ook gewoon de grond in kan? Mijn dochter gaat binnenkort bouwen; ik heb daar nergens iets gehoord over een kabel die de grond in gaat zodat het teveel aan stroom van haar zonnepanelen daar naartoe kan. Is de elektricien iets vergeten?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 juli 2025 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je dat ontkent ben je een drama-queen. Zo gaat dat tegenwoordig wel vaker met de groene kudde. Ofwel volg je ofwel wordt je uitgemaakt voor eender wat niet mooi is.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De lidstaten hebben elk hun eigen reglementen en lijst met goedgekeurde omvormers/batterijen die op het net gaan. Momenteel is het geen uitzondering dat er 253 Volt op het net staat en er wordt gelobbyd om deze grens te verhogen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap is continu met vanalles bezig. Ergens ter wereld zijn er wetenschappers bezig met tijdreizen. Want niet wil zeggen dat ze het bij het rechte eind hebben en dat het ooit werkelijkheid gaat worden. Maar wat wil je zeggen: ze zijn er al jaren mee bezig en toch is blijkbaar de best 'werkbare' oplossing een dure batterij eh? Zo simpel en/of goedkoop is het dus, zelfs na 30 jaar onderzoek, nog steeds niet.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele brandverzekering gaat niet conforme AREI installaties dekken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 juli 2025 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat dat een technische kwestie was waar de consument geen last van had. Waarom komt het nu wel in de media? Omdat de consument er nu wel last van heeft. Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 2 juli 2025 om 10:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De fabrikant van de chocopasta produceert de pot chocopasta natuurlijk niet als u naar de winkel gaat om zo ne pot. De fabrikant produceert chocopasta aan de lopende band. De fabrikant weet ook dat hij die potten niet onmiddellijk kwijt geraakt, hij moet zijne pasta dus opslaan in z'n magazijn. Door het feit dat hij chocopasta kan opslaan, kan hij z'n personeel op zaterdag (op het moment dat er het meeste pasta gekocht wordt) laten genieten van het weekend, hij kan hen zelfs op vakantie laten gaan. Het is zelfs zo dat hij chocopaste kan blijven verkopen indien er iets scheelt aan z'n installatie (technische storing). Maar het gaat zelfs verder. De winkelier, waar jij je pasta gaat kopen, moet meer dan één pot aankopen. Want als na u nog iemand ne pot chocopasta wilt kopen, dan zou het fijn zijn voor de klant en voor de winkelier, dat de winkelier nog ne pot heeft staan. De winkelier zal er dus voor zorgen dat hij meerdere potten in voorraad heeft, dat heet opslag). De opslag is duur voor de fabrikant en voor de winkelier. Maar:
Awel zo is het net hetzelfde met elektriciteit, de productie van elektriciteit loopt gelijkmatig, de afname niet. De productie steeds aanpassen aan de vraag, is onbegonnen werk en eigenlijk onbetaalbaar. De stroomfabrikanten hebben er dus alle baat bij dat ze de te veel geproduceerde stroom kunnen opslaan, zodat ze die kunnen gebruiken op momenten dat ze de vraag aan stroom niet kunnen produceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het kan", dat volstaat. Dat het niet mag en het niet veilig is, dat zijn bijzaken voor drama-queens.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |