![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mochten meer mensen bijdragen aan onze welvaart, lees: "mochten minder minder mensen profiteren", dan zouden we het kunnen doen met minder werken / persoon.", maar ik vrees dat onze schuld nu zo groot is, dat zelfs dit niet meer onmiddellijk zal helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet waarom hij hier dingen post onder de naam van N-VA, terwijl hij hier dikwijls totaal andere dingen neerschrijft dan onze partijstandpunten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is iets voor te zeggen. In Amsterdam, of is het Rotterdam, daar is dat gemeengoed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BV: Mensen stemmen rond 2015 op de NVA omdat ze iets gingen doen aan de migratie, de eu en België gingen veranderen in het voordeel van Vlaanderen. Geen kat die iets zei toen ze massaal mensen binnenliet, meisjes verkracht en aangerand werden en oudejaar vieren voor onze jeugd een nieuwe dimensie kreeg. (ik spreek dan niet over wat lullen op een forum). Sterker! Recent koos de bevolking zelfs in het nadeel van de Vlaming om zichzelf te hervormen om de collaboraties en diens agenda verder uit te bouwen. Ge wordt gejost, en dan kiezen mensen er voor zichzelf te hervormen omdat ze gejost zijn? Dat is gelijk een dief waarvan je weet dat die inbreekt uw huissleutels geven. Citaat:
Maar neen, ze worden verkozen! Zelfs nadat zij een open aanval tegen onze boeren (eigen voedsel) begonnen. Dat in het daglicht na chantage dmv sociaal darwinisme met vaccins is geen goede prognose. Als ge in nazi Duitsland woont en het spel doorziet, gaat ge de nazi niet om hulp vragen uw medemensen nog meer rechten en vrijheden af te pakken, maar werkt ge naartoe hun ontslag hey.
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom kan dat niet uitgebreid worden? Waarom kan en mag dat enkel gaan om bescherming tussen 2 jobs in? Iemand die op het einde van zijn carriere werkloos wordt en geen job meer vindt is toch ook gewoon een werkloze? Waarom mag die plots geen 'werklozen'-steun meer krijgen? Volgens mij focus je te hard op een bepaalde definitie van een woord en voor mij gaat het in dit geval over meer dan over woorden. Het is eigenlijk toch ook vrij logisch. Stel dat je begin 2026 je werkloosheidsuitkering verliest, dan blijf je toch nog steeds een werkloze? Het enige wat men doet is op die manier de cijfers wat opblinken want plots gaat de werkloosheid dalen. Terwijl die mensen gewoon op andere plaatsen een uitkering gaan ontvangen. Op ziekenkas, op leefloon. Ik denk dat we ons niet moeten focussen op de beperkte definitie van werkloosheidsuitkering, maar dat we ze net moeten uitbreiden. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat men er mee door ramen en deuren moet gooien maar volgens mij kan men wel wat meer rekening houden met de situatie van de werkloze. En dat doet men nu totaal niet. Tenslotte: dat een betaalde vrijwilliger geen vrijwilliger is begrijp ik ook wel. Maar waarom zou je bv een vijftig-plusser die zich tenminste inzit voor de maatschappij niet (een deel van) zijn werkloosheidsuitkering kunnen laten houden? Mij lijkt het alsof jij je teveel focust op definitie van woordjes en daar ga ik niet in mee. Het gaat over mensen, niet over een paar betekenissen uit het groene boekje.
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al zou ik mijn werkloosheidsuitkering kwijt spelen. Maar dat neemt niet weg dat ik niet akkoord kan gaan met de manier waarom de regering omgaat met werklozen. Ik vind namelijk dat deze regering te hard focust op geld en te weinig op mensen. En dat ze te hard focussen op het afnemen van werkloosheidsuitkeringen en te weinig (niets?) op het creëren van jobs. En dan vooral jobs voor mensen in een wat moeilijkere situatie (oud, versleten,...). Iemand van de dop gooien is makkelijk zolang je geen alternatief moet bieden eh?
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is NVA nu echt van plan om met een paar miljard uitgespaarde werkloosheidsuitkeringen de schuld te minderen? En volgens jou is de schuld van de sociale zekerheid dat de schuld ontspoort? Wat bedoel je? Hoort defensie bij sociale zekerheid? Kijk; dit is het punt waarop de politiek terecht wil komen. We zoeken een zondebok (werklozen) en gaan daar op focussen. De meute volgt wel als we er lang genoeg over blijven leuteren. Tegelijkertijd spenderen we tientallen keren meer geld aan defensie enkel en alleen omdat een oranje gespoten clown aan de andere kant van de wereld ons dat vraagt. Daar gaan we plat voor op onze knieën. Dus voor mij mag de NVA stoppen met het verhaaltje dat ze een paar miljard MOETEN vinden om alles in evenwicht te houden. Voor eigen mensen niets, voor een idioot aan de andere kant van de oceaan alles. Dat is de regering waar we nu mee zitten...
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het daar nietzscho mee eens.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Russen zijn wel slaven
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg uw redenering. Geld is slecht. De (r)overheid moet voor de mensen zorgen. Dus is mijn vraag, hoe gaat de (r)overheid uw wensen kunnen inwilligen. Ik zal een voorbeeld in de vorm van een meerkeuzevraag geven. Het recht op drinkbaar water.
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De echte Roes waren Vikingen, Varjagen
![]()
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat de overheid voor mensen moet zorgen, ze dwingt die zorg af. Maar ze denkt vooral aan zichzelf en houdt al lang geen rekening meer met eigen burgers. Dat bewijst hun buitenlands beleid. Ook de Amerikanen hebben genoeg van buitenlands beleid en migratie. Met de komst van AI, vergrijzing en daarbij gelukkig automatisering, kan een ander beleid wel degelijk iedere burger voorzien in de simpele basis. Maar ze hebben andere plannen, ongeacht wie ge verkiest; zelfs in de extreme hoeken. Het is Gog Magog geworden.
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er zijn meer werklozen dan jobs. Geeft iedereen een basisinkomen en vervang de politiek met AI waar mensen dan een model kunnen kiezen en iedereen naar zijn eigen model kan leven. Tenslotte, diversiteit is onze kracht!
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zijn ze flink afgegleden
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermengd met de slaven he, en in Putains geval met de mongolen.
![]() |
#118 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geld is goed om te hebben??? Hoe leg je dit dan uit? Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 5 juli 2025 om 07:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De liefde voor geld is de bron van kwaad, maar geld zelf is energie die goed en slecht kan zijn. Zoals een mes een mens nodig heeft om intentie te krijgen. Het is niet omdat mensen iemand met een mes doden we onze boterhammen met een vork moeten smeren he ![]()
![]() |
![]() |
#120 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |