![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen begrijpen blijkbaar niet dat het pijn gaat doen vooral via de beurs is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de reden waarom ik met de fiets woon-werk verkeer doe, en een firma wagen weigerde. €300 bruto per maand die ik nu wel krijg. €266 per maand direct in het zakje. En als de MC's volgend jaar ipv €160 €180 per maand zijn, zonder dat ik er iets voor moest doen, da's toch maar meegenomen.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geld ligt voor te rapen, je moet je wel bukken hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Vertel me eens Maddox, welke delen van deze post meende u dan niet? Vind u dan net als mij die €200 per jaar slechts een aalmoes of is het wel degelijk een slok op de borrel zoals u in de post beweert? En die rekening over de fietsvergoeding; dat was ook om mee te lachen zeker? Voor iemand die 40km per dag doet klopt ze nochtans perfect. En dat je voor €600 bij Decathlon een fiets koopt klopt vast ook. Toch blijkt nu ineens dat je er mee aan't lachen was. Dat het ironie was enzo... Ik denk dat je gewoon te laat besefte dat je de (r)overheid, waarover je zo graag mekkert, plots in een goed daglicht hebt geplaatst. Je wou natuurlijk mij tegenspreken, dat snap ik ook wel, maar hier ben je nu toch wel een beetje uit de bocht gegaan, niet? Ironie... ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is de wind ondertussen gedraaid?
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets of iemand verklaart iets wat niet in uw kraam past en hoppa; zij zijn plots de schuldigen. Het verbaast me dat u Unizo niet een bijeengeraapt stuk "tuig" vindt...
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het geld ligt voor het oprapen." Hoe mijlenver van de realiteit kan je staan?
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar schrijf ik dat Unizo de schuldige is? Weeral leest u iets dat ik niet schreef.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geld ligt voor het rapen, je moet je wel bukken hé. Blijkbaar begrijp je niet wat zoiets wil zeggen. Jammer, weeral ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je zeker dat het aan hen ligt?
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Bück dich” zodat ik u verder droog in de k….. kan nemen? Bij de Duitsers afgekeken? https://www.youtube.com/watch?v=gNAgdJ0xJBU
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat u doet. Mensen of organisaties die u tegenspreken in twijfel trekken. Of het nu Unizo of een docent aan de politieschool is... De docent was plots tuig. Unizo ga je in twijfel trekken door je af te vragen of ze hun leden hebben bevraagd. En er nog een schepje bovenop doen door te stellen dat je er ooit zelf lid van was maar dat het niet meer hoeft (wat ook niet echt een compliment is eh?) Ze lopen niet in het gareel; dan zijn ze verdacht of niet betrouwbaar, of niet representatief of nog iets anders. In ieder geval: er is altijd wel iets mis met instanties die u tegenspreken.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit gehoord over jongeren die zich geen huis meer kunnen veroorloven? Nooit gehoord van het feit dat bijna 8% van de Vlamingen onder de armoedrempel leven? Nooit gehoord dat Uw Grote Leider ons heeft verteld dat het pijn gaat doen? En dat allemaal terwijl volgens u het geld voor het oprapen ligt... Jaja... Maar het probleem zit bij mij eh? Ik kan niet lezen...
![]() |
![]() |
#74 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar zoals ik voorrekende, voor iemand die met €1800 moet rondkomen, is €200 extra een slok op de borrel. Citaat:
Weerom, leg dat aalmoesje bij de hoop. Dat zijn dan toch al 2 aalmoesjes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geef u verdorie gelijk. Voor een sukkelaar met dat €13.2/u loontje, is elke € belangrijk. Dat de politici het meesmeulend als "grote geste" verkopen, tja, alsof we dat niet gewoon zijn van die bereoepsleugenaars.
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag gewoon waar u sarcastisch enzo was.
Citaat:
Een (r)overheid die geld uitdeelt... Het zal wel aan mij liggen maar ik zie precies toch een tegenstrijdigheid. Citaat:
Het gaat om nog geen €40 extra. Citaat:
BDW hoopt vast dat iedereen zo snel tevreden is. Citaat:
Macht der gewoonte. Citaat:
Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 17 juli 2025 om 11:40. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het uitgelegd moet worden is het geen sarcasme meer.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met die grote indexsprong van 2 jaar geleden stelde ik aan mijn werkgever voor mijn loon voor de indexering met 5% te verlagen -In wederzijds overleg is dat prima mogelijk-. Ik kreeg opslag bovenop de indexering.... Citaat:
En we hebben elkaar daarop ingesteld. Citaat:
Dan heb ik toch af en toe een moment 'Ja hoor...". Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen ruilen tijd, gezondheid en meer voor geld. Waarmee ze dan iets kopen dat in waarde daalt of tot stront verandert. Wat ze ermee kopen belandt ook vaak op de afvalberg. Maar hoeveel geld is er reeds in circulatie? Het is maar te printen. Weldra is het digitaal en moet er niet eens meer geprint worden. Maar of het nu fysiek of digitaal is, het is een constante uitwisseling waarvan de omloop gigantisch is. Ik kan dat bedrag niet eens uitspreken lol. Nu mijn punt, wij worden geleerd/aangezet alles van ons in de omloop toe te voegen. Er is zoveel aanbod dat ge zelfs zaken die ge niet kunt veroorloven op krediet kunt kopen. Wat je uzelf dan dient te leren, is dat paradigma om te keren. Er geld van blijven wegpakken ipv uit te geven. De omloop van geld is overal aanwezig. Maar door de taksen en bureaucratie worden velen beperkt nu.
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds ben je sarcastisch als je het over de verhoging van de MC's gaat. Maar anderzijds ben je wel van mening dat 'elke aalmoes er eentje is.' Ik ga met volle interesse luisteren als iemand mij kan uitleggen wat er sarcastisch is aan zinnen als deze: Citaat:
![]() |