![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft niets met dwangarbeid te maken, wel alles met zelf in je onderhoud voorzien. Mensen die nu gaan werken voeren eigenlijk dwangarbeid uit via de belastingen die ze moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eten de mensen die niet werken in dit land allemaal droog brood misschien? Jij zou dat wel willen maar is dat het geval?
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb, in mijn actieve loopbaan duizenden euro's belastingen betaald, een gedeelte van dat geld ging naar die rotzakken die gewoon niet willen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mol zoekt 11 maatschappelijk werkers om beperking van de werkloosheid tot twee jaar op te vangen. Mol telt geen 40.000 inwoners ... een aantal momenteel tijdelijke werknemers zal ook vast worden aangenomen ... dat gaat nogal een besparing opleveren ...
Wat wel een besparing zou opleveren ? Stoppen met jonge al dan niet uit de migratie afkomstige mensen uitboljobs bij de (lokale) overheden te geven en de werkloze 50-plussers daar naartoe te leiden ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze weten perfect hoeveel langdurig werklozen Mol telt. Een sociaal assistent kan ongeveer 25 dossiers beheersen, Mol denkt dus dat er 275 mensen naar het OCMW zullen afzakken, sorry, maar dat geloof ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zakken vullen, zakken vullen, N-V-A ! Lang leve het zakgeldfederalisme ! Postjes, postjes, postjes ! De nakomelingen van Liesbeth, Bart en meneer van Diependaele zijn verzekerd van een job !
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb, in mijn actieve loopbaan ook duizenden euro's belastingen betaald, een gedeelte van dat geld ging naar die rotzakken die nu gewoon beslissen dat ik mogelijk geen recht meer heb op een werkloosheidsuitkering. Ouderdom, ziekte, loopbaan ten spijt.
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Mol waren er begin juni 630 werklozen. Er dreigen daar dus 210 mensen hun uitkering te verliezen. Let wel; dit zijn gemiddelden. Daarnaast moet er bij de aanwerving ook rekening gehouden worden dat die sociaal assistenten niet het hele jaar door continu werken. Er moet, als er een dergelijke groep aangeworven wordt, steeds rekening gehouden worden met uitval wegens ziekte, verlof,.... Ik denk dat ze met hun 11 assistenten niet ver van het benodigde aantal zitten. Want die 25 gevallen per assistent is ook maar weer een gemiddelde eh? Tenslotte is het ook niet zo dat ze in Mol perfect weten hoeveel mensen er op het OCMW gaan afkomen. Ze weten niet hoeveel er van de radar gaan verdwijnen, hoeveel er werk gaan vinden, hoeveel er overstappen naar ziekenkas. Er rest een gemeente dus niets anders dan zich voor te bereiden op het ergste. Na een tijdje zal wel duidelijk worden hoeveel er daadwerkelijk nodig waren. Maar je kan nu moeilijk de gemeentes gaan verwijten dat ze niet weten hoe ze met de NVA plannen om moeten gaan als ze bij NVA zelf niet eens weten wat hun plannen te weeg gaan brengen eh?
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mensen klagen alvast niet over werkdruk, ze kunnen goed hun tijd nemen per dossier. Ook de halfjaarlijkse huisbezoeken kunnen ze vlot afleggen. Weet dat er ten tijde van de instroom van de Oekraïners ook veel op hen af kwam, ze hebben dat toen erbij moeten pakken, hetgeen zeker geen gemakkelijke opdracht was. Laatst gewijzigd door reservespeler : 18 juli 2025 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Serieus ? Moeten die daarvoor koken en strijken ook ofzo ?
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In feite is het reeds erg dat wie kan werken en niet wil werken toch nog een leefloon krijgt. Die wordt dus betaald omdat hij/zij leeft. Alsof het feit dat je leeft een verdienste is die beloond moet worden. Ik vind dit nogal surrealistisch.
![]() |
#373 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
Wat doen die mannen dat AI niet kan doen? text to speech teksten verifiëren op leugens verzwegen bezittingen en inkomsten opsporen doen alsof ge medelijden hebt met die gasten Lijkt me dat dat een ideale job is om te automatiseren. Hier is de maatschappelijke werker chatbot, enjoy.
![]() |
![]() |
#375 | |
|
![]() Citaat:
Vertraging bij de OCMWs kan ik enkel toejuichen. "Gij wilt geld voor niks te doen? Ik ga direct aan de slag met uw dossier!" Eerder het omgekeerde: "We gaan dat rustig en nauwkeurig onderzoeken. Over drie maanden zullen we iets laten weten"
![]() |
![]() |
#376 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn de mensen die heel hun leven lang dopten die het voor U verbrodt hebben. De rekker van de werkende mens is er af.
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Minder dan 40.000 inwoners waarvan hoeveel actieven en hoeveel brengen die in kas ? Daar moet men naar kijken. Wat kan Mol zich permitteren ? Niet, hoe diep moeten we de put gaan maken om ik weet niet wat te doen. 25 dossiertjes per sociaal werker per jaar want het zou maar om een paar honderd mensen gaan. Niet moeilijk dat ze bij justitie kwaad worden. Een rechter doet daar meer op een dag. Hoeveel dossiers zou een ambtenaar op financiën niet op zijn bureau krijgen. De koffiemachine in Mol moet snel verslijten, als ze al niet mogen 'van thuis werken' ...
(In een studie uit 2014 staat trouwens dat er gemiddeld 37 dossiers per VTE worden behandeld. Als men daarenboven beweert iets aan de asielproblematiek te gaan doen kan men ook 'in huis' verschuiven.)
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kozen voor mensen die diverse taken kunnen uitvoeren, zo voel je minder dat er iemand uitvalt of ... Budgetbegeleiding vraagt bijvoorbeeld ook veel mankracht. Veel mensen kunnen niet omgaan met geld, je moest eens weten waar "arme" mensen geld aan uitgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge het u allemaal geen kloten aantrekt en wacht op 17h, is er natuurlijk geen werkdruk. Als ze hun dossiers serieus zouden nemen, dan verandert die zaak natuurlijk. Ik ben daar eens 10 a 13 jaar geleden naartoe gegaan om een beetje hulp te vragen, die mensen hielden zelfs cruciale informatie achter die me meteen uit een situatie kon helpen. Ik heb mijn rechten zelfs vanuit mijn telefoon onder zijn neus moeten duwen.. Ik heb zijn werk moeten doen dus. |
|
![]() |
![]() |