![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel nu voor dat gij GEEN goed gevoel hebt hierbij, dat gij uw kinderen haat en dat het leukste wat U kan overkomen, is vast te stellen dat ze heel ongelukkig zijn. Uw goed gevoel zit hem deze keer dus bij het vasstellen (of het geloven) dat uw kinderen ferm afzien. Daar hebt ge volop deugd van. Gaat gij U nu OOK vanalles ontzeggen opdat uw kinderen die ge haat het beter zullen hebben ? Dat bewijst toch dat ge dat enkel doet voor het goed gevoel dat ge projecteert bij dat idee he ? Het is pas als ge dingen gaat doen om mensen te helpen die ge absoluut haat en waarvan uw grootste plezier zou zijn om ze te folteren (en niet ergens gelooft dat een god of zo het "U zal lonen met lekkere rijstpap en gouden lepelkes en zo) dat ge in het geval zit dat gij beweert te bestaan. Bijvoorbeeld, stel U voor dat ge in den tijd den Adolf zou gaan helpen om Joden te smoren, ook al vindt ge dat iets waar ge absoluut slecht gevoel bij hebt (ge zijn gene nazi of moslim dus). Maar ge helpt ne mens. Ik denk niet dat dat vaak voorkomt. Ge doet altijd iets waar ge een goed gevoel bij denkt te zullen hebben op een of andere manier. NOOIT (of toch heel zelden) iets positiefs voor een ander waar alles in uw wezen een slecht gevoel bij zal krijgen. Ik ben trouwens GEEN moreel relativist. Goed en slecht zijn niet willekeurig. Ze zijn 100% bepaald door wat U een goed of een slecht gevoel zou geven, of verondersteld is te geven. Dat ligt dus totaal vast door wat U deugt doet en niet. Natuurlijk is dat laatste serieus beinvloedbaar door uw eventuele waanbeelden en projecties he. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2025 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MIjn "goed gevoel" is veel ruimer, en kan zelfs de bevrediging van waanbeelden en obsessies zijn, of het ingebeelde bevredigen daarvan. Er zijn zo van die mensen die een goed gevoel hebben bij het keurig volgen van regeltjes (noem dat autisten ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2025 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Immers, hedonisme is wanneer mensen geen gebruik maken van de extra faciliteiten die ze hebben bovenop dieren. Dat is verschillend van rationeel te handelen om de kans op een bepaalde uitkomst zo groot mogelijk te maken. Claimen dat "Als gij elke dag gaat werken tegen uw goesting zodat uw kinderen niks ontbreekt, dat is toch krak hetzelfde als een drug addict die zich elke dag platspuit" is gewoon een geloofsbelijdenis van uw moreel relativisme.
![]() |
![]() |
#164 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is, geintegreerd over uw levenstijd, inderdaad wat ik denk dat de evidente handelswijze is. Maar wat ik aangaf is dat men hedonisme soms kan interpreteren als plezier zoeken op korte termijn en tant pis voor later. Dat verschilt van wat ik stelde. Wat "dieren" hiermee te maken hebben weet ik niet, tenzij je wil zeggen dat dieren immuun zijn voor de waanzin die ideologieen voorstellen ? Citaat:
Het kan natuurlijk zijn dat die gedrogeerde een beetje kortzichtig is in zijn strategie (waar ik hierboven naar verwees), en dat zijn plezier niet heel lang zal duren: het was dus gewoon een vergissing, en die mens heeft zich laten vangen aan korte-termijn plezier en lange-termijn ambras. Gewoon niet intelligent genoeg omgegaan met de gegevens. Maar als die gedrogeerde, ook op langere termijn, tevreden is, dan heeft die de juiste dingen gedaan, en als die mens met zijn kinderen, tevreden is, dan heeft die ook de juiste dingen gedaan: ze hebben allebei hun plezier geoptimiseerd, en de plezier ervaringen van beide zijn gewoon verschillend. Maar die gedrogeerde zou geen plezier beleven aan kinderen en wat ze nodig hebben, en die huisvader zou geen plezier beleven aan zich platspuiten, dus KEUZE hadden ze niet in wat hen plezier gaf he. Dat is geen relativisme in de zin dat het allemaal gelijk zou zijn. Nee, de huisvader is nu eenmaal zo geconfigureerd, en joost mag weten waarom, dat hij het meeste plezier haalt uit het travakken voor zijn kinderen, en heeft niet echt de keuze om pret te halen ; en die andere is nu eenmaal zo dat zijn grootste plezier zich platspuiten is, en heeft niet echt de keuze om pret te halen. Maar die wezens zijn verschillend, en hebben dus verschillende maximale vormen van plezier. Ze zijn zo. Als ze beiden optimaal handelen, dan gaat die huisvader travakken, en die andere zich platspuiten he. Elk diertje zijn pleziertje. Misschien refereerde ge daarnaar ? Het is goed mogelijk dat die huisvader in die situatie gekomen is waarbij zijn plezier voor kinderen plezier te doen het gevolg is van een indoctrinatie toen hij jong was, een of andere ideologie, of wat dan ook. Men kan ook begrijpen dat er nogal wat mensen zijn die geprogrammeerd zijn om daarin plezier te scheppen omdat het Darwinistisch voordelig is. Maar de reden waarom dat zo is, verandert niks aan het feit dat het nu eenmaal zo is en dat DAT de bron van pret van diene mens is he. Kortom hier lijkt het meer de brave huisvader die het beestje is, want beestjes hebben meestal zulk instinkt dat ze pret scheppen in het werken voor hun progenituur. Ze zijn daar immers op geselecteerd. En die gedrogeerde heeft een truuk gevonden om diezelfde pretjes te hebben zonder zijn kas moeten af te draaien en zonder langs die empathie rond te moeten, als het ware en is de "gevorderde denker" in de affaire. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2025 om 18:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarnaast ging die post niet over euthanasie maar was het een voorbeeld om aan te geven wat er zoal kan gebeuren als je emoties niet meetelt en enkel kijkt naar het persoonlijke gewin.
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens niet wat er storend was in uw rare voorbeeld. Als er daar ene voor wie ik geen affiniteit heb ligt af te zien en dat brengt mij voordeel, dan is het toch normaal dat ik die daar zal willen laten liggen afzien ? Dat is toch een dwaze vraag ? Dat het "mijn grootvader" moest zijn, maakte het eigenaardig want er is juist wel kans dat ik affiniteit heb voor mijn grootvader. Kortom, dat maakte het gewoon onwaarschijnlijker. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2025 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan amper begrijpen dat er mensen bestaan die op een dergelijke onmenselijke manier naar hun medemens kunnen kijken. Ik heb zelden (nooit eigenlijk) iemand meegemaakt die zo doorgedreven egoïstisch en onmenselijk is. Tenzij die met zijn snorretje uit 40-45 misschien. Die keek op een vergelijkbare manier naar zijn medemens.
![]() |
![]() |
#168 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet, dat is trouwens wat ik U ook zeg (vandaar dat uw voorbeeld met grootvader er zo ver naast zat). Maar mijn empathie is UITERAARD beperkt tot een vrij kleine kring mensen rondom mij he. Ik heb geen empathie met een willekeurige mens. Wel met familie leden, vrienden, kennissen en zo, waar ik een relatie mee heb DIE IK OP PRIJS STEL, en daardoor aan de basis ligt van die empathie.
Mijn empathie die moet ge verdienen he ! Dat is iets dat niet zomaar aan de eerste de beste wordt gegeven. 't is toch niet omdat iets toevallig een mens is dat ik daarvoor enige empathie moet hebben he. Ik zou zelfs zeggen, als er een soort is waar ik een beetje meer die universele reflex heb zijn het katten ![]() ![]() Citaat:
Ik heb er moeite mee dat er mensen zijn die "geven" om een wildvreemde die ze van haar noch pluimen kennen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juli 2025 om 16:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet, maar om van mij empathie te kunnen krijgen, moet ge wel door mijn pantser geraken.
Citaat:
Citaat:
Ik heb geleerd, dat de harde waarheid weinigen bekoort, en ieders dag verkloot. Citaat:
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oftewel heeft-em als Oostenrijker subtiel wraak genomen op de Duitsers door ze in de soep te draaien met zijn verzinsels he ![]() Ik denk dat het presidentschap in Frankrijk voor mij niet zal pakken, ze zullen de parallellen zien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen zijn dan ook alleen maar goed om van eten stront te maken.
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hun beurt komt ook.
![]() |
![]() |
#176 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Ge kunt mij daar alvast niet van beschuldigen. Wat sommigen cynisme noemen, is gewoon eerlijkheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() "Normaal" kan in dezelfde relevante categorie worden geklasseerd als "expert", "racisme", "genocide" en dergelijke meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
|
![]() Citaat:
Spijtig enkel, dat dat verhaal al een goeie 35 jaar geleden is...
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
![]() |