![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor u kan het volgen van een opleiding of van een cursus de hemel op aarde zijn, dus moet de overheid maar betalen. Voor PatrickVE is op reis gaan de hemel op aarde, waarom zou de overheid dan niet moeten betalen? Laatst gewijzigd door reservespeler : 31 juli 2025 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verdraait uw woorden, dat is niet hetgeen u eerst schreef. Ik ben te lui om nu te zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ga ik om privacyredenen hier niet vertellen. Als ik u eens tegenkom kunnen we dat onder vier ogen bespreken.
Laatst gewijzigd door pajoske : 31 juli 2025 om 08:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
|
![]() Citaat:
Het is eigenlijk simpel. Wij betalen torenhoge belastingen aan Vlaanderen. Daar mag een torenhoge compensatie tegenover staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge noemt dat een groteske vergelijking, maar de argumentatie is exact die die gij ook aanhaalt, vandaar dat uw argumentatie fout is. DAT is wat ik toon. Inderdaad is reductio ad absurdum het "serieuze" logische equivalent van "belachelijk maken". Telkens ge geconfronteerd wordt met de evidentie van de onhoudbaarheid van uw stellingen komt ge af met dat den andere U voor ne kleuter neemt om het U uit te leggen. Uw stelling dat gij vindt dat uw buren moeten betalen voor cursussen waar gij plezier aan hebt, die gij nuttig vindt om pinten in Spanje mee te bestellen en uw gebleir als die buren dat niet meer willen betalen want het kan toch eventueel goed zijn voor de maatschappij, ge weet maar nooit, is een evident dwaze stelling, maar om U dat diets te maken trek ik DIEZELFDE DENKWIJZE door op een voorbeeld waar het EVIDENT absurd wordt. Uw stelling dat men de boekhouder niet mag uithangen en dat men U royaal moet voorzien van het geld van uw buurman, omdat ge daarmee misschien toch ook iets nuttigs voor de maatschappij doet en men NIET MOET KIJKEN HOEVEEL GELUK MEN DAARMEE KAPOT DOET, zolang gij er maar potentieel een piepklein deeltje aan gaat bijdragen maakt dat ge tot absurditeiten komt als ge dat systematisch doortrekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geld is immers op. Alle belastingen die jij ooit betaald hebt... allemaal op!! Ze kijken bij NVA teveel South Park denk ik... Want de inspiratie komt overduidelijk uit die richting. "Als de banken dat kunnen, kunnen wij dat ook!!"
![]() |
![]() |
#612 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het volstaat om te zeggen: "de overheid moet X voor mij betalen, want X brengt mij geluk, en wie weet, met X zou ik misschien ook zelfs nog eens iets nuttigs kunnen doen voor de maatschappji, ook al is dat NIET VEEL OF HELEMAAL NIKS" dan is dat voor de ene "Spaans leren" en voor de andere "een luxe reis naar Tahiti maken" he. Het eventuele nuttige dat die ene met Spaans kan doen is een pint bestellen in een Spaanse bar in Barcelona maar wie weet, ook eens iemand helpen in het Spaans om de weg naar het station van Hasselt te vinden ; het eventuele nuttige dat die andere met zijn luxe reis naar Tahiti kan doen is natuurlijk zich lekker ontspannen en vrienden maken op het vliegtuig, maar ook stralend van geluk terug komen en andere mensen laten profiteren van het afstralen van dat goede humeur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel triest dan. Er is geen gemeentepolitie, geen wegen in uw gemeente, geen straatverlichting ? Geen enkele gemeentedienst ? Geen vuilbakken die opgehaald worden, geen gemeenteschool, niks ? Ge krijgt daar niks voor terug ? Dan zijn jullie ginder wel oenen he, om steeds weer volk te verkiezen die belastingen heffen en daar totaal niks nuttigs mee doen voor de mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beginnen hebben de OCMW's noch het geld noch de middelen of zelfs maar het volk om duizenden ex-werklozen te verwerken en een leefloon uit te betalen. Mensen die van dop naar dop leven gaan diep in de problemen komen. Die gaan zich dat nog herinneren de kiezing daar op. Ik ben benieuwd.
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
|
![]() Citaat:
Enkel in belgie was het mogelijk om gans uw leven van de dop te leven.
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik geef toe dat ik al meer dan 400 euro betaalde om met 6 volwassenen te gaan eten in een restaurant van iets hogere klasse. Vooral de wijn maakt het meestal duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat dan vaak gewoon om een verandering van statuut: men is geen "werkzoekende" meer, ge moet serieus zijn, ge gaat niet meer werken, dus gaan we ook geen moeite meer doen om U aan het werk te helpen. Ge zijt nu ene die op kost van de maatschappij leeft want onbekwaam om bij te dragen. Dat is een ander statuut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn 10 jarig huwelijk verdiende een goeie viering.
![]() |