![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is als men "secundaire effecten" gaat in rekening brengen, dat het moeilijker wordt, omdat men dan moet uitgaan van hypothesen van hoe belangen beinvloed kunnen worden. Een typische vraag is: "moet ik nu mee gaan vechten of niet met X tegen Y ?". Het a priori antwoord "mijn affaires niet" leidt niet noodzakelijk tot de beste uitkomst voor de belangen van zichzelf. En een andere vraag: "die andere Z, door te bestaan, schaadt die niet enorm die belangen die ik wil verdedigen ? ". En daar valt over te discussieren he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil dus zeggen dat om Hamas totaal te elimineren, ongeveer 80 000 man, we ons mogen verwachten aan normale oorlogsdoden van de orde van 240 000 man. Dat zou dus NORMAAL zijn, een gewoon oorlogsresultaat. Het is dus totaal onmogelijk om van genocide te spreken met 60 000 doden, als het normale verwachte oorlogsresultaat van overwinning er al 240 000 voorziet. Zoals ik stelde zou een verhouding 50% 50% enorm spectaculair goed zijn. Het is dus eerder 30% / 70%. Veel beter kan je redelijkerwijze niet verwachten. https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties In WO II hadden we in het totaal rond de 80 miljoen doden, waarvan 20-25 miljoen militairen. Je kan dus zeggen dat Israel het ongeveer even goed of beter doet dan in WO II, wat een hele prestatie is in die omgeving ginder. Duitse soldaten gingen niet schuilen tussen zwangere vrouwen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 augustus 2025 om 08:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enne, noem eens enkele van die indicatoren.
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het in sommige draadjes toch weer over de NAZI's gaat die garant stonden voor een verschrikkelijk zware fout, de aanval met een massa doden als gevolg op de Joodse gemeenschap.
Schreeuwden diezelfde NAZI's in het begin niet: Ausländer Raus!!! ![]() De veroordelingen naar de Joden toe vanuit tal van andere landen zijn die terecht? Neen. Op huidig ogenblik zijn het NIET de Joden die de oorlog gestart zijn ondanks die, zoals ik al eerder schreef, al jaaaaaaaaaren bezig is. p.s. Israël en de Palestijnen
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 augustus 2025 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LINK
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat vandaag gebeurt in Gaza is een reactie op 7/10/23. Niets meer en al zeker niets minder.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 1 augustus 2025 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hamas & Co wisten zeer goed dat als ze deze weg betreden de reactie van Israël keihard is. Wanneer die reactie mag milderen en eventueel zelfs stoppen is aan de regering Nethanyahu om te beoordelen. Persoonlijk hoop ik reeds een hele tijd dat het eindelijk stopt. Laat Hamas alvast beginnen met het vrijlaten van de gijzelaars (voor zover die nog leven) en het overhandigen van de stoffelijke resten van de doden.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 1 augustus 2025 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het sofisme is natuurlijk dat de aanvaller altijd een goeie reden heeft om aan te vallen, anders zou hij het niet doen. Die reden is dan de basis van diegene die "begonnen" is. Als ik een oud moedertje vermoord voor haar geldbeugel, dan heb ik een goeie reden: het feit dat zij een geldbeugel heeft die mij goed uitkomt. Dus is diegene die de moord begonnen is, het oude moedertje door een geldbeugel te hebben die mij goed uitkwam. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 augustus 2025 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een getuigenis: Tony Aguilar
LINK (Engelstalig) 0:00 ---- Wat is de Gaza Humanitarian Foundation? 8:52 ---- Aguilar beschrijft de gruweldaden die plaatsvinden in Gaza. 12:03 --- In hoeverre is de VS betrokken bij de vernietiging van Gaza? 14:39 --- Biedt Israël enige hulp aan de Palestijnen? 20:34 --- Hoeveel doden zijn er gevallen in Gaza? 24:31 --- Hoe komen de mensen in Gaza aan voedsel? 29:20 --- Wie is Johnnie Moore? 32:36 --- Wie financiert de Gaza Humanitarian Foundation? 38:10 --- Hoe wordt Aguilar behandeld door het IDF? 43:17 --- Hoe behandelt het IDF Palestijnse burgers? 46:04 --- Het doden van Palestijnen bij hulpgoederenuitdeelpunten 56:47 --- De moord op Amir 1:07:12 - De pogingen om Aguilar in diskrediet te brengen 1:13:30 - Wat moet de regering-Trump hieraan doen?
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Israël een genocide zou organiseren en zichzelf tot de grootste hedendaagse schurkennatie zou promoveren wisten weinigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ² En de werkwijze van het zionistisch project kennnende, het zou niet verwonderlijk zijn mocht die uitbraak uit het concentratiekamp [dat Gaza is] al heel lang gepland zijn en opgezet spel zijn om een beweging in gang te kunnen zetten die zijzelf omschrijven als "de hertekening van de landkaart van het Midden-Oosten".
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 augustus 2025 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ieder woord, iedere zin, de moeite waard, maar indien u enkel het onderdeel Gaza wil bekijken: LINK (vanaf 14:00)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 augustus 2025 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er nu aan de hand is tart echter alle verbeelding. Pure gruwel. En je kan nu niet zeggen: het is de daad van een terreurorganisatie. Neen, het is een staat die daarmee bezig is en wij (onze regering) twijfelt over sancties. Het is een schande die wij nog decenia zullen moeten meedragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ondersteund met beelden van ter plaatse (waarschijnlijk zelf opgenomen want verslaggevers worden afgemaakt), een uurtje geleden online geplaatst: LINK (Engelstalig)
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze politiek kan zich nu verder met binnenland bezigen. Laten we dit nu niet op BDW zijn schouders leggen, naar mijn bescheiding mening. Ik ben het niet eens met hem, maar ik wil niet in zijn schoenen staan qua ideologisch mijnenveld. Ik verwacht van mijn overheid dat ze zich enkel met binnenland bezig houdt, dus ik ga geen buitenlands beleid aan hen vragen. De grootste stoorzender nu is Trump, daar kunt ge Gaza op de schouders leggen ![]()
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En blijkbaar lastig voor wie zich erin herkent. ![]()
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door jullie achteloosheid is het woord "genocide" nu een synoniem geworden voor "doden". Het heeft al zijn betekenis, en dus ook zijn impact, verloren.
Ik vraag mij oprecht, en een beetje bezorgd, af welk woord jullie nog gaan vinden als er weer eens een echte genocide plaats heeft zoals in Cambodja (3 miljoen doden) of Rwanda (1 miljoen doden).
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier onlangs de betekenis van het woord genocide nog in perspectief moeten leiden. Geen kat dat daarop in ging, waarom? Omdat mensen als u de discussies liever tot het eigen vermogen willen beperken. The wicked, verdraaien, afleiden, twisten, persoonlijk worden, polariseren, alle nuance ondergraven.
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 2 augustus 2025 om 05:28. |
|
![]() |
![]() |