![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een groot voorstander om al de pensioenen van gewezen ambtenaren te schrappen. Ze hebben tijdens hun carrière voldoende betaald gekregen van overheden om een vermogen op te bouwen. Als ze door misfortuin op 67+ leeftijd onvermogend blijken kunnen ze IGO aanvragen. Nee. Het is een omslagstelsel. Je draagt af voor de generatie voor je. Niet voor jezelf. Vermogende gepensioneerden hebben die gift van de belastingbetaler helemaal niet nodig! De belastingbetaler moet stoppen met geld te betalen aan mensen die dat helemaal niet nodig hebben.[/quote]
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is de beste bijdrage die ik vandaag mocht lezen op dit forum !
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het neveneffect zal zijn dat een particulier goedkoper terecht zul kunnen in de bouw. Waarom zou een aannemer voor een particulier werken terwijl hij 3x zoveel kan verdienen voor de overheid en 10x over budget kan gaan en zonder controle via onderaannemers met geïmporteerden werken zonder Belgische sociale bijdragen in te houden ?
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik noem het wél een zoveelste feilen in ons systeem dat aantoont dat er nog heel veel anders en eerlijker te organiseren en te besparen valt. De belastingbetalers zijn nog steeds gedwongen een (fundamenteel oneerlijk) feestje te betalen voor grote groepen inactieve mensen die dat financieel totaal niet nodig hebben en ik denk dat het heel lang gaat duren om dat ooit om te keren. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 augustus 2025 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je dat alllemaal zo houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk dan even aan de statistiek dat 1 op de 5 ouders zijn kinderen niet meer ziet. Verhoudingen verstoord. En dan zijn gebrouilleerde relaties nog niet meegeteld. De zijn vermogen weggevende ouder neemt een serieus risico. Vandaar dat je ook vooral ziet dat er "met de handrem op" vermogen wordt weggegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is een goede zaak, het verklaart waarom al die mannen uit Shitholistan naar hier willen komen.
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de werkenden van nu, geen uitzicht meer hebben op een pensioen, waarom zouden ze dan nog werken, sparen of een stulpje verwerven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je werkt toch omdat je het leuk vindt? Omdat je wil consumeren? Omdat je een bijdrage aan de samenleving wil doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
|
![]() Citaat:
Zodat ge niet ten laste zijt van de maatschappij, maar zelf in uw onderhoud voorziet. Het is niet-werken dat abnormaal is.
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen gaan werken omdat ze willen (moeten) consumeren. Er moet gegeten worden, er moet een dak boven het hoofd, er moet een auto op de oprit, er moet op vakantie gegaan worden... Dát is de voornaamste reden. Dan zijn er links en rechts ook wel die hun werk leuk vinden maar om nu te stellen dat die werken omdat ze hun werk leuk vinden gaat me wat ver. Hoeveel mensen die hun werk leuk vinden gaan het blijven doen als ze de lotto winnen? En mensen die gaan werken omdat ze bij willen dragen aan de maatschappij? Tsja, hier en daar zal er ergens onder ne steen zo wel ene te vinden zijn maar dat zijn zeldzaamheden hoor. Ik denk niet dat ik reactie ga krijgen als ik aan 100 mensen vragen wie van hen gaat werken omdat ze belastingen willen betalen. Dus nee; ik denk dat de meeste mensen (de overgrote meerderheid) gaat werken omdat ze geld nodig hebben. En die andere redenen poetsen hun imago misschien wat op maar of dat echte redenen zijn durf ik te betwijfelen.
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voorspel lange rijen. Je praat jezelf ook tegen. Nu zeg je dat mensen werken omdat ze geen last willen zijn voor de maatschappij maar anderzijds zit je op doppers te mekkeren omdat ze net wel een last zijn voor de maatschappij. Is dat dan tegen hun zin of klopt uw stelling niet? Kortom; op de stelling dat mensen gaan werken omdat ze geen last willen zijn voor de maatschappij zit volgens mij een beetje te veel vernis.
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of misschien moet ik schrijven: "Jammer genoeg hebben heel veel mensen deze ingesteldheid". Want moesten er nog meer mensen gedacht hebben: "Waarom zou ik gaan werken voor 100 euro meer?", dan wad het doppen al veel langer beperkt in de tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb, toen ik werkloos was, ook ooit aanbiedingen gekregen waar ze zelfs bij VDAB zeiden dat ik er niet op in moest gaan. Ga je een job aannemen waarbij je €100 meer verdient dan met stempelen als je voor die job een extra wagen moet aankopen? Je raakt lang niet overal met het OV en niet iedereen kan dagelijks bv 75km (enkel) fietsen. Als dat dan nog eens een job is waarbij je 8 uur werkt maar je wel meer dan 10u voor van huis bent wegens file wordt de keuze nog wat makkelijker. Stel dan dat je nog kinderen in huis hebt waar je dan ook nog eens opvang voor moet gaan zoeken omdat je plots in een andere ploeg staat dan je echtgenote. Ik denk dan ook dat zelfs mensen die stellen dat ze werken omdat ze geen last willen zijn voor de maatschappij voor zo'n job zouden bedanken. Er komt geen extra geld binnen want dat ben je kwijt aan het vervoer (met verplaatsingsvergoeding alleen koop en onderhoud je echt geen auto eh?), aan kinderopvang en aan de vrije tijd die je kwijtspeelt omdat je dagelijks op de Antwerpse ring (of een andere mobiliteitsverkaveling) staat te koekeloeren. Nee, bij de keuze tussen werken of stempelen komt nog heel wat meer bij kijken dan de ingesteldheid dat je van de maatschappij wil afhangen of niet. En dat is niet meer dan een menselijke reactie. Denk jij dat er veel mensen zouden gaan werken voor minder geld dan hun werkloosheidsuitkering als ze daarbij nog een hoop vrije tijd verspillen door in de file te staan, een extra auto moeten kopen, hun echtgenote enkel nog in het weekend zien vanwege wisselende ploegen en/of hun kinderen vaker naar de (betaalde) opvang moeten sturen? En dat allemaal voor minder geld dan wanneer ze thuis zouden blijven? Er zullen er misschien zijn die dat zouden doen maar dat gaat toch ook maar links en rechts een (gekke) enkeling zijn denk ik.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 8 augustus 2025 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Soms is het "duurder" om te werken dan om thuis te zitten. Vandaar dat ik mensen zeker niet kwalijk neem als ze er dan voor kiezen thuis te blijven/ of op het strand van Benidorm te liggen. Groot gelijk. Maar ik stel wel vast dat het systeem dat we nu hebben aan drastische hervorming toe is. Ten gunste van hen die werken. Niet dat ik denk dat dat snel gaat gebeuren want een groot deel van het electoraat zit op een soort uitkering. Of heeft partners, kinderen met een uitkering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
|
![]() Hippies zijn subhuman.