![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4961 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hou er maar rekening mee dat wellicht de helft of meer van die bezoeken door uzelf worden gemaakt.
![]() |
#4962 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is al een goed begin. De helft zijn volgens jou mijn bezoeken ...en de andere helft dan door jou? Iemand die zich - naar eigen zeggen - niet aan deze draad interesseert ? Kan toch? ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 augustus 2025 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4963 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4964 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik heb geen exemplaar maar je gaat me toch niet proberen wijs te maken dat jij niet weet hoeveel exemplaren er van verkocht zijn eh?
![]() |
#4965 | |
|
![]() Citaat:
Als er nood is aan een tweede uitgave zal men me dat wel laten weten ![]()
![]() |
![]() |
#4966 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4967 |
|
![]() Ik zou niet weten waarom, ik heb op elk verkocht exemplaar van het boek juist geteld ... nul euro.
Neen. Daar betaal je een boekhouder voor. Ik ontwierp en bouwde racewagens, vliegtuigen, vliegtuigmotoren, boten, woningen, .. Dat is allemaal wel gestopt na een fantastische blunder van de Belgische fiscus zo ergens rond .... 2010 ... Midden 2010 door die bende uit ons huis gegooid, in 2024 nog eens ... en dat voor wat fantasie van een onbekwame en corrupte overheidsdienst. Nu, uw gedacht ... een doorgedreven doorlichting nodig? Als we de rechter in beroep moeten geloven dan is dat zelfs aangewezen, hij heeft namelijk geoordeeld dat de fiscus geen fouten kan worden vermeden. Het is dus een gouden kans om mijn 'oordeel' over het hele gebeuren naar de vuilbak te verwijzen. Dus ... ook een voorstander om het dossier eens grondig door te lichten ... of ben je eerder een voorstander om heel de affaire in de doofpot te stoppen?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 24 augustus 2025 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4968 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je betaalt een boekhouder om facturen te boeken, advies te geven over wat je al dan niet kan doen met je geld. De EINDVERANTWOORDELIJKHEID voor de boekhouding blijft bij de opdrachtgever. Het is de taak van de opdrachtgever (of mandaatgever) om de boekhouding na te kijken, deze op de algemene vergadering goed te keuren (of wijzigingen aan te brengen), en na te gaan of aan alle wettelijke verplichtingen (dus ook het publiceren van de jaarrekening) werd voldaan. Het niet publiceren van de jaarrekening gedurende meerdere jaren, kan bezwaarlijk als 'misverstand' worden beschouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4969 | ||
|
![]() Citaat:
aan zijn wagen zou uitvoeren. Ieder zijn vakkennis, ieder zijn job en ieder zijn verantwoordelijkheid. De stelling dat een boekhouder als een bloedzuiger aan een zelfstandige mag hangen zonder ook maar voor iets verantwoordelijk kan gesteld te worden is op zijn minst bizar. Wat mijn boekhouder betreft kan aan de hand van de btw-controle over 'mijn' jaren als zaakvoerder worden vastgesteld dat hij dat perfect heeft gedaan. Citaat:
is het ieder zijn 'mening' of die fouten al dan niet door een misverstand gebeuren. Wat we wel weten is dat in die periode de straf voor het niet indienen van een jaarrekening voor een kleine onderneming amper enkele honderden euro's bedraagt. De hoogte van een boete bepaald het gewicht van de inbreuk, zo goed als nihil dus... Even terug naar een vorige post.. Uw gedacht ... is een doorgedreven doorlichting in dit dossier nodig? Als we de rechter in beroep moeten geloven dan is dat zelfs aangewezen, hij heeft namelijk geoordeeld dat de fiscus geen fouten kan worden verweten. Het is dus een gouden kans om mijn 'oordeel' over het hele gebeuren naar de vuilbak te verwijzen. Dus ... ook een voorstander om het dossier eens grondig door te lichten ... of ben je eerder een voorstander om heel de affaire in de doofpot te stoppen?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 augustus 2025 om 10:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4970 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4971 | |
|
![]() Citaat:
Er is zelfs in beide dossiers (Wallonië /Brussel/ Vlaanderen) NOOIT over gesproken. ![]() APM&ed bvba 2001-2005, zaakvoerder Johan Daelemans ... perfect. Geen letter kwaad over neergeschreven .. meer nog ... helemaal NIKS over neergeschreven. APM&ed bvba 2006-2010, zaakvoerder Patrick Coumans/Jan Langenakens ... tja ... eigenlijk ver van MIJN bed. En dat (reeds bewezen) geweten door de fiscus vanaf december 2009. Dus ook een vraagje voor jou: Uw gedacht ... is een doorgedreven doorlichting in dit dossier nodig? Als we de rechter in beroep moeten geloven dan is dat zelfs aangewezen, hij heeft namelijk geoordeeld dat de fiscus geen fouten kan worden verweten. Het is dus een gouden kans om mijn 'oordeel' over het hele gebeuren naar de vuilbak te verwijzen. Dus ... ook een voorstander om het dossier eens grondig door te lichten ... of ben je eerder een voorstander om heel de affaire in de doofpot te stoppen? Ik wacht ook nog op een antwoord van Iamborg. Ik ben benieuwd of jij hier gaat op antwoorden. ![]()
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 augustus 2025 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4972 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je hebt hier, op dit eigenste forum, in deze eigenste draad, anders een aantal keer verkondigd dat de bewuste jaarrekeningen niet werden gepubliceerd wegens 'een misverstand' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4973 | ||
|
![]() Citaat:
gezond verstand een dik vraagteken bij moet plaatsen... Citaat:
ik had zelfs geen idee dat zoiets bestond laat staan verplicht was. Voor die zaken had ik een boekhouder. Heeft hij dat toen gedaan? Gezien nooit boetes voor het niet neerleggen zijn betaald, waarschijnlijk wel. En indien ze niet zijn gepubliceerd dan is dat door een misverstand. En dan komen we opnieuw bij DE vraag naar jou en quercus toe .. Jullie gedacht ... is een doorgedreven doorlichting in dit dossier nodig? Als we de rechter in beroep moeten geloven dan is dat zelfs aangewezen, hij heeft namelijk geoordeeld dat de fiscus geen fouten kan worden verweten. Het is dus een gouden kans om mijn 'oordeel' over het hele gebeuren naar de vuilbak te verwijzen. Dus ... zijn jullie voorstander om het dossier eens grondig door te lichten ... of zien jullie liever de affaire in de doofpot gestopt?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 augustus 2025 om 17:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4974 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iamborg gaat ervan uit dat iedere Belg het staatsblad van buiten kent, zoals in de grondwet verplicht wordt.
![]() |
#4975 | |
|
![]() Citaat:
Voor 2 december 2009 heeft niemand binnen de fiscus ' de anders netjes geregelde wettelijk plicht' voor het raadplegen van de publicaties in het staatsblad uitgevoerd... Wat denk je ... de boel eens doorlichten?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 augustus 2025 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4976 | |
|
![]() Citaat:
Dit lees ik vandaag: Belgisch Staatsblad was nog nooit zo dik als dit jaar: 144.226 pagina's Het Belgisch Staatsblad was nog nooit zo dik, met een totaal van 144.226 pagina's. Dat blijkt uit de jongste publicatie en wordt bevestigd door de Federale Overheidsdienst Justitie. Dit jaar werd het record uit 2021 van 127.808 pagina's verbroken met meer dan 16.000 extra pagina's. 144.226 pagina's verplicht (?) door elke burger te lezen? Laten we dan nog even een zeer geoefend lezer nemen die in staat is diagonaal lezend belangrijke info uit een A4'tje te halen. Die is toch nog vlug zo'n 30 seconden kwijt. Die man is dus 1200 uur aan het lezen. 180 werkuren in een maand ... dus meer dan 6 maand aan het lezen..
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 25 augustus 2025 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4977 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Net zoals U deed wanneer u een boekhouder betaalde om dat deel van een "eigen zaak" te beheren. Citaat:
![]() |
![]() |
#4978 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het feit dat een BV (destijds BVBA) of NV verplicht ieder jaar een jaarrekening moet neerlegen én publiceren is basiskennis uit het bedrijfsbeheer. Je moet hiervoor écht geen hogere studies gevolgd te hebben, wordt zelfs ingelepeld in het beroeps secundair onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4979 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onderstaand screenshot maakt veel duidelijk. (tekst kopiëren ging niet...) Bron U moet dus inderdaad niet het hele wetboek van buiten kennen, nee. Maar je wordt dus wel geacht de wetten te kennen die op u van toepassing zijn. Als u een bedrijf opstart wordt van u dus verwacht dat de relevante wetgeving begrijpt. Maar vooral: u verschuilen achter "ik kende die wet niet" pakt dus niet.
![]() |
![]() |
#4980 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees hierboven even. Even verklaren "dat u de wet niet kende" is dus heeft op rechterlijk vlak dus totaal geen kracht. Ik vond het altijd al raar dat je daar zo mee schermde en blijkbaar klopt mijn veronderstelling ook.
![]() |