Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2025, 11:27   #121
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar jongen toch, ik ga er nog 1 ding over zeggen.
Want ik heb er reeds teveel energie aan gegeven.

Joden zijn religioten gelijk de rest die ge moogt haten en bespoten gelijk de rest. En die religiote-nazi gaan niet meer bepalen wat woorden betekenen om ze te bewapenen. Noch de geschiedenis als buffer te gebruiken waarin ze hun bloeddorstige natuur kunnen verbergen.
Hitler was hun gelijke/betere.
Jij verbergt jouw antisemitisme niets eens en drink 's ochtends geen bier, biernazi.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 11:31   #122
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Onzin. De regering Netanyahu verdedigt de nederzettingenpolitiek van Israël en als pro-Israël activist verdedig ik het beleid van deze regering en dat sinds 2008 tijdens Operation Cast Lead.

PS: Israël bestaat sinds 1273 v. Chr.
https://www.etsy.com/nl/listing/1804...73-bce-t-shirt
Ik vind jou en de regering Netanyahu geen zinnige mensen. Het nederzettingenbeleid is dodelijk voor het beeld van Israël in de wereld en staat haaks op een tweestatenoplossing.
Oud 29 augustus 2025, 11:50   #123
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jij verbergt jouw antisemitisme niets eens en drink 's ochtends geen bier, biernazi.
Joden haat is geen antisemitisme meer.
Want ik haat andere semieten niet. Enkel nazi joden die slachtoffer spelen in situaties die ze zelf veroorzaakten.
Het is een bedrieglijk volk die hun hele geschiedenis aanpasten.
Nix uitverkoren aan, rovers van Egypte ja.
Oud 29 augustus 2025, 11:58   #124
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Joden haat is geen antisemitisme meer.
Want ik haat andere semieten niet. Enkel nazi joden die slachtoffer spelen in situaties die ze zelf veroorzaakten.
Het is een bedrieglijk volk die hun hele geschiedenis aanpasten.
Nix uitverkoren aan, rovers van Egypte ja.
Dat ge in uw hoofd niet normaal zijt is geen excuus om hier ganse dagen uw anti-joods racisme te spuwen. Ge hebt al lang de limieten overtreden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 12:01   #125
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat ge in uw hoofd niet normaal zijt is geen excuus om hier ganse dagen uw anti-joods racisme te spuwen. Ge hebt al lang de limieten overtreden.
Wees eens eerlijk: waar is het onderscheid tussen joden, christenen of moslims verlagemenen?
A's we de 2 op 1 hoop mogen smijten, dan den derde zeker.
Joden zijn niet specialer, enkel erger.

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 augustus 2025 om 12:02.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 12:03   #126
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind jou en de regering Netanyahu geen zinnige mensen. Het nederzettingenbeleid is dodelijk voor het beeld van Israël in de wereld en staat haaks op een tweestatenoplossing.
Anderzijds is de zogezegde “West Bank”’voor de Joden het oude Samaria en Judea (waarin ook Jeruzalem gelegen is). Dit is het oude kerngebied. Wie iets afweet omtrent de geschiedenis van het historische Israël beseft dat Samaria en Judea geen enkele Jood (weze hij/zij nu orthodox of seculier) onverschillig laat.
Tenslotte nog dit: alle hedendaags gesteggel tussen Joden en Arabieren in het gebied tussen de Jordaan en de Middellandse zee is het gevolg van de opeenvolgende oorlogen, bezettingen en bemoeienissen van een resem buitenlandse (niet-Joodse) mogendheden die mordicus zeggenschap wilden hebben over dat gebied: Grieken, Romeinen, Byzantijnen, Christenen (Westerse Kruisvaarders), Arabische Kaliefen, Turken en Britten. Verschillende onder hen hebben de oorspronkelijke bewoners (Joden) gewoon weggejaagd (ondermeer de Romeinse keizer Hadrianus). Daarvan hebben Arabieren geprofiteerd om het gebied binnen te sluipen.

Laatst gewijzigd door quercus : 29 augustus 2025 om 12:07.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 12:23   #127
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Dit verschilt al van de Belgische wetgeving.
Het verschilt in een paar details. Essentieel wordt burgerschap doorgegeven via ouder-kind relaties.

Citaat:
Na het creëren van Israël door de Verenigde Naties hebbben de Zionisten er veel aan gedaan om de bevoking te larten toenemen (van een 200000 naar de 5 milioen van thans).
Natuurlijk, want Israel was bedoeld om de Joden die ELDERS leefden een land te geven. Dus was het nogal normaal dat men Joden die elders leefden, Israelisch burgerschap zou geven, dat was gans het idee, he. Het idee was een land te maken voor volk dat heel lang geleden verdreven was, zijn volkse eigenheid behouden had, en "in ballingschap" leefde sindsdien.

De bedoeling van Israel was NIET van de paar Joden die toevallig ginder al leefden, een land te geven, maar van ALLE Joden ter wereld terug een land te geven. Dat was voor de Britten en de Europeanen in het algemeen prima, zo konden ze van al die Joden die Hitler gemist had, ook af geraken he

Het grote verschil met de meeste andere volkeren is dat die AL TER PLAATSE ZIJN terwijl het Joodse volk gedisperseerd was in andere landen tot dan toe.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 augustus 2025 om 12:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 12:27   #128
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De regering Netanyahu is verkozen met een meerderheid van stemmen door het Israëlische volk in legale vrije democratische verkiezingen inclusief 2 miljoen Israëlische moslim Arabieren. Dat kunnen maar weinig landen in het M-O, Afrika en Azië zeggen. Hoe een buitenstaander zoals jij d'r over denkt interesseert geen kat.
Oud 29 augustus 2025, 12:28   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat dat Cufi-fenomeen hier uitkraamt is je reinste anti-Joods Nazi proza.
Dat is juist, het is daarom dat hij totaal belachelijk is om te stellen dat Joden nazi zouden zijn. Zijn stelling is eerder: Joden zijn slecht, en de nazies hadden gelijk, ik sluit me bij die laatste gedachtenstroom volledig aan.

Zijn enige probleem is dat het etiket nazi, dat hij volledig overneemt, als pejoratief overkomt, en hij Joden nazies wil noemen enkel en alleen voor die pejoratieve associatie.
Oud 29 augustus 2025, 12:29   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Netanyahu heeft zijn eigen agenda natuurlijk: zo lang mogelijk uit de gevangenis blijven. Maar je hebt gelijk dat hij van imago building niet veel kaas gegeten heeft.
Oud 29 augustus 2025, 13:20   #131
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Netanyahu heeft zijn eigen agenda natuurlijk: zo lang mogelijk uit de gevangenis blijven.
Dat is wat de kranten schrijven, leugens dus. Ik raad je aan om eens een biografie over Netanyahu te lezen, dan zal je hopelijk inzien wat een echte Zionist is en wat dat inhoudt. Overigens wordt Netanyahu in oktober 76 jaar oud. Ik ben maar een paar jaar jonger. Op die leeftijd kan een carrière je niks meer schelen. Dan hoop je enkel nog lang gezond te blijven.
Oud 29 augustus 2025, 14:40   #132
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De regering Netanyahu is verkozen met een meerderheid van stemmen door het Israëlische volk in legale vrije democratische verkiezingen inclusief 2 miljoen Israëlische moslim Arabieren. Dat kunnen maar weinig landen in het M-O, Afrika en Azië zeggen.
Dat klopt, maar je kunt de regering Netanyahu ook een slechte regering vinden. Twee ministers vind ik ronduit extremisten. Ik sta pal voor het bestaansrecht van Israël, maar vind de huidige regering dodelijk voor het beeld/imago van het land, net als types als jij.

Citaat:
Hoe een buitenstaander zoals jij d'r over denkt interesseert geen kat.
Het gaat te ver jou en CUFI op 1 te stellen, maar ook jij bent ronduit radicaal. Jij staat bijvoorbeeld pal achter Poetin en zijn KGB-bende.
Oud 29 augustus 2025, 14:54   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat de kranten schrijven, leugens dus.
Die corruptie schandalen lijken mij toch wel reeel. Nu ik ken de details niet maar voor zover ik het begrepen heb is het gewoon een kwestie van uitstellen, procederen en zo om niet tot de eindveroordeling moeten te komen.

Citaat:
Ik raad je aan om eens een biografie over Netanyahu te lezen, dan zal je hopelijk inzien wat een echte Zionist is en wat dat inhoudt.
Hij was inderdaad een van de weinigen die door had dat er met Palestijnen niks aan te vangen was, en tegen alle goodwill stroom in bleef hij steeds maar - terecht - een harde politiek voorstaan, hoewel hij nooit de echte oplossing, namelijk een totale exterminatie, heeft voorgesteld, maar ik geef toe dat zoiets zeggen moeilijk is, en U direct aan het moslim equivalent van een kruis nagelt. Maar dat verhindert niet dat hij volgens mij wel degelijk een sjoemelaar was, en ten tweede, niet beseft hoe sommige miitair weinig pertinente dingen een grote imago schade veroorzaken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 augustus 2025 om 14:55.
Oud 29 augustus 2025, 15:22   #134
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar je kunt de regering Netanyahu ook een slechte regering vinden. Twee ministers vind ik ronduit extremisten. Ik sta pal voor het bestaansrecht van Israël, maar vind de huidige regering dodelijk voor het beeld/imago van het land, net als types als jij.
Alleen links en extreemlinks noemt conservatieve partijen en ministers 'radicaal'. Ze heten zelfs Donald Trump en zijn kaderleden radicaal. Als je lang genoeg naar de VRT luistert wordt je vanzelf radicaal 'links'. DE VRT had zelfs zijn best betaalde Trumpbasher Björn Soenens voor acht jaar naar de VS gezonden. Acht jaar lang bleven we verstoken van om het even welk nieuws uit Amerika. Het was acht jaar lang Trump van 's morgens tot 's avonds. Zelfs nu nog komt hij regelmatig opdraven in het journaal om te Trumpen. Vreselijk.

Citaat:
Het gaat te ver jou en CUFI op 1 te stellen, maar ook jij bent ronduit radicaal. Jij staat bijvoorbeeld pal achter Poetin en zijn KGB-bende.
Nee, ik sta niet achter Poetin, maar hij heeft deze keer wel gelijk. Hij heeft zich laten provoceren door de neocons in Washington en Brussel. Ik ben tegen die oorlog omdat die op elk moment kan uitdraaien op een 3de Wereldoorlog die voor 90% zeker zal uitdraaien op een nucleair slagveld. Het Westen zit fout omdat het de NATO maar bleef uitbreiden naar het Oosten en de protesten van de Russen bleef negeren. De neocons hebben die oorlog uitgelokt en het is hen gelukt. De Russen hebben toegehapt en daarmee staan we tegelijk met zijn allemaal aan de rand van de afgrond.

Laatst gewijzigd door thePiano : 29 augustus 2025 om 15:28.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 15:43   #135
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Westen zit fout omdat het de NATO maar bleef uitbreiden naar het Oosten en de protesten van de Russen bleef negeren.
Er zijn minstens 3 redenen waarom dat "we moesten wel want de NATO stond op het punt binnen te vallen" totale lulkoek propaganda zijn. Ik begrijp niet dat jij daar voor valt.

1) Oekraine was niet zinnens van de NATO te vervoegen toen de Russen hun oorlog begonnen zijn in 2014. Dat is gewoon een fundamenteel en elementair feit.
2) Maar bovendien is NATO uitbreiding een initiatief van de landen die erbij komen, niet van de NATO zelf die "binnenvalt".
3) Rusland HAD al NATO buren.

De echte reden is gewoon wat Vladimir zelf zegt: hij wil het oude Soviet imperium terug (en misschien meer). En de volkeren en landen en het westen en alles moet daarvoor opzij, hij is gewoon aan zijn rooftocht bezig. Nu kan je vinden dat Vladimir-de-Peetvader gelijk heeft van op rooftocht te trekken met zijn leger. Ik zie niet waar ons voordeel daarbij is (om te vinden dat hij gelijk heeft), maar om te beginnen kan je al niet zeggen dat hij gelijk heeft OP BASIS VAN VERKEERDE ARGUMENTEN.

Vanuit ONS standpunt is een uitbreiding van het westen naar landen toe OP VRAAG VAN DIE LANDEN eerder in ons voordeel zou ik denken. Hoe meer landen ons willen vervoegen (daar vind jij dat Vladimir "gelijk" heeft om daar boos over te zijn), hoe sterker wij worden. Ik zie daar geen nadeel voor ons bij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 augustus 2025 om 15:45.
Oud 29 augustus 2025, 15:48   #136
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen links en extreemlinks noemt conservatieve partijen en ministers 'radicaal'.
Eigenlijk zijn integere politici (voor zover zoiets kan bestaan) ALTIJD radikaal. Wie niet radikaal is, heeft geen visie en geen overtuiging van wat er nu moet gebeuren.

Er is natuurlijk een verschil tussen radikaal, idioot, en naief. Als je in simplismen gelooft, dan ben je naief. Als je in verkeerde dingen gelooft, ben je idioot. Misschien heeft "radikaal" een slechte naam, omdat er enkel maar politici bestaan die oftewel naief zijn, dan wel idioot. DAN is het inderdaad beter dat ze niet te hard voor hun overtuiging gaan en dus niet radikaal zijn.
Oud 29 augustus 2025, 15:56   #137
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat de kranten schrijven, leugens dus. Ik raad je aan om eens een biografie over Netanyahu te lezen, dan zal je hopelijk inzien wat een echte Zionist is en wat dat inhoudt. Overigens wordt Netanyahu in oktober 76 jaar oud. Ik ben maar een paar jaar jonger. Op die leeftijd kan een carrière je niks meer schelen. Dan hoop je enkel nog lang gezond te blijven.
Het gaat niet om het aspect carrière, maar wel over het dreigende corruptieproces tegen hem. Netanyahu weet heel goed dat er geen proces komt zolang het land in oorlog is. Hij weet ook dat de drempel om een zittende premier effectief te veroordelen veel hoger is dan bij een politicus die in de oppositie raakt.

Zowel de lopende oorlog, als zijn positie als premier is zijn beste bescherming tegenover het gerecht.

Dat Netanyahu een door en door zionist is, is uiteraard een feit. (het zou er maar moeten aan ontbreken... ) en daar is ook helemaal niets mis mee.

Maar hij is ook een grenzeloze opportunist en een gehaaide politieke 'overlever' die heeeeeel bekwaam is in de edele kunst van de politieke procrastrinatie om zo zijn tegenstanders uit te wonen tot ze het opgeven. Zie maar zijn legendarische aanvaringen met Benny Gantz door dat eeuwige aanslepen vooraleer hij beslist als voorbeeld hiervan.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2025, 17:49   #138
thePiano

Standaard

Citaat:
Die corruptie schandalen lijken mij toch wel reeel. Nu ik ken de details niet maar voor zover ik het begrepen heb is het gewoon een kwestie van uitstellen, procederen en zo om niet tot de eindveroordeling moeten te komen..
Ik vergelijk die heksenjacht op Netanyahu, die overigens al duurt sinds hij na premier Bennett in dec 2022 opnieuw premier werd, altijd met de heksenjacht van de linkse Democratische Partij op Donald Trump. Linkse partijen verdragen geen conservatieve oppositie. Zelfs in België handhaven we al sinds 1991 een cordon sanitaire rondom het Vlaams Belang. Ik ben geen aanhanger van het VB maar ik had het VB mee in bad genomen ... om het daar te verzuipen. Nu hebben de linkse idioten het VB slapend groot gemaakt ten koste van hun eigen stemmen aanhang. Dom, dommer, domst. Eén verkiezing en het was al gebeurd. Niet dus.

Laatst gewijzigd door thePiano : 29 augustus 2025 om 17:50.
Oud 29 augustus 2025, 18:15   #139
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vergelijk die heksenjacht op Netanyahu, die overigens al duurt sinds hij na premier Bennett in dec 2022 opnieuw premier werd, altijd met de heksenjacht van de linkse Democratische Partij op Donald Trump.
Trump is een maffioos stuk krapuul he. Trump staat niet voor een of ander politiek idee. Wat hij en Netanyahu gemeen hebben is dat de politieke job die ze hebben hen allebei uit de cel houdt. Nu denk ik dat in tegenstelling tot Trump, Netanyahu wel degelijk een politieke visie heeft, maar voor zover ik het begrepen heb, belette hem dat niet van zich ook wel wat te verrijken. Trump is daar enkel en alleen voor zijn dwaze ego he, voor zijnen "business". Zijn politieke programma werd min of meer door de Russen bedacht en via professionele trollen in het oor van enkele nuttige idioten gefluisterd. En natuurlijk is er rond zo een peetvader (want dat kan Trump WEL vrij goed, net zoals zijn Russische evenknie) een ganse hofhouding van haaien-opportunisten te vinden. Maar een politieke visie is daar niet in te vinden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 augustus 2025 om 18:19.
Oud 29 augustus 2025, 18:47   #140
thePiano

Standaard

Citaat:
Trump is een maffioos stuk krapuul he. Trump staat niet voor een of ander politiek idee. Wat hij en Netanyahu gemeen hebben is dat de politieke job die ze hebben hen allebei uit de cel houdt. Nu denk ik dat in tegenstelling tot Trump, Netanyahu wel degelijk een politieke visie heeft, maar voor zover ik het begrepen heb, belette hem dat niet van zich ook wel wat te verrijken. Trump is daar enkel en alleen voor zijn dwaze ego he, voor zijnen "business". Zijn politieke programma werd min of meer door de Russen bedacht en via professionele trollen in het oor van enkele nuttige idioten gefluisterd. En natuurlijk is er rond zo een peetvader (want dat kan Trump WEL vrij goed, net zoals zijn Russische evenknie) een ganse hofhouding van haaien-opportunisten te vinden. Maar een politieke visie is daar niet in te vinden he.
Als je een probleem maakt van corrupte politici, waarom steun je dan de grootste corrupte boer van Europa met name Zelensky, die zich nog altijd president noemt maar weigert verkiezingen uit te schrijven? Wat overigens de belangrijkste reden is waarom Poetin geen vrede wil aangaan met Zelensky omdat hij niet eens gemachtigd is (wegens niet verkozen) om een vredesakkoord te ondertekenen?

Voor de inval in februari 2022 in Oekraïne was dat land het meest corrupte land in het Westen. Toen ik dat feit schreef in een post op Facebook werd ik een maand geschorst wegens het verspreiden van desinformatie. Dat is wat er is veranderd in het Westen: het is verdomme op zijn buik gegaan voor die aan coke verslaafde corrupte boer van Kiev!

Corruption Perceptions Index of European countries (2016)
https://jakubmarian.com/corruption-p...ean-countries/

Laatst gewijzigd door thePiano : 29 augustus 2025 om 19:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be