![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.903
|
![]() Citaat:
Maar dan nog: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.746
|
![]() Citaat:
Citaat:
36,4 kg met kopsteun en schroeven is idd meer dan 36 kg. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() De simpele zetels van de multivan T7 wegen 24 tot 29 kg naargelang model (California) en geïntegreerde veiligheidsgordel, dat is ook niet veel lichter.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 september 2025 om 21:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.903
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb alles goed op een rij gezet bij de keuze van een wagen. Besluit: er was geen keuze. Slechts één merk/model/type voldeed maximaal aan onze wensen. PS bij die nissan/renault wisten de verkopers niet hoe ze zetels moesten in en uitbouwen. Dan was er nog dat er bij elke stoel een kabelkoppeling moest losgemaakt worden (dient voor melding gebruik gordels). Die draad en plastieken aansluiting lagen dan op de bodemplaat. Als ge daar een paar planken of houten panelen oplegt zijn deze na paar keren al kapot. Wie verzint nu zo iets onpraktisch? Laatst gewijzigd door pajoske : 3 september 2025 om 08:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.746
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
- **simpele berekeningen: 36 kg - 25 % = 36 kg - 9 kg = 27 kg. of 32 kg -25 % = 24 kg via andere recente links of AI Citaat:
- Bij de ID Buzz hebben ze dat (nog) niet gedaan voor de middelste rij, maar er kan nog altijd een versie komen, ze hoeven het nieuwe railsysteem van de multivan maar over te nemen. - Soit ik schreef al dat VW met zijn ID Buzz zijn verdienmodel T7 Multivan geen eigen concurrentie zal willen aandoen. En zolang de plofmotoren toegelaten worden zullen ze bij ICE-versies de meeste winst maken. De consument betaalt toch (vooral de originele wisselstukken / onderhoud is meer kassa) - Wie de ID Buzz zo wil zal die zeker ook nemen, en zijn er zelfs die de zetels - bij noodwendige gelegenheid - toch gemakkelijk kunnen uitvijzen zoals dat ID Buzz forum aantoonde. - In elk geval oordeelt ADAC dat de ID Buzz nu al allround (veel) beter is dan de Multivan T7, ook het totaal kostenplaatje is beter (titel van deze topic), ondanks de ID Buzz -enkel in catalogusprijs- wat duurder is. - De ID Buzz is zelfs iets beter bij praktisch kofferbaksvolume en -flexibiliteit volgens ADAC, enkel bij puur benuttingsvolume van de koffer haalt de Multivan het, net door die uitneembare middelste zetels. Bij de Buzz zijn enkel de achterste zetels gemakkelijk uitneembaar. En ADAC is geloofwaardig genoeg neem ik aan. Soit, jij wilt het hier enkel over jouw persoonlijke keus hebben. Algemeen voor de andere lezers dan: De ID Buzz is sowieso veel beter qua milieu en dus toekomstgericht, is zelfs een goed verkopende electrische auto van VW in Europa en verkoopt bijna zo goed als de ID.4. Dus de markt heeft de ID Buzz omarmd. Het is gewoon met grote afstand de best verkopende Bulli en zal dat wslk altijd geweest zijn (busje en combi in een woord, bestaat 75 jaar...) In bepaalde 6 landen -met dagelijkse updates- staat de VW ID Buzz in de top 10 (YTD 2025), en doet zelfs beter dan de VW ID.3. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 3 september 2025 om 10:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.903
|
![]() Citaat:
De reden waarom de id buzz geen verplaatsbare,uitneembare zetels heeft is blijkbaar een gevolg van het feit dat de batterijen in de bodem niet genoeg plaats laten om rails te plaatsen. Ook geïnformeerd naar de laadprijs van dse lader in de buurt: 50 cent, en 56 cent voor de snellader. Dat is dus duidelijjk meer dan de 43 cent die ik eerder aangaf om de prijzen te vergelijken. En ja, ik kijk naar hetgeen ik nodig heb. Maar als ik op internet rondkijk zijn er toch wel heel wat meer mensen die gelijkaardige eisen hebben. De zetels uitnemen bij de id buzz is ook niet zo makkelijk als voorgesteld. Afhankelijk van het model zou dat problemen geven met de software bij verwarmde zetels en soms met de airbags. Laatst gewijzigd door pajoske : 4 september 2025 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.746
|
![]() Citaat:
En dan neemt ADAC nog de -in de regel- zuinigere diesel. De Multivan T7 is dan 29 Euro per maand duurder dan de ID Buzz dit reeds bij 15000 km per jaar en 5 jaar rijden (dus 75.000 km), alle kosten hé. Hoe langer men rijdt hoe duurder de Multivan per maand gaat worden tov de ID Buzz, dat is een no brainer. Dan moogt jij nog zoveel fantaseren als je wilt, hieronder doe je het weer. Citaat:
- Snelladen kost bvb bij Ionity 39 cent/kWh met het power abonnement van €11,99 per maand. - Ik plak even: Citaat:
Het zou me verwonderen dat jij geen thuislaadpaal kunt plaatsen. Heb je geen oprit ofzo?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2025 om 21:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.746
|
![]() Citaat:
Als men denkt dat een 5-7 zitter bestelwagen ICE goedkoper is dan een pakweg 10.000 € duurdere bestelwagen type ID Buzz is kom je zeker bedrogen uit. Je kunt het eens laten berekenen door deze Vlaamse tool: De ID Buzz staat onder bestelwagens 5-7 personen en kost catalogus 61.710 € voor de duurste of LWB met grootste batterij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Natuurlijke persoon = particulier - 15000 km per jaar - 10 jaar of 150.000 km - Gemiddeld verbruik laat je staan, telt sowieso voor beide. - Laadpaal incl 1250 € aanklikken, als je thuis kunt laden - Laadmix laat je best staan, maar kan je ook aanpassen naargelang Citaat:
- ik heb het alvast laten berekenen, je spaart 66€ per maand met die ID Buzz 1. na 10 jaar en 150k kms Citaat:
Citaat:
Als je dat vergelijk niet past kan ik ook 2 eigenlijke identieke wagens nemen behalve de aandrijving, nemen we de Renault Kangoo. Citaat:
Totale kosten (op 10 jaar)i Renault Kangoo 70.795 € Renault Kangoo 82.355 € Bespaar €11.560 of 96 € per maand met de electrische Kangoo! Men rekent zelfs een iets hogere verzekering aan voor de duurdere Kangoo wat logisch is. En men investeert natuurlijk meer voor de 7700 € duurdere E-versie in aankoop. De totale kosten zijn onderverdeeld in: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2025 om 22:29. |
|||||||||
![]() |
![]() |