Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2025, 23:27   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Mijn ervaring is dat "ome agent" liever het laaghangende, veilige fruit plukt. En ik begrijp ze ook. Als ze succesvol het gevaarlijke fruit pukken, dan hebben ze meer gezeik en werk dan het waard is.
En mijn lip met lidteken is daar een bewijs van.
Daar is misschien iets van maar dan vraag ik me af die niet beter voor een ander beroep hadden gekozen ? Postbode ? Trambestuurder ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 september 2025 om 23:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 08:24   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Daar is misschien iets van maar dan vraag ik me af die niet beter voor een ander beroep hadden gekozen ? Postbode ? Trambestuurder ?
Zoals het nu is, is het zelfs verbazingwekkend dat er niet corrupte actieve agenten zijn.
Als agenten echte taken doen (flitsbakken plaatsen is eigenlijk geen job voor ome agent, daar kan je een aangeklede baviaan voor inzetten), krijgen ze toch op hun kop, als ze al niet door de Gutmenschen uitgespuwd worden. Misdadigers worden beter behandeld dan agenten als ik het zo zie.
Oud 11 september 2025, 08:25   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wat bent u altijd maar negatief....
Dank u, een pessimist is zelden teleurgesteld.
Oud 11 september 2025, 08:46   #24
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er niet persé tegen maar heb er toch de nodige bedenkingen bij...

Ten eerste; in hoeveel gevallen gaat iemand die aangerand wordt de tijd krijgen om op haar gemakske haar buske pepperspray uit haar handtas te halen?

Ten tweede: voor de weinigen die het toch klaarspelen; hoeveel gaan er daarvan dat buske gewoon uit hun handen gerukt zien en tegen hen gebruikt 'zien' worden?

Ten derde: als pepperspray legaal wordt; houden we er dan ook wel effe rekening mee dat aanranders het voortaan ook legaal gaan kunnen kopen? En dat die er niet eerst voor in hun handtas gaan moeten graaien?

Ten vierde: wie gaat mij garanderen dat ik geen wolk in mijn gezicht gespoten krijg als ik ergens in een stad een meisje/vrouw benader met een heel gewone vraag? Of moeten we voortaan als man vrouwen gaan mijden? De Islamieten achterna dus?

Ten slotte: als het dragen van 'wapens' als pepperspray het aantal aanrandingen en dergelijke kan doen dalen; hoe komt het dan dat er in landen waar pepperspray (of erger) legaal is, nog steeds massaal veel aanrandingen voorkomen? Kijk naar de USA, daar mag je in bepaalde staten met de meest absurde dingen (wapens) rondlopen en toch is dat het enige westerse land in de top10 van (voor vrouwen) gevaarlijke landen...
Iets wat op een ander bewijst dat het niet werkt; waarom gaan we dat naar hier importeren?

Het is natuurlijk een moeilijk evenwicht.
Het ideaal zou zijn dat vrouwen zich, zelfs zonder wapens, gewoon overal veilig kunnen voelen. Maar dat is een utopie.
Je kan dus pleiten voor het legaal maken van zaken als pepperspray maar je moet ook niet zo naief zijn te geloven dat dat een wondermiddel is. Sta ook even stil bij de mogelijke nadelen.
Oud 11 september 2025, 09:14   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Ten eerste; in hoeveel gevallen gaat iemand die aangerand wordt de tijd krijgen om op haar gemakske haar buske pepperspray uit haar handtas te halen?

Ten tweede: voor de weinigen die het toch klaarspelen; hoeveel gaan er daarvan dat buske gewoon uit hun handen gerukt zien en tegen hen gebruikt 'zien' worden?
De enige manier om uw vragen positief beantwoord te zien, is veel trainen. En dan zijn er andere opties.
Citaat:
Ten derde: als pepperspray legaal wordt; houden we er dan ook wel effe rekening mee dat aanranders het voortaan ook legaal gaan kunnen kopen? En dat die er niet eerst voor in hun handtas gaan moeten graaien?
Niet het ideale wapen voor een aanrander, wel voor een berover.
Citaat:
Ten vierde: wie gaat mij garanderen dat ik geen wolk in mijn gezicht gespoten krijg als ik ergens in een stad een meisje/vrouw benader met een heel gewone vraag?
Ik alvast niet. Maar er zijn verschillende soorten pepperspray, en de meeste van die dingen nu zijn geen gifgaswolken uit een spuitbus (meer). Een fel gekleurde straal plakkerig spul is wat het meest voor de hand liggend is. Beter richtbaar, en werkt langer door op de getroffene.
Citaat:
Of moeten we voortaan als man vrouwen gaan mijden? De Islamieten achterna dus?
Maar moslims mijden geen vrouwen, integendeel. Ze zorgen er echter wel goed voor dat hun vrouwen vreemde mannen mijden.
Citaat:
Ten slotte: als het dragen van 'wapens' als pepperspray het aantal aanrandingen en dergelijke kan doen dalen; hoe komt het dan dat er in landen waar pepperspray (of erger) legaal is, nog steeds massaal veel aanrandingen voorkomen? Kijk naar de USA, daar mag je in bepaalde staten met de meest absurde dingen (wapens) rondlopen en toch is dat het enige westerse land in de top10 van (voor vrouwen) gevaarlijke landen...
Iets wat op een ander bewijst dat het niet werkt; waarom gaan we dat naar hier importeren?
Ironisch, die lijst. U haalt aan dat de VS zeer gevaarlijk is, edoch geeft die lijst aan dat het voornamelijk de MeToo beweging is die de VS op deze lijst zet.
Dus als we uit die 10 landen iets zouden willen importeren zijn het vrouwen, en grondstoffen.
En al zeker geen misogyne vechtersbazen. Maar die komen wel vanzelf naar hier gedobberd.
Citaat:
Het ideaal zou zijn dat vrouwen zich, zelfs zonder wapens, gewoon overal veilig kunnen voelen. Maar dat is een utopie.
Het ideaal zou zijn dat iedereen zich veilig zou voelen.
Citaat:
Je kan dus pleiten voor het legaal maken van zaken als pepperspray maar je moet ook niet zo naief zijn te geloven dat dat een wondermiddel is. Sta ook even stil bij de mogelijke nadelen.
Dat is een prima samenvatting.
Oud 11 september 2025, 09:19   #26
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag hopen dat in een volgepropte metro er iemand opstaat om die vrouw/ dat meisje te beschermen!
Daniel Perry is nu beschikbaar voor commentaar, maar heeft wel meer dan een jaar in het gevang gezeten.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 11 september 2025 om 09:19.
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 10:30   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ten vierde: wie gaat mij garanderen dat ik geen wolk in mijn gezicht gespoten krijg als ik ergens in een stad een meisje/vrouw benader met een heel gewone vraag? Of moeten we voortaan als man vrouwen gaan mijden? De Islamieten achterna dus?

Zoals ik het begrijp wordt het legaal om het te bezitten en bij je te dragen. Het gebruik ervan is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid en als je her bij een burenruzie gebruikt dan mag je juridische consequenties verwachten.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 11 september 2025 om 10:30.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 10:58   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag hopen dat in een volgepropte metro er iemand opstaat om die vrouw/ dat meisje te beschermen!
Het tegendeel is waar, hoe meer volk er bij is hoe minder men zal optreden.

De psychologische basishouding in zulk geval is dat iemand anders zich mag laten afmaken met een mes.
Tenslotte is het ongewapend opnemen tegen een met een mes bewapende moordenaar zuiver gekkenwerk.
Oud 11 september 2025, 11:00   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hm, als we u volgen dan zouden onze militairen nog geen geweer mogen bijhebben, want stel dat de vijand het afpakt.
Oud 11 september 2025, 11:47   #30
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

"In Frankrijk is pepperspray vrij verkrijgbaar, maar het openbaar dragen is verboden. In Duitsland is het toegestaan om pepperspray te gebruiken tegen agressieve dieren. Om zich in noodgevallen toch te kunnen verweren, dragen in Nederland veel vrouwen haarlak of deodorantspray bij zich."

bron: https://www.google.com/search?client...y+in+frankrijk

Je mag het dus niet tonen.... zo begrijp ik het toch. Wat is anders het punt van het aan te kopen.
Nu, haarlak of deodorant ... met aansteker ... doet ook zijn werk.

https://www.youtube.com/watch?v=I2mBIBnATTs

Misschien is pepperspray toch wat ... aangezicht vriendelijker?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 september 2025 om 11:53.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 11:54   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
"In Frankrijk is pepperspray vrij verkrijgbaar, maar het openbaar dragen is verboden. In Duitsland is het toegestaan om pepperspray te gebruiken tegen agressieve dieren. Om zich in noodgevallen toch te kunnen verweren, dragen in Nederland veel vrouwen haarlak of deodorantspray bij zich."

bron: https://www.google.com/search?client...y+in+frankrijk

Je mag het dus niet tonen.... zo begrijp ik het toch. Wat is anders het punt van het aan te kopen.
Nu, haarlak of deodorant ... met aansteker ... doet ook zijn werk.
Misschien is pepperspray toch wat ... aangezicht vriendelijker?
vooral haarlak, als ze niet snel uitspoelen plakken hun oogleden dicht.
Maar zo kleine haarlak-flacons zijn zeldzaam.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 12:01   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u, een pessimist is zelden teleurgesteld.
Bwa, er zijn geen echte pessimisten meer.
Oud 11 september 2025, 12:04   #33
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De media hier brengen regelmatig toffe berichten over mensen die anderen beschermen, en daarom de cel in gaan en jaren wettelijke marteling mogen ondergaan.

Agenten die hun werk deden, en omdat de minderjarige misdadiger domme dingen deed, mogen ze de cel in, verketterd door vele "formumgenoten".

Of die juwelier die in een vlaag van woede zwaar gewapende overvallers neerschoot op een beter moment...

Mijn ervaring is dat "ome agent" liever het laaghangende, veilige fruit plukt. En ik begrijp ze ook. Als ze succesvol het gevaarlijke fruit pukken, dan hebben ze meer gezeik en werk dan het waard is.
En mijn lip met lidteken is daar een bewijs van.
De Amerikaan die een week of twee geleden in Duitsland heeft ingegrepen zal het ook de rest van zijn dagen in de spiegel zien.
Oud 11 september 2025, 12:10   #34
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/politiek/m.../89464740.html
Een goede zaak vind ik. Je kan dat moeilijk een aanvalswapen noemen.
En u?
Een goede zaak???
Zouden de politiekers en justitie niet beter voor veiligheid zorgen door al het crimineel crapuul van straat te halen zodat pepperspray niet nodig is?

Waarom zouden vrouwen zich moeten bewapenen met pepperspray om zich te verdedigen tegen criminaliteit omdat de overheid faalt om de veiligheid van onze maatschappij en burgers te garanderen???
Wat haalt pepperspray uit tegen een mes, een kogel en zelfs vuistslagen?
NIKS
Wat doet een meiske met pepperspray als ze van haar hamburgerjob naar huis op de trein nietsvermoedend op haar gsm tokkelend, vanachter met een mes aangevallen wordt en met 3 messteken in haar hals ter plekke sterft?
De klootzak decarlos brown was al veertien keer gearresteerd geweest en toch op vrije voeten zoals ook talloze smeerlappen onze maatschappij onveilig kunnen en mogen blijven maken.

https://www.tscheldt.be/blonde-blank...n-waarde-meer/

Maar politieke paljas beenders meent een goede zaak te doen door de verboden pepperspray LEGAAL te maken?
Politiekers moeten de OORZAAK van de onveiligheid aanpakken: criminaliteit, en de daders uit de maatschappij halen voor onze veiligheid.
En NIET door de vrouwen toestemming te geven om hun leven LEGAAL te mogen verdedigen en beschermen met pepperspray, dat toch niks uithaalt.
Wat een bullshit.
Oud 11 september 2025, 12:25   #35
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm, als we u volgen dan zouden onze militairen nog geen geweer mogen bijhebben, want stel dat de vijand het afpakt.
Jij vergelijkt een militair met een 17-jarig meisje?

Oke...
Oud 11 september 2025, 12:30   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Een goede zaak???
Zouden de politiekers en justitie niet beter voor veiligheid zorgen door al het crimineel crapuul van straat te halen zodat pepperspray niet nodig is?

Waarom zouden vrouwen zich moeten bewapenen met pepperspray om zich te verdedigen tegen criminaliteit omdat de overheid faalt om de veiligheid van onze maatschappij en burgers te garanderen???
Wat haalt pepperspray uit tegen een mes, een kogel en zelfs vuistslagen?
NIKS
Wat doet een meiske met pepperspray als ze van haar hamburgerjob naar huis op de trein nietsvermoedend op haar gsm tokkelend, vanachter met een mes aangevallen wordt en met 3 messteken in haar hals ter plekke sterft?
De klootzak decarlos brown was al veertien keer gearresteerd geweest en toch op vrije voeten zoals ook talloze smeerlappen onze maatschappij onveilig kunnen en mogen blijven maken.

https://www.tscheldt.be/blonde-blank...n-waarde-meer/

Maar politieke paljas beenders meent een goede zaak te doen door de verboden pepperspray LEGAAL te maken?
Citaat:
Politiekers moeten de OORZAAK van de onveiligheid aanpakken: criminaliteit, en de daders uit de maatschappij halen voor onze veiligheid.
En NIET door de vrouwen toestemming te geven om hun leven LEGAAL te mogen verdedigen en beschermen met pepperspray, dat toch niks uithaalt.
Wat een bullshit.
Julie en Kitty, en een hele hoop "sisters" knikken goedkeurend.

Maar het is niet de taak van de politici om misdadigers te grazen te nemen.
Verkozen politici taak is de regelgeving en het bestuur van de staat in goeie banen te leiden.
Misdadigers klissen is de taak van de politie, en de misdadigers die geen plaats in de maatschappij hebben een straf op te leggen, daar is de magistratuur voor.

Maar het is al decennia duidelijk dat onze politici hun taak niet uitvoeren, en daarmee de andere takken van de overheid neerhalen.
Oud 11 september 2025, 12:52   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij vergelijkt een militair met een 17-jarig meisje?

Oke...
Niet echt, en voor de zekerheid ga ik het toch vermelden, een 17-jarig meisje kan zo bij het leger gaan. Dan is dat 17-jarig meisje een militair.
Oud 11 september 2025, 13:11   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij is de beste verdediging als meisje nog steeds zo hard mogelijk te leren sprinten.
Een vermeden gevecht is nog steeds een gewonnen gevecht en dat herinner ik me nog ze ons vertelden in mijn obscure Brusselse boksclub destijds want ook een geoefend bokser ( en daar blijf je best van weg) is een vogel voor de kat tegenover een vuurwapen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 13:16   #39
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Allemaal zever. Als uw kleindochter door 2 potige kerels in een hoek wordt geduwd bevriest het meiske van de schrik en zal dat busje haar niet veel helpen alleen de situatie nog wat erger maken als ze er al in slaagt het busje op tijd terug te vinden in haar saccoche .......Je effectief kunnen verdedigen vraagt jarenlange vechttraining en nog langer als je vrouw bent........een vuurwapen binnen de hand is uiteindelijk beste maar ook dan zijn er weinigen die het durven te gebruiken als ze er niet echt op getraind zijn.

Je weet de meeste mensen zijn aan de grond genageld als ze een goede lap zie boks krijgen. Ik heb nog wat gebokst vroeger en het eerste wat we moesten leren was slagen krijgen (incasseren)......daar moest je aan wennen. Een bokser verschiet daar niet meer van een leek daarentegen is volledig het Noorden kwijt want die is dat helemaal niet gewoon laat staan een lief tienermeisje
Wees gerust. Mijn kleindochters zijn niet zo dom om het busje haarlak in hun sacoche te steken. Ze houden het de hele tijd in hun hand wanneer ze alleen over straat gaan. + Hun sleutelbos tussen hun vingers.

Wat u de vechttraining noemt: zelf heb ik de zwarte gordel jiu-jitsu 2de Dan behaald. Ik heb heel veel jaren op de Tatami gestaan, 3 keer/ week, na mijn werk. Ik heb ook les gegeven aan de kinderen (6-12j). 's Zondags ging ik les volgen in andere gevechtsporten . Onder andere Braziliaans Jiu-jitsu, Aikido, Nunchaku-do.
Mijn kinderen hebben alledrie de bruine gordel Jiu-jitsu behaald en eentje ook de bruine gordel Judo.

Ik denk dat mijn kinderen, en vooral mijn dochters mochten ze bepoteld worden, heel goed weten wat ze moeten doen.

Vitale punten!! Dat is het belangrijkst.
- de ogen (Wijs-en middelvinger in de ogen steken)
- met gestrekt hand (de kant van de pinkvinger) met volle kracht onder de neus van de aanvaller meppen van onder naar boven.
- de plexus: met volle vuist erin slaan.
- achter de oren: met de duimen heel hard duwen van onder naar boven.

Verder kennen ze het principe van gewrichtsklemmen. Arm-en beenklemmen.
Dat is wat betreft mijn kinderen.

Voor mijn kleindochers ben ik wèl bang.
Het is godgeklaagd dat jonge meiskes niet veilig over straat kunnen hier in ons land. Zelfs mijn 11-jarige! Die wordt ook achterna gefloten en krijgt ongepaste opmerkingen door mannen. Meestal door 50-60 jarige mannen. BAH!!!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 13:18   #40
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
vooral haarlak, als ze niet snel uitspoelen plakken hun oogleden dicht.
Maar zo kleine haarlak-flacons zijn zeldzaam.
Eén van mijn nichtjes is kapster. Ik kan die kleine flacons bekomen via haar.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be