Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2025, 16:48   #101
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...

Onze meest fundamentele waarde is onze zin voor waarheid, individualiteit en logische juistheid, en dus democratische vrijheden.
Totalitairen zijn nooit waarachtig en waarheidsgetrouw, zijn altijd fundamentele leugenaars, omdat niks hun macht in werkelijkheid verschoont.
2!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 16:54   #102
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Aangezien/Daar/Omdat ik een grote fan van 'waarheid zoeken' ben & blijf

< ...

Between 960,000 and 3,000,000 incidents of domestic violence are reported each year, while many other incidents go unreported. It is estimated that more than ten million people experience domestic violence in the U.S. each year.

The ten states with the highest rate of females murdered by males were, as of 2010, Nevada, South Carolina, Tennessee, Louisiana, Virginia, Texas, New Mexico, Hawaii, Arizona, Georgia.

In 2009, for homicides in which the victim to offender relationship could be identified, 93% of female victims were murdered by a male they knew, 63% of them in the context of an intimate relationship.

Several studies in the U.S. have found that domestic violence is more common in the families of police officers than in the general population.
Early studies found that between 24% and 40% of participating families of police officers reported incidents of domestic violence.
Subsequent studies suggested possible rates of officer-involved domestic violence that ranged from 4.8% to 28%, meaning the rate could be the same as that of the general public.

The prevalence of domestic violence in law enforcement is important, as police attitudes toward domestic violence affect the quality of police intervention in domestic violence situation.

... >

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Domest..._United_States

Zie ook:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...s_(before_2000)

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...2000–present)

Domestic violence. Ne vent die zijn vrouw een mot geeft. En als ge amerikaanse vrouwen ziet, dan gebeurt dat evengoed andersom.

Wat dus niets met "gun violence" te maken heeft.

Zoek harder.
Oud 11 september 2025, 16:59   #103
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De "breivik-en-consoorten" reichstag-momenten. Ze zijn eerder zeldzaam. Links-waanzinnige terreur wordt stilaan alledaags.

Ge ziet, dat mes snijdt langs 2 kanten.

Ik vermeldde die 'rechtse' extremistische zotten enkel omdat forumgenoot "Frankenstein" het over "Nazisme" had.

Linkse extremistische zotten wier geweld ooit 'alledaags' was en waar we hopelijk nie wieder last van gaan hebben:

Action Directe, Baader-Meinhof & C°, Brigate Rosse, CCC, ETA, IRA, ...

Het hedendaagse geweld van 'islamistische' extremistische zotten is alleszins niet 'links' (ook al zijn er zogenaamde 'islamogauchisten' die dat goed willen praten of er voor staan te juichen).

Maar de 'links-rechts-boven-onder-...' etiketjes doen er uiteindelijk weinig toe: de hoofdzaak is dat het om extremistische zotten gaat die 'geneutraliseerd' dienen te worden.

Laatst gewijzigd door djimi : 11 september 2025 om 17:03.
Oud 11 september 2025, 16:59   #104
gunter5148

Standaard

Citaat:
Onze meest fundamentele waarde is onze zin voor waarheid, individualiteit en logische juistheid, en dus democratische vrijheden. Totalitairen zijn nooit waarachtig en waarheidsgetrouw, zijn altijd fundamentele leugenaars, omdat niks hun macht in werkelijkheid verschoont.
onze zin voor waarheid, individualiteit en logische juistheid gaan het concept democratie vooraf, omdat het ingebakken menselijke eigenschappen zijn.

Dat zijn allesbehalve "democratische vrijheden."

Wij hebben die niet gekregen van een kiesbureau.
Oud 11 september 2025, 17:00   #105
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Domestic violence. Ne vent die zijn vrouw een mot geeft. En als ge amerikaanse vrouwen ziet, dan gebeurt dat evengoed andersom.

Wat dus niets met "gun violence" te maken heeft.

Zoek harder.

Wat precies begrijpt u niet van de term 'murdered'?

Edit: en wat is uw mening/oordeel betreffende de school shootings?

Laatst gewijzigd door djimi : 11 september 2025 om 17:03.
Oud 11 september 2025, 17:01   #106
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik vermelde die 'rechtse' extremistische enkel omdat forumgenoot "Frankenstein" het over "Nazisme" had.

Linkse extremistische zotten wier geweld ooit 'alledaags' was en waar we hopelijk nie wieder last van gaan hebben:

Action Directe, Baader-Meinhof & C°, Brigate Rosse, CCC, ETA, IRA, ...

Het hedendaagse geweld van 'islamistische' extremistische zotten is alleszins niet 'links' (ook al zijn er zogenaamde 'islamogauchisten' die dat goed willen praten of er voor staan te juichen).

Maar de 'links-rechts-boven-onder-...' etiketjes doen er uiteindelijk weinig toe: de hoofdzaak is dat het om extremistische zotten gaat die 'geneutraliseerd' dienen te worden.

Ja, dat is waar. Dat gezegd zijnde, het meeste, om niet te zeggen AL het interpersoonlijk terroristisch geweld komt van groepsidentitaire zotten.
Of dat nu transgenderwaanzinnigen, islam-fanatici of raciale supremacisten zijn.
Oud 11 september 2025, 17:06   #107
gunter5148

Standaard

Citaat:
Wat precies begrijpt u niet van de term 'murdered'?

Edit: en wat is uw mening/oordeel betreffende de school shootings?

Wat begrijpt gij niet van het feit dat die 960.000 tot 3.000.000 "domestic violence" aangiftes (wat een marge zeg) niet allemaal moorden zijn, en ook al niet allemaal "gun-related" zijn?

En wat ik vind van school-schootings? Verplichte wapendracht voor 1 op de 4 leraars, en een maandelijkse namiddag schietcursus.
Er gaan nog doden vallen, want waanzinnigen houdt ge niet tegen. Wapenverbod of niet. Dus de enige oplossing is ze snel mogelijk de waanzinnige neerknallen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 11 september 2025 om 17:17.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 17:17   #108
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat een marge zeg
Dus, als een vrouw belt naar de politie om te zegen dat haar vent haar geslagen heeft, is dat 2 op de 3 keer gelogen, of wat?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 17:19   #109
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dus, als een vrouw belt naar de politie om te zegen dat haar vent haar geslagen heeft, is dat 2 op de 3 keer gelogen, of wat?
Die cijfers zijn niet van mij.

En ja, vrouwen liegen. Mannen ook. En transgenders zijn waanzinnig.

Nog waarheden nodig?
Oud 11 september 2025, 17:20   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
“Auschwitz” greep plaats in een tijd dat wapenbezit nog lang niet zo gereglementeerd was als nu, en was ook niet bepaald een project van ‘verdediging’, nietwaar.

Zijn verwijzing naar Auschwitz is gewoon grotesk... Auschwitz en andere vernichtungslagers waren de ultieme verwezenlijking van nazi-duitsland hun extreem-rechtse dictatuur die in 1933 een machtsgreep had gedaan en vanaf dan zowel Joden, linkse tegenstanders, zigeuners, en gewoon Duitse politieke tegenstanders oppakte en 'vernietigde'. Letterlijk. In Auschwitz stapten er 1,3 mio binnen van wie ze er 1.1 mio vergast hebben.

Dit heeft geen kloten van de Schoof te maken met wapenbezit door burgers...

Citaat:
Zelf ben ik trouwens wat dat wapenbezit betreft voorstander van een hybride van ‘het Zwitserse model’ en ‘het Amerikaanse model’: enkel een volwassene (m/v/x) die legerdienst heeft verricht en niet oneervol ontslagen werd, kan in aanmerking komen voor een toelating maar er dient in elk geval een degelijke opvolging op punt te worden gesteld, bij voorkeur op lokaal niveau.
Kijk, dat vind ik nu eens een origineel en werkzaam idee. Het klopt inderdaad dat de zwitsers hun soldaten na hun dienst naar huis sturen mét hun geweer, en de verplichting van periodiek schietoefeningen mee te doen. En ik denk dat we allen kunnen vaststellen dat er in zwitserland géén amerikaanse toestanden met massamoorden gebeuren, geen school shootings en geen gekkies die politici belagen tijdens manifestaties. Voor je vergelijking met de VS : de grondwetgever wou het recht op wapendracht geven aan de 'Militias' die een centrale rol speelden in de strijd tegen de Britse overheerser. Dat sluit inderdaad heel goed aan bij jouw suggestie om dat te fuseren met de zwitserse methodiek.

Origineel idee !

Citaat:
Dit zou bijvoorbeeld kunnen door de creatie van ‘gemeentelijke burgermilities’ in samenwerking met de politie.
Ja, maar dan moet je een wettelijke regeling ontwerpen voor recht op inzet en gebruik door die burgermilities, net zoals onze politionele diensten ook aan strenge regels onderhavig zijn voor inzet van hun geweldmonopolie.

Citaat:
Wapenbezitters die zich aan die opvolging onttrekken, dienen automatisch door de bevoegde diensten (ondermeer de politie) als ‘verdacht’ te worden beschouwd & behandeld.
Als crimineel, niet als 'verdacht'. Ongeoorloofd bezit van een wapen is een misdrijf. Gebruik ervan buiten een legale context is dat per definitie.

Citaat:
Edit: half-of volautomatische aanvalswapens en overdreven kalibers zouden uiteraard verboden blijven.
Uiteraard
Citaat:
Dat lijkt mij een mooi compromis.
Volledig akkoord hiermee djimi, zeer interessante piste.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 11 september 2025 om 17:21.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 17:28   #111
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Wat begrijpt gij niet van het feit dat die 960.000 tot 3.000.000 "domestic violence" aangiftes (wat een marge zeg) niet allemaal moorden zijn, en ook al niet allemaal "gun-related" zijn?

2) En wat ik vind van school-schootings? Verplichte wapendracht voor 1 op de 4 leraars, en een maandelijkse namiddag schietcursus.
Er gaan nog doden vallen, want waanzinnigen houdt ge niet tegen. Wapenverbod of niet. Dus de enige oplossing is ze snel mogelijk de waanzinnige neerknallen.
1) Ik heb nergens beweerd dat al die aangiftes een moord betreffen, noch dat al die moorden met vuurwapens gebeurden. Maar indien u een beetje volgt wat in de USA zo allemaal gebeurt, weet u dat vuurwapens wel degelijk buiten bende-verband worden gebruikt, en vaak door mensen van wie niemand het had verwacht.

"Het was zo ne brave mens, zeg, en nu dit!"

2) Waarom slechts 1 op 4 leraars?
Waarom niet alle personeelsleden, conciërges & 'bewakers' voorop?

Oud 11 september 2025, 17:32   #112
gunter5148

Standaard

Citaat:
1) Ik heb nergens beweerd dat al die aangiftes een moord betreffen, noch dat al die moorden met vuurwapens gebeurden. Maar indien u een beetje volgt wat in de USA zo allemaal gebeurt, weet u dat vuurwapens wel degelijk buiten bende-verband worden gebruikt, en vaak door mensen van wie niemand het had verwacht.

"Het was zo ne brave mens, zeg, en nu dit!"

2) Waarom slechts 1 op 4 leraars?
Waarom niet alle personeelsleden, conciërges & 'bewakers' voorop?

1. Ja en dan? Mensen die andere mensen willen vermoorden, zullen altijd "hulpmiddelen" verkiezen boven hun blote handen. Of dat nu messen, pikhouwelen, hamers of koperen hulzen met buskruit in zijn.
2. Omdat dat niet nodig is. Het mag voor mijn part, maar gezien niet iedereen comfortabel is met wapens, en ik niemand wil verplichten wapens te hanteren, dacht ik dat 1/4de van de gemiddelde bevolking er wél comfortabel mee zou zijn om waanzinnige school-shooters neer te knallen. Maar des te meer tot de tanden gewapende brave mensen, des te beter hé.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 11 september 2025 om 17:34.
Oud 11 september 2025, 17:35   #113
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...

Kijk, dat vind ik nu eens een origineel en werkzaam idee. Het klopt inderdaad dat de zwitsers hun soldaten na hun dienst naar huis sturen mét hun geweer, en de verplichting van periodiek schietoefeningen mee te doen. En ik denk dat we allen kunnen vaststellen dat er in zwitserland géén amerikaanse toestanden met massamoorden gebeuren, geen school shootings en geen gekkies die politici belagen tijdens manifestaties. Voor je vergelijking met de VS: de grondwetgever wou het recht op wapendracht geven aan de 'Militias' die een centrale rol speelden in de strijd tegen de Britse overheerser. Dat sluit inderdaad heel goed aan bij jouw suggestie om dat te fuseren met de zwitserse methodiek.

Origineel idee !

1)

2) Ja, maar dan moet je een wettelijke regeling ontwerpen voor recht op inzet en gebruik door die burgermilities, net zoals onze politionele diensten ook aan strenge regels onderhavig zijn voor inzet van hun geweldmonopolie.

3) Als crimineel, niet als 'verdacht'. Ongeoorloofd bezit van een wapen is een misdrijf. Gebruik ervan buiten een legale context is dat per definitie.

...
1) In mijn arme brein worden die dansende mannetjes onmiddellijk geassocieerd met forumgenoot "tomm" en diens bloeddorstig fanatisme.
Gelieve die voortaan achterwege te laten

2) Uiteraard. Ik had dat er eigenlijk zélf bij moeten vermelden

3) Terechte opmerking.

Laatst gewijzigd door djimi : 11 september 2025 om 17:41.
Oud 11 september 2025, 17:44   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Wat moet een politiek leider DAN doen om transgenderwaanzinnigen te wijzen op hun waanzin? ...

Citaat:
Andere mensen niet dwingen om hun taalgebruik eraan aan te passen, ze voor de rest gerust laten, maar hen geen extra rechten geven. Hen behandelen als normale mensen die "mogen" gek zijn, maar waar we niet gedwongen zijn om daarmee mee te gaan.
Volledig akkoord hiermee.

Er zijn heel veel soorten gekkies in de maatschappij, laat hen dat doen. Ten slotte heeft de rest van de maatschappij ook het recht om te lachen met die gekkies. Voorbeeld : Wappies, Jehovah's, gebedsgenezers, idioten die denken dat je met homeopathie ziektes kunt genezen, enz enz

Citaat:
Mensen NIET veroordelen omdat ze tegen een transvrouw "meneer" zeggen. Dat is voldoende. Voor de rest mogen die mensen in jurk rondlopen en doen wat ze willen he.

Mee eens als je 'veroordelen' in juridische zin gebruikt.

Maar uiteraard mag iedereen een trans daarmee uitlachen, net zoals iedereen een linkiewinkie of een extreem-rechtse potato head mag uitlachen. Uiteraard mag je ook pijpekrullen joden uitlachen, kopvodden moslima's, zwarte kousen uit Urk, kortom : iedereen.

Citaat:
En inderdaad voor minderjarigen niet opleggen van hen te doen transformeren als hun ouders dat niet willen.
Die hoax bestaat alleen in de verknipte denkwereld van extreem-rechtse amerikaanse populisten die daarmee hopen rijk te worden op youtube door dat 'aan te klagen'.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 17:45   #115
gunter5148

Standaard

Zeg me nu nog eens dat dit geen compleet waanzinnige mensen zijn, zonder te zeggen dat het geen compleet waanzinnige mensen zijn.

https://x.com/stillgray/status/1965867696471597546

Ze fêteren geweld. Ze zijn NOOIT de dader, maar altijd het slachtoffer.
Als hun vijand gedood wordt is het zijn eigen schuld, en als ze zelf gedood worden is het ook de schuld van de vijand.

Ik veracht mensen bij wie het altijd de schuld van de andere is.
Oud 11 september 2025, 17:50   #116
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Recenter dan "Nazisme" zijn bijvoorbeeld Aryan Brotherhood, Hammerskins, 'derde & vierde generatie' KKK , ... die zich gedeeltelijk of grotendeels door dat "Nazisme" lieten inspireren.

Het 'extremistische zotten'-probleem bestaat nog steeds, en het ziet er niet naar uit dat het ooit gaat verdwijnen.

Aryan Brotherhood is een gevangenis bende. Als er genoeg gekken zijn die blanke mannen willen vermoorden en verkrachten, puur om de huidskleur; dan moet je niet raar opkijken als er een giftig tegengif voor in de plaats komt. Een Alexander de Grote - of Napoleon gang kan je weinig mee om indruk te maken; dan maar Swastika verering hé..

Maar los van dit; Trump heeft 2024 binnengehaald door een massale stem van Latino's en Black men. Latino's en Zwarte mannen zijn het (voornamelijk blank) activistische links meer dan kotsbeu.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 11 september 2025 om 17:57.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 19:07   #117
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee, dat is het einde zelf van onze culturele eigenheid. Dat is een beetje als zeggen dat het enige wat U kan redden als katholiek is van direct moslim te worden.
Onze meest fundamentele waarde is onze zin voor waarheid, individualiteit en logische juistheid, en dus democratische vrijheden. Totalitairen zijn nooit waarachtig en waarheidsgetrouw, zijn altijd fundamentele leugenaars, omdat niks hun macht in werkelijkheid verschoont.
Het is niet dat als we zo doorgaan er binnenkort nog veel keuze zal zijn he. Het wordt dan linksom of rechtsom een dictatuur. Het is niet zo raar dat sommigen zeggen: nog liever een Trump-dictatuur dan een woke-dictatuur. Bij de neergang van de beschaving heb je een point of no return. En waarheidsliefde vind je haast nergens meer: dat is mede het aantrekkelijke en het gevaarlijke tegelijk van Trump; hij doet nauwelijks nog alsof (of zodanig opzichtig dat het ook nauwelijks nog alsof is).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 11 september 2025 om 19:11.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 19:14   #118
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee, dat is het einde zelf van onze culturele eigenheid. Dat is een beetje als zeggen dat het enige wat U kan redden als katholiek is van direct moslim te worden.
Wrong. Dat hebben we twee eeuwen kunnen denken omdat we de lessen van Plato vergeten waren en omdat we aristocratie met dictatuur verwarden. Overigens is waarheidszin op het vlak van de mens zelf nog nooit geliefd geweest bij de brede bevolking, en maar heel beperkt bij een deel van de elite.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 11 september 2025 om 19:16.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2025, 19:38   #119
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het is niet dat als we zo doorgaan er binnenkort nog veel keuze zal zijn he. Het wordt dan linksom of rechtsom een dictatuur. Het is niet zo raar dat sommigen zeggen: nog liever een Trump-dictatuur dan een woke-dictatuur. Bij de neergang van de beschaving heb je een point of no return. En waarheidsliefde vind je haast nergens meer: dat is mede het aantrekkelijke en het gevaarlijke tegelijk van Trump; hij doet nauwelijks nog alsof (of zodanig opzichtig dat het ook nauwelijks nog alsof is).
Hier een clipje van Raymond Ibrahim, het gaat over de valse opdeling tussen "links" en "rechts."

Hij stelt dat de morele standpunten van "links" geen morele standpunten zijn, maar gewoon platte leugens.

https://www.youtube.com/watch?v=VxZGVAOMgXA&t

Hij stelt dat mensen die transgenderwaanzin, abortus etc voorstaan niet een bepaald in te nemen moreel standpunt veruitwendigen, maar gewoon platte leugens, en dat door die leugens als "linkse standpunten" te beoordelen, we de leugenaars een plaats op de morele weegschaal van het politiek debat geven.

Met de moord op Kirk is het pijnlijk duidelijk dat waanzinnige leugenaars geen plaats verdienen op die weegschaal.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 11 september 2025 om 19:39.
Oud 11 september 2025, 20:21   #120
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trump heel goed op weg om een totalitair regime te installeren
Een totalitair regime, is dat een regime waar artiesten eerst publiekelijk de juiste mening over geopolitieke situaties moeten verkondigen voor zij mogen optreden?

https://www.hln.be/binnenland/premie...meurd~a5f1e694

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be