Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2025, 07:59   #441
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ik leer hier dingen bij. Dat de farmasector in de VS links is en zo.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2025, 08:01   #442
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In de VS zijn al ettelijke leerkrachten en ambtenaren ontslagen die zich vrolijk gemaakt hadden over de moord.
De Free Speech absolutists zijn vrij selectief. En cancel culture is dan plots wel ok.
Oud 13 september 2025, 08:01   #443
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is trouwens meer nodig dan een hoogopgevoede bevolking. Die moeten ook nog willen kritisch kijken naar feiten, en niet domweg meehollen met de kudde.
Dat klinkt mooi, als we niet in de praktijk vaststelden (ook in uw schrijfsels hier) dat "niet domweg meehollen met de kudde" voor velen gelijk staat aan "hetzelfde denken als ik".

Echte openheid, echte bereidheid tot dialoog, is zeldzaam. Vooral bij links en de liberals.
Oud 13 september 2025, 08:01   #444
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@PatrickVE : doe me een lol, en bekijk de eerste minuut van dit fragment over hoe Trump staat komedie te spelen voor een publiek van evangelicals, om zichzelf als hun 'redder' te profileren en hoe die dat kritiekloos volgen.

https://www.msnbc.com/top-stories/la...sts-rcna230661

Alleen is het allemaal niet onschuldig. MAGA world is niet bezig met religie, ze gebruiken religie voor hun kiesvee mee in de eigen kudde te houden terwijl zij nu hun echte agenda kunnen uitrollen : Project 2025.

De beste zin uit dit fragment komt m.i. vanaf minuut 04.40 en gaat specifiek over de rol van de 'movement leaders' van de evangelicals en de christian-nationalists.

About conspiracism and disinformation : the movement leaders know very well that when you can separate people from the facts, you can control them, you can control their behaviour, and you can control their vote.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 september 2025 om 08:10.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2025, 08:02   #445
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Even kijken wat ze zeggen:

En anti-fascist, hij had geschreven: "take this, fascist !"
Je moet eens lezen hoe vaak hier mensen van een rechtse overtuiging zeggen dat links vol fascisten zit.

Het lijkt er dus eerder op dat dit iemand was die Kirk veel te soft vond he
Nee klopt niet. Negens in het media narratief staat dat CK een softe of linkse influencer was. Soit in de splintergroeperingen zou het mogelijk kunnen zijn en zou hij wel voor slappeling weggezet kunnen zijn, maar nooit voor een woke fascist. En dus in het het denkspoor van die gekken kunnen de gegraveerde letters, ' take that fascist' niet logisch vertaald worden naar de buitenwereld.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 september 2025 om 08:05.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2025, 08:02   #446
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De Free Speech absolutists zijn vrij selectief. En cancel culture is dan plots wel ok.
Je vrolijk maken over een terreuraanslag heeft niks te maken met free speech. Dat ruikt naar medeplichtigheid.

Zeker als je betaald wordt door de belastingsbetaler en instaat voor het opvoeden van kinderen.
Oud 13 september 2025, 08:07   #447
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen is het allemaal niet onschuldig. MAGA world is niet bezig met religie, ze gebruiken religie voor hun kiesvee mee in de eigen kudde te houden terwijl zij nu hun echte agenda kunnen uitrollen : Project 2025.
De MAGA-revolutie is gewoon een poging om op korte tijd recht te zetten wat veertig jaar links/woke beleid kapot gemaakt heeft.

Dat werd hoog tijd, ook bij ons.
Oud 13 september 2025, 08:07   #448
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat alles wat je hebt? Dat zijn familie MAGA zou zijn? Hoe verhindert dat dat hijzelf extreemlinks geradicaliseerd is aan de universiteit?
Zelfs al zou dat zo zijn, zijn directe omgeving heeft daar niets mee te maken, natuurlijk he?
In die middens wordt voor elke handeling of uitspraak eerst nagedacht "what would Jesus do/say?", right?
Oud 13 september 2025, 08:10   #449
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@PatrickVE : doe me een lol, en bekijk de eerste minuut van dit fragment over hoe Trump staat komedie te spelen voor een publiek van evangelicals, om zichzelf als hun 'redder' te profileren en hoe die dat kritiekloos volgen.

https://www.msnbc.com/top-stories/la...sts-rcna230661

Inderdaad walgelijk.
Waar ze spuwen op christenen en of als de christen een Palestijn is, knijpt die bende liever een oogje toe.

Het zijn werkelijk de nazi van deze tijd. Ze misbruiken religie om genocides te plegen en massa's op te jutten of te verblinden.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2025, 08:12   #450
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Er is maar een oplossing en dat is overheidsbemoeienis afbouwen. En uiterste kampen, zowel links als rechts, neigen net naar veel overheidsbemoeienis. Ik heb geen probleem met mijn medemens zolang dat die niet zegt hoe ik mijn leven moet organiseren. Een overheid die mij verplicht om ongevaccineerden te weigeren een pint te komen drinken in mijn zaak, dat is een probleem. Een overheid die mijn zus verbiedt om een kind te aborteren omdat het ongewenst is, dat is een probleem. Een overheid die mij verplicht of verbiedt met een hoofddoek rond te lopen is ook een probleem.
Juist prima Forum voor Democratie standpunten heb je.
Oud 13 september 2025, 08:14   #451
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even hysterisch als onze conservatieve deugdzamen de toen nog totaal onbekende schutter portretteerden als 'links' gaan ze nu even hysterisch ontkennen dat hij MAGA was. Feiten doen er niet langer toe.
Dat gaat hilarische toestanden opleveren, tenenkrullende verklaringen en een stroom bagger op sociale media.

Over al die disinfo op social media en hoe dat als vergif op de maatschappij werkt en hoe de troll bots van de russen dat misbruiken heeft professor Gerdes het in zijn laatste bijdrage, vanaf minuut 11.30

https://www.youtube.com/watch?v=yk1TL0UCcI4
De conservatieve waanzinnigen gaan op Twitter meer van hun berichten verwijderen dan Trump zijn naam uit de Epstein Files kan wegvagen.
Of ze gaan meer meer twisten dan hun voorouders ooit op de dansvloer deden.

Die mafkees zijn dood laat me onverschillig. Maar met het feit dat hij uit eigen nest komt kan mijn plezier niet op.
Oud 13 september 2025, 08:21   #452
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Links is er mee begonnen. De strangers indertijd, herinner U ? Wij hebben gezegd, dat is een slecht idee.

En nu willen jullie grapjassen dat enkel links mensen mag cancelen.

Euh, neen, zo werkt het niet.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2025, 08:22   #453
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Inderdaad walgelijk.
Waar ze spuwen op christenen en of als de christen een Palestijn is, knijpt die bende liever een oogje toe.

Het zijn werkelijk de nazi van deze tijd. Ze misbruiken religie om genocides te plegen en massa's op te jutten of te verblinden.
Ondertussen is mijn neefje in London op zijn knieen in London door gemaskerde mannen gedwongen met machetes en moest allerlei BLM slogans nazeggen; wilde hij niet gekapt worden.. Ondertussen is er geen huis meer te krijgen, zie ik leeftijdsgrnoten die het eerder goed hadden nu op straat leven. En, godverdomme, de mensen hebben het nog steeds over het kut Palestina. Sorry hoor dat ik het er zo uitflap.Klimaat, Palestina, opgedrongen Covidangsten zijn alleen maar aandachtsafleiders van onze echte problemen.

Charlie kwam voor generatie Z op. Zij kunnen huis meer kopen; hij kwam met oplossingen aan. Er worden jonge onschuldige blanken, generatie Z, gekeeld vanwege de eindeloze BLM propaganda die door woke gestimuleerd wordt. En jij weet vanuit het niets, evenals andere forummers, overigens, weer Palestina erbij te halen..

De wereld is een groter dan Palestina

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 september 2025 om 08:25.
Oud 13 september 2025, 08:25   #454
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ondertussen is mijn neefje in London op zijn knieen in London door gemaskerde mannen gedwongen met machetes en moest allerlei BLM nazeggen wilde hij niet gekapt worden.. Ondertussen is er geen huis meer te krijgen, zie ik leeftijdsgrnoten die het eerder goed hadden nu op straat leven. En, godverdomme, de mensen hebben het over het nog steeds over het kut Palestina. Sorry hoor dat ik het er zo uitflap.Klimaat, Palestina, opgedrongen Covidangsten zijn alleen maar aandachtsafleiders.

Charlie kwam voor generatie Z op. Zij kunnen huis meer kopen; hij kwam met oplossingen aan. Er worden jonge onschuldige blanken, generatie Z, gekeeld vanwege de eindeloze BLM propaganda die door woke gestimuleerd wordt. En jij weet vanuit het niets, evenals andere forummers, overigens, weer Palestina erbij te halen..

De wereld is een groter dan Palestina
Ik ken Charlie Kirk wel zenne, en ik heb hem zelfs enige tijd bewonderd.
Laat duidelijk zijn: zijn dood kwam niet goed binnen.

Maar ik zie nu ook in hoe misleid hij was en betreur dat hij zo jong moest sterven voor hij daarin wijzer kon worden.

Het ging over christenen, en ik merkte op dat Trump lang niet voor christenen opkomt maar de religie misbruikt.
Wat Londen erbij komt doen is mij de vraag...
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2025, 08:27   #455
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De conservatieve waanzinnigen gaan op Twitter meer van hun berichten verwijderen dan Trump zijn naam uit de Epstein Files kan wegvagen.
Of ze gaan meer meer twisten dan hun voorouders ooit op de dansvloer deden.

Citaat:
Die mafkees zijn dood laat me onverschillig. Maar met het feit dat hij uit eigen nest komt kan mijn plezier niet op.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2025, 08:28   #456
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik merk op dat eens het over Trump gaat, falsifieerbaarheid bij U uit het venster gaat.
Dat is bij de adepten van de deep state theorie ook het geval he, ik zie niet in waarom ik mij het leven moeilijker zou moeten maken

Citaat:
Dan is het een en al buikgevoel en circulaire redeneringen.
Er zijn wel degelijk heel goeie argumenten. Als je natuurlijk al die goeie argumenten van de tafel veegt, dan blijven er geen meer over, en kan je zeggen dat er geen argumenten zijn.

Wie negeert dat Trump een leugenaar is bijvoorbeeld, en beweert dat al zijn leugens waar zijn, zal nadien uiteraard beweren dat zij die zeggen dat Trump een leugenaar is, geen enkel argument hebben.

Wie negeert dat Trump zich gedraagt zoals vele illustere populistische totalitairen uit de geschiedenis, zal uiteeraard zeggen dat Trump helemaal niet totalitair is en dat uit de lucht gegrepen is.

Natuurlijk is Trump nog zo idioot niet om EXPLICIET te zeggen dat hij een dictatuur wil installeren, maar "bijna".
Oud 13 september 2025, 08:29   #457
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Pharma leunt op links, vice versa. Pharma is de grootste sponsor van kabeltelevisie. Kabeltelevisie is leugenpropaganda. Pharma heeft ons de Covid Periode opgedrongen. Pharma laat ouders failliet gaan mochten ze, ouders, een kind met een aandoening hebben.
.
Tijd om de prijzen met 1500% te verlagen, nietwaar?
Oud 13 september 2025, 08:37   #458
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik ken Charlie Kirk wel zenne, en ik heb hem zelfs enige tijd bewonderd.
Laat duidelijk zijn: zijn dood kwam niet goed binnen.

Maar ik zie nu ook in hoe misleid hij was en betreur dat hij zo jong moest sterven voor hij daarin wijzer kon worden.

Het ging over christenen, en ik merkte op dat Trump lang niet voor christenen opkomt maar de religie misbruikt.
Wat Londen erbij komt doen is mij de vraag...
Het is voor het eerst in honderd jaar dat de jongeren geloviger worden. Dat heeft te maken dat het alternatief Woke is. Woke staat voor totale ontwrichting van de maatschappij. Onlangs, ik meen 4 dagen geleden, is weer bij een onschuldige jonge blanke vrouw vermoord, dit keer in de metro de keel doorgesneden door een persoon, een neger, die veel eerder is vrijgekomen door een activistische lesbische rechter. Charlies laatste woorden op Twitter ging over deze vrouw. Een exact, nouja soortgelijk, zelfde incident heeft voorgedaan bij mijn neef. Hij moest vergiffenis vragen voor wat zijn voorvaderen hen hadden aangedaan..Hij kon niet terug vechten dan was hij hij dood geweest . Dus ja, nu begrijp je misschien de link.. Er vallen veel onnodige jonge slachtoffers door woke propaganda waarin alles wat blank is, behalve links dan, als ketters wordt afgedaan.

Als je geweld met geweld beantwoord zoals joden en moslims doen dan heb je een kruitvat.Maar als je niets doet en je laat woke virus doorsluimeren dan zit je in een situatie waar je nu in zit. De jeugd generatie Z is er in ieder geval klaar mee. Laten we nu beginnen het woke gif uit de samenleving te bannen en als je het mij vraagt kan Trump niet aan generatie Z vragen om net zoals in de afgelopen 100 jaar gebeurd om nog minder gelovig te worden. Hij, Trump, gaat gewoon mee met de flow.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 september 2025 om 09:03.
Oud 13 september 2025, 08:39   #459
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vrolijk maken over een terreuraanslag heeft niks te maken met free speech. Dat ruikt naar medeplichtigheid.

Zeker als je betaald wordt door de belastingsbetaler en instaat voor het opvoeden van kinderen.
Hoeveel van de rechtse waanzinnigen hebben hun job verloren omdat ze openlijk lachten met de aanval op de man van Pelosi?
Oud 13 september 2025, 08:41   #460
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Links is er mee begonnen. De strangers indertijd, herinner U ? Wij hebben gezegd, dat is een slecht idee.

En nu willen jullie grapjassen dat enkel links mensen mag cancelen.

Euh, neen, zo werkt het niet.
Jamaar, ik dacht dat de rechtse waanzinnigen daarboven stonden?
En geloofden in de leer van de 'andere wang'?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be