![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- dat in een echte primitieve maatschappij de mythische voorstellingen even 'evident' zijn als een boom (of zelfs evidenter, want die boom kan zelf bezield zijn - het is juist 'de natuur' zoals wij die opvatten die voor hen als zodanig nog niet bestaat). Er is gewoon niemand die iets in vraag stelt. - dat zodra er sprake is van een 'credo' er hoe dan ook al meer 'kritiek' in de cultuur aanwezig is, hoe agressief men ook de twijfel of de tegenstand bestrijdt. - dat in een hoog stadium (het christendom van de ingewijden - maar toegegeven, die zijn na Constantijn historisch marginaal geworden) "peithè" (in lijn met wat dat woord ook betekent in het Grieks) voor het overtuigd zijn van en vertrouwen op de (zowel hemelse dus theoretische als 'vleesgeworden' dus praktische) Logos staat, als 'kinderen van de Abba'.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 10 september 2025 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dank de Belgische premier voor zijn krachtige solidariteitsbetuiging met zijn bezoek aan Essen met Lahav Shani en de Münchner Philharmoniker. Beste Bart De Wever, we mogen niet toestaan ??dat dit flagrante antisemitisme de overhand krijgt."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/liveblo...1755764469329/ Dat begint met de genocide op de Palestijnen te erkennen en ook als antisemitisme te kaderen. Joden spuwen aldaar op christenen, bekladden kerken en vestigen illegale nederzettingen na genocide. Dat niet erkennen zal de haat alleen maar toenemen.stop ook met antisemitisme tot joden te beperken want ze zijn de grootste antisemieten van deze tijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gek dat Bart wel een culturele boycot van Russen voorstaat maar niet van Israëliërs.
Misschien zitten daar minder stemmen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, het is de logica zelve. Rusland is immers de agressor, net zoals Hamas dat is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, de Polls wijzen dat niet uit en zeker niet de poll die jij hier als "bewijs" probeert te verkopen. Als je moet beginnen liegen om een punt te maken, weet je dat het over is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij mijne meester van het eerste studiejaar - ik had niet door dat de 2 eerste uren van de dag catechese waren, ik heb dat pas op 't einde van 't jaar ontdekt dat het uurrooster uithing aan de deur van de klas ; ik dacht dat de meester vond dat het nog te vroeg was om te werken, en dus wat keuvelde over Jezeke en zo alvorens er echt aan te beginnen - dat hij een foto toonde van een huwelijk, waar de man en vrouw elkaar een hand gaven, en de pastoor daar zijn hand boven hing. "hier doet de priester de huwelijksband ontstaan" zegde hij. Ik zie het nog voor mij. Ik was onder de indruk. Die tovenaar kon een huwelijk doen ontstaan gewoon door daar zijn hand boven te houden amaai ! Ik was daar dus mee weg, tot aan mijn 12de jaar. Wij hadden in het eerste jaar humaniora het vak godsdienst van Pater Overste himself. Nu dacht ik dat dat ne belangrijke meneer was in de kerk, ne Pater Overste. Dus vroeg ik hem welke toverkrachten hij dan wel had. Toen die vijnsde van niet te begrijpen welke de evidentie was die ik vroeg, legde ik mijn visie uit, en vroeg of hij bijvoorbeeld potloden of zo kon laten zweven. Hij was ontevreden en stelde dat ik niks niemandalle begrepen had. Onder de algemene hilariteit die erop volgde had ik een straf. Ik was niet gelovig meer. Altijd atheist geweest sinds die dag.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2025 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet men alle landen boycotten waar minder stemmen zitten ?
![]() |
#568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In combinatie met de mis op zondag, waar een groep zogezegde gelovigen op een halfuur een mis afraffelden met het opdreunen van vooraf gekende teksten. Ik zag daar eigenlijk niemand echt uiting geven aan een werkelijke overtuiging en besefte dat het een leeg ritueel was uit gewoonte.
![]() |
![]() |
#570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor die fascisten werd het dan ook alles of niets. As Trump weg is kan de show beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp er de ballen van. Ik denk dat er weinig stemmen te rapen zijn bij Belgische kiesgerechtigde fans van Israël. Zelfs meer en meer openbare oproepen stellen eindelijk anno 2025, hun veto voor deelname Israël aan het songfestival.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we het daar op houden
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Weg met Bart De Wever, Matthias Diependaele en Jean-Louis Bouchez.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nazi Duitsland vergeleken met Israël: https://youtube.com/shorts/7kpLYpugpnc
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch wel straf. Kazakkendraaiers eerste klas!
De beslissing van de raad van bestuur om die Israëlische dirigent niet te laten optreden was UNANIEM, ook de nva-ers in dat bestuur. Kijk nu waar top-hypocriet Dozzje mee komt aandraven als lid van dat bestuur na dat zijn baas De Wever zich op de knieën bij de Duitsers ging verontschuldigingen: https://www.hln.be/binnenland/christ...doen~a943be7c/ Nva-ers, de Vlaamse volksverraders en opportunisten! De tjeven kunnen er nog iets van leren!
![]() |
#578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kan vanaf nu dus geeen asielzoeker meer weigeren. Dat zou racisme zijn, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland werd Geert Wilders veroordeeld omdat in de rechtsleer proffen te vinden waren die Marrokanen niet als een nationaliteit beschouwen maar als een ras.
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De diamantindustrie in Antwerpen noodzaakt hem tot genant slijmen.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
![]() |
![]() |