Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2025, 16:24   #1261
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het was een religieus he. Dat maakt al dat hij niet echt een debat kon voeren dat rationeel zin had. Het moet dus een enorme oefening in predicantensofismen geweest zijn. Dat er daar enorm goeie lulverkopers tussen lopen zal je mij niet horen ontkennen natuurlijk. Maar het is zelfs de moeite niet om over de rationele waarde van zijn bijdragen te praten als hij uitgaat - zoals ik dacht - van een religieuze context he. Daar kan niks waarachtigs uit komen he. Zoals uit Trump zijn tarieven argumentatie.
Naast de kwestie. Religieus of niet, hij overtuigde duizenden woke jongeren - en dagelijks growing - voor de conservatieve zijde. Daarom moest hij dood.
Oud 15 september 2025, 16:25   #1262
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mensen omwille van hun politieke visies die ze uitdrukken cancellen is wel het einde van de democratie zoals ik herhaaldelijk heb geargumenteerd.
Inderdaad. Gelukkig gebeurt dat helemaal niet.
Oud 15 september 2025, 16:29   #1263
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Het zal allemaal maar beeldspraak geweest zijn zeker wat Bannon hier verkondigde?

https://bsky.app/profile/matthew.flu.../3lyt6pz2vvk2g
Oud 15 september 2025, 17:26   #1264
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het zal allemaal maar beeldspraak geweest zijn zeker wat Bannon hier verkondigde?

https://bsky.app/profile/matthew.flu.../3lyt6pz2vvk2g
Mijn browser is blijkbaar al te oud om die link nog te kunnen gebruiken.

Ik krijg alleen een blauwe vlinder te zien.

Is het mogelijk een screenshot te posten, of een transcriptie van wat Bannon zei?

Dank bij voorbaat,

"djimi"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 17:30   #1265
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mijn browser is blijkbaar al te oud om die link nog te kunnen gebruiken.
Probeer Brave. Simpel en respecteert je privacy.
Oud 15 september 2025, 17:38   #1266
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er komt vanalles uit, maar één ding weten we nu al zeker: wat er ook uitkomt, alles zal passen - en past nu al - in de complottheorieen van de complottheoriereligieuzen: het is allemaal één groot opgezet spel van MAGA om een dictatuur te kunnen vestigen in de USA.

Ik hecht voorlopig weinig geloof aan het 'groot' opgezet spel van MAGA; tenslotte was er slechts één moordenaar, die volgens mij gewoon één van de zovele vereenzaamde jongeren is die zich in een ongezonde internet-bubble terug getrokken had.

Ik sluit niet uit dat zijn daad een 'schreeuw om aandacht' was.

Maar wat er ook van weze: de USA hebben nu héél dringend een POTUS nodig die op z'n minst probéért de gemoederen te bedaren.

Met/van de groeiende polarisatie ginder hebben enkel Poetin & C° iets te winnen.

Oud 15 september 2025, 17:52   #1267
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hecht voorlopig weinig geloof aan het 'groot' opgezet spel van MAGA; tenslotte was er slechts één moordenaar, die volgens mij gewoon één van de zovele vereenzaamde jongeren is die zich in een ongezonde internet-bubble terug getrokken had.

Ik sluit niet uit dat zijn daad een 'schreeuw om aandacht' was.
Ik denk er ook zo over.

Maar mijn opmerking ging natuurlijk niet over jou, hoewel ik er jouw bericht voor gebruikte.
Oud 15 september 2025, 18:30   #1268
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat er ook van weze: de USA hebben nu héél dringend een POTUS nodig die op z'n minst probéért de gemoederen te bedaren.
Met George Floyd hadden we die nodig ja.

Maar toen was interessanter voor de Democraten om de politie onder de bus te gooien.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 20:11   #1269
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
M
Maar toen was interessanter voor de Democraten om de politie onder de bus te gooien.
Dat is het leuke.

Iedere moord wordt politiek gerecupereerd.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 21:20   #1270
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met George Floyd hadden we die nodig ja.

Als de Reps dezelfde/gelijkaardige stommiteiten (of erger) uitsteken als de Dems is “We, The People” wellicht beter af zonder zowel Dems als Reps en wordt het misschien tijd voor een echte “Grote Kuis” i.p.v. een karikatuur daarvan die enkel gericht lijkt op het opkrikken van de kijkcijfers van “Fair & Balanced”.

Oud 15 september 2025, 21:37   #1271
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Iemand die openlijk aangaf dat Biden moest geëxecuteerd worden.

https://bsky.app/profile/matthew.flu.../3lyso2pkluk2v

Ook iemand die vond dat er publieke executies zouden moeten zijn met sponsoring van grote merken zoals bij sportevenementen.
En dat kinderen vanaf bepaalde leeftijd zouden moeten meekijken.

https://bsky.app/profile/matthew.flu.../3lyso7zwkr22v

God verbiede dat er aan 12-jarigen seksuele opvoeding gegeven wordt of in jeugdboeken ook maar iets staat dat in de verste verte gelinkt kan worden aan seks/erotiek, dan moet het verboden worden.

Maar wapens hanteren op 6 jaar, ziekelijk conservatief gedachtengoed, geloven in een Almachtige, ... dat is allemaal normaal.
Als je die fragmenten bekijkt, is er maar één mogelijk besluit : dit was een fanaticus, een primitieve moron die zit te yappen dat kinderen naar publieke executies zouden moeten kijken. Die hij trouwens zou willen op TV laten uitzenden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 21:56   #1272
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Het wordt stilaan die scene in The Life of Brian van What have the Romans ever done for us.

Behalve Bannon, Alex Jones, Trump en Kirk zelf heeft er nooit iemand van MAGA opgeroepen tot geweld.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2025, 22:24   #1273
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de Reps dezelfde/gelijkaardige stommiteiten (of erger) uitsteken als de Dems is “We, The People” wellicht beter af zonder zowel Dems als Reps en wordt het misschien tijd voor een echte “Grote Kuis” i.p.v. een karikatuur daarvan die enkel gericht lijkt op het opkrikken van de kijkcijfers van “Fair & Balanced”.

Als Europeaan zien we beter in dat den Titanic reeds zinkt.
Dat gaat daar niet meer goedkomen.

Israël en Amerika hebben hun hand overspeelt en beter trekken die ons niet mee naar den bodem.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2025, 05:54   #1274
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Links blijft in la-la land leven.

Er wordt een rechtse topfiguur neergeschoten, en de reactie van links is:

Jullie ter rechterzijde moeten beter zijn dan ons. Terwijl wij iemand cancelden om een rapliedje te zingen while white, moeten jullie toestaan dat mensen die de moord tof vonden, hun job blijven behouden.

Terwijl wij het land in brand staken na de moord op George Floyd, en de politie onder de bus gooiden, moeten jullie beter zijn en deze moord niet politiek recupereren.

Neen, als jullie het einde willen van cancel culture, dan zullen jullie eerst moeten bekennen dat jullie boter op het hoofd hebben.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2025, 06:19   #1275
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

https://www.politico.com/news/2025/0...atics-00564766

Kristalnacht voor links is begonnen.

Ontmanteling NGO'S

Ik kan niet wachten tot Reuters, AP, DPG media op het hakblok gaan.

'Hij vertelde Vance dat het laatste wat Kirk hem had ge-sms't, was dat het Witte Huis een 'georganiseerde strategie' nodig had om die organisaties aan te pakken en beloofde dat het volledige gewicht van het ministerie van Justitie, het ministerie van Binnenlandse Veiligheid en de rest van de overheid zou worden ingezet om dit namens Kirk te doen.'

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 september 2025 om 06:42.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2025, 06:42   #1276
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als Europeaan zien we beter in dat den Titanic reeds zinkt. Dat gaat daar niet meer goedkomen.
Israël en Amerika hebben hun hand overspeelt en beter trekken die ons niet mee naar den bodem.
Terwijl de Eurolanders hun eigen bootje een scheur van hier tot aan de deur bezorgden onder de waterlijn.
Gij gelooft ook nog in jezeke, zekers? ... Oh, wacht.
Oud 16 september 2025, 07:02   #1277
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het wordt stilaan die scene in The Life of Brian van What have the Romans ever done for us.

Behalve Bannon, Alex Jones, Trump en Kirk zelf heeft er nooit iemand van MAGA opgeroepen tot geweld.
Nog steeds vorte leugens aan het verspreiden, zie ik.

Het rijk der waanzinnigen is uit. Iedereen ziet dat ze niets anders kunnen dan liegen.
Oud 16 september 2025, 07:06   #1278
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Er komt vanalles uit, maar één ding weten we nu al zeker: wat er ook uitkomt, alles zal passen - en past nu al - in de complottheorieen van de complottheoriereligieuzen
Een deja vu effect met deep state he
Oud 16 september 2025, 07:09   #1279
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Nog steeds vorte leugens aan het verspreiden, zie ik.

Het rijk der waanzinnigen is uit. Iedereen ziet dat ze niets anders kunnen dan liegen.
Westvlaming zeker met uw kanonnades met het woordje vort? Het oproepen tot geweld door genoemde heerschappen is hier gedocumenteerd.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2025, 07:14   #1280
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar dat ik uw hysterie niet versta, dat terwijl ge in belgie kunt vervolgd worden voor dingen te zeggen gelijk "als die van dat type, die moeten terug naar hun plaats van herkomst" ge U drukt maakt over pipos in Amerika die hun job verliezen omdat ze zeggen "conservatieven neerschieten is OK".
Kijk, ik ben ook tegen al die muilkorfwetten in Belgie. Dat is ook niet goed. Maar het is een beetje eigenaardig dat de voorvechters van het vrije woord, eens de macht in handen, dezelfde muilkorfprincipes toepassen.

Kijk, en het is daar dat ik uiteindelijk begin te vermoeden dat Panda uiteindelijk gelijk zou hebben ook al keert dat mijn maag om, maar ik ben iemand die de werkelijkheid boven alles stelt, dat al dat libertaire gepraat van wat men extreem rechts noemt, een SMOES is om gewoon een totalitair regime kunnen te installeren, iets wat Panda beweert sinds de eeuwigheid, en wat ik altijd een poging gezien heb tot het besmeuren van mensen die een echt probleem aankaarten. Kortom, niet-genocidair extreem rechts is bijzonder gevaarlijk.

Nu moeten we eerlijk zijn: het makakkenprobleem, voor zover men dat als een belangrijk probleem duidt, en NIET de attitude aanneemt dat dat nu eenmaal zo is, en dat men daar maar moet mee leren leven, kan ENKEL EN ALLEEN MAAR opgelost worden met een genocide. Al de rest is praat voor de vaak. Wie dus het makakkenprobleem aankaart, en moeilijk doet over genocide, is een hypocriet, en als men een hypocriet is, wil dat zeggen dat men andere bedoelingen heeft dan het aangekaarte probleem echt oplossen. Hetzelfde kan gezegd worden over ecologisten: wie zit te lullen over het klimaatsprobleem, niet om zich eraan aan te passen, maar om het te beletten, dat kan alleen maar ook met een nog veel grotere genocide. Er is gewoon geen andere manier van doen. En let wel, ik praat over het "klimaat" maar het zijn gewoon ALLE ecologische beperkingen, van grondstoffen, afval, zeewater, vissen, en ga zo maar door die gewoon objectieve feiten zijn: dat kan ENKEL maar "opgelost" worden met een gigantische genocide.

Als men dus tegelijkertijd een van die problemen aankaart, en tegelijkertijd hysterisch gaat doen over moord, dan kan dat niet anders of men heeft een totaal andere agenda, dan het probleem dat men aankaart, aanpakken en oplossen. En dan is die andere agenda gewoon zijn eigen dictatuurke installeren en de smoezerij van zijn probleem en zijn nep aanpakskes gebruiken als fascistische eenheidsgedachte.

Wie hysterisch blijft doen over moord en tevens een "vreemdelingen probleem" als zogezegd belangrijk maatschappelijk probleem aankaart, is dus iemand die een totalitair regime wil installeren.

Kortom, wat men extreem rechts noemt, en wat men ecologisch-links noemt, als die tegelijkertijd alles inzetten tegen moord en genocide zijn dat gevaarlijke totalitairen. Ik had nooit gedacht dat MAGA een gevaarlijke totalitair zou zijn, maar ik moet mij bij de feiten neerleggen, en dus loopt dat een beetje over op wat wij hier extreem-rechts noemen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2025 om 07:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be