Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2025, 08:59   #1301
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat is het nut van welke studie onderzoek of bewering dan ook, als je de bron niet kent?

Wat ik ook lees, het eerste wat ik doe is altijd eerst de bron of zelfs de naam van de schrijver checken. Zonder dat ben ik maar matig tot niet geinteresseerd.

Het feit dat je de bron bewust verstopt, voorspelt niet veel goeds.
Hier se, tegen beter weten in: https://dcinboxinsights.substack.com/

Ik weet wel dat het toch niets uitmaakt, maar kom.

Ik kijk al (niet) uit naar je voorspelbare reactie.
Oud 16 september 2025, 09:02   #1302
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Kom, kom, beide stammen doen flink hun best.

Op basis van wat ik hier en elders op het web lees, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een blauwharige genocidaire trans met sterke schouders ben.
C'est la vie ...
Heb je al een medaille afgesnoept?
Oud 16 september 2025, 09:07   #1303
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Hier se, tegen beter weten in: https://dcinboxinsights.substack.com/

Ik weet wel dat het toch niets uitmaakt, maar kom.

Ik kijk al (niet) uit naar je voorspelbare reactie.
Waarvoor dank. Ik vind dit een minimum.

De auteur is Lindsey Cormack, associate professor of Political Science and Director of the Diplomacy Lab at Stevens Institute of Technology.
Oud 16 september 2025, 09:33   #1304
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder enige twijfel is dit een "both sides" verhaal. /// beide zijden maken zich schuldig, maar wie doet dit het meest?...
Er zit een enorme woede bij "rechts".

Te begrijpen want het is precies daar waar de verliezers zitten van het globalisme.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2025, 10:19   #1305
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarvoor dank. Ik vind dit een minimum.

De auteur is Lindsey Cormack, associate professor of Political Science and Director of the Diplomacy Lab at Stevens Institute of Technology.
Staat ze al op de Zwarte Lijst? Als het niet het geval was, waarschijnlijk nu wel.

Misschien zit ze nu nog redelijk "veilig" onder de radar, maar als haar analyse meer wordt opgepikt, dan zal dat wel veranderen en moet ze als linkiewinkie prof ontslagen worden.
Oud 16 september 2025, 10:25   #1306
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Candace Owens krijgt straks nog gelijk.
Kirk begon zich steeds kritischer tegen Israël op te stellen en daar hij teveel volgers heeft...

Je ziet ook in de laatste interviews dat Kirk uiterst voorzichtig kritiek begon te uiten, maar daarbij zei dat hij nu voorzichtig moest zijn.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2025, 10:31   #1307
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staat ze al op de Zwarte Lijst? Als het niet het geval was, waarschijnlijk nu wel.

Misschien zit ze nu nog redelijk "veilig" onder de radar, maar als haar analyse meer wordt opgepikt, dan zal dat wel veranderen en moet ze als linkiewinkie prof ontslagen worden.
Niet zo paranoide, Voltian. Ik wilde alleen de bron kennen, dat is toch de bare minimum.
Oud 16 september 2025, 10:31   #1308
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Candace Owens krijgt straks nog gelijk.
Kirk begon zich steeds kritischer tegen Israël op te stellen en daar hij teveel volgers heeft...

Je ziet ook in de laatste interviews dat Kirk uiterst voorzichtig kritiek begon te uiten, maar daarbij zei dat hij nu voorzichtig moest zijn.
Kirk is vermoord door de Mossad!!!
Oud 16 september 2025, 10:32   #1309
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kirk is vermoord door de Mossad!!!
Begint er wel op te lijken ja.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2025, 11:32   #1310
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze is niet ontslagen omdat ze Kirks moord vierde, wel omdat ze foefelde met de feiten en dus loog.
...
Ik geloof uw duim onvoorwaardelijk.
Oud 16 september 2025, 11:36   #1311
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik geloof uw duim onvoorwaardelijk.
Ik dacht het niet, zoals alle wokerds "geloof" je alleen wat in je narratief past.

Voor 't geval je toch zou willen weten wat de feiten zijn (ik geloof in het goede van elke mens hé): Karen Attiah FIRED By WashPost Over Charlie Kirk Posts as Prominent Leftists Reveal Ghoulishness

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 september 2025 om 12:01.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2025, 12:27   #1312
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als extreem-rechts perse wil bewijzen dat ze hypocrieter zijn dan links dan hebben ze nu al gewonnen. Met mijlen voorsprong op een 5km traject.
Inderdaad.
Oud 16 september 2025, 12:40   #1313
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad.
Ik slaag er maar niet in om het geestelijk landschap te begrijpen van iemand die verontwaardigd huilt dat rechts "beter" zou moeten zijn dan links.

Wie heeft ooit beweerd - zoals sommigen hier met tremolo in de stem doen - dat rechts "beter" zou zijn dan links? En waarom zou dat dan moeten?

Onbegrijpelijk.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 september 2025 om 13:05.
Oud 16 september 2025, 12:46   #1314
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al dat hatelijk volkje dat ontslagen werd omwille van hun smeerlapperijen na de moord op Charlie Kirk, staan nu in de rij op GoFundMe te bedelen om geld.

Ongezien, de onbeschaamdheid...

They Mocked Charlie Kirks Death, Got Fired & Now They Are Begging For Money!

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 september 2025 om 12:48.
Oud 16 september 2025, 12:53   #1315
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat je zoiets kan zeggen en Trump fan zijn. Die vertelt openlijk evidente leugens op TV. Je gaat mij toch niet zeggen dat zijn tarieven lulkoek enige vorm van waarheid bevatte he.
De rationaliseringspogingen van collectivistisch geweld tegen individualistisch ingestelde mensen zijn en blijven walgelijk.
En met de moord op Kirk is er een ban gebroken.
De morele hoge toren waarop de collectivisten zich waanden, en waarmee ze elke geweldsdaad rationaliseerden, is tot op de fundamenten ingestort.
Oud 16 september 2025, 13:03   #1316
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De morele hoge toren waarop de collectivisten zich waanden, en waarmee ze elke geweldsdaad rationaliseerden, is tot op de fundamenten ingestort.
Precies. En ik denk dat ze zelf beginnen te beseffen dat ze geen kleren meer aanhebben. De paniek grijpt om zich heen bij de liberals in de VS.
Oud 16 september 2025, 13:50   #1317
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat heb doelbewust niet gedaan, omdat deze reactie te verwachten viel. zie je iets wat je niet leuk vindt? Val de bron aan!

Ik kan de bron delen, maar vooraleer ik dat doe, ga je de observaties aanvaarden als bewijs voor een (veel) hogere verantwoordelijkheid bij rechts dan bij links, zodra je de paper in detail hebt doorgenomen?

Als dat niet het geval zou zijn, wat is dan het nut ervan?
Hier ga je volgens mij te kort door de bocht, of ben je toch minstens TE principeel. De credibiliteit van een bewering heeft toch zeker wel correlatie met de credibiliteit van de bron van de bewering ?

Er zijn hier in het verleden forumleden die doodserieus zaten te quoten vanuit Niburu of frontnieuws...

Ga je daar écht op antwoorden ? Ik niet in elk geval. Anders zit men straks serieus te antwoorden op wat gekkies zoals een Alex Jones allemaal uit hun botten slaan.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2025, 14:42   #1318
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al dat hatelijk volkje dat ontslagen werd omwille van hun smeerlapperijen na de moord op Charlie Kirk, staan nu in de rij op GoFundMe te bedelen om geld.

Ongezien, de onbeschaamdheid...

They Mocked Charlie Kirks Death, Got Fired & Now They Are Begging For Money!
Hun linkse vrienden kunnen ze toch onderhouden?
Wacht…
Daar zit ook veel parasitair gespuis bij, te lui om te werken….dat wordt een moeilijke.
Oud 16 september 2025, 15:26   #1319
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De rationaliseringspogingen van collectivistisch geweld tegen individualistisch ingestelde mensen zijn en blijven walgelijk.
En met de moord op Kirk is er een ban gebroken.
Ik zie toch verdraaid veel collectivistische tendenzen in hoe MAGA in het algemeen tewerk gaat, en in het bijzonder ten aanzien van wie in de Amerikaanse samenleving geen uitdrukkelijke medestander is.

Je staat gewoon te roepen om een staatsgestuurde wraakoefening, onder het mom van een vrijdenkend iemand te zijn.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2025, 15:40   #1320
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De framing gaat nu echt in overdrive, het witte huis zet er zijn schouders onder. De jacht is open !

Citaat:
Nog geen motief, maar Witte Huis kondigt jacht aan op 'netwerk linkse terroristen' achter moord Kirk

De top van het Witte Huis wil het ministerie van Justitie en de veiligheidsdiensten inzetten om 'terroristische netwerken' te ontmantelen die achter de moord op de conservatieve activist Charlie Kirk zouden zitten. 'We zullen al onze woede bundelen', aldus vicestafchef Stephen Miller.

Hoewel het motief van Tyler Robinson, de vermoedelijke moordenaar van Charlie Kirk, nog niet bekend is, is het Witte Huis van plan om een grootschalige veiligheidsoperatie op te zetten tegen linkse organisaties die structureel achter het politieke geweld in de Verenigde Staten zouden zitten.

Vanuit het Witte Huis nam vicepresident J.D. Vance maandag de populaire podcast van Charlie Kirk over. Hoewel hij het grootste deel van de show gebruikte om de volgens hem unieke kwaliteiten van de ultraconservatieve activist te benadrukken en zijn intense rouw uit te drukken, was de kern van zijn boodschap duidelijk: links is de grote schuldige.

Pas later vandaag volgen mogelijk details over het motief van de moord, wanneer de formele aanklacht neergelegd moet worden en Robinson een eerste keer voor de rechter moet verschijnen. Maar in de show beweerde Vance dat de 'ongelooflijk destructieve beweging van links-extremisme' mede de reden was 'waarom Charlie door een moordenaar werd doodgeschoten'.

Netwerken

Tijdens de uitzending ging de vicestafchef van het Witte Huis Stephen Miller nog een stapje verder. Hij wil 'alle woede bundelen voor een rechtvaardig doel', en kondigde een 'georganiseerde strategie' aan om achter de linkse organisaties te gaan 'die geweld promoten in het land'.

Miller zei dat het ministerie van Justitie en de veiligheidsdiensten elke capaciteit zullen gebruiken om 'terroristische netwerken te identificeren, blokkeren, ontmantelen en vernietigen'.

Ook president Donald Trump had het eerder over organisaties die verantwoordelijk zijn voor het politieke geweld, al is het niet duidelijk om welke groeperingen het zou gaan. J.D. Vance verwees expliciet naar de Democratische geldschieter George Soros, een favoriete schietschijf van rechtse complotdenkers.

In een interview met het conservatieve netwerk Newsmax vertelde Dan Bongino, de onderdirecteur van de FBI, dat er belangrijke ontwikkelingen in het onderzoek zijn die erop wijzen dat er een breder netwerk achter de moord op Kirk zou kunnen zitten. Maar bewijzen kon hij daarvoor niet aandragen.

Waarschuwing

Het politieke geweld zit in de lift in de VS. Uit cijfers van het Violence Prevention Project Research Center blijkt dat het aantal politieke moorden sinds het begin van de metingen nooit hoger lag dan vorig en dit jaar.

Daarbij waren Democraten vaker het slachtoffer dan Republikeinen, al blijft de politieke achtergrond van de daders meestal onduidelijk. Bij de daders onder de dertig bleek 83 procent met mentale gezondheidsproblemen te kampen.

Democraten vrezen dat het rechtse kamp de moord op Kirk politiek probeert te recupereren. 'Let op. Er staat misschien iets duisters te gebeuren', schreef senator Chris Murphy uit Connecticut zondag op sociale media.

'De moord op Charlie Kirk had de Amerikanen kunnen verenigen om politiek geweld het hoofd te bieden. In plaats daarvan lijken Trump en zijn antidemocratische radicalen een campagne voor te bereiden om afwijkende meningen de kop in te drukken.'

Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio kondigde aan dat de VS de visa wil intrekken van mensen die 'de moord op Kirk vieren'. Ook mensen die nog een visum willen aanvragen, zullen worden geweigerd, vertelde Rubio.

Intussen neemt het eerbetoon voor Kirk steeds extremere proporties aan. De conservatieve mediafiguur Glenn Beck noemde hem een burgeractivist die vergeleken moet worden met Martin Luther King en riep steden in de VS op om straten naar hem te vernoemen.

Volgende zondag volgt een grote herdenkingsplechtigheid voor Kirk in een voetbalstadion in Arizona dat plaats biedt aan meer dan 60.000 mensen. Trump heeft al aangekondigd dat hij op de dienst aanwezig zal zijn.
bron : https://www.tijd.be/politiek-economi.../10624370.html

Moest het niet zo intriestig zijn, men zou ermee kunnen lachen. Die jandoedels in het witte huis struikelen haast over hun voeten om baasje Trump na te praten dat het allemaal woke linkse terroristen zijn en dat ze de jacht openen. Zolang we maar vergeten dat de dader een pure MAGA creatuur is die radicaliseerde.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be