Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud Vandaag, 15:56   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als een conservatief wordt neergeschoten omdat hij conservatieve dingen zegt, en dat wordt toegejuicht door links, is het toch normaal dat conservatieven vrezen voor hun leven?
Kijk, Melissa Hortman werd ook doodgeschoten omwille van haar politieke posities, dus moeten democraten ook vrezen voor hun leven. Of men nu EXPLICIET daarover juicht, of daar intern plezier om heeft verandert niks aan het feit dat mensen doodgeschoten worden in beide kampen. Maar veruit veel en veel meer worden niet afgelapt.

De kans om dus doodgeschoten te worden als doorsnee conservatief is ten eerste vrij klein, net zoals de kans om doodgeschoten te worden als democraat, vrij klein is, en niet exclusief beperkt tot conservatieven. Het al dan niet openbaar uitgedrukte gejuich daarover heeft daar niet veel invloed op. Het is niet omdat er minder openbaar gejuicht werd over Melissa dat ze minder dood is he.

Dat er in de USA wat meer neergelapt wordt dan elders, is een keuze van vrije wapendracht. Zelfs Kirk was het daarmee eens, kwam, en zag dat het goed was.

Hoewel er natuurlijk veel moorden gebeuren met illegale wapens, gebeuren er veel moorden met legale wapens ook. Het veralgemeende bezit van wapens dat trouwens vooral een MAGA cult is, verhoogt de kans op doden.

Trouwens, in dit speciale geval is dat zo. Mocht onze Robinson geen geweer in huis gehad hebben, de kans is toch groter dat hij Kirk niet zou doodgeschoten hebben he. Ten eerste omdat hij geen goeie schutter zou zijn, en ten tweede omdat hij geen geweer in huis zou hebben zoals een pak koffiebonen. Heel veel organisatie zat er immers niet achter op het eerste gezicht. En waarom had Robinson een geweer in huis ? Omdat hij een MAGA grootgebrachte jongen is in de USA he.

Hier zou exact hetzelfde personnage geen wapen in huis hebben, en zeker niet in staat zijn om op 180 m iemand door de keel te schieten he.

Stel dat iemand uit MAGA mij ompraat om hier de vertegenwoordiger van de republikeinen van de USA die een toespraak zou komen houden, neer te lappen, zodat ze weer wat meer kunnen cancellen en ik trap daarin. Ik zou het een stuk moeilijker hebben om dezelfde stunt uit te halen als Robinson he. Ik heb geen geweer met visier in huis. En zelfs mocht mijn translief mij een lenen, ik zou toch eerst enorm moeten gaan oefenen voor ik zo goed zou kunnen schieten he.

Ik bekritiseer dat niet. Het is een keuze. Er zullen dus meer moorden zijn. Kirk vond dat zelf heel OK. Dat is een keuze vooral door conservatieven, en dat doodt niet enkel conservatieven. Dan moet ge daar niet komen over jammeren.

Laatst gewijzigd door patrickve : Vandaag om 16:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be