Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2025, 15:58   #161
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Mij gaat ge geen schuldgevoel aanpraten hoor.
Het gaat ook niet over schuldgevoel.
Wel over georganiseerde onrechtvaardigheid.

De jongere generaties mogen het feestje betalen. En politici zijn daar schuldig aaan;
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2025, 16:05   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De N-VA wil ze ook niet. Blijft dus het VB met wie niemand wil samenwerken.

U zal dus gewoon verder zeveren over een Onafhankelijke Vlaanderen die niet bestaat en die nooit zal bestaan. En dit terwijl België zal blijven bestaan.
Is dat wat je jezelf wijsmaakt wanneer je onder je bed kijkt of er geen onafhankelijk Vlaanderen onder zit alvorens je gaat slapen?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 oktober 2025 om 16:05.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2025, 19:10   #163
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niet als het over de toekomst van Vlaanderen gaat. Dan telt de Belgische wet niet.

Op feestjes van de lustige vendeliers & de bruine ribfluwelen korte broek denkt men dat, dat klopt.

De rest van de maatschappij leeft in de realiteit en weet dat ze in België leven, niet in één of ander mythisch sprookje zoals koerdistan, catalonië of Neuschwabenland.

Citaat:
De N-VA heeft inderdaad de rol van de CVP overgenomen als "brede volkspartij die de Vlaamse grondstroom vertolkt".
Dat is zo. N-VA is de new CVP.

Citaat:
Dat wil allerminst zeggen dat ze Belgicistisch geworden zouden zijn. Als de Vlaamse grondstroom zich tegen Belgie keert, zal de N-VA meekeren hoor, wees gerust.
Kijk gewoon hoe die partij evolueert : niet tégen, maar MET België. De new-CVP domineert de politieke arena en bestuurt België. Dat is véél lucratiever en véél interessanter dan te staan memmen en jengelen in de marge, aan de voor hen gesloten poort waar de verongelijkten en gefrustreerden samen troepen om te huilen dat ze niet mogen mee besturen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 oktober 2025 om 19:12.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2025, 19:24   #164
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is weer haasje-over : N-VA (de Vlaams-nationalisten en conservatieven) hebben zich weer even laten voorbijsteken in de peiling door het Blok (de racisten) die hun laatste electorale resultaat nu in de peiling kloppen.

https://www.hln.be/binnenland/vlaams...eren~ae5f07f3/
VB wint altijd stemmen als N-VA in de regering zit. Dat is ook vrij logisch. VB'ers stemmen op zij die het hardst kunnen brullen. Ze stemmen derhalve alleen op oppositiepartijen. Regerende partijen moeten constructieve gesprekken kunnen voeren, compromissen kunnen sluiten en dat kunnen VB'ers niet.

Ik heb het al vaker gezegd. Ze zouden het VB eens even aan de macht moeten laten. De regering zal snel vallen. Kijk maar naar wat er in Nederland is gebeurd.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2025, 19:35   #165
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De jongere generaties mogen het feestje betalen. En politici zijn daar schuldig aan.
De jongere generatie wil dat niet betalen, dus die gaat er niet voor werken.

Arme politici.
Oud 6 oktober 2025, 19:53   #166
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je spreekt jezelf tegen. Weeral.Dit schreef jij!
Mensen kunnen van mening veranderen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2025, 22:36   #167
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De jongere generatie wil dat niet betalen, dus die gaat er niet voor werken.
Het deel met rijke ouders kan het rustig aan doen inderdaad. Zij krijgen wel een huis en zo.

Het andere deel van de jonge generatie zal wel moeten. Ze staan electoraal ook zwak doordat de oudjes veel talrijker zijn.
Oud 6 oktober 2025, 22:38   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Mensen kunnen van mening veranderen.
- lol -
Oud 7 oktober 2025, 07:58   #169
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet uiteraard niet welk aandeel ik in de pensioenkas gestoken heb.
Ik heb nooit gedopt, ik ben praktisch niet ziek geweest, ik heb veel overuren gemaakt.

Mij gaat ge geen schuldgevoel aanpraten hoor.
Ik geef gewoon de feiten mee, wat jij daar mee doet is voor mij vrij irrelevant. De feiten zijn wat ze zijn. Uw generatie heeft aan potverteren gedaan op kosten van de volgende en er gaan stemmen op in mijn generatie om exact hetzelfde te doen. Dat is ronduit crimineel gedrag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2025, 08:12   #170
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja,

De reden dat ik toen, na 43 jaar werken op pensioen ging, was om zeer persoonlijke redenen.
Ik ga trouwens nog regelmatig naar werven als ze er om vragen. Voor mij moet dat echt niet, maar ik ben altijd heel goed geweest met die firma dus ...
G. Z.

Parole Parole

Zoals gewoonlijk.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2025, 09:09   #171
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is ronduit crimineel gedrag.
Nee.

Eerder welbegrepen eigenbelang.
Oud 7 oktober 2025, 10:25   #172
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef gewoon de feiten mee, wat jij daar mee doet is voor mij vrij irrelevant. De feiten zijn wat ze zijn. Uw generatie heeft aan potverteren gedaan op kosten van de volgende en er gaan stemmen op in mijn generatie om exact hetzelfde te doen. Dat is ronduit crimineel gedrag.
Dat is een veralgemening. Het probleem is niet wat ze gedaan hebben, maar dat het ook gewoon mocht en normaal was. En het zijn net de mensen die zeiden "ik heb eergevoel en ik ga niet profiteren" dat er uiteindelijk het slachtoffer van werden. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft gekozen om huisvrouw te zijn en niet te gaan doppen. Resultaat, toen ze later besloot om terug te gaan werken kreeg ze veel minder kansen dan de doppers. Dit werd toen (en misschien vandaag nog altijd) als : Die doppers die zijn altijd actief naar werk blijven zoeken en zij heeft gekozen om niet naar werk te zoeken. Terwijl haar insteek was niet te willen profiteren.

Dat is België: Ter goeder trouw willen werken wordt bestraft, profiteren wordt beloond.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2025, 11:42   #173
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat is een veralgemening. Het probleem is niet wat ze gedaan hebben, maar dat het ook gewoon mocht en normaal was. En het zijn net de mensen die zeiden "ik heb eergevoel en ik ga niet profiteren" dat er uiteindelijk het slachtoffer van werden. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft gekozen om huisvrouw te zijn en niet te gaan doppen. Resultaat, toen ze later besloot om terug te gaan werken kreeg ze veel minder kansen dan de doppers. Dit werd toen (en misschien vandaag nog altijd) als : Die doppers die zijn altijd actief naar werk blijven zoeken en zij heeft gekozen om niet naar werk te zoeken. Terwijl haar insteek was niet te willen profiteren.

Dat is België: Ter goeder trouw willen werken wordt bestraft, profiteren wordt beloond.
Leve Belgie.
Oud 7 oktober 2025, 12:48   #174
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daarom: scheiding tussen Vlaanderen & Wallonie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2025, 12:54   #175
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
[/b]
Daarom: scheiding tussen Vlaanderen & Wallonie.
2

De Vlaamse onafhankelijkheid is de enige oplossing voor een probleem dat al 195 jaar aansleept .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2025, 12:57   #176
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het deel met rijke ouders kan het rustig aan doen inderdaad. Zij krijgen wel een huis en zo.

Het andere deel van de jonge generatie zal wel moeten. Ze staan electoraal ook zwak doordat de oudjes veel talrijker zijn.
Daar heb je inderdaad een punt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2025, 11:27   #177
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jongere generaties mogen het feestje betalen. En politici zijn daar schuldig aaan;
De politici hebben maar gedaan wat hun kiezers, de hypocriete leugengeneratie van 68, wilden.
Oud 8 oktober 2025, 11:31   #178
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zouden het VB eens even aan de macht moeten laten. De regering zal snel vallen. Kijk maar naar wat er in Nederland is gebeurd.
Precies. Zo doet men het in Oostenrijk, Italie, Zweden e.v.a.

Maar Belgie is daar doodsbang voor, niet omwille van het vermeende racisme maar omwille van hun anti-Belgische houding.

Dus gaan ze de gaten in de dam zo lang mogelijk blijven vullen tot hij uiteindelijk toch breekt.
Oud 8 oktober 2025, 11:32   #179
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kijk gewoon hoe die partij evolueert : niet tégen, maar MET België. De new-CVP domineert de politieke arena en bestuurt België. Dat is véél lucratiever en véél interessanter dan te staan memmen en jengelen in de marge, aan de voor hen gesloten poort waar de verongelijkten en gefrustreerden samen troepen om te huilen dat ze niet mogen mee besturen.
Ik heb al eerder jouw volgende overstap voorspeld hé
Oud 8 oktober 2025, 11:39   #180
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw generatie heeft aan potverteren gedaan op kosten van de volgende en er gaan stemmen op in mijn generatie om exact hetzelfde te doen. Dat is ronduit crimineel gedrag.
Mee eens.

Niet alleen hebben ze potverteerd op kosten van volgende generaties. Ze hebben ook het kostbare sociale weefsel volledig vernietigd, ze hebben op een nooit geziene schaal de rijkdommen van de aarde gebruikt, ze hebben de wereld op een nooit geziene manier vervuild en ze hebben er geen probleem mee om kernafval achter te laten dat nog honderdduizenden tot miljoenen jaren radioactief zal blijven.

Voor de generatie van 68 past maar één woord: bah!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be