![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Van de NMBS over de vakbonden naar de distributiesector. We dwalen af inderdaad.
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een supermarkt kan falen door slecht beheer, de NMBS kan alleen blijven bestaan door slecht beheer.
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij NMBS en Infrabel is op 20 jaar tijd een pak meer veranderd en verbeterd zonder concurrentie dan in pakweg de bouw en de distributie met concurrentie of De - wat we zelf doen doen we beter - Lijn. En dit ondanks politieke inmenging die zorgt voor verouderd materieel en massa's vertragingen. Hou jouw goedkope ideologische prietpraat dus maar voor jezelf. Tegenwoordig is er trouwens meer miserie bij de communicatiebedrijven dan vroeger bij de RTT als ik dat zo hoor bij de vele zeer ontevreden kenissen. Blijkbaar zijn er belangrijkere verschillen dan privé of overheid die maken dat bedrijven een goede service leveren of niet.
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 7 oktober 2025 om 18:16. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hier, spuit 11 komt ook argumenten bijdragen.
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Snapt ge dat? |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om een betere stiptheid te hebben op papier, moet nen trein al zes minuten vertraging hebben vooraleer hij niet stipt is. En nog zijn de cijfers niet goed. |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eneuh, "beter materiaal"? Iemand een Fyra?
|
|
|
#110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
NMBS heeft dan ook geen concurrentie een motivatie om zich te verbeteren is er niet. De klant moet slikken wat men hem voorzet.
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat klopt, door beslissingen van politici uit het verleden. Met de auto is op tijd rijden nog veel slechter gesteld.
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 8 oktober 2025 om 04:53. |
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die keuzes en opties heb je niet met de trein. Je mag kiezen tussen een paar momenten per dag vanop beperkte locaties met beperkte lading(neem maar eens een paar flatpacks van Ikea mee op de trein.). En dan mag je nog van geluk spreken dat de trein "ongeveer" rond de beloofde tijden de taak vervult waar een "occasionele" gebruiker nog eens een premium voor mag betalen. En natuurlijk, er zijn andere methodes. Doe zoals ik, en neem de fiets voor alles minder dan 20 km, zonder grote lading. Niks files.
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In het VK komt men terug van een roekeloze te weinig doordachte privatisering. De spoorsector is een trage sector omdat de investeringen voor lange termijn gebeuren en toch ziet men zeer veel veranderingen ten goede. De wil is er ondanks het gebrek aan rechtstreekse spoorconcurrenten. Ik durf zelfs te stellen dat in de spoorsector meer verandering plaatsvindt zonder concurrentie dan in de distributie- of bouwsector met hun enorme concurrentie. De klanten in de concurrentiële banken- of telecomsector zijn ontevredener en worden compleet in het zak gezet ivg met de spoorsector. En ga zo maar door. Het is niet al zonneschijn en rozengeur maar ook niet zo desastreus als jullie willen doen geloven. Ik was voor de privatisering omdat ik zag dat verandering nodig was/is maar nu ben ik daar zo zeker niet meer van. Van de babyboomermentaliteit afraken is al een reuzestap. Toen ik toekwam bij het spoor wilden de boomers (niet de vakbonden) nog wild staken omdat ze het een verworven recht vonden een uur later te beginnen en vroeger te stoppen met werken. Wat heeft een groot deel van die gore klotegeneratie gaten in de staatskas geslagen, en niet enkel bij het spoor.
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weet dat dit een persoonlijke aanval is, ik kreeg voor minder banpunten. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen dat de Zwitserse dat wel zijn volgens bepaalde normen. Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is zo met monopolisten. Ze hebben ook een totaal andere kijk op boekhoudkundige regels. Normaal worden investeringen geboekt (“gekapitaliseerd”) als vaste activa op de balans en over een aantal boekjaren geleidelijk afgeschreven. Die afschrijvingen komen als immateriële kost op de resultatenrekening. Niet zo bij een monopolist zoals een electriciteitsmaatschappij. Zij vinden het “normaal” dat ze extra investeringen rechtstreeks mogen aanrekenen aan de consument via het verhogen van de tarieven per kWh.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 8 oktober 2025 om 09:23. |
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vorige maand kwam ik terug van Zaventem (als alles goed gaat de gemakkelijkste manier om de luchthaven te bereiken). Ik heb terug mijn ogen uitgekeken op de oude versleten stations met onkruid rond de sporen van méér dan een halve meter hoog liften of roltrappen die defect zijn, interessant als je een knie operatie hebt gehad met een valies van 20kg. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De miserie met liften en roltrappen merk ik op veel plaatsen en geeft massa's zoekresultaten door de zoekmachine. Chinese brol die sneller kapot is dan de stukken met schepen kunnen worden aangevoerd vermoed ik ? Het is bij De Lijn, in al dan niet private flatgebouwen of in winkelcentra niet anders. Vivaldi is een inhaalbeweging begonnen in het herstellen bij De Lijn en de NMBS na de besparingen onder de Zweedse coalitie. Of het veel gaat uithalen met al dat vandalisme en klein terrorisme ... ?
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus het verbod op gebruik van glycofosfaat door particulieren zorgt ervoor dat de grote, machtige, belangrijke NMBS dat niet meer kan doen?
Niet getreurd, onkruid verwijderen, dat kan zelfs een vers geïmporteerde kamelenkakkneder, dus een werkloze Pol&Soccer ook.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 oktober 2025 om 19:57. |
|
|
|