![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En robotten en AI, en de energie die ze nodig hebben dat is allemaal "gratis" hé. Althans volgens die brugspringer werkt dat toch zo.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als straks de machines produceren, dan zijn er trouwens geen mensen meer nodig.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zolang AI zichzelf niet beheert kan het nog voor jobs zorgen.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zal het nog een tijd duren voor het volledig automatische machines zijn die een patattenveld helemaal zonder menselijke tussenkomst in een datacenter ombouwen he. De graafwerken, het bouwen van het gebouw, het installeren van de rekken, de koeling, de bedrading, het inschuiven van de kaarten en zo, zal nog een ganse tijd door mensen gedaan worden. Het zal pas binnen enkele decennia zijn dat dat volautomatisch gaat, en geen kat meer moet tussenkomen in al die stappen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 oktober 2025 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Spartacus zijn leger niet in twee deelt na een ruzie met - ik denk, Crixus, dan had hij waarschijnlijk de strijd nog gewonnen ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen zijn nooit nodig geweest. Als mensen niet bewust waren geworden op een gegeven moment, dan had er nooit niks of niemand iets geweten.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De interessantste documentaire in de laatste jaaaaaren ! Laatst gewijzigd door Boduo : 9 oktober 2025 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat gaan computers willen "kopen" op de ogenblik dat ze ons uitgeroeid hebben? Waar "streven" computers naar, buiten dominantie? Wat als computers op gegeven moment, als de mensheid uitgeroeid is, zichzelf als de grootste bedreiging op aarde (voor wat dan, dat laat ik in het midden) gaan zien? Collectieve zelfmoord? Daarnaast; de supply-chain om een fabriek te zetten is ZOOOOO ongelooflijk ingewikkeld, een situatie waarin computers niet alleen een fabriek zetten, maar ook de fabrieken die elk onderdeel van dat nieuwe fabriek moeten maken, zetten, dat is volgens mij louter mechanisch niet mogelijk. Nu niet, en nooit niet. Maar ik zeg dat louter intuïtief.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 oktober 2025 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ruim gevangenissen op in de zin van straffen in eigen land uitzitten. Nog meer miljarden in kassa?????? ![]() Een idee: Maak van Koksijde terug een volwaardig Militaire basis, schaf fedasiel daar af. Waarom terug een Militaiire basis? Misschien gaan we die nog nodig hebben asielzoekers niet. Een Militaire basis met de meest hoogtechnologische hoogstandjes???? Zou dat een goede optie zijn in deze duistere tijden of is het te ver gezocht, financieel niet haalbaar????? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 oktober 2025 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de reden waarom slaven snel afgemaakt moeten worden.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar niet zoveel. En ja, uiteraard heb je gelijk, en dat is dan de toestand waar we naartoe gaan, he. Niks is inderdaad nodig voor niks, behalve voor jezelf zolang je er bent.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo'n AI is niet dom hé, het leert veel via het menselijk gedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ELKE maatschappij streeft daarnaar. De Romeinen ook. De Grieken ook. De Perzen ook. Het enige verschil zat hem dat er vaak twee soorten mensen waren: zij die veel consumeerden, en zij die ervoor moesten travakken. De westerse maatschappij is er een waar iedereen mee zat in zij die mochten aan luxe consumptie doen. Dat is wat zeldzamer en inderdaad een ramp: men moet terug de mensen in 2 groepen indelen: mijn groep die luxe mag hebben, en de rest die minimaal moet verbruiken om maximaal voor mijn groep te produceren.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het koloniseren van het zonnestelsel, en nadien de melkweg, en nadien de lokale groep. Dat is een programma dat vele miljoenen jaren in beslag zal nemen, en gigantisch veel resources vragen.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij bouwen nu fabrieken. Als je elke mens die daarvoor nodig was vervangt door machines, dan gaan die ook fabrieken bouwen he. En het wordt zelfs eenvoudiger, want vele dingen in fabrieken zijn mens-interfaces, zoals veiligheid, barrieres, beschermingen, en zo.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 oktober 2025 om 07:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem liever het voorbeeld van een goed gerund bedrijf. In een goed gerund bedrijf hebben computers en bij uitbreiding PLC's en robotten heel veel taken overgenomen van de mensen. Moest de overheid een goed gerund bedrijf zijn, waar computers gebruikt zouden worden zoals het hoort, was er een pak volk minder nodig. Ik heb de indruk als er een andere minister komt, met andere kabinetsmedewerkers, veel informatie verloren gaat (lees vernietigd wordt). Een goed computersysteem (programma) zou zo'n dingen kunnen vermijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |