![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
“Bangelijk veel goesting in een pint nu!”
Alcoholist misschien? Is dit een poging van deze partij om een 'hippe' politicus te produceren, de marketing strategie imiterend die gebruikt wordt door Vooruit met 'de Connor'? Allemaal zo fake. Laatst gewijzigd door Bach : 22 oktober 2025 om 07:14. |
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bijzonder slecht gemarketingd, overigens.
|
|
|
|
#363 |
|
|
In de VS zouden ze denigrerend spreken van een "nepo baby" (van 'nepotisme') in het geval van deze De Gucht.
In de politiek is dat fenomeen problematischer dan in de showbizz. Het toont een niet functioneel politiek systeem. De sport is de enige sector waarin dat ouder-kind carrière nepotisme nog respect kan afdwingen want daar kan men moeilijk om de sportprestatie zelf heen. Maar daar zie je dat dan natuurlijk ook zeer weinig. In de Belgische politiek zie je hegnopvaljebd veel. Op het schaamtevolle af voor de politieke kaste in het algemeen. "This is not a democracy" is de indruk waar men niet omheen kan als gepeupel. Maar volgens Frederic de Gucht echter is het allemaal puur toeval: “Wie mij kent, weet dat ik geen fils ?* papa ben” Na zo'n uitspraak weet je toch dat of de man weinig inzicht geeft in de mechanismen van de macht of een leugenaar is. Al vanaf de communautair ietwat neutraal klinkende naamkeuze geeft papa hem al gestuurd richting politieke carrière. Dat is mijn indruk. Laatst gewijzigd door Bach : 22 oktober 2025 om 07:41. |
|
|
|
|
|
#364 |
|
|
..
Laatst gewijzigd door Bach : 22 oktober 2025 om 08:05. |
|
|
|
|
|
#365 |
|
|
In de VS zouden ze denigrerend spreken van een "nepo baby" (van 'nepotisme') in het geval van deze De Gucht.
In de politiek is dat fenomeen problematischer dan in de showbizz. Het toont een niet functioneel politiek systeem. De sport is de enige sector waarin dat ouder-kind carrière nepotisme nog respect kan afdwingen want daar kan men moeilijk om de sportprestatie zelf heen. Maar daar zie je dat dan natuurlijk ook zeer weinig. In de Belgische politiek zie je het opvallend veel. Op het schaamtevolle af voor de politieke kaste in het algemeen. "This is not a democracy" is de indruk waar men niet omheen kan als gepeupel. Maar volgens Frederic de Gucht echter is het allemaal puur toeval: “Wie mij kent, weet dat ik geen fils ?* papa ben” Na zo'n uitspraak weet je toch dat of de man weinig inzicht geeft in de mechanismen van de macht of een leugenaar is. Al vanaf de poging tot communautair ietwat neutraal klinkende naamkeuze (Frédéric...) heeft papa hem al gestuurd richting politieke carrière. Dat is mijn indruk. Laatst gewijzigd door Bach : 22 oktober 2025 om 08:06. |
|
|
|
|
|
#366 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat je De Staat inschakelt om misdadigers (dieven, moordenaars, oplichters,...) op te sporen en te berechten, prima. Dat je De Staat wenst in te schakelen om mensen die niemand schade berokkenen actief op te sporen op te sluiten en te deporteren, dat vind ik nogal verregaand voor een liberaal.
|
|
|
|
#367 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als je het zo leest, zou je kunnen stellen dat burgers deze niet-burgers zouden mogen doden, want ja, ze hebben geen rechten. Ik neem aan dat je dat niet bedoelt en dat je dus erkent dat ze meer rechten hebben dan "maar één recht: naar huis weer te keren"
|
|
|
|
#368 |
|
Minister-President
|
dat was een vergissing van mijnentwege, die Pandareus intussen heeft rechtgezet
|
|
|
#369 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als liberaal kan je alleen maar hopen dat er wat ideologische standvastigheid komt. Ik neem aan dat doorgedreven pragmatisme die de ideologische basis langzaam uitholt, het lot is van elke machtspartij. Je zag hetzelfde gebeuren bij de CVP/CD&V en in feite nu ook met de NVA (waar is het communautaire ?...). Maar bij VLD is het idd wel heel ver gegaan. Ik weet niet of De Gucht de oplossing is. Het is moeilijk om er niet cynisch over te zijn. Maar cynisme is de makkelijke positie... en al even nihilistisch. Dus ja, let's see...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 22 oktober 2025 om 08:29. |
|
|
|
|
|
|
#370 |
|
|
de man die het licht gaat uitdoen is aangekomen
|
|
|
#371 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat is er nu meer normaal, dan iemand die net een overwinning haalt en dan daarna een pint drinkt ? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#372 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is in een groot deel van Europa gaande. Kijk ook naar Engeland, waar een jood opgepakt is wegens openbaar joods zijn. Dat schoffeert namelijk de moslims. Je kent Orwell zijn 1984, wel, we zijn 1983.
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hoe zouden ze dat in de russische MIR noemen ? Daar hebben ze praktische ervaring hoe een president zelfs de grondwet omzeilt en naar zijn hand zet en bezig is aan zijn vijfde termijn. |
|
|
|
|
|
|
#374 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 22 oktober 2025 om 10:04. |
|
|
|
|
|
|
#375 | |
|
|
Citaat:
Net zoals je consumenten van belastingsgeld niet mag vermoorden, en producenten van belastingsgeld niet mag verplichten belastingen te betalen. Als een persoon naar hier komt, en voorziet in zijn eigen levensonderhoud, dan is dat goed. Ik ben voorstander van open grenzen, in combinatie van de afschaffing van de sociale "zekerheid." Al vaak gezegd hier.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 oktober 2025 om 10:22. |
|
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#377 |
|
|
Zoals ik al schreef; de geweldspleger dient een perfecte staat van dienst voor te leggen. De maffia-baas MAG nooit verliezen van de zelf-verdediger. Want 1 keer dat de zelf-verdediger de maffia-baas neerknalt, verdwijnt de gewelds-initiatie.
|
|
|
#378 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#379 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#380 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Kan ook gewoon populisme zijn, ervan uitgaand dat de Belg niet zonder zijn pint kan. De pint is volks zogezegd. Binnenskamers drinkt hij misschien liever een dure whiskey. Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 22 oktober 2025 om 11:29. |
|||
|
|
|