![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Mensen die foute dingen op internet schrijven krijgen anders wel de politie over de vloer en worden zelfs vervolgd en veroordeeld tot gevangenisstraf. Tomm daarentegen wordt gerust gelaten door de overheid (en blijkbaar ook door zijn werkgever). Citaat:
Hier mag Tomm dat openlijk doen zonder lastig gevallen te worden door het gerecht of de politie. Citaat:
|
|
|
|
#402 |
|
Minister-President
|
efkes explicieteren dan wat ik zie als "basale mensenrechten":
recht op leven, vrijheid van geweten en religie, erkenning als persoon voor de wet (habeas corpus), vrijwaring van marteling en wrede behandeling recht op vrijheid van meningsuiting omvat de vrijheid ‘inlichtingen en denkbeelden van welke aard ook te vergaren, te ontvangen en door te geven recht op een eerlijke rechtszaak Er zijn er nog, maar toch alvast even checken of je akkoord bent dat deze rechten ook gelden voor illegalen.
|
|
|
#403 |
|
Minister-President
|
helemaal akkoord!
|
|
|
#404 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze rechten hebben ze imho vanzelfsprekend: recht op leven, vrijwaring van marteling en wrede behandeling. Plus de plicht om het land te verlaten én het recht om indien gewenst terug te keren op een wettelijke wijze. Deze niet: recht op vrijheid van meningsuiting, de vrijheid ‘inlichtingen en denkbeelden van welke aard ook te vergaren, te ontvangen en door te geven, recht op een eerlijke rechtszaak. Dit zijn volgens mij ook geen basale mensenrechten maar burger- (en bijhorenden-)rechten. Vermits illegalen inbrekers zijn, hebben ze vanzelfsprekend geen recht op burgerrechten.
|
|
|
|
#405 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik heb me al vaak afgevraagd waarom de schier onbeperkte discussie-mogelijkheid die wij op dit forum genieten überhaupt nog bestaat. En dat is ook meteen de reden dat ik jou Trump-aversie niet begrijp. Immers, de censuur nam geen aanvang onder Trump. Waarmee ik niet schrijf dat hij er ook de oplossing voor is. Dat is een andere kwestie. Iets wat mede-forummer Cufi hier lang geleden schreef, en wat ik nooit vergeten ben; "Als je niet bereid bent te sterven of naar de gevangenis te gaan voor je overtuigingen, dan ben je geen vrij mens." Ik acht mezelf geen vrij mens. Ik zou erg graag een vrij mens zijn.
|
|
|
|
#406 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dat is uw standpunt?
|
|
|
|
#407 |
|
Parlementslid
|
Dan volstaat het dat de overheid beweert dan een persoon illegaal is om hem uit te wijzen. Hij heeft immers geen recht op een eerlijke rechtszaak om het tegendeel te bewijzen.
|
|
|
#408 |
|
|
Tja, moest die werkgever, ik zeg maar wat, software voor de overheid schrijven, of wapens maken, dan lijkt me dat geen overbodige luxe.
|
|
|
#409 | |
|
|
Citaat:
Bovendien, iemand die illegaal een land binnen komt is per definitie ook illegaal een land uit gegaan. Het recht op een eerlijke rechtszaak origineert dan in het land dat illegaal verlaten werd.
|
|
|
|
#410 | |
|
|
Citaat:
Als uw papieren nier in orde zijn, dan staat de schuld vast en hebt ge geen recht om hier te zijn. Het volstaat dat de executieve macht U terug naar uw shithole country schopt, waar ge al dan niet uw mening moogt zeggen, dat is hun cultuur en hun probleem. Als het niet tof is waar ge woont, verbeter het dan, in plaats van naar hier te komen.
“I think we're just gonna kill people that are bringing drugs into our country. We're going to kill them. They're going to be, like, dead." Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 23 oktober 2025 om 12:06. |
|
|
|
|
|
|
#411 |
|
Minister-President
|
De ontmaskering van zelfverklaarde "liberalen"...
|
|
|
#412 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat betekent dat je het recht niet hebt om hier te zijn. Waarom zou je dan in godsnaam de burgerrechten hebben? Een inbreker heeft toch ook niet het recht op een goed bed in je huis, of proeven van het bier in je frigo?
|
|
|
|
#413 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoezo?
Mogen liberalen dan geen voorstander zijn van een democratische rechtsstaat?
|
|
|
#414 |
|
Minister-President
|
casus:
Ietwat latino-uitziende man wordt opgepakt door ICE; men vraagt niet naar zijn ID om te veriferen of hij effectief een illegaal dan wel een Amerikaanse staatsburger is. Men gaat er vanuit dat het een Haitiaan is, maar de man is weldegelijk een 3e generatie, geboren en getogen, Amerikaanse staatsburger. Man wordt gedeporteerd als illegaal. Hoe kan deze Amerikaanse staatsburger zijn (burger)rechten afdwingen, om aan te tonen dat hij effectief Amerikaan is, als het uitgangspunt is dat een illegaal geen recht heeft op een eerlijk proces. Nu ben ik benieuwd!
|
|
|
#415 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat is er oneerlijk aan :" u bent hier omdat u volgens de gegevens illegaal in't land bent. Hebt u, of hebben uw raadgevers informatie die het tegendeel aantoont? Neen? U gaat het land nu verlaten, de heren gaan u begeleiden naar het aangewezen vertrekpunt/voertuig."
|
|
|
|
#416 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Jouw reactie, infeite alleen lichamelijke integriteit. Geen recht op een eerlijk proces Geen recht op vrije meningsuiting Dat zijn geen burgerrechten, dat zijn mensenrechten. Om tot de kern te komen, zo'n standpunt staat haaks op liberalisme. Dit is zelfs geen grijze zone of zo.
|
|
|
|
#417 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En elke politie-agent of anderssoortige ambtenaar kan vaststellen of je geldige verblijfspapieren hebt of niet, nietwaar. Citaat:
Moet een rechter echt zijn schaarse tijd besteden aan na te gaan of wit wel degelijk wit is, of misschien toch wel een beetje zwart? Geen geldige verblijfsvergunning is geen geldige verblijfsvergunning, ik begrijp niet hoe je daarmee kan blijven kontdraaien.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 23 oktober 2025 om 12:38. |
||
|
|
|
|
|
#418 |
|
Minister-President
|
andere casus:
21-jarige Sue beweert verkracht te zijn geweest door José, een illegaal uit Costa Rica. Dat José op het moment van de feiten aan de Oostkust was en Sue in Los Angeles, maakt dat de beschuldiging belachelijk is. Hoe kan José zijn onschuld aantonen, als hij geen recht heeft op een eerlijk proces? Moet ik doorgaan, of is het stilaan duidelijk?
|
|
|
#419 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom maken jullie alles altijd zo moeilijk? Is dat omdat jullie de feiten niet willen aanvaarden zoals ze zijn?
|
|
|
|
#420 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Om dat indien nodig uit te klaren hebben we in een geciviliseerde liberale democratie daar de rechterlijke macht voor. We vertrouwen niet blind op de uitvoerende macht.
|
|