![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat Catechist Bauwens zijn mening over De Croo is interesseert me niet. Belang hechten aan gepreek vanop de kansel is iets dat al decennialang niet meer bestaat behalve in wat reactionaire katholieke middens. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik weet niet of het zo is, maar voor hetzelfde geld is dat gewoon een vehikel dat zwart geld van haar man wit wast hee. Beeld U in hoe simpel het is en hoe moeilijk om aan te tonen dat het corruptie is: Louche gast: ik wil "X" doen, kunt ge dat regelen? Louche politicus: ok, maar dan moet ge wel voor 50K omzet genereren bij mijn vrouw haar firma.
Conservatives say that guns are for sport, hunting, and self defense because that’s what they use them for. Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for. Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 23 oktober 2025 om 05:43. |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het komt iedere burger toe emplooi te vinden die hem/haar passend toeschijnt hé.....
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus dat Alexander De Croo een beetje sinterklaas mag spelen bij de VN is niet meteen om van achter over te vallen. Het is een snertjob weggelegd voor losers. Maar dat iemand als De Croo al zo lang getolereerd wordt door Penders, is wel indrukwekkend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat uitschot deinsde er zelfs niet voor terug om staatssecretaris De Bleeker, die de waarheid op papier durfde te zetten, voor de bus te gooien. De Croo na kritiek op begroting: ‘Ik betreur de materiële vergissing’ Premier Alexander De Croo (Open VLD) kwam in de Kamer onder vuur voor de begroting van staatssecretaris De Bleeker. ‘Dit soort fouten zijn te vermijden.’ https://www.standaard.be/binnenland/.../26057941.html 17 november 2022 om 15:20 ‘Ik betreur dat er een materiële vergissing is gemaakt.’ Premier Alexander De Croo moest in de Kamer de kogels opvangen voor zijn partijgenote en staatssecretaris van Begroting Eva De Bleeker. Voorwerp van debat was de begroting van de federale regering voor het jaar 2023. De aanleiding is dat de regering een pessimistischere begroting had bezorgd aan de Kamer dan aan de Europese Commissie. Het begrotingstekort bedroeg 35 miljard euro in de cijfers die de staatssecretaris bezorgde aan de Kamer. In het rapport voor de Europese Commissie bedroeg dat tekort slechts 33,5 miljard euro. Ging het nu om een tekort van 5,8 of 6,1 procent? Had België de Europese Commissie bewust een te rooskleurig plaatje geschetst? De Bleeker (Open VLD) verklaarde eerder deze week dat ze uit ‘voorzichtigheid’ ?*onder meer de maximale kosten van een permanente btw-verlaging op gas en elektriciteit had ?*ingeschreven in de tabellen – liefst 1,3 miljard euro. Uiteindelijk floot premier Alexander De Croo zijn eigen partijgenote terug. Het begroten van de btw-verlaging gebeurde voorbarig. Die zal ?*immers pas ingaan in tandem met een nog in te voeren accijnshervorming, die het tekort dicht zou fietsen. Waarschijnlijk is Alex nog altijd aan het zoeken naar die fiets. Laatst gewijzigd door reservespeler : 23 oktober 2025 om 09:02. |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij schrijft in Doorbraak, dat is een NVA/Vlaams Nationalistische propagandagazet.
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kleine Croo wel. Den bleitsmoel. En dan maar jammeren dat burgemeester in Brakel de schoonsten job is. Nu geen lid van die slechte familie nog verkiesbaar is, vraag ik me af of de Vlaamse Ardennen een blauw bastion gaan blijven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik het goed voorheb, is Peter in het parlement herkverkozen voor 2025/2026, tot voorzitter met eenparigheid der stemmen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nou moe.
|
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of hij een lidkaart heeft of niet interesseert niemand. Maar wie twee gram hersens heeft en gewoon zijn schrijfsels in Doorbraak leest weet dat die mislukte pastoor een n-va adept is. Eentje van het tsjeverig-katholieke huichelaars type die probeert de Blokkertjes aan boord te houden, voor zijn broodschrijverij bij Doorbraak in stand te houden. (Betalende abonnees zijn allemaal welkom, ook al zijn ze adept van een neo-fascistische partij zoals het Blok...) Erst das Fressen, dann die Moral. ![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 23 oktober 2025 om 19:23. |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is al een tijdje aan het afbrokkelen hé. Maar ja, alle bastions brokkelen af in deze stormachtige tijden: sossenbastions Antwerpen en Sint-Niklaas, FDF-bastion Brussel, kalotenbastions Limburg en West-Vlaanderen en waarschijnlijk zelfs VB-bastion Seefhoek.
|
|
|
#94 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je vergeet respectloos en beschamend de woorden "met eenparigheid der stemmen".
|
|
|
|
|
#95 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
... het gevoel wat elk normal mens krijgt bij het nieuws dat den dweil in het noorden belastinggeld gaat opnemen en boven het zuiden uitwringen ... bedankt voor deze selfie ...
|