![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Staatssecretaris
|
Ik vind het gemiddelde fietspad in België ook wel een nachtmerrie hoor...
|
|
|
#22 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Staatssecretaris
|
Fiets maar eens van bijvoorbeeld Brasschaat naar Bergen-op-Zoom (NL), zodra je de grens over bent, begrijp je meteen waarom de laatste gemeente Putte heet. Daarna zweef je gewoon op een fietspad.
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
kasseistenen (cobblestone-roads, internationaal befaamd) behoren tot ons europees cultureel erfgoed en geven de europese steden hun typisch karakter.
daar mag men niet aan raken. o neen. vort, cultuurbarbaar. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Staatssecretaris
|
volgens mij heeft ie een probleem met de franstalige kasseien in de omgeving van Parijs-Roubaix...
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
op mijnen oprit liggen ook kasseien
maar mijnen oprit is nu ook weer niet zo groot dat je er 110 kan halen mogen ze dan blijven liggen?
|
|
|
#27 |
|
Europees Commissaris
|
Bwa, om daarvan van bij ons te komen is het toch wat te ver. Maar bij ons valt het al met al redelijk mee.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dikke kat
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Slipcursuske volgen...
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
Als het aan mij lag: allemaal weg! |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Staatssecretaris
|
mooi terug een onverhard zandweggetje, beton en cement ligt er al genoeg....
|
|
|
#32 | |
|
|
Citaat:
Ondertussen heb ik nog enkele keren geschoven, maar bijlange nooit zo erg als toen, en heb nu geleerd om de controle over mezelf en over de wagen te houden. En dank zij dat heb ik al 2 keer veel erger kunnen voorkomen. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Nee serieus, ik begrijp wat je bedoelt, heb zelf ooit op de brug van Wijnegem op een nat wegdek tegen 80-90 km/h een slipper gemaakt over 200 meter, tijdens die 200 meter ook tot twee keer toe 90 graden rond as gedraaid. Motorblok was helemaal bijeengeplet. Wel geen materiele schade aan auto's rondom mij, wel ook geen enkele automobilist die even stopte om te kijken of het met mij ging....
Laatst gewijzigd door Spliff : 28 juni 2007 om 17:02. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hele heisa in Gent over de kasseisteen.
Ik ben er ook geen fan van maar zou ze - zeker in delen van het historisch toeristisch centrum - niet zomaar vervangen. Op sommige plaatsen zie je ook dat men kasseistenen enkel nog gebruikt om bvb de witte middellijn tussen de twee rijbanen en de riolen te vervangen en daardoor het saaie monotone lelijke van het asfalt te doorbreken. Mooist en duurzaamst ter vervanging van kasseistenen vind ik betonplaten (men ziet die dikwijls waar tramsporen worden vernieuwd), zeker die met reliëf in, maar als ik me niet vergis zijn die het duurst. De betonwegeltjes tussen weilanden zijn steevast in veel betere staat dan de recentere asfalwegeltjes. Kasseistenen waarvan de bovenkant is plat geslepen en die voet- of fietspad aanduiden op een plein of zoals op de Antwerpse vernieuwde kade vind ik ook een goed idee.
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : Gisteren om 08:20. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
Waar ik destijds werkte hadden ze de kasseien opgebroken voor een ander wegdek. Maar de hoop kasseien is daar een hele tijd blijven liggen. Het waren van die kleinere, waar je met nat weer nog meer op schoof. Eén van de collega's heeft er toen eentje meegenomen naar het bureau. Er zijn daarna velen die die -ongewild- mee naar huis namen in hun tas.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : Gisteren om 09:06. |
|
|
|