Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2025, 18:39   #61901
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
...

Rusland is een buurland van Europa, met een grote potentiële afzetmarkt en heel wat zaken in de aanbieding die Europa zeer goed zou kunnen gebruiken...

Zolang "Rusland" opgescheept zit met een regime dat een 'hybride oorlog' tégen "Europa" (en wellicht "Het Westen" i.h.a.) voert, zou "Europa" goed gek moeten zijn om "Rusland" en z'n regime financieel te steunen.

Van zodra de 'hybride oorlog' stopt en diegenen die daar verantwoordelijk voor zijn achter slot en grendel zitten, kan er al eens worden gedacht aan een verandering in de behandeling van "Rusland".

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2025, 18:48   #61902
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dit is als beweren dat een democratie verkiezen boven een dictatuur naïef is. Mogelijk vanuit het standpunt van een hegemon klopt dit, maar dat is niet wat Europa zich nog kan noemen. Is het daarom niet eerder naïef vast te houden aan een voorbijgestreeft beeld van de realiteit?

Zelfs een China havik Macron weet dat Europa eigenlijk beter een mulitipolaire wereld omhelst in plaats van zichzelf te isoleren en te benadelen door ze pogen te bestrijden. Maar soms gaat de stroom der geschiedenis te snel voor degenen die verlangend naar het verleden kijken.

In het verleden is de wereld zo goed als ALTIJD 'multipolair' geweest: er was immers NOOIT een 'échte' 'hegemon' die de héle planeet aan één wettelijk gezag & rechtssysteem kon/mocht onderwerpen.

Voor zover ik weet heeft die toestand niet bepaald véél 'vrede' opgeleverd.

Het lijkt mij naïef ervan uit te gaan dat het er 'deze keer anders' aan toe zou gaan.

Ik verlang alleszins géén terugkeer naar dat soort 'multipolaire' verleden.

Een totaal 'a-polaire' wereld lijkt mij verkieslijker: NIEMAND nog macht over wie dan ook.

Oud 25 oktober 2025, 18:55   #61903
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... als de huidige trend zich doorzet zal het Russische BNP 6 keer groter zijn dan dat van Italie in 2051...
"Als": daar worden vooral luchtkastelen mee gebouwd, hé.

En 2051?

Tegen dan is de 'klimaatverandering' vollen bak bezig en wordt 'alles anders', maar dan écht.

Oud 25 oktober 2025, 19:51   #61904
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"Als": daar worden vooral luchtkastelen mee gebouwd, hé.

En 2051?

Tegen dan is de 'klimaatverandering' vollen bak bezig en wordt 'alles anders', maar dan écht.

Niemand hier met wat kritische massa neemt aan wat propagandatomm zegt.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2025, 05:17   #61905
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Talking Goeike!

Citaat:
Volgens de huidige trend haalt Rusland Italie volgend jaar in. De Russische economie is nu al groter dan die van Spanje, Brazilie, Mexico, Zuid-Korea, Turkije, etc.

Als je BNP per inwoner bekijkt doet Rusland het beter
dan Roemenie en Bulgarije, en is vergelijkbaar met Griekenland, Portugal, Slovakije, Hongarije, etc. . Ondanks het feit dat het leven in Rusland heel wat goedkoper is dan in deze landen.

In 1999, toen Poetin aan de macht kwam, was het Russische BNP 6 keer kleiner dan dat van Italie, na 8 jaar neoliberaal, pro-westers beleid onder Yeltsin. Dus als de huidige trend zich doorzet zal het Russische BNP 6 keer groter zijn dan dat van Italie in 2051.

https://countryeconomy.com/gdp?year=1999
Hoe meer Russisch ongedierte er wordt vernietigd door hun neven en nichten uit Ukr, hoe groter het GDP groeide per overblijvende Rus?
Elementaire rekenkunde maar leuke silver lining voor Tomm's fanclub
Oud 26 oktober 2025, 21:58   #61906
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Polen bedreigt het Russisch presidentieel vliegtuig indien het over dat land vliegt. Het antwoord is als volgt:
LINK

Polen doet er mijns inziens beter aan dergelijke dwaze uitspraken achterwege te laten. Maar goed, we kennen de geschiedenis van WO-II, met name het akkoord tussen Molotov en Van Ribbentrop, en al wat daarop volgde. Toch doet men er beter aan een vredesmissie niet op dergelijke manier te behandelen. Als Polen oorlog wil moet het zeker zo verder doen.

(fig.: Molotov - Von Ribbentrop)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Opera Momentopname_2025-10-26_220054.png‎
Bekeken: 2
Grootte:  105,3 KB
ID: 121608  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 26 oktober 2025 om 22:02.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2025, 22:57   #61907
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Polen bedreigt het Russisch presidentieel vliegtuig indien het over dat land vliegt. Het antwoord is als volgt:
LINK

Polen doet er mijns inziens beter aan dergelijke dwaze uitspraken achterwege te laten. Maar goed, we kennen de geschiedenis van WO-II, met name het akkoord tussen Molotov en Van Ribbentrop, en al wat daarop volgde. Toch doet men er beter aan een vredesmissie niet op dergelijke manier te behandelen. Als Polen oorlog wil moet het zeker zo verder doen.

(fig.: Molotov - Von Ribbentrop)

Lap zeg, onze Vatnik geeft de collaboratie tussen russen en moffen toe
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2025, 23:33   #61908
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Lap zeg, onze Vatnik geeft de collaboratie tussen russen en moffen toe
Duitsland is een slachtoffer in deze, een slachtoffer van het grotere spel tussen in die tijd tussen de Britten en Rusland. Duitsland zat, als landmacht, ingesloten en kon geen kant meer op [zie het Verdrag van Versailles], een beetje zoals Amerika Europa momenteel aan het insluiten is middels tarieven.

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  photo_2025-07-31_14-37-09.gif‎
Bekeken: 3
Grootte:  398,4 KB
ID: 121609  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 26 oktober 2025 om 23:55.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 03:17   #61909
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Na de Oreshnik. Succesvol ingezet op 21 november 2024, NA een Amerikaanse aanval [vanuit hun proxy] op de Russische Federatie.

= = =

Nu de Burevestnik. Succesvol getest op 21 oktober 2025 ll.. De Burevestnik kan bij wijze van spreken duizendmaal de aarde rondvliegen alvorens doel te treffen.

De Russische strijdkrachten hebben een testlancering uitgevoerd van de raket
met het grootste bereik die het land ooit heeft ontwikkeld, de 9M730
Burevestnik-kruisraket. Chef van de generale staf Valery Gerasimov meldde
dat dit op 21 oktober plaatsvond en dat de raket in 15 uur een afstand van
14.000 kilometer aflegde. “Dankzij de technische kenmerken van de raket
kan deze met gegarandeerde nauwkeurigheid goed beveiligde doelen overal
ter wereld raken”, verklaarde hij. De unieke raket maakt gebruik van een
geminiaturiseerde kernreactor om zijn voortstuwingssysteem van energie te
voorzien, waardoor hij jarenlang in de lucht kan blijven
. Dit heeft meerdere
voordelen, waaronder het vermijden van het risico om bij een eerste aanval
van de tegenstander op de grond te worden uitgeschakeld, het bieden van
mogelijkheden om machtsvertoon te tonen door dicht bij het luchtruim van
de vijand te vliegen, en het behouden van het vermogen om tegenstanders
vanuit onverwachte richtingen aan te vallen, ook daar waar de
luchtverdediging het zwakst is.

LINK
Oud Gisteren, 04:02   #61910
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Pokrovsk, de "burchstad", bijna gevallen, de Russen zijn de laatste verzetshaarden aan het opruimen, Oekraiense troepen beginnen zich terug te trekken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/liveblo...1758694365422/

Nu ligt de weg wijd open naar Slaviansk en Kramatorsk, de laatste 2 Donbas steden in Oekraiense handen.
Zelensky bevool al de evacuatie van burgers, vooral van de jongere vrouwen, omdat de meeste in deze streek pro-Russisch zijn en de posities van de Oekraiense troepen en milities doorgeven aan de Russen. Echter, velen weigerden en verstopten zich, vooral de ouderen die weinig te verliezen hebben. Ze worden "wachters" genoemd door de Oekraieners. Ze geven geen posities door meestal, maar wachten op de Russen. De overgrote meerderheid van de bevolking in deze streek haat het Kiev regime intens, en heel de ex-SU behalve de Baltische landen is Sovjet-nostalgisch, maar nergens maakte ik het zo extreem mee als in Donbas, het deed bijna religieus aan. Iedereen bleef ook de oude Sovjet-namen van steden, dorpen en straten gebruiken, "decommunisatie" was niet populair, om het zacht uit te drukken.
In 2010 kreeg Yanukovich 93 % van de stemmen in deze streek. Toen de rebellen in 2014 Slaviansk en Kramatorsk innamen, kregen ze de steun van het hele politiecorps en de hele administratie. Het Oekraiense leger kwam uiteindelijk terug, maar in Kramatorsk kwamen honderden mensen op straat om hen uit te schelden.Iedereen die met de rebellen mee had gewerkt was gevlucht, en het regime installeerde een Azov schrikbewind on deze streken.

Kramatorsk 2014: inwoners houden Oekraiense tanks tegen.
[
https://youtu.be/BbVC11LOxxA?si=aNuGO7SBtSo3OzhW
Kramatorsk 2014: inwoners "groeten" het terugkerende Oekraiense leger met "fasciisten" "ga terug naar Kiev en neem je Bandera vlaggen mee", "lang leve Berkut"(Berkut waren degene die de regering van Yanukovich verdedigden tegen de betogers op Maidan), "Donbas is Rusland", "bende debielen laat ons gerust, we willen jullie hier niet", "Maidan'ers zijn nazi's", "zuig de lul af van de Amerikanen", etc.

https://youtu.be/QtI6Y9EQrvQ?si=1uBQIRYSHnyps-mG

Die beelden kregen we uiteraard amper te zien in de westerse media, paste niet in het verhaal.

Het regime wist dat de Russen en rebellen deze streken zouden proberen te heroveren, en maakten er echte vestingen van, vooral van Artemovsk ("Bakhmut", en Pokrovsk, omdat die steden strategisch gelegen zijn en op een hoogte liggen. Het door de Sovjets gebouwde stelsel van onderaardse gangen werd vertienvoudigd, en milities als Azov werden massaal naar deze steden gezonden. Daarom ook duurde de inname zo lang. Maar de Russische pletwals gaat er uiteindelijk toch overheen.

Het regime had zichzelf vele tienduiernden dode tegen hun wil gemobiliseerde mannen kunnen besparen, en ze hadden er nog iets in ruil voor gekregen, maar helaas. Nu krijgen ze niets in ruil, behalve "1000 bommen en granaten" en deze steden zijn grotendeels verwoest door maandenlange intense gevechten.Echter de Russen maken gigantisch veel geld vrij voor een supersnelle heropbouw, deze steden worden uiteraard "showcases".

Laatst gewijzigd door tomm : Gisteren om 04:32.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 04:46   #61911
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik hen hier al vpldoende filmpjes gepost van hoe Mariupol er nu uitziet, maar ook de andere steden waar zware gevechten plaatsvonden werden in sneltempo opgeknapt en hersteld. Severodonetsk hier.

https://youtu.be/y2I8BtfMx_Y?si=Lw7gV6gBsUlhr8FZ

Laatst gewijzigd door tomm : Gisteren om 04:47.
Oud Gisteren, 05:25   #61912
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Via allerlei opzoekingen in het Russisch en Engels, en ook door Oekraiense en Russische vrienden en kenissen erover aan te spreken, probeer ik een beeld te krijgen van hoe populair,de Russen echt zijn in de oblasten Kherson en Zaporozhe.De eerste opdracht is om de propaganda van beide zijden te omzeilen. Volgens de Russische media staat bijna heel de bevolking als een man achter de Russen, en volgens de Oekraiense en westerse propaganda verzet heel de bevolking zich tegen de Russen of leven ze onder een terreurregime.

Wat Donbas en de Krim betreft bestaat daar weinig twijfel over, ook bij westerse en Oekraiense journalisten als je doorvraagt. Ook wat West-Oekraine en waarschijnlijk Kiev betreft is er weinig twijfel dat de grote meerderheid van de bevolking er de Russen haat, ook de Russische mediia ontkennen dat meestal niet.
In Kharkov en Odesa is het waarschijnlijk 50/50, alhoewel in Kupiansk, dat tot oblast Kharkov behoort, ook volgens Oekraiense media (zie boven) "collaboreerde" de meerderheid met de Russen, en is pro-Russisch of minstens Sivjet-nostalgisch.

Wat Kherson en Zaporozhe betreft spreken de propaganda van beide zijden elkaar lijnrecht tegen.
Kherson heb ik zelf bezocht, in 2008, maar ik was er maar kort en heb er met niet veel menden gepraat. Wel had ik direct door dat de meerderheid er Russisch praatte, net als in Odesa, maar er was ook een minderheid die Oekraiens praatte, die groter was dan in Odesa.
Een paar jaar geleden heb ik toevallig een matroos uit Kherson leren kennen. Eerst leek hij Oekraiens nationalist, maar na de nodige glaasjes vodka bleek hij pro-Russisch te zijn, omdat hij officieel nog in dienst was va?n de Oekraiense marine (die toen niet meer bestond), en "uit zelfbehoud", aapte hij de regime propaganda na. Maar net als zoveel Russen en Oekrainers bleek hij nog meer"lagen" te hebben, en dacht huj bijzonder laagdunkend over zowel Poetin als Zelensky, als het Westen. Hij was pro-Russisch "omdat ze met Rusland een betere toekomst tegemoet gingen", maar hij deed zijn beklag over het hedendaagse Rusland. "Maffia, net als Oekraine, alleen iets intelligenter".

Volgens Oekraiense kenissen uit deze streken heeft de meerderheid van de bevolking de kant van de Russen gekozen, niet omdat ze Russische nationalisten zijn zoals in Donbas of Krim, maar uit pragmatisme, en ook als gevolg van "30 jaar wanbestuur vanuit Kiev".De grote meerderheid van de bevolking voelde zich Oekraiens, niet Russisch, maar ze hebben de nieuwe realiteit aanvaard. De meerderheid in deze streken was ook categoriek tegen Maidan, en bleven gewoon Russisch praten.
De protesten in Kherson tegen de Russen waren echt, voor een keer niet in scene gezet, maar wat kennissen uit de streek me vertellen is dat de grote meerderheid van de bevolking dat een heel domme zet vonden, "net alsof de Russen zich daar iets van gaan aantrekken".
Er is zeker een minderheid die hevig Oekraiens nationalist is en het Kiev regime steunt, die zijn echter bijna allemaal weggevlucht naar Oekraine of het Westen. Er is een een zeer pro-Russische minderheid, die onmiddellijk hun diensten aanboden. Volgens wat ik hoor kijkt de grote meerderheid de kat uit de boom. De Russen bieden hogere pensioenen en lonen aan, en beter bestuur, en ze zijn verlost van die hysterische nationailsten, die hun moedertaal wilden verbieden, en waar de meerderheid in deze gebieden geen voeling mee hebben. Anderzijds, zoals ik al zei, voelen ze zich wel Oekraiens, geen Rus, de meeste hebben familie en vrienden in delen die wel nog bij Oekraine horen, en ze hebben ook weinig affiniteit met "hysterische Russische nationalisten".

Zoals altijd is de realiteit veel complexer dan de propaganda. Maar mijn zoektocht is pas begonnrn, dus als ik meer te weten kom zal ik het hier posten. Veel Oekrainers (en Russen) haten zowel Poetin als Zelensky. De meeste zijn Sovjet-nostalgisch (zie boven) maar hebben, meer dan de Russen ook oog voor de negatieve zaken. Anders dan in Rusland zijn er weinigen in Oekraine die Stalin "een goeien vonden". Grote uitzondering op de regel: Donbas en Krim, waar velen zelfs meer Russisch-nationalistisch en pro-Stalin zijn dan de Russen zelf.Andere uitzondering "Banderistan", West-Oekraine, waar de grote meerderheid van de bevolking anti-Sovjet is, en extreem anti-Russisch. (heb ik zelf gemerkt in Lviv in 2008, Vermits ik het Oekraiens niet machtg ben vroeg ik de weg in het Russisch, in de rest van Oekraine de normaalste zaak van de wereld) De meesten bekeken mij als een zak stront en draaiden hun kop.Toen begreep ik het, dus als ik in Lviv, Ivano-Franivsk, etc. ben vraag ik "do you speak English", waarop 99,99 % zal antwoorden "neen", om dan in het Russisch te zeggen dat ik Belg ben en jammer genoeg de Oekraiense taal niet spreek)

Laatst gewijzigd door tomm : Gisteren om 05:55.
Oud Gisteren, 06:50   #61913
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik weet ook al min of meer welke commentaren ik zal krijgen op bovenstaande tekst (ik bedoel dan de inhoudelijke reacties, niet de haat en stront reacties van de braindead Russofoben, de meesten gaan niet reageren wat veel te genuanceerd, dus dat begrijpt hun simplistisch brein niet).

"Ja maar de meerderheid in deze streken stemde voor Zelensky".
Dat klopt, Zelensky voerde dan ook campagne in het Russisch, beloofde de Minsk vredesakkoorden toe te passen, wilde betere betrekkingen met Rusland, en bovenal wilde hij de anti-Russische taalwetten versoepelen of afschaffen.

https://foreignpolicy.com/2019/04/01...y-pro-russian/

Eens aan de macht deed hij net het omgekeerde van wat hij beloofde, en sprak hij geen woord Russisch meer.

Laatst gewijzigd door tomm : Gisteren om 06:51.
Oud Gisteren, 08:09   #61914
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Pro-Russian sympathies make life harder for soldiers, cops in Kupiansk district

KUPIANSK, Kharkiv Oblast – How do you defend a town where some civilians are out to get you?

Besides the Russian military, there’s another thing that Ukrainian troops and police are being forced to contend with. According to interviews with dozens of soldiers, police officers, and civilians around Kupiansk, many of the local residents that remain are pro-Russian. Some of them are former or active collaborators of enemy troops.
"Subjectively speaking, there are many separatists here," said Yevhen Didkovskyi, a community relations officer with the 138th Battalion deployed in the area. "People who hate us on principle."

This can be deadly for the troops and the civilians who help them. Multiple soldiers told the Kyiv Independent that their living quarters were targeted in ways that suggest that someone fed coordinates to the enemy. A few soldiers quipped that people in the local marketplace are the first to know to clear out of the way when there’s something incoming

Even when there is no active collaboration, enough locals are leery of troops for it to be an issue. Soldiers complained about being obstructed in their duties, refused aid, or charged jacked-up prices.

When asked how this all affects morale, most soldiers had something ironic to say.

“The morale fell long ago, we just got used to it,” said one of a group of soldiers in Kivsharivka, a town about 15 kilometers southwest from Kupiansk.

Kupiansk, the administrative center of the Kupiansk district, had a population of about 28,000 before the 2022 invasion, now down to just 11,000. It’s hard to say what percentage is pro-Russian.

Kupiansk's former mayor, Hennadiy Matsehora, infamously welcomed the Russians into his town, joining their occupation authority and aiding them with housing, transportation, and other needs, until Kupiansk was liberated in September 2022.

Didkovskyi reckons that about 50% of the current local population remains pro-Russian. The same rough numbers were cited by a group of civilians talking about their town of Kivsharivka, while cleaning up the aftermath of Russian shelling of a residential building.
Nevertheless, a Ukrainian police officer who escaped from occupied Kupiansk after being arrested and tortured by the Russians, said that close to 85% of the original pre-occupation police force turned and started working for the occupiers. These people fled to Russia when Kupiansk was liberated, according to multiple police officers.

Didkovskyi said he also runs into sullen obstructionism from community leaders. “I come to a village, go into the head’s office and go: ‘Look, I got 30 cold, wet, angry men with guns, can you just find me three empty houses for them to stay?’ He stands there for two hours like: I don’t know. What? I don’t know.”

As a result of the danger posed by collaborators, troops are spending less time in the towns and villages and more time in the countryside, in dugouts, according to a soldier with the callsign Uklon and his fellows.

Uklon and his comrades also said they were instructed to minimize conversations with locals and avoid showing locals the movement of combat vehicles.

“People older than 40, who were born in the USSR and educated under these banners live in the past, thinking the USSR will come again and give them everything for free,” Demenko said, although collaboration suspects do come in all ages.

Didkovskyi said something similar: “Somehow it’s like they’re waiting, like someone has to give them something. To decide something for them. The Daddy Tsar.”

On one street in Kivsharivka, a group of volunteers cleaning up the debris from a Russian munition agreed with this view. The blast gouged a big hole in the side of a residential building at ground level. These volunteers said that Kivsharivka is full of grannies and other closet sympathizers with Soviet nostalgia or gorged on Russian media.

However, many people were very reluctant to give their names. A group of soldiers just down the road explained that while most pro-Russian locals are staying very quiet, Ukrainian patriots here may want to keep their head down, to avoid being targeted, as well.

Police in Kupiansk said that arrests on collaboration are being made regularly. A local Telegram channel account called Marazm posts news about criminal charges and convictions related to pro-Russian activities every few days.

Police investigator Subotin said that as of last week, there were warrants out for 30 people. Known collaborators’ apartments had already been searched multiple times.

However, many collaborators who worked with the occupiers in Kupiansk district ran away shortly before liberation, police said. Right now, Ukraine is charging them in absentia. About 90% of the escapees are in Russia but some have also escaped to Europe, police said.

"Now the question of an international wanted list, announced through Interpol, is being decided," Subotin said. "So that if they're hiding in Europe, we can extradite them home.

https://kyivindependent.com/pro-russ...ansk-district/

Pas op, zelfs het in het bezit hebben van een Sovjet-vlag is verboden in "vrij en democratisch "Oekraine". Leraars en zelfs kleuterleidsters die hun job bleven doen "onder Russische bezetting" werden tot jarenlange gevangenisstraffen veroordeeld.Het in vraag syellen van de politiek van de regering is ook een misdrijf, zelfs een Amerikaans-Chileende journalist werd op die basis opgesloten en uiteindelijk vermoord. Dit kwam ter sprake in het Westen omdat het een Amerikaan betreft, maar ontzettend veel politieke gevangenen in Oekraine overlijden in verdachte omstandigheden. Het Westen bedekt dit allemaal met de mantel der liefde.

Laatst gewijzigd door tomm : Gisteren om 08:17.
Oud Gisteren, 08:38   #61915
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Principal of lyceum in Kupyansk region, who implemented Russian education standards, gets 2 years in prison
https://censor.net/en/p3518286

As established by operatives of the 7th Directorate (Kharkiv Region) of the Strategic Investigations Department of the National Police and investigators of the Kupiansk Police Department, during the occupation of the settlement and in order to implement Russian education standards, the director of the lyceum of the Kupiansk district received educational materials. These were textbooks on subjects such as Russian language, mathematics, Russian history, social studies, as well as other textbooks produced in the Russian Federation according to the aggressor country's education standards for grades 1 to 11.

In addition, the director and teachers of the "educational institution" attended professional development courses in Kursk.

After the liberation of the settlements from the occupiers, the police collected incriminating evidence and served the lyceum director with a notice of suspicion. Subsequently, under the procedural guidance of the Kupiansk District Prosecutor's Office, the indictment was sent to court.
https://censor.net/en/p3518286

https://censor.net/en/photonews/3518...i_standarty_rf

Zelfs na wereldoorlog 2 werden leraars niet vervolgd.omdat ze bleven lesgeven tijdens de bezetting. Noch befrijfsleiders, zelfs niet deze die wpens leverden, noch de meeste,politieagenten, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : Gisteren om 08:40.
Oud Gisteren, 09:30   #61916
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Betreffende de "secundaire" Amerikaanse sancties tegen Indie en China.
1) Deze zouden pas binnen maand ingaan, waardoor alle betrokken partijen tijd hebben om een oplossing te vinden. Lees: die sancties omzeilen door nieuwe bedrijven op te richten, zich nog meer distancieren van de dollar, etc.
2) Volgens de Financial Times is de kans klein dat grote Chinese of Indische bedrijven ook echt gestraft worden, dit zou leiden tot grote handelsoorlogen.
3) Deze "secondaire sancties" gaan in tegen de internationale wetgeving, en tegen het principe can de autonomie van landen.
Oud Gisteren, 11:44   #61917
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Betreffende de "secundaire" Amerikaanse sancties tegen Indie en China.
1) Deze zouden pas binnen maand ingaan, waardoor alle betrokken partijen tijd hebben om een oplossing te vinden. Lees: die sancties omzeilen door nieuwe bedrijven op te richten, zich nog meer distancieren van de dollar, etc.
2) Volgens de Financial Times is de kans klein dat grote Chinese of Indische bedrijven ook echt gestraft worden, dit zou leiden tot grote handelsoorlogen.
3) Deze "secondaire sancties" gaan in tegen de internationale wetgeving, en tegen het principe van de autonomie van landen.
Volgens dat principe is het niet toegestaan met tanks en kanonnen een land binnen te vallen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 12:27   #61918
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Volgens dat principe is het niet toegestaan met tanks en kanonnen een land binnen te vallen.
Sovjets hebben altijd excuses om andere landen binnen te vallen.
Putin is en blijft een pure Sovjet met heimwee naar het vroegere Sovjet regime.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 12:45   #61919
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Je wil zeggen zoals de Amerikanen en Israeli ongestraft in talloze landen deden en doen?

De inval in Oekraine was inderdaad een schending van het internationazl recht, net zoals, bvb.., de NAVO-agressie tegen Servie.
Oud Gisteren, 12:54   #61920
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Sovjets hebben altijd excuses om andere landen binnen te vallen.
Putin is en blijft een pure Sovjet met heimwee naar het vroegere Sovjet regime.
De Amerikanen hebben ook altijd excuses, en de NAVO, etc. Dikwijls zijn deze excuses veel ongeloofwaardiger en leugenachtiger dan de Russische. ("Saddam's Weapons of Mass Destruction", bvb.)
Elk land dat een ander land binnenvalt had altijd, doorheen de geschiedenis, excuses, de een al geloofwaardiger dan de andere. Rusland is geen uitzondering, en Rusland is minder landen binnengevallen dan de VS, met minder doden. Toch worden de Russen, toch in het Westen, veel negatiever veoordeeld dan, bvb., de Amerikanen of Britten. Dit komt omdat de westerse pers en politici niet objectief zijn, en de Russofobe meute op dit forum evenmin.

Maar ook uw Indonesie is bvb. Oost-Timor, West-Papoua, etc. binnengevallen.

heimwee naar het vroegere Sovjet regime

Zoals ik hierboven aangetoond heb is de meerderheid van de bevolking van zowat alle ex-Sovjet landen behalve de Baltische Sovjet-nostalgisch.Veel meer dan Poetin trouwens.
Poetin is helemaal niet van plan om de SU te herstellen, hij is geen communist, je kent er niets van.
De meest bekende uitspraak terzake van Poetin is deze: "Iedereen die het einde van de SU niet betreurt, heeft geen hart, iedereen die de SU wil terugbrengen heeft geen hersenen."

Maar goed iedereen die Rusland of de SU denkt te kennen door de ogen van de Westerse media, kent er geen kloten van.

Laatst gewijzigd door tomm : Gisteren om 13:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be