Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2025, 20:21   #201
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

De beste Belg in de CL is voorlopig (en waarschijnlijk definitief) Vincent Kompany.
Oud 6 november 2025, 12:38   #202
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De beste Belg in de CL is voorlopig (en waarschijnlijk definitief) Vincent Kompany.
Bestaat niet in de voetbal wereld.
Ooit komt er een tijd dat de ploeg het minder goed doet en hij ontslagen wordt.
Dat is het lot van elke trainer.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 november 2025 om 12:39.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2025, 14:16   #203
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

PSV 5/12
Brugge 4/12
Union 3/12
Ajax 0/12

Ik heb ook eens de expected points opgezocht:

PSV 5/12
Brugge 4/12
Ajax 3/12
Union 3/12

Ajax is dus minder slecht dan op het eerste zicht lijkt (0 op 12 en doelsaldo 1-14).
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2025, 19:49   #204
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Lech Poznan 1-5 Genk
Genk 1-2 Lech Poznan

Rangers 0-1 Genk
Genk 0-1 Ferencvaros
Genk 0-0 Real Betis
Braga 3-4 Genk

Thuis kunnen ze er geen k*t van maar op verplaatsing worden ze stilaan een angstgegner.

Raar clubke dat Genk.
Oud 8 november 2025, 00:59   #205
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Lech Poznan 1-5 Genk
Genk 1-2 Lech Poznan

Rangers 0-1 Genk
Genk 0-1 Ferencvaros
Genk 0-0 Real Betis
Braga 3-4 Genk

Thuis kunnen ze er geen k*t van maar op verplaatsing worden ze stilaan een angstgegner.

Raar clubke dat Genk.
Thuis tegen Real Betis 0-0 is een goede score. Ferencvaros is nog wel een goede ploeg - ze staan aan de top van het klassement in de League Phase.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2026, 23:03   #206
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Brugge door en Union verdienstelijk (kwalificeren was haast onmogelijk met dat doelsaldo).
Oud 29 januari 2026, 02:55   #207
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

En nu is het aan Genk om de Belgische feestweek compleet te maken.

Go Genkies!
Oud 30 januari 2026, 02:11   #208
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

't Gaat niet zo lekker met de Eredivisie.
Oud 3 februari 2026, 01:30   #209
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht

't Gaat niet zo lekker met de Eredivisie.
Kan je wel zeggen. Ja, de loting van PSV en Ajax waren niet ideaal, maar waar de Europese campagne de staat van mijn club Ajax weergeeft, is PSV een gemiste kans. Zoals ik tegen collega's zei, die fan zijn van PSV, jullie wanprestatie thuis tegen Union Sint Gillis, is wat jullie nu opbreekt, leuk goed spelen en toch verliezen van Bayern, maar thuis mag je nooit van een directe concurrent verliezen.
Utrecht en Go Ahead Eagles (Deventer) hebben topseizoenen gehad vorig jaar, maar zijn nu ver teruggevallen, zowel AZ Alkmaar als FC Twente Enschede zijn in principe stabielere clubs. En alleen AZ zit nog in de Conference League.
Maar ook bij Feyenoord in Rotterdam Zuid, gaat het dit jaar niet lekker, Van Persie ligt niet voor niets onder vuur. Kijk tegen hun laatste wedstrijd tegen Betis Sevilla, wist iedereen, dat met zo'n ziekenboeg een wonder wel lastig zou worden, en dat bleek de zondag erop ook tegen PSV.
Om het nog erger te maken voor Nederland scoort verdomme een keeper van een Portugese club.

Met een grimlach zal ik maar zeggen, dat de Eredivisie met maar één directe CL plaats wel een stuk competitiever zal worden
Oud 3 februari 2026, 22:49   #210
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Kan je wel zeggen. Ja, de loting van PSV en Ajax waren niet ideaal, maar waar de Europese campagne de staat van mijn club Ajax weergeeft, is PSV een gemiste kans. Zoals ik tegen collega's zei, die fan zijn van PSV, jullie wanprestatie thuis tegen Union Sint Gillis, is wat jullie nu opbreekt, leuk goed spelen en toch verliezen van Bayern, maar thuis mag je nooit van een directe concurrent verliezen.
Utrecht en Go Ahead Eagles (Deventer) hebben topseizoenen gehad vorig jaar, maar zijn nu ver teruggevallen, zowel AZ Alkmaar als FC Twente Enschede zijn in principe stabielere clubs. En alleen AZ zit nog in de Conference League.
Maar ook bij Feyenoord in Rotterdam Zuid, gaat het dit jaar niet lekker, Van Persie ligt niet voor niets onder vuur. Kijk tegen hun laatste wedstrijd tegen Betis Sevilla, wist iedereen, dat met zo'n ziekenboeg een wonder wel lastig zou worden, en dat bleek de zondag erop ook tegen PSV.
Om het nog erger te maken voor Nederland scoort verdomme een keeper van een Portugese club.

Met een grimlach zal ik maar zeggen, dat de Eredivisie met maar één directe CL plaats wel een stuk competitiever zal worden
Dat is niet voor niets dat Van Persie onder vuur ligt.
Ik kijk elke zondagavond naar dat studio gesprek en daar hoorde ik ze zeggen dat hij de eerste Europese wedstrijd met een B elftal was begonnen en dat hij de punten die hij nu te kort komt om door te gaan daar is verloren. De oud voetballers die daar zitten hadden daar veel kritiek op.
Een Europese wedstrijd speel je altijd met je beste ploeg zeiden ze.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 februari 2026 om 22:50.
Oud 5 februari 2026, 01:27   #211
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is niet voor niets dat Van Persie onder vuur ligt.
Ik kijk elke zondagavond naar dat studio gesprek en daar hoorde ik ze zeggen dat hij de eerste Europese wedstrijd met een B elftal was begonnen en dat hij de punten die hij nu te kort komt om door te gaan daar is verloren. De oud voetballers die daar zitten hadden daar veel kritiek op.
Een Europese wedstrijd speel je altijd met je beste ploeg zeiden ze.
Klopt Europees kunnen Nederlandse, maar ook Belgische ploegen, die arrogantie op CL of EL niveau eigenlijk niet hebben. Feyenoord verliest dus door eigen handelen eerder een kans om door te gaan, en PSV verliest met nogmaals een wanprestatie (zeker hoe ze het rest van het seizoen draaien) tegen Union Sint Gillis; knap van Union, maar als PSV door had willen gaan, dan hadden ze het zeker tegen hen beter moeten doen. Zeker met de zware loting, het niveau wat ze tegen Bayern haalden hadden ze niet tegen union.

Van Persie ligt inderdaad onder druk, deze Europese is niet de eerste ergernis, er zijn er meer. Zo heeft hij ook geen plan B, heeft hij Timber weggejaagd etc.
Oud 5 februari 2026, 12:48   #212
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Klopt Europees kunnen Nederlandse, maar ook Belgische ploegen, die arrogantie op CL of EL niveau eigenlijk niet hebben. Feyenoord verliest dus door eigen handelen eerder een kans om door te gaan, en PSV verliest met nogmaals een wanprestatie (zeker hoe ze het rest van het seizoen draaien) tegen Union Sint Gillis; knap van Union, maar als PSV door had willen gaan, dan hadden ze het zeker tegen hen beter moeten doen. Zeker met de zware loting, het niveau wat ze tegen Bayern haalden hadden ze niet tegen union.

Van Persie ligt inderdaad onder druk, deze Europese is niet de eerste ergernis, er zijn er meer. Zo heeft hij ook geen plan B, heeft hij Timber weggejaagd etc.
Mijn schoonbroer, Nederlander en hevig supporter van Feyenoord is ook niet gelukkig met wat Van Persie allemaal uitsteekt.
Oud 9 februari 2026, 03:04   #213
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Mijn schoonbroer, Nederlander en hevig supporter van Feyenoord is ook niet gelukkig met wat Van Persie allemaal uitsteekt.
Van Persie als trainer is net zoals hij als speler was, eigengereid. En hij is de zoveelste topspeler, die allicht te vroeg een binnenlandse topfunctie als trainer heeft gekregen. Mindere goden als speler moeten gewoon meer trainersposities doorlopen om zover te komen, als nu Van Persie. Eigenlijk leert Van Persie, nog steeds bij de favoriete rivaal van mijn club Ajax, en dat mag eigenlijk niet zo zijn, een trainer van topclub moet er staan. Wat wel te prijzen valt, is dat de directie hem wel blijft steunen, Heitinga bij mijn club miste dat dan weer, terwijl men daar ook geduld in de directiekamer zou moeten hebben. Anderzijds Grim laat nu wel Bouwman, Steur en Bounida uit de Ajax-jeugd spelen, dat durfde Heitinga dan weer niet.
Oud Vandaag, 00:14   #214
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Exit Club Brugge na een verdienstelijke campagne.

Monaco en Marseille ingeblikt, Barcelona en Atletico op een gelijkspel gehouden. Mag zeker gezien worden.

KRC Genk ontsnapt tegen Dinamo Zagreb en gaat naar de laatste 16 van de Europa League.

Van de 12 wedstrijden wonnen ze er 2 thuis (FC Basel en Malmö) en maar liefst 5 op verplaatsing (Lech Poznan, Rangers, Braga, Utrecht en Dinamo Zagreb)

Het gevreesde rampjaar (met de vroege uitschakelingen van Charleroi en Anderlecht) is dus uitgebleven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be