![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is de waarheid van het heelal als het echte bestaan van de goden.
Het is de grootste ontdekking aller tijden. Voor de dommen om er onder te lijden. En de wijzen om hun leven aan te wijden. Maar wat jou betreft: Er ligt weer plassepoep op de stoep!...bah
|
|
|
#702 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Angst voor de atoomtheorie en de inwendige oneindigheid.
Nochtans moet ik hier zeggen dat ik niet meteen zo vreselijk gelukkig was met die atoomtheorie, want ik zag deze vooral in de eerste plaats als realisering van de techniek, dus van de mechanische kant der ruimteschepen en het leek mij alsof de hel was opengegaan en later ook vaak zo alsof ik in de diepte van die oneindige reeks culturen werd getrokken, vooral zo in mijn half-slaap bij het wakker worden en ik vanwege die oneindigheid qua gevoelens niet kon geloven dat het werkelijk waar was, de oneindigheid dus als iets onbevattelijks en ongeloofwaardigs. Eenmaal wakker geworden verdween mijn paniekgevoel weer voor mijn nuchter verstand dat de inwendige oneindigheid kon begrijpen en accepteren. En bij tijd en wijle overkomt me dat nog steeds. Pas met het zelfbewustzijn van het oneindige in 1980/1 ging voor mij de hemel open en kon ik mijn atoomtheorie van daaruit veel beter accepteren.
|
|
|
#703 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ontslag uit Haarlem en mijn zolderkamertje kwijt.
In die tijd werkte ik in Haarlem als tekenaar bij de gemeente en omdat ik niet zo goed met mijn collega's op kon schieten en ook door de overweldigende ervaring van mijn atoomtheorie, nam ik kort daarop ontslag. Maar daardoor kwam ik weer opnieuw in de financiële problemen en ook omdat ik geen eigen kamer had, laat staan een woning voor mezelf, maar op een klein zolderkamertje van een vriend woonde, die mij liever zag vertrekken omdat ik hem teveel werd. Dit deed ik dan ook, bracht een paar nachten door in een jeugdhotel om daarna een tijdelijk verblijf bij andere vrienden te vinden, wat natuurlijk ook niet zo leuk was, zowel niet voor hen als voor mij. Ik kon niet zo goed op eigen benen te staan, qua werk niet en om een kamer te vinden.
|
|
|
#704 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
God en een eigen woning.
Aldus was ik weer opnieuw in de problemen gekomen en door nood gedreven bad ik tot God. De hand van God kwam op mijn schouder en Hij zeide tot mij: "Dat is de eerste keer dat je tot Mij bidt". Diezelfde nacht had ik een droom dat God tot mij kwam in een ruimteschip en mij zeide dat ik Hem eens zou zien, maar dat Gods Molens langzaam malen (dus dat ik geduld moest hebben) en ook dat ik wel iets had van een megalick. Kort daarop kreeg ik bezoek van de baas van Haarlem, Walter, die mij vroeg of ik weer aan het werk wilde gaan, wat ik gaarne deed om weer geld te hebben en uit de problemen te komen. Kort daarop vond ik een kamer bij het Sarphatipark en een jaar later een eigen woning in de Jacob van Lennepstraat. En vanwege die droom over God begon ik me voor de Bijbel te interesseren en ik herinner mij dat ik een dikke witte Bijbel kocht in een boekwinkel in de Leidsestraat met vele tekeningen van Gustave Doré. Maar de echte Bijbel was dat nog niet,
|