![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze werkten wel maar dan in het huishouden, niet in bedrijven. Enkel jonge meisjes die nog niet getrouwd waren en geen kinderen hadden werkten buitenshuis. Ik ben van die generatie en in die tijd bestonden de meeste gezinnen uit 4 -5 tot wel 6 kinderen zodat de vrouwen niet konden gaan werken. Ik woonde in een arbeiderswijk en van al mijn mijn buurvouwen heb ik geen enkele gekend die buitenshuis ging werken. Laatst gewijzigd door daiwa : 29 november 2025 om 02:07. |
||
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En Eberhard illustreert de ondankbaarheid van deze personen: in plaats van al die parasiterende pipos te zeggen dat ze de keus hebben tussen te werken of te creperen, neen, wil hij geld gaan stelen bij mensen die gewerkt en gespaard hebben.
|
|
|
|
#223 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Noch gij, noch ik hebben ons te moeien met iemands inkomsten zolang het legaal is.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 29 november 2025 om 09:33. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Evolutie van vrouwen op de arbeidsmarkt https://statbel.fgov.be/nl/nieuws/ev...e-arbeidsmarkt |
|||
|
|
|
|
|
#226 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 29 november 2025 om 11:26. |
||
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meesten die wel werkten, deden dat op een school of in een winkel. |
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om een leefloon te krijgen, zijn er voorwaarden. Er zijn tabellen waarop staat vanaf wanneer er rekening gehouden moet worden met spaargeld. Als ik goed meen, is dat vanaf 6000 euro. Dit wil niet zeggen dat je die 6000 euro moet opeten, maar dat je bijvoorbeeld (ik ken de getallen niet van buiten) dat je, als je 7000 euro op je rekeningen hebt staan, je 25 euro leefgeld minder krijgt. Hetzelfde met een huis in eigendom, de denkwijze hier achter is gewoon dat je geen maandelijkse huur moet betalen. |
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
|
Citaat:
Ik wil aan niemand leefloon verstrekken. Ga werken of teer op uw familie of uw geloofsgenoten of crepeer, het is mij allemaal eender.
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En neen, een pensioen is niet hetzelfde als een leefloon. Zet dat maar eens en voor altijd uit uw trolhoofd.
|
|
|
|
#234 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dat kan niet de bedoeling zijn van sociale zekerheid. Heb je inmiddels al een partij gevonden die zo denkt? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 november 2025 om 12:42. |
||
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 29 november 2025 om 12:45. |
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
|
Geen nood, dat gebeurt vanzelf eenmaal de staat failliet is.
|
|
|
#238 |
|
|
Je zou denken dat dat een goede reden zou zijn om te stoppen met ocmw van de gans de wereld te spelen, maar neen.
|
|
|
#239 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#240 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Misschien dat de inkomstenbelasting dan naar de 90% kan? De miljonairs moeten en zullen betaald worden... |
|
|
|
|