Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2025, 16:45   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hebt ge dat nu echt zelf gevonden?

J.M.K.
En dat is nog één van zijn betere...
Oud 3 december 2025, 22:54   #22
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We mogen het allemaal niet meer weten.
Ik vroeg in de politieraad ooit hoe het zat met criminaliteitscijfers, bleek dat de Belgen het hoogst scoorden.
Toen ik doorvroeg, over de afkomst van die Belgen, bleek dat ze daar geen cijfers van hadden.
De afkomst mag enkel bekend worden als de nievanhiers positief of als slachtoffer in het nieuws komen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2025, 03:17   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
“Belg” is een vijgenblad.
Goeike!
.../..
Terwijl BH (zonder V) staat voor afzakkerbeveiliging van "Vlomse M/V tieten"?
Oud 4 december 2025, 03:21   #24
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Their country stinks is niet hetzelfde als hun land stinkt. Het Engelse stinks heeft een figuurlijke betekenis die het Nederlands niet kent.
Amaai.
Stelling om te bewaren, al stinkt ze een beetje. .
Kent ge die van "de kans missen om de klep te houden"?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 4 december 2025 om 03:24.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2025, 08:47   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ga je nu beweren dat er bij de VRT niemand is die Engelse taal ként, en dat ze steunen op Google translate voor hun reportages ?

Als een Engelsman zegt "he"s a veritable stinker" dan denk jij dat over iemand gaat die slecht ruikt ?
Als je genoeg politiek onnozele Vlamingen kan overtuigen wel ja.
Oud 4 december 2025, 12:06   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen werd Borsato vrijgesproken wegens gebrek aan bewijzen.
Ik ben benieuwd of er beroep aangetekend zal worden. Ik hoop eerlijk gezegd van niet, het heeft lang genoeg geduurd.

Ben blij dat de rechter niet meegaat in dat wokegedoe.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2025, 07:20   #27
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Waarom deze Vlaamse fictiereeks zo ongemakkelijk dichtbij voelt

Ik moet nog de eerste serie of film zien waarin Vlamingen centraal staan die vervreemden in een omgeving, als minderheid gepest worden op school of in hun omgeving, neergestoken of verkracht worden, verhuizen en zelf immigrant worden. Er bestaat bij mijn weten één film uit het VK waarin ook eens een scenario verfilmd wordt vanuit het oogpunt van een Brits jongetje wat minderheid werd in zijn omgeving, gepest wordt en daaronder lijdt. Voor de rest worden we in Europa overspoeld door pro-immigratie fictie en non-fictie vanuit het oogpunt van de immigrant; of waarin de oorspronkelijke bevolking die mort wordt zwart gemaakt en gestigmatiseerd met vooroordelen, veralgemeningen en regelrecht racisme. En dat door productiehuizen die met miljoenen euro's door de overheden worden gesubsidieerd. (Volkomen volgens de Europese migratiepacten trouwens, zwart op wit.)

Lompvis
Caviar Content
Lunanime

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.

Laatst gewijzigd door Vlad : 10 december 2025 om 07:22.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2025, 08:24   #28
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De VRT van de met het rode boekje zwaaiende journalisten doet zijn decenniaoude reputatie van rode burcht weer eer aan in deze reeks podcasts. Amper een kritische noot over China te horen en als er zijdelings al eens zo een noot wordt opgeworpen wordt die dadelijk van tafel genuanceerd door de met China dwepende studiogasten ... vergelijk dat met nieuws en duiding over de VS ...

Oud 15 december 2025, 06:14   #29
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het blijft verbazingwekkend hoe VRT het nieuws manipuleert. Een paar uur na de aanslag in Australië was het artikel erover al enkele lagen naar beneden gezakt. Bovenaan stond een artikel over de held Achmed die een van de daders had aangevallen en zelf gewond was geraakt.

(Om nog te zwijgen over de linkse premier van Australië die pleit voor een nog strengere wapenwetgeving. De joodse Australiërs waren nu al weerloos, 'sitting ducks'. De wapenwetgeving moet strenger worden voor moslims en veel losser voor de slachtoffers die al decennia vallen onder het terroristisch geweld van de moslims. De islam is de gevaarlijkste sekte ter wereld.)

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 december 2025 om 06:28.
Oud 15 december 2025, 06:55   #30
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VRT van de met het rode boekje zwaaiende journalisten doet zijn decenniaoude reputatie van rode burcht weer eer aan in deze reeks podcasts. Amper een kritische noot over China te horen en als er zijdelings al eens zo een noot wordt opgeworpen wordt die dadelijk van tafel genuanceerd door de met China dwepende studiogasten ... vergelijk dat met nieuws en duiding over de VS ...
Terwijl de VRT China bejubelt en kritiek minimaliseert voert China net als Rusland hybride oorlog tegen het westen. Aan het spoor kunnen ze ervan meespreken. Maar niets aan de hand dus voor de pro-China PVDA-propagandazender VRT ...

Oud 15 december 2025, 16:47   #31
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het blijft verbazingwekkend hoe VRT het nieuws manipuleert. Een paar uur na de aanslag in Australië was het artikel erover al enkele lagen naar beneden gezakt. Bovenaan stond een artikel over de held Achmed die een van de daders had aangevallen en zelf gewond was geraakt.

Logisch, en terecht. Zowat alle zenders, kranten websites enz enz noemen die man een held.

Andere burgers zijn gaan lopen, hij daarentegen heeft die klootzak fysiek te lijf gegaan, zijn wapen afgenomen en zo nog meerdere dode joden op dat strand vermeden.

Ook vanuit de politiek eert men hem, zelfs Trump die zelden buitenlanders roemt noemt hem een held en zeer moedig.

Citaat:
(Om nog te zwijgen over de linkse premier van Australië die pleit voor een nog strengere wapenwetgeving.
Zeer verstandige oproep.

Citaat:
De joodse Australiërs waren nu al weerloos, 'sitting ducks'. De wapenwetgeving moet strenger worden voor moslims en veel losser voor de slachtoffers die al decennia vallen onder het terroristisch geweld van de moslims. De islam is de gevaarlijkste sekte ter wereld.)
De wapenwetgeving is dezelfde voor alle burgers in australië. Zag jij daar joden rondlopen met een wapen in hun zwembroek ? Ik niet... Normale mensen lopen niet rond met wapens.

Het is onzinnig om op te roepen tot wapendracht om zo terreur of massa shootings te hopen te vermijden. In het wapengekke land VS zit men weer maar eens met een school shooting...

https://edition.cnn.com/2025/12/15/p...tings-analysis

Laatst gewijzigd door Pandareus : 15 december 2025 om 16:57.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2025, 18:57   #32
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt zeer interessant om te zien hoe de kijkcijfers van die reeks er zullen uitzien. Het is niet ondenkbaar dat het ondanks de hysterische marketing een pijnlijke afgang wordt. Dit soort links politiek entertainment is niet meer van deze tijd.
Oud 15 december 2025, 19:26   #33
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

vrt, de k.....buil van links,

Feitelijk al de media, zwerende etterbuilen op het belziekse lijf.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2025, 07:21   #34
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Over de 'haatspraak' op X of facebook schreef de VRT al veel, maakte er zelfs een schandpaalprogramma over waarbij men bij mensen aan de deur ging bellen als ik me niet vergis. Groot was dan ook mijn verrassing te lezen dat het op TikTok niet anders is (bvb in de commentaren naar aanleiding van de aanslag in Australië). De jodenhaat tiert er welig maar dat vindt de VRT niet erg want zwijgt er zedig over.

Oud 31 december 2025, 05:00   #35
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Naar aanleiding van het afschaffen van de onbeperkte werkloosheidsuitkering verschijnen op de VRT website - en op alle krantensites trouwens - interviews met mensen die redelijk zwaar in de problemen komen hierdoor. Ik ben niet tegen het afschaffen van de onbeperktheid. Zoals met zoveel toestanden had het al langer moeten gebeuren, en trager en met flankerende maatregelen (zoals van de uitboljobs die inloopjobs werden terug uitboljobs maken). Toen ik gisteren ging zwemmen in De Wevers Antwerpen zaten er weer twee Arabisch sprekende jonge mannen de uitboljob van één oude werkloze te doen. Toen ik jong was en moeilijk werk vond waren er geen inloopjobs en heb ik alle vuile en zware werk gedaan dat ik kon vinden. Vuil, zwaar en 's nachts, dat zijn inloopjobs, niet 90% van de tijd op een stoel zitten niets doen, dat zijn uitboljobs. De grootste intelligenste meest vooruitziende leider voorzag in zijn stad blijkbaar niets. De manier van doen lijkt Chinees. Hak.

Maar daar gaat de topic niet over natuurlijk. In de media staan er elke dag wel artikels en interviews met meestal oude Belgen die van de werkloosheid gaan gesmeten worden waarvan ik denk dat kan toch niet, dat is schandalig. Maar waar blijven de artikels met mensen die decennia in het theehuis muntthee hebben zitten drinken of die de hele wereld hebben afgereisd want die bestaan ook. Maar die worden uit de media gehouden. We krijgen steevast maar een kant van het plaatje te zien. En echte doordachte analyses waarin bvb ook oog is voor dat inloop-uitbolgedoe, of over de aankomende druk om de productiviteit te verhogen nadat die al jaren stagneert en het effect hiervan op ouderen, al helemaal niet. De media doen niet anders dan ons bespelen, en dan nog meestal in eenzelfde richting. Journalisten bestaan niet meer, er zijn enkel nog hoernalisten.

Oud 1 januari 2026, 17:00   #36
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Elke dag artikels op VRT NWS die Israël als de slechterik framen maar over het feit dat in Italië een Hamasnetwerk werd opgerold dat zich in linkse partijen en NGO's had geïnfiltreerd, er miljoenen euro's ophaalde en naar het Hamas versluisde zal men niets lezen ...

Oud 1 januari 2026, 17:56   #37
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar aanleiding van het afschaffen van de onbeperkte werkloosheidsuitkering verschijnen op de VRT website - en op alle krantensites trouwens - interviews met mensen die redelijk zwaar in de problemen komen hierdoor. Ik ben niet tegen het afschaffen van de onbeperktheid. Zoals met zoveel toestanden had het al langer moeten gebeuren, en trager en met flankerende maatregelen (zoals van de uitboljobs die inloopjobs werden terug uitboljobs maken). Toen ik gisteren ging zwemmen in De Wevers Antwerpen zaten er weer twee Arabisch sprekende jonge mannen de uitboljob van één oude werkloze te doen. Toen ik jong was en moeilijk werk vond waren er geen inloopjobs en heb ik alle vuile en zware werk gedaan dat ik kon vinden. Vuil, zwaar en 's nachts, dat zijn inloopjobs, niet 90% van de tijd op een stoel zitten niets doen, dat zijn uitboljobs. De grootste intelligenste meest vooruitziende leider voorzag in zijn stad blijkbaar niets. De manier van doen lijkt Chinees. Hak.

Maar daar gaat de topic niet over natuurlijk. In de media staan er elke dag wel artikels en interviews met meestal oude Belgen die van de werkloosheid gaan gesmeten worden waarvan ik denk dat kan toch niet, dat is schandalig. Maar waar blijven de artikels met mensen die decennia in het theehuis muntthee hebben zitten drinken of die de hele wereld hebben afgereisd want die bestaan ook. Maar die worden uit de media gehouden. We krijgen steevast maar een kant van het plaatje te zien. En echte doordachte analyses waarin bvb ook oog is voor dat inloop-uitbolgedoe, of over de aankomende druk om de productiviteit te verhogen nadat die al jaren stagneert en het effect hiervan op ouderen, al helemaal niet. De media doen niet anders dan ons bespelen, en dan nog meestal in eenzelfde richting. Journalisten bestaan niet meer, er zijn enkel nog hoernalisten.
Vooruitziend intelligente lijder, antwerpen verkocht aan gespuis. Nu is hij bezig met gans den belziek te verassen aan islamtuig waarvan dat zelfs hun thuisland ze niet meer terug wil, zij zijn er vanaf wij zitten ermee.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2026, 16:09   #38
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Logisch, en terecht. Zowat alle zenders, kranten websites enz enz noemen die man een held.

Andere burgers zijn gaan lopen, hij daarentegen heeft die klootzak fysiek te lijf gegaan, zijn wapen afgenomen en zo nog meerdere dode joden op dat strand vermeden.
Een ouder koppel heeft het leven verloren toen ze probeerden de schutters hun wapens af te nemen. Daarover is amper iets geschreven. Neen, onze media zijn er altijd snel bij om de schijnwerpers van de daders af te halen. Telkens weer.

Oud 8 januari 2026, 22:58   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik die Soenens op mijn ledpaneel zie verschijnen en vervolgens zijn linkse prietpraat door mijn soundbar mijn living hoor binnenrollen kan ik hem niet rap genoeg verzetten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be