![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat roepen moet dus stoppen. Maar om dat te stoppen moet dan volgens u de ambtenaar weer geen enkele stap ondernemen? Mij lijkt het niet meer dan normaal dat die ambtenaar als eerste een stap neemt om dat roepen te stoppen. Die kan bv zeggen: "Mijnheer, u verlaat nu mijn bureau en komt binnen een uurtje maar eens terug. En als u dan nog gaat staan te roepen, stuur ik u weer naar buiten. Doet u niet wat ik u nu vraag, bel ik nu de politie." Hoeveel opleiding moet een ambtenaar gekregen hebben om zo'n zinnetje te oefenen? Citaat:
Ambtenaren krijgen te maken met (verbaal) geweld maar volgens u moeten die daar niets aan doen omdat ze er niet voor opgeleid zijn... Het is niet de hoofdtaak van de ambtenaar maar als hij er zo vaak mee geconfronteerd wordt dat het een probleem wordt (en dat is blijkbaar zo) lijkt het mij niet meer dan normaal dat we die ambtenaar steunen in zijn verzet tegen zo'n roeper. U wil hem liever aan zijn lot overlaten blijkbaar. Citaat:
Citaat:
De ambtenaar kan de roeper buiten zetten om af te koelen. Reageert die niet zoals verwacht belt de ambtenaar de politie en neemt die het over. Eventueel kan een rechter in een rechtszaak beslissen wat er met de roepende leefloner moet gebeuren. Die is daar immers voor opgeleid (dat vond u toch belangrijk eh). Dát onlast de ambtenaar en verlost hem van het geroep. Dreigen met zijn leefloon af te nemen doet dat niet. En is-ie hardleers en blijft hij bij elk bezoek roepen is er de rechtbank. Een ambtenaar is immers niet opgeleid (belangrijk!!) om straffen uit te spreken. Een rechter wel.
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tegen iemand zeggen:"Stop met roepen of ik bel de politie" is blijkbaar te veel gevraagd van zo'n ambtenaar. Maar hem dan weer het verschil laten opmeten tussen een assertieve persoon met het hart op de tong en iemand die puur verbaal agressief is; dat moet diezelfde ambtenaar dan plots weer wel kunnen. Punt blijt en ik herhaal: het is gewoon omdat het hier over leefloners gaat. Niemand is voorstander om het roepen binnen de maatschappij strafbaar te maken. Het zou gewoon niet werken. Ik gaf voorbeelden genoeg waar roepen blijkbaar 'normaal' is geworden. Maar omdat rechts een afkeer heeft van leefloners (het is immers altijd allemaal hun eigen schuld) gaat hem hier nu plots wel pleiten voor het bestraffen van roepen. Al snel blijkt dan dat zo'n voorstel amper te hanteren valt en dan moet men terugvallen op onzin als "Daar is zo'n ambtenaar niet voor opgeleid." Meer is het niet. Deze draad gaat niet over leefloners maar over de haat er tegen. Er zijn oplossingen genoeg om zo'n roeper te bedaren. Probleem is dat ik niet akkoord ben met de 'oplossing' die hier voorgesteld wordt en dan maakt men er maar snel van dat ik 'voor' roepende leefloners ben. Om het met reserve te zeggen: "Zo kennen we ze eh?"
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de woke wereld van vandaag is iemand bedreigd of beledigd als hij zich bedreigd of beledigd voelt. Ik zou me er dus vanaf kunnen maken door te zeggen dat als de ambtenaar zich agressief bejegend voelt, jij dan agressief bent. Maar goed, ik ben geen wokerd, en op mij rust dus de taak om jouw faire vraag serieus te nemen. Goed, ik weet wat agressiviteit is, en ik neem aan dat jij dat ook weet. Ook de gemiddelde ambtenaar kent het verschil tussen nervositeit, onbeleefdheid en agressie. Iemand moet de knoop doorhakken, en het lijkt me logisch dat in eerste instantie een diensthoofd dat doet. En in een democratische rechtstaat kan je tegen zulk een beslissing altijd beroep aantekenen. Dat lijkt me OK.
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
is dat het waard? Wilt ge dat iedereen even verzuurd dan u wordt of gaan we die slavenarbeid.voor de volgende generatie afschaffen en een nieuwe weg inslagen?
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar grenzen stellen wekt in deze tijd ook rare toestanden op hoor. Er zou dan een groep zich geprovoceerd door voelen. En daarnaast heb je nog een groep ambtenaren die slaafs de oproepen van de regering volgen. Zie maar hoeveel er aan onze grondwetten voorbij gingen om mondmaskers af te dwingen. Het probleem ligt dus vooral bij overheden die de massa opjutten en mensen die daarin meelopen.
Silence sharpened with fatal precision. Laatst gewijzigd door CUFI : 24 december 2025 om 11:28. |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar moet de schaar in gezet worden, niet door werkenden nog meer te belasten. Zoals men nu bezig is. De omgekeerde wereld, werkers en vermogenden worden gestraft en profiteurs blijven buiten schot. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat gij meer moet dokken ligt niet aan de werklozen, maar aan het buitenlands beleid. Daarnaast stemmen mensen op partijen die massaal in buitenland investeren. Neem daarnaast een autofabriek, steeds meer AI neemt over. Maar AI kost geen beladtingen en AI steekt haar pree niet terug in de economie. Bespreek dan die bedrijven meer te belasten en ge staat opt achterste van uw poten. Om dan verbaasd te zijn dat ge zélf meer moet dokken in plaats van bedrijven die werkvolk afdanken en vervangen met AI. Laten wij nog wat massaler op NVA en consoorten stemmen tot iedereen vervangen is en niemand nog een sociale zekerheid heeft. Ik zeg, een basisinkomen als sociale zekerheid voor iedereen en verder innoveren met AI. Laat AI robots steeds meer overnemen en geniet terug wat meer van het leven. Zelfs in de middeleeuwen moesten mensen niet zo hard werken of belastingen betalen.
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat er een realiteit bestaat waar iemand op zijn 78e nog werkt, of nog maar 50e, zou geen realiteit voor de volgende generatie mogen zijn.
Laat die hun geld voor hun werken en investeer eens in iets anders dan oorlog. In onze eigen mensen ofzo. Ge gaat de volgende generatie de rekening van vorige beleidsmakers toch niet presenteren zekers? Terwijl er eindeloos meer oplossingen zijn? Citaat:
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Think about it, veel arbeid gaat verdwijnen.
De trein conducteur, de chauffeurs, de kassierster, de vrachtwagenchauffeur ,productiearbeid ... Waar vroeger 100 operators nodig waren zijn dat er morgen maar 10. En zelfs die zullen verdwijnen. Wie in deze trend de sociale zekerheid uitdunt, is kwaadaardig. De sociale zekerheid moet net uitbreiden om de bevolking tegen deze innovatie te beschermen.
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Top!!!
Citaat:
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2025 om 11:16. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oke dan, ik doe mee. Hier het zinnetje waar het blijkbaar allemaal rond draait. Citaat:
Ik ben al heel de draad aan't stellen dat roepen niet gestraft mag worden. Jullie zijn echter voor het bestraffen van roepen. Daarom vraag ik aan jullie: "Gaan we mensen die tegen de klantendienst van een energiebedrijf dan ook maar de stroom afsluiten?" Dat is een heel normale discussietechniek. Ik stel een vraag om te kijken of jullie wel beseffen hoe ver jullie voorstel (roepen wordt strafbaar) wel reikt. En ik stop niet eens bij het voorbeeld van mijn dochter. Ik geef ook nog het voorbeeld van supermarkt waar ik ook weer aan jullie vraag of ik dan maar buiten gezet moet worden? Ga je nu beweren dat ik voorstander ben om MEZELF buiten te laten zetten uit de supermarkt als ik niet vriendelijk genoeg ben?? Dus ja; als jij na het lezen van mijn betoog in deze draad in dit zinnetje... Citaat:
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|