![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de meeste mensen is het juist een zegen om de waarheid nooit onder ogen te hoeven zien. Verstoort het narratief, geeft ongemak. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De enigen die er goed (nog veel rijker) van gaan worden zijn zijn oligarchen en zijn familieleden. Ik zie het al gebeuren: ‘De Eric and Baron Trump Oil Company’ zal de olievoorraden van Venezuela beheren.
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 januari 2026 om 11:05. |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Uiteraard als men liegt is dat om zich beter voor te doen dan men is en de ander slechter af te beelden. De propaganda poogt er een primitief goeden tegen slechten doel van te maken en is niet gediend met info die de polarisatie tegen gaat. Wij leven in het westen. Zijn onderhevig aan die propaganda. Daar tegen ingaan wil echter niet zeggen dat men handelt 'ten nadele van het westen'. Want uiteindelijk zijn we niet gedient met de leugen. Niemand is ermee gedient.
Laatst gewijzigd door Bach : 4 januari 2026 om 11:14. |
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is eerder triest, dat laatste.
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ondertussen weten we nog steeds niet welk concreet artikel van dat "internationaal recht" waar alle wokerds en Eurofreaks vandaag mee zwaaien hier overtreden is. Nog geen enkele van die verontwaardigden en anti-Trumpers heeft dat hier vermeld. Wel veel verongelijkt geblaat. Ook gij Dadee, toch een beetje de moniteur van links op dit forum, zijt blijkbaar niet in staat om mij met de neus op het concrete artikel te drukken dat onze Geliefde President zou overtreden hebben. Zou dat "internationaal recht" dan toch een soort goddelijk gebod zijn dat ergens in de kosmos hangt?
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het overgrote deel is perfect gediend met de leugens die ze opgevoerd krijgt. We kunnen de hypocrisie van het Westen wel blootleggen maar de feiten zijn ook dat we een generatie westerlingen hebben met een ongekende welvaart. Van wieg tot graf. De gelukigsten zijn de onwetenden. Die hebben geen belang bij waarheid. Je zou hooguit kunnen stellen dat op de lange termijn onze Westerse cultuur dat wél heeft. Maar de generaties die nu leven hebben als hoogst doel een maximale consumptie. Daar wordt voor gezorgd. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waaaw.... er zijn geen waarden meer.
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is een JvdB discussie techniek (waar zit die trouwens) met haar op.
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 januari 2026 om 11:36. |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
Ontvoering van Maduro ten koste van 40 doden, waaronder burgers.
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
djimi heeft tenminste een poging gedaan. Want het gaat er natuurlijk niet om van mij een plezier te doen, wel om te weten waarmee je zwaait als je iets bekritiseert in een discussie. En blijkbaar is er geen enkele van jullie verongelijkten die ook maar een idee heeft van wat dat internationaal recht concreet inhoudt. En als niemand dat weet of kan aanwijzen, moeten we er ook geen rekening mee houden hé.
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 januari 2026 om 12:04. |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
|
Drie experten Internationaal recht aan het woord over de VS aanval op Venezuela. In de Spaanse main stream pers. Alle drie zijn ze duidelijk dat dit illegaal is. Zelfs een 'daad van agressie ', de supreme misdaad in het internationaal recht.
https://www.eldiario.es/internaciona..._12884181.html Het zal moeilijk zijn een expert internationaal recht te vinden die dit goed praat. Maar als ze een vinden zal die opinie in het lang en breed onze media mogen besmeuren gegarandeerd. Lijkt lucratief. Laatst gewijzigd door Bach : 4 januari 2026 om 11:53. |
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als gij vindt dat Poetin terecht Oekraïne binnenviel dan is dan is dat maar zo.
|
|
|
|
#176 | |
|
|
Citaat:
Verwenning wordt als een verslaving blijkbaar. Het vervult niet. Het schept geen geweten noch neiging de overvloed te delen. Intellectueel lui vanuit de luxe de lessen van de voorouders vergetend. Kleine wereldvreemde maar betweterige nerootjes. Is het dat wat we gecreëerd hebben? Misschien. |
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pas op, ik hou nog de steeds de mogelijkheid open dat zoiets zou bestaan hé, want al die Euroleiders lullen toch niet zomaar wat in het ijle? Maar tot nu is het helaas niet opgedoken, wat de kans verhoogt dat het niet bestaat.
Thank you for your attention to this matter. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 januari 2026 om 12:12. |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
|
Citaat:
Los expertos consultados apuntan a la violación de los términos que establece la Carta de las Naciones Unidas, firmada en octubre de 1945 y diseñada para prevenir otro conflicto de la magnitud de la Segunda Guerra Mundial. Una disposición central de este acuerdo, el art?*culo 2.4, establece que los Estados deben abstenerse de usar la fuerza militar contra otros pa?*ses y respetar su soberan?*a. |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, dat vind ik niet. Waarom zou ik?
|
|
|
#180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is inderdaad het DNA van extreemlinks in 2026.
|
|